• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آب را بشناسیم

  • شروع کننده موضوع
  • #1

saraalvis

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
ندارم
رشته دانشگاه
نرم افزار
شناخت آب و تصفیه آب از نظر کیفیت و کمیت و چگونگی حصول آن،قدمی اساسی در جهت بهینه سازی مصرف آن می باشد. اگر چه بیش از سه چهارم کره زمین را آب فراگرفته است،اما سهم قلیلی از آب های موجود، برای مصارف بهداشتی و کشاورزی، قابل استفاده است. زیرا حدود 3/97 درصد اقیانوس ها و 1/2 درصد یخ های قطبی و 6/0 درصد دریاچه ها و رودخانه و آب های زیرزمینی وجود دارد، که حدود 36/0 درصد کل منابع آب می باشد. آب اقیانوس ها، دریاها و اغلب دریاچه ها و بسیاری از منابع آب زیرزمینی به علت شوری بیش از حد و داشتن املاح معدنی برای مقاصد بهداشتی، کشاورزی و صنعتی، غیرقابل استفاده می باشند.

آب یک عنصر حیاتی است با ویژگی های قابل توجه و کم نظیر، یکی از مهمترین عناصر شیمیایی می باشد، که قسمت اعظم موجودات زنده و محیط زیست راتشکیل می دهد. این ماده 70% گیاهان را تشکیل می دهد. آب فراوان‌ترین و بهترین حلال در طبیعت است. آب یک مایع زیست شناختی است که واکنش های فیزیکی شیمیایی سوخت و ساز را در پیکره موجودات زنده مقدور و تسهیل می نماید.اما باید برای استفاده بهتر از آن از دستگاه تصفیه آب استفاده کنیم.

آب در چرخه گردش خود قادراست ،املاح و گازهای موجود در طبیعت را به صورت محلول در آورده و بسیاری از آلودگی ها را همراه خود به حرکت در آورد. آب باران قبل از رسیدن به زمین ناخالصی های موجود درهوانظیر ذرات گرد وغبار، گازها، مواد رادیواکتیو و میکروب ها را به سطح زمین آورده و درحین حرکت در زمین نیز آلاینده ها را با خود حمل می کند. به علاوه آب های جاری اغلب دریافت کننده فاضلاب ها و مواد زائد ناشی از فعالیت های انسانی می باشند.

یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی کشورهای در حال پیشرفت، عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم است. آب از دو بعد بهداشتی واقتصادی حائز اهمیت است.

از بعد بهداشتی آب با کیفیت، تضمین کننده سلامت انسان است. تصفیه اب با شکل ظاهری و با وسعت محتوایی آن دنیای زنده دیگری است.

بنابراین برنامه ریزی و هزینه در جهت تصفیه اب سرمایه گذاری قابل توجهی برای آینده خواهد بود. تهیه و تامین و استفاده از دستگاه تصفیه اب آشامیدنی سالم برای جامعه یکی از موثرترین و پایدارترین فن آوری ها برای ارتقاء سلامت جامعه است.

 
بالا