• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تربیت فرزندان

  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
1,097
امتیاز
6,250
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 1
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشگاه شیراز
رشته دانشگاه
سخت افزار
به نظرتون با توجه به اهمیت تربیت در سنین کودکی برای زندگی این کودک در جامعه ، تربیت کودکان چه ویژگی هایی باید داشته باشه
مثلا در خانواده باشه یا کودکستان ، یا اگر تو مهدکودکه ، ویژگی های اون مهد کودک چه مواردی باید در نظر گرفته شن و چه روش هایی وجود داره و ...
 
ارسال‌ها
1,546
امتیاز
26,914
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
پاسخ : تربیت فرزندان

به نظرم اگه بچه بخواد تو محیط خانواده بزرگ بشه، خصوصا بچه های الان که اکثرا تک فرزند یا دو فرزند هستن، این که پدرومادر "کاملا خودشونو در اختیار فرزند" قرار بدن اصلا و ابدا چیز خوبی نیست. کما این که نتیجه شو هم داریم میبینیم. که طرف خیلی نُنُر بار اومده و از پس خیلی از کارها وقتی بزرگ تر بشه برنمیاد. حذف کامل تنبیه هم چیزی هست که باعث شده فرزندسالاری اتفاق بیفته و تا جایی که بچه به خودش این اجازه رو بده نه تنها نسبت به عمل اشتباهی که انجام داده مقاومت کنه بلکه صداش رو هم بالا ببره که این از تربیت ناصحیح نشأت میگیره.
 

Suspected Girl

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
986
امتیاز
6,214
نام مرکز سمپاد
فرزانگان2
شهر
قم
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
علوم‌تربیتی
تلگرام
پاسخ : تربیت فرزندان

خب نمیشه گفت "فقط توی محیط خانواده" و یا بچه "فقط باید توی محیط مهد باشه." خب بچه برای اجتماعی شدن هم که باشه، باید توی همه محیط ها قرار بگیره و اونا رو تجربه کنه، وقتی توی مهده فرصتی برای مستقل بودن داره، برای یاد گرفتن آداب معاشرت و یا.... و وقتی هم که توی خونه اس فرصت خوبیه که آرامش رو براش فراهم کنیم و نکات لازم رو بهش یادآوری کنیم. ولی خب به هرحال باید حواسمون به محیط هایی که بچه رو توش قرار میدیم باشه، حتی توی خونه، باید مراقب رفتارمون باشیم چون فردای این بچه، یه جورایی آینه ی رفتار ماست. اگه ما توی خونه به جای اینکه بهش ارامش بدیم یا چیزای موردنیازشو فراهم کنیم فقط جلوش داد و دعوا کنیم یا چیزایی مثل این، خب بچه ها فردا یا پس فردا که بزرگ شد پرخاشگر و بدبرخورد میشه. یا مثلاً وقتی توی مهد میذاریمش، حواسمون باشه توی چه منطقه ای از شهره و چه قشر آدمایی توش هستن، و بهتره به رفتار مربی هم دقت کنیم چون همین میتونه بیشترین تاثیر مخرب رو داشته باشه.
به هر حال، به نظرم بهتره اگه از فرزندمون انتظار داریم کاری رو انجام بده، با رفتار خودمون به اون هم آموزش بدیم و جوری باشیم که با الگو قرار دادنِ ما بهترین تربیت رو داشته باشه.
 
بالا