• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

هوشمندترين و سبزترين پايگاه ناسا

  • شروع کننده موضوع
  • #1

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
سازمان ناسا قصد دارد از فناوري اكتشافات فضايي خود كه براي دهه هاي متوالي از آنها استفاده كرده است براي بناي يكي از هوشمندترين، سبزترين و پاك ترين پايگاههاي فدرال در كاليفرنيا استفاده كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، سازمان فضايي آمريكا در صدد است با استفاده از فناوريهاي حسگر كه به منظور اكتشافات فضايي ابداع شده اند طي برنامه اي كه از 25 آگوست 2009 آغاز خواهد شد، ساختماني دوستدار محيط زيست و هوشمند در ايالت كاليفرنيا بنا كند.

رايانه هاي مركزي در اين ساختمان با استفاده از پيش بيني هاي جوي و شبكه اي فعال از حسگرها، تنظيمات مناسب براي كنترل محيط ساختمانها را انجام داده و عواملي مانند نور خورشيد، جريان باد و درجه حرارت را با اين اطلاعات انطباق خواهند داد.

در عين حال اين رايانه ها مي توانند بر اساس تقويم الكترونيكي كارمندان ساختمان برنامه دقيقي را براي خنك كردن يا گرم كردن اتاقهاي مختلف ارائه كنند و در عين حال با ارسال هشدارهايي به رايانه هاي شخصي افراد آنها را در صرفه جويي و استفاده درست از انرژي تشويق كند.




شبكه هاي خنك كننده به همراه 72 مخزن آب خنك در اين ساختمان جايگزين سيستمهاي خنك كننده شده اند و در عين حال رايانه مركزي اين قابليت را دارد تا در صورت احساس نسيم خنك شبانه، پنجره هاي ساختمان را به صورت خودكار باز كند.

بر اساس گزارش پاپ ساينس، در صورتي كه ناسا بتواند ساخت چنين ساختمان هوشمندي بر روي زمين را مديريت كند، تصور بناي چنين ساختمانهايي در خارج از مدار زمين، مريخ يا ماه و يا درون فضاپيماها دور از ذهن نخواهد بود.
 
بالا