• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آزمون

کدوم ازمون شرکت میکنید؟راضی هستید؟

  • قلم چی/راضی هستم

    رای‌ها: 0 0.0%
  • قلم چی/ راضی نیستم

    رای‌ها: 1 100.0%
  • سنجش/راضی هستم

    رای‌ها: 0 0.0%
  • ستجش/راضی نیستم

    رای‌ها: 0 0.0%
  • بقیه ازمون ها/راضی هستم

    رای‌ها: 0 0.0%
  • بقیه ازمون ها/راضی نیستم

    رای‌ها: 0 0.0%

  • رای‌دهندگان
    1
  • شروع کننده موضوع
  • #1

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
اینو بخونید عالیه اصن
آزمونهای آزمایشی که شرکت می کنید،در چند بعد باید براتون مفید باشند.اگر یکیشون هم نباشه، باید درشیوه آزمون دادنتون تجدید نظر کنید.

1- برنامه و نظم مطالعاتی: شما می دونید که تا تیر ماه سال آینده باید تمام کتابهای دوم تا چهارم دبیرستانتون رو تموم کرده باشید و به تسلط خوبی روی مباحث رسیده باشید. اما خیلی سخته که این 9 ماه رو خودتون به شکل درست و متعادل تقسیم کنید. پس به یه برنامه کوتاه مدت تر نیاز دارید. آزمونهایی که میدید، این برنامه رو براتون فراهم می کنه و نمیگذاره تعادلتون در برنامه ریزی به هم بخوره. اگر با برنامه های آزمونهاتون پیش برید، تعادل در درسهای پایه و پیش، عمومی و اختصاصی را رعایت خواهید کرد.پس به هیچ عنوان از برنامه آزمونتون عقب نیفتید.

2-مهارت آزمون دادن: می دونید که روز کنکور،باید 4ساعت بشینید رو یه صندلی و به مجموعه ای از سوالات که شامل کلیه دروس همه پایه ها و همه مباحث میشه، پاسخ بدید. در ضمن در زمان محدودی باید به بیشترین و بهترین تعداد سوالی که می تونید پاسخ درست بدید. این چیزیه که قبلا تجربه شو نداشتید. با آزمونهای مستمری که در طول سال می دید، این مهارتهای لازم رو کسب می کنید. سرعتتون رو افزایش می دید، نحوه برخورد با سوالات شکدار رو یاد می گیرید، ترتیب سوالات و دروس دستتون می آد،یاد می گیرید از سوالات وقت گیر بگذرید و خیلی چیزهای دیگه که به مرور یاد می گیرید.

3-سنجش آموخته ها و روش مطالعه: در طول مدت 2 یا 3 هفته ای که فرصت داشتید، طبق برنامه آزمونتون درس خوندید و الآن می خواهید ببینید چقدر خوندنتون خوب و کافی بوده. درصدهاتون اینو به خوبی نشون می دن. از روی کارنامه آزمون می تونید بفهمید اشتباهاتتون چی بوده و نقاط قوتتون چی بوده.
برای این منظور استفاده از کلاسور ارزیابی خیلی خیلی مفیده. ولی متاسفانه تعداد کمی از بچه ها کلاسور ارزیابی رو جدی می گیرن!
تحلیل آزمون، از خود آزمون خیلی خیلی مهمتره!بعد از ظهر هر آزمونی که شرکت می کنید رو اختصاص بدید به بررسی و تحلیل آزمون اون روز و تکمیل کلاسور ارزیابی. بچه های ضعیفتر که تعداد غلطهاشون زیادتره، می تونن فقط سوالات شکدار و غلط رو بررسی کنن و نکاتش رو وارد کلاسور ارزیابی کنن. ولی بچه های قوی تر که تعداد پاسخهای نادرستشون کمتر هست، باید تمام سوالات نزده،غلط و شکدارشون رو بررسی کنن و نکاتشون رو وارد کلاسور ارزیابی کنن و یا حتی متن سوال رو در کلاسور ارزیابی یادداشت کنن. این کار علاوه بر این که باعث میشه مطالبی که بهشون تسلط نداشتید تو ذهنتون تثبیت بشن، یه منبع خیلی خیلی خوب سوال رو براتون فرهم می کنه که در ایام جمعبندی، قدرش رو خواهید دونست! (;
خواهش می کنم این کار رو جدی بگیرید.تاثیرش رو چند ماه بعد خواهید دید...

4-آموزش: به جز سنجش آموخته ها، شما باید سر آزمون یه چیز جدید یاد بگیرید! چند تا سوال باید براتون جدید باشن،راه حل یا ایده جدیدی رو بهتون یاد بدن. برای همین آزمونهایی که می دید نباید سوالاتشون بیش از حد ساده باشه!

5-پی بردن به جایگاه خودتون در بین داوطلبها: این آخرین چیزی هست که مهمه! و متاسفانه برای بیشتر بچه ها اولین چیز قلمداد میشه! ما آزمون میدیم تا اشتباهات خودمون رو بفهمیم و دیگه تکرارشون نکنیم. نه اینکه فکر کنیم همه چیز رو بلدیم و همه چی آرومه!!! پس از هر اشتباهی که در آزمونها مرتکب میشید خوشحال بشید!! چون باعث میشه، یه تجربه جدید به دست بیارید و دیگه اون اشتباه رو در کنکور اصلی تکرار نکنید!
من خودم، چون تو آزمونهام خیلی کم اشتباه می کردم، همه اشتباهاتو گذاشتم یهویی سر کنکور اصلی!!!

چندتا نکته خیلی خیلی مهم و ساده وجود داره درمورد آزمون دادن که در عین سادگی، عمل کردن بهشون خیلی سخته!
1-از نتیجه خوب آزمونهاتون مغرور نشید.چون کلی راه مونده تا کنکور... مغرور شدن باعث میشه روزهارو از دست بدید و در همون زمان کسانی که از شما پاین تر بودن با تلاش خودشونو بکشن بالا و ازتون جلو بزنن...
2- از هیچ نتیجه بدی ناامید و دلسرد نشید! هر آزمون بعد زا اینکه اشتباهات مطالعاتی و آزمون دادنتون رو بررسی کردین، به خودتون قول بدید که آزمون بعدی با رفع اون اشتباهات نتیجه بهتری بگیرید. این قول رو هم به صورت مکتوب در یه دفترچه ثبت کنید که تاثیرش بیشتر بشه! (;
3- ذره ذره پیشرفت کنین و دنبال جهشهای یکدفعه ای نباشین!این جهشهای رو به بالای یکدفعه ای، به همون سرعت هم میتونه بیاد پایین...(اتفاقی که واسه من افتاد...)
4-آخرین چیز و شاید مهمترین چیز اینه که: یه آدم، تابع کلی شرایط و عوامله! پس نمی توینن خودتون رو با هیچ کس مقایسه کنید!چون شرایط و عوامل هرکدومتون متفاوته! فقط و فقط به دنبال رقابت با خودتون باشید.روی خودتونو کم کنید!!هر آزمون پیشرفت کنید و برای هر پیشرفت به خودتون پوئن مثبت بدید. مثلا 1ساعت انجام کاری که خیلی دوستش دارید! و برای پسرفتهای احتمالیتون به خودتون هشدار بدین و جبرانش کنید! در یک کلام: خودکار خودکار باشید!! چون هیچ کس بیشتر از خودتون قلبش برای موفقیتتون نمی تپه!!

یه نکته کلی رو هم این آخر اضافه کنم(با عرض معذرت که خیلی طولانی شد): شعار نمی دم! هرچی میگم اشتباهات خودمه و تجربه هام...وقتی میگم یه کاریو نکنید، دستور نمی دم! خواهرانه درخواست می کنم اشتباهات منو تکرار نکنید...
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : آزمون

برای هر درس باید یک تحلیل جداگانه داشته باشد و مراحل زیر را طی کنید

گام اول:درصدهایی را که برای هر درس در خانه می زنید را یادداشت کنید مثلا در درس ریاضی اگر در منزل ۳۰درصد می زنید آن را یادداشت کنید



گام دوم:نوع غلط های خود در منزل را مشخص کنید





گام سوم:درصدهای آزمون خود را برای هر درس در کنار درصد های منزل برای آن درس بنویسید با درصد های منزل و آزمون های قبل مقایسه کنید در این مرحله به این سوالات پاسخ دهید

در منزل بهتر تست میزنید یا در کنکورهای آزمایشی؟علت چیست؟حتما علت ها را بیابید
آیا غلط هایی را که در خانه می زدید در کنکور آزمایشی تکرار کرده اید؟
آیا سوالاتی را که در خانه درست حل می کرده اید در کنکور آزمایشی نیز درست پاسخ گفته اید؟


گام چهارم:درصدهای خود را بدون در نظر گرفتن تست های غلط حساب کنید تا متوجه تاثیر تست های غلط در پایین آمدن درصدهایتان بشوید؟





گام پنجم:بر روی نقاط قوت خود کار کنید و آن را بهبود ببخشید.



گام ششم:نقاط ضعف شما دو حالت دارند

قابل رفع شدن هستند
ریشه ایی هستند و باید کنار بگذارید.


به همین سادگی یک تحلیل اصولی داشته باشید
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : آزمون


واقعاً نمی‌دانم با این بی‌دقتیم چکار کنم، باید برم دوباره دبستان جمع و تفریق بخونم (۴۸ تقسیم بر ۲ را ۱۴حساب کردم)… نوشته بود همه موراد به جز ..زیر به جز هم خط کشیده بود من به جز را ندیدم … گزینه را اشتباه پرکردم و… اینها مشتی از خروار بی‌دقتی است که در امتحان دچار می‌شویم.

وای که بعد از امتحان وقتی متوجه آن‌ها می‌شویم چه افسوس و غمی که نمی‌خوریم. با خودم عهد می‌کنم که در آزمون بعدی جدی باشم، دقیق بخوانم، عجله نکنم، با تمرکز محاسبه کنم، سؤال و گزینه‌ها را تا آخر بخوانم. در ابتدای جلسه حواسم هست، اما در ادامه انگار که غرق آزمون می‌شوم و دوباره همان آشه و همان کاسه…!



confused

چند نکته راجع به بی دقتی:
●بی‌دقتی برای همه است، یکی کمتر و یکی بیشتر.

●دقت اکتسابی است وذاتی نیست. دست روی دست نگذار که (من بی‌دقتم و دیگر کاری نمی‌شود کرد ). راه‌هایی هست که می‌توان میزان بی‌دقتی را در امتحان کاهش داد.

●برای هر انسانی طبیعی است که اشتباه کند اما غیر طبیعی است که اشتباهاتش را تکرار کند.





راه های کاهش بی دقتی در آزمون


1-مدیریت زمان داشته باش
(اصلاً نمی‌دونم چه جوری گذشت. وقتی به زبان رسیدم، ۵ دقیقه از زمان دروس عمومی‌مانده بود. من به ۱۰ سؤال جواب دادم که ۵ سؤال را غلط جواب دادم)

●از کودکی به ما گفته‌اند که عجله کار شیطان است. وقتی می‌خواهیم کاری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم، عجله می‌کنیم و درهمین حالت، میزان دقت ما به‌طور معمول کم می‌شود. برای رفع این حالت باید در جلسه‌ی آزمون،‌مدیریت زمان داشت یعنی:

●هر درس را در زمان پیشنهادی خودش پاسخ دهید.

●زمان آغاز و پایان هر درس را در بالای سر آن درس در دفترچه‌ی ‌سؤال بنویسید و به آن پایبند باشید.

●روی ‌سؤالات مکث بیش از حد نکنید و ‌سؤالات وقت‌گیر را علامت زده و در انتها پاسخ دهید.

●گاهی به ساعت نگاه کنید و به زمان توجه داشته باشید.



2- استفاده از تکنینک خطبر
(آقا باید صورت سؤال را چند بار بخونم تا آن را بفهمم؟! آقا چشمم انگار بین خط و خطوط سرگردانه، متر را ثانیه حساب کردم و لیتر را میلی لیتر و…)

برای رفع این مشکل، دست یا قلم‌تان روی سؤال باشد و کلمه به کلمه، سؤال و گزینه‌ها را بخوانید. به هر کلمه کلیدی که رسیدید، دور آن دایره بکشید. دقت کنید، گفتم دور آن دایره بکشید، نگفتم زیر آن خط بکشید.

تبصره: بعضی از دوستان کنکوری هستند که در روش خطبر آنقدر کُند عمل می‌کنند که وقت زیادی را برای خواندن سؤال صرف می‌شود. باید حواس‌تان باشد که وقتی می‌گویند ۳۰ سؤال ریاضی در ۴۳ دقیقه، منظور این‌است که برای هر یک، ‌سؤال را بخوانید، گزینه‌ها را نگاه کرده، محاسبه و جواب را درپاسخ‌برگ علامت بزنید. پس سعی کنید سرعت و حرکت دست یا قلم روی سؤال و گزینه‌ها تا جایی که امکان دارد با سرعت خواندن چشم هماهنگ شود.



3-حفظ آرامش در برخورد با ‌سؤالات بسیار ساده
(آقا ‌سؤالش عین آب خوردن بود نمی‌دونم چرا بی‌دقتی کردم ؟!)

بسیار اتفاق افتاده است که دانش‌آموزان ممتاز در ‌سؤالات ساده بی‌دقتی می‌کنند و این خود به دلیل خوشحالی درونی از برخورد با ‌سؤال ساده و کاهش غیر ارادی دقت در این ‌سؤال‌هاست. خوب است بدانید که طراحان محترم از این قضیه باخبرند و دام‌های آموزشی را در سؤالات ساده جاسازی می‌کنند. لذا وقتی با سؤال ساده مواجه می‌شوید، باید بیش‌تر هم دقت کرد. دفترچه را در دست بگیرید، گردن را به جلوتر خم کنید، محکم‌تر بشینید و… یعنی با یک تغییر فیزیکی در خود، سعی کنید تمرکز و دقت‌تان را افزایش دهید.



4-نظم در نوشتن و استفاده از مداد و پاسخ‌برگ در خانه
( آقا جای محاسبه در امتحان خیلی کمه، نمیشه با خودمون چک‌نویس ببریم؟!)

یکی از علت‌های بی‌دقتی در جلسه‌ی آزمون درهم و برهم نوشتن محاسبات در دفترچه‌ی سؤال است. یعنی خیلی بی‌نظم و نامرتب، محاسبات را در دفترچه انجام می‌دهیم. جواب یک سؤال در جواب دیگر می‌رود و گاهی آنقدر شلوغ می‌شود که راه حل خود را گم می‌کنیم و ناچاریم دوباره آن‌را بنویسیم. یادتان باشد در جلسه‌ی کنکور نمی‌توانید با خود چک‌نویس ببرید.

پس در خانه چک‌نویس‌های خود را باریک کنید تا عادت کنید که در جای محدود، محاسبات را انجام دهید. درضمن تا آنجا که امکان دارد از مداد برای نوشتن و محاسبه استفاده کرده تا در جلسه به نوشتن با مداد عادت کنید. برای کسانی که در امتحان اشتباه پرکردن گزینه‌ها را دارند، توصیه می‌شود که حتماً موقع تست‌زنی در خانه از پاسخ‌برگ استفاده کنید و دقت در پر کردن آن‌را تمرین کنید.

تبصره ۱:هر گاه در جواب به اعداد ۱تا ۴ رسیدیم، کمی مکث کرده و بعد پاسخ‌برگ را پر کنیم. مثلاً بسیار دیده شده است که جواب مسأله عدد (۱) است و این پاسخ در گزینه‌ی دوم قرار دارد و شما گزینه‌ی (۱) را انتخاب می‌کنید.

تبصره ۲:هر ۱۰ ‌سؤال شماره‌ی سؤال و شماره‌ی پاسخ در پاسخ‌برگ را چک کنید تا از ردیف پرکردن گزینه‌ها مطمئن شوید.



5- دفترچه بی‌دقتی‌ها را تهیه کنید
(آقا باز هم مثل همیشه بی‌دقتی‌های تکراری؟!)

این کار بسیار مثمرثمر است. بعد از هر آزمون، لیستی از همه‌ی بی دقتی‌ها که در امتحان داشتید را تهیه کنید و آنچه را که بی‌دقتی کرده‌اید در دفتری برای خودتان شرح دهید. مثلاً بی‌دقتی در صورت سؤال داشتم و کلمه نمی‌باشد را باشد خواندم و یا بی‌دقتی در محاسبه داشتم و ۴ در ۶ را ۱۰ حساب کردم! ببنید شب قبل از هر آزمون، مروری بر دفترچه‌ی بی‌دقتی‌های خود بکنید. مطمئن باشید ذهن‌تان به‌صورت ناخودآگاه در امتحان بعدی از ارتکاب بی‌قتی‌های قبلی حذر می‌کند.



6- تمرینات زمان‌دار انجام دهید
(آقا همیشه وقت کم می‌آورم؟!)

حتماً در مباحثی که به تسلط رسیدید، تمرینات زمان‌دار انجام دهید. قرار نیست فعلاً سرعت عمل خیلی خوبی داشته باشید و برای هر درس به زمان کنکور برسید. اما باید تمرین کنید و سعی کنید با افزایش سرعت خواندن و محاسبه کردن و تست زدن، دقت خود را نیز بالا ببرید. بهترین منبع در این مورد دفتر کار آزمون است. که بسیار سودمند است و باید در هفته‌ی پایانی به‌صورت زمان‌دار به همراه پاسخ‌برگ کار شود.



7-صبحانه و استراحت کافی در شب قبل
(آقا تا صبح بیدار بودم و درس می‌خواندم )

قبل از آزمون، ۶ تا ۸ ساعت خواب شب ضروری است. بسیاری از دانش‌آموزان برای این‌که به مباحث آزمون برسند، تا پاسی از شب بیدار می‌مانند. دقت کنید برای کنکور، شب امتحانی وجود ندارد که بتوانید همه‌ی مباحث را مرور یا تمام کنید. اگر به ۷۰ درصد آزمون رسیده‌اید شب آزمون، قبل از ساعت ۱۱ شب بخوابید. ممکن است تا صبح بیدار بمانید و۳۰ درصد باقیمانده را تمام کنید.

اما از این غافلید که با عدم استراحت کافی در شب، بی‌دقتی در امتحان افزایش می‌یابد. حوصله کم می‌شود و یاد آوری مغز کُند می‌شود و عملاً معلومات شما در امتحان شاید به ۴۰ درصد کاهش یابد. پس بهتر است بخوابید و همان ۷۰ دصد اولی را تثبیت کنید. روز آزمون صبحانه را کامل میل کنید. نگویید که من عادت به صبحانه ندارم. عادت کنید صبحانه بخورید. شام زود و سبک بخورید تا صبح اشتها داشته باشید
 

Ehem_Ehem

Saleh
ارسال‌ها
1,864
امتیاز
10,504
نام مرکز سمپاد
شهیدبهشتی
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشکده فنّی دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی معدن
تلگرام
اینستاگرام
چطوری باید آزمون بدیم؟

سلام.
یکی این سوال رو پرسید،
به نقل از E Nourollahi :
میگن آخه هیچ سوالی رو نخونده رد نشو، بعدش سوالو میخونیم میبینیم میتونیم حلش کنیم(زود تند سریع حل میکنیم که آخرشم جمع و تفریق میکنیم و ضرب و تقسیم و اشتباه میزنیم تستو! :|‌) بعدش میبینیم وقت تموم شد! الان چیکار کنیم ؟ واقعا نخونده رد بشیم ؟!
* این مشکل من ـه که هرموقع فقط اراده میکنم سریع ریاضی و فیزیک حل کنم، ضرب و تقسیمو اشتباه میکنم یا یادم میره!
تصمیم گرفتم یه تاپیک بزنم بگم اصلاً سیستم آزمون دادن چطوریه. البته هرچی که اینجا میگم ابدا و اختراع خودم نیست :D همش رو از سال بالایی های مدرسه مون یادگرفتم.
ببینید، من اوایل که آزمون میدادم، مثلا میرسیدم به ریاضی، میگفتم خب، برای ریاضی 85 دقیقه وقت دارم مثلا، به سیستم تراکتوری شروع میکردم به مدت 85 دقیقه هرچی میتونستم جواب میدادم. :)) حالا ممکن بود به دو صفحه از سوالا اصلا نرسم. در حالی که شما از هر درس، یه تعداد سوال آسون داری که باید اونا رو اول جواب بدی. برای من اینطوری میشد که 24 تا سوال دیفرانسیل، رو همشونم وقت میذاشتم ولی مثلا به گسسته نمیرسیدم. در حالیکه ممکن بود اینطوری بشه که اگر یه سوال دیفرانسیل رو ول میکردم، عوضش میتونستم دو تا سوال گسسته جواب بدم. دیدم اینطوری نمیشه. باید یه روشی پیدا کنم که بتونم مثل خریدن سهام، یه سبد داشته باشم که از هر درس، یه تعداد سوال آسون رو اول ج بدم. حالا اگر وقت شد، برم سراغ بقیه.
بنابراین از یکی از سال بالایی های مدرسه که رتبش 11 هم شد (علی محمدمهر ) و یکی دیگه که 9 شد ( امیرعطاقربانی )، پرسیدم چیکار کنم؟ اون گفت اینطوری عمل کن :

مثلا رسیدی به ریاضی. ( البته چون قلمچی هنوز درسای ریاضیش تفکیکه، حالا شما تصور کن رسیدی به دیفرانسیل یا حسابان ) نگاه میکنی میبینی ریاضی 6 صفحه ست. شما 85 دقیقه وقت داری برای سوالای ریاضی. اون 25 دقیقه رو بذار کنار، که بعدا دوباره برگردی به ریاضی. ( پایین تر میگم جریان این چیه اصلا. ) میمونه 60 دقیقه، 6 صفحه. برای هر صفحه، 10 دقیقه.
مثلا ساعت 9 رسیدی به ریاضی. ( البته 9:15 میرسین ها، ولی میگم 9 که عدد رند شه ) پایین صفحه اول مینویسی 9:10، پایین صفحه دوم 9:20 و تا آخر. یعنی چی؟ یعنی مثلا تو صفحه اول، من باید 9:10 تا آخر اینجا باشم. و بعد شروع میکنی به روال عادی آزمون دادن. تو هر صفحه از سوالای سخت میگذری، سوالای زمان بر رو مشخص میکنی و ... . به آخر صفحه هم رسیدی، اگر قبل از 9:10 بود، بازم رو همون صفحه میمونی تا به همه سوالاش برسی. ( البته یه ایراد هم اینجا پیش میاد که اونم میگم سیستمش چطوریه. ) منتها نباید بذاری از 9:10 رد شه. نمیخواد تند تند ساعت رو چک کنی ها، بعد از ده پونزده تا آزمون دیگه بدون ساعت هم میتونی تنظیم کنی. همینطور تا آخر آزمون. من وقتی این قضیه رو اجرا کردم، کلی ترازم رشد کرد :D
میرسیم به اینجا که چرا از 85 دقیقه 60 دقیقه شو برداری؟ خب، این یکم مسئله شخصیه. من یه وقت متوجه شدم وقتی سوالای سخت ریاضی رو ول میکنم میرم سراغ فیزیک و شیمی بعد برمیگردم، ریاضی ر راحت تر حل میکنم. نمیدونم چطور توجیه میشه. ولی اینطوری بود. شمام اگه از این دسته آدما هستید حتماً اینکارو کنید.
بعد گفتم تو این سیستم یه ایرادی پیش میاد. بله. البته بیشتر در سوالای فیزیک پیش میاد. چطوری؟ اینطوری که ممکنه شما به یه صفحه برسید، که سوال مدار و خازن باشه، فقط دو تا سوال توش باشه! خب چیکار کنیم؟ واسه دو تا سوال 10 دقیقه وقت؟ به هیچ وجه. اینجا یه نگاه کلی بندازید به صفحه و متناسب با اون یه وقت بزنید. مثلا سال ما یه همچین چیزی پیش اومد من 5 دقیقه زدم. شاید بنظرتون غیر منطقی بیاد، ولی خب، یه مدت که سر آزمون انجام بدید اصن براتون روال میشه.
یه نکته فوق العاده ای که این روش داره، اینه که شما ریاضی رو زدی، شیمی و فیزیک رو هم زدی، از اون طرف حدود پنجاه دقیقه فرصت داری. خب این پنجاه دقیقه رو برای برگشتن به این سه تا درس باید بذاری. اما خب اینجا کاملاً انعطاف داره. یعنی مثلا اگر تو این آزمون فیزیک سخت بود، مقدار بیشتری از اون پنجاه دقیقه رو میذاری برای فیزیک. و مثلا میری میبینی همه فیزیک زدن 60، شما زدی 75 و کلی ذوق میکنی. :))
مسلما روش بالا بی ایراد نیست. اگر ایراد خاصی بنظرتون اومد، بگید، رفعش کنیم، یا خودتون متناسب با خودتون رفعش کنید. و علاوه بر این ممکنه روش های دیگه ای هم باشه که بهتر از این باشه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

esfrwms

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,325
امتیاز
19,283
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
92
دانشگاه
NSU
رشته دانشگاه
General medicine
پاسخ : آزمون

اگه ترازت خییلی عالی شد و خوشحالی، زیاد تو این خوشحالی نمون چون هنوز موقتیه و باید برای تثبیتش ادامه بدی و اگه هم چندان از ترازت راضی نیستی تو ناراحتی نمون چون قراره یاد بگیری بهتر بودن رو ، بهتر شدن رو...اصلا آزمون و تمرین رو برای همین گذاشتن ..ادیسون که چراغش همون اول روشن نشد!!!! شاید دوستای عزیز فارغ التحصیل نگران تر باشند چون یک بار تمرین و آزمون رو پشت سر گذاشتند و به هردلیلی نتیجه دلخواه رو نگرفتند...اما امروز میخوام بگم دوستای عزیزم، به جای نگرانی به فکر تلاش بیشتر و تغییر روش هایی باشید که اشتباه بودند..قدم های شما تو تمرین وآزمونا باید محکم تر و نمایون تر باشه...به گذشته فکر نکنید و تنها سعی کنید از شرایط حالتون بهترین استفاده رو ببرید....باورکنید خدا همه سختی ها و مشکلاتتون رو دیده و می بینه

و اما میخوام درمورد تحلیل آزمون بگم که احتمالا خییلی از شما درموردش می دونید و یاممکنه براتون تکراری باشه اما ازتون میخوام تا پایان ،همراه این پست باشید ...چون حتی گاهی تو یه کتاب 200صفحه ای تنها یه جمله هست که خیلی به درد آدم میخوره..

اول اینکه همون روز آزمون تا بدنتون داغه و تو حال و هوای آزمونی هستید این کار رو انجام بدید...منم مثه شما دانش آموز بودم و فکر این که فلان روز و فلان مبحث هارو بعدا باهم تحلییل میکنم و.... به ذهنم اومده ،ولی هیچی مثل این نیست که همون روز آزمون این کار رو انجام بدید که اگه انجام ندید دودش تو چشم خودتون میره!!!!!

برای تحلیل آزمون توی هر درس شماره سوالایی که غلط زدید و یا پاسخ ندادید رو مشخص می کنید سپس به دنبال علتش میرید، علت های مختلفی هست که شما باید مشخص کنید..فکر می کنم علت ها واضح باشه و نیازی به توضیح نداشته باشه... بعد از اون مبحث سوالی که نزده یا غلط است را مشخص می کنید و بعدش بهترین تصمیم در رابطه با اون سوال....گاهی ممکنه برای یه سوال دوتا علت خطا وجود داشته باشه ، برای مثال سوال 1 ریاضی را غلط زده اید هم به دلیل فرا موشی فرمول و هم در مراحل بعدی اشکال محاسباتی داشته اید.....وقتی همه ی خونه های این جدول پرشد دسته هر درس رو جدا کنید ..اونوقت وقتی به ستون زیست و علت خطاها نگاه می کنی متوجه عمده اشکالاتت میشی ... درسته ، میدونم همینطوری اش هم میتونی بگی سر فلان درس وقت کم آوردم سر اون یکی تسلط نداشتم و......ولی همین نوشتن و بررسی عمیقه که آدمو وارد جزئیات میکنه و باعث میشه خطاها کمتر بشن .. مطمئنا خییلی از شما افت ترازتون به خاطر غلط های زیادتونه . که با کاهش غلط ها می تونید قدم بزرگی رو بردارید. گاهی آدم از نظر خودش فکر میکنه سازنده درس میخونه ولی همین تحلیل نشون میده که این مطالعه تا چه حد سازنده بوده... ممکنه شما ساعت ها برای خوندن زیست وقت گذاشته باشید ولی وقتی فرمتون رو بررسی میکنید می بینید خونه های فراموشی و عدم تسلط زیاد ضربدر خوردن ...این یعنی باید نگرشی جدید در شیوه ات داشته باشی ویا وقتی بیشتر سوالای ریاضی به خاطر کمبود وقت و یا فراموشی فرمول پاسخ داده نشدن یعنی شما باید علاوه بر تکرارکردن فرمول ها تست زمان دار رو بیشتر تمرین کنید

فقط یادتون باشه علت هارو به خوبی بررسی کنید و تصمیم های کاربردی نسبت به هر سوال و درس رو حتما عملی... وگرنه آزمون نمیتونه اونطور که باید به شما کمک کنه....

یه چیزی رو تا یادم نرفته بگم ، پاسخ های صحیحتون رو هم حتما بررسی کنید چون ممکنه یه سری از اونارو بر حسب اتفاق درست زده باشید و یا با شک .... دلیل این رو هم پیدا کنید.. و در آزمون ممکنه به سوالای خاص نکته داری برخورد کنید که تو کتاب درسی یا تست با اون نکته مواجه نشدید... حتما سوال و نکته اش رو در دفترچتون یادداشت کنید...
 
بالا