• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

فراخوان همکاری جهت پروژه نشانگذاری سوالات

  • شروع کننده موضوع
  • #1

sepehr94

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
84
امتیاز
61
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سلام دوستان،
مدتیه که با خودم کلنجار میرم که این تاپیک ایجاد بشه یا نه؟! لذا لطفا تا انتها بخوانید!
مجال صحبت زیاده ولی نمیخوام سرتونو درد بیارم...
داستان ازونجایی شروع میشه که خیلی از دوستان کنکوری، مخصوصا دوستان رشته تجربی شاید بودجه زمانی کافی برای رسیدگی به دروس ریاضی و فیزیک رو نداشته باشن و ازونجایی که متاسفانه یا خوشبختانه سطح سوالات این دو درس در حدی هستن که کسی میتونه تو کنکور بهشون پاسخگو باشه که به حد کافی بهشون رسیده باشه! ولی متاسفانه در بازار منابع درست و استانداردی که به درد داوطلبان کنکور بخوره وجود نداره... چون حجمشون به اندازه ای بالاست که واقعا برای یک دواطلب رشته تجربی که دروس اصلیش زیست شناسی و شیمی است، بعضا مشاهده میکنیم که برای این دو درس بیشتر از دروس اصلیش وقت میذاره! نمونه بارزش یکی از رتبه های یک رقمی تجربی پارسال که رکورد تست زنیش رو تو درس فیزیک زده بود! (هفت یا هشت هزار تست! یادم نیست...).
پس از مذاکرات (!) اینجانب با آقای موئینی؛ مولف کتاب ریاضیات تجربی انتشارات خیلی سبز، به این نتیجه رسیدم که زدن تستهای منبع دار این کتاب برای کسانی که تا درصد 70 میخوان پیش برن کافیه! چی بهتر از این؟!! [-o<
ولی مشکل اصلی با درس فیزیکه...هیچ راهنمایی برای بنده ی خدایی که وقتش اجازه نمیده به آرزوهاش! برسه نیست!
ولی!.....خوشبختانه آقای مصلایی عزیز در کتاب فیزیک جدیدشون یعنی فشار و گرما، تستهای اورژانسی و تقریبا تیپ رو ستاره دار کردن و واقعن دستشون درد نکنه...
اما متاسفانه کتاب های دیگر فیزیک چنین ویژگی رو ندارن...
فقط کتاب فیزیک پایه گاج که اونم خیلی قدیمی شده و خیلی کارآمد نیست...
و نکته ی دیگر اینه که اگه به مقدمه کتاب فشار و گرمای آقای مصلایی رجوع کنین متوجه میشین که ایشون هم از زدن تستهای ده تا یکی و زوج و فرد تو کتابشون، شما رو منع کردن!
لذا درخواستی که از شما دوستان عزیز دارم اینه که بیاین با کمک هم این کار رو برای کتابهای فیزیک بازار انجام بدیم! یعنی بیایم و تستهای تیپ و اورژانسی رو مشخص کنیم! میدونم که این امر تا حدودی سلیقه ایه و برای همه یکسان نیست...ولی باز بهتر از هیچیه!
لذا دوستانی که ماشاالله! درس فیزیک رو اوستا هستن و یا دوستان متوسط خیلی برای این امر مناسبن!
امیدوارم این تاپیک آباد بشه و بمونه!
منتظر پست ها، نظرات و انتقاداتتون هستم!
h-: h-:
 
بالا