• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کمی تفکر و نه جبهه گیری!(+14)

شما میخواهید با شخصی از جنس مخالف (هم سن)رابطه ای عادی(نه احساسی) برقرار کنید، نظر پدر و مادرتان؟


  • رای‌دهندگان
    319

اُمـــــــیـــــــــد :)

کاربر خیلی حرفه ای
ارسال‌ها
269
امتیاز
1,541
نام مرکز سمپاد
ش.د.غ یکم
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
96
مدال المپیاد
سه ماه المپ نجوم خوندم
رشته دانشگاه
مهندس کامپیوتر
چیزی تحت عنوان منطقِ من یا منطق شما یا دیگری وجود نداره. شاید دیدگاه شما متفاوت با منِ نوعی باشه، اما منطق یک ناحیه مشخص داره. شما نمیتونید ریاضیات خودتون رو داشته باشین، این مسئله برای منطق هم صدق می‌کنه.

ظاهرا غیر از این ک از منطق سر در نمیارید ، از ریاضی هم سر در نمیارید ! تو همین لینکی که دادین بالغ بر 30 مدل منطق گذاشته . دستگاه مختصات فکری آدم ها با هم فرق می کنه . همون طوری ک دستگاه های مختصات متفاوت داریم توی ریاضیات ، روش های فکر کردن متفاوتی هم می تونیم داشته باشیم . مکر فقط هندسه اقلیدسی قابل قبوله ؟ آره برای یه بچه راهنمایی هست ولی تو ریاضیات هندسه های بیشتری داریم .

چه جالب! من اما یاد دارم. غیر از موردی که اشاره کردین خودتون :
1. وَ لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتيمِ إِلاَّ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ
2. لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ
3. لا تَقْرَبُوا الصَّلاةَ وَ أَنْتُمْ سُكارى
4. لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونا مِنَ الظَّالِمينَ

خب من واقعا متاسفم اطلاعات مذهبیم کم تر از شماست . جدا گفتم . اره اینا هم هستن و من تو ذهنم نبود . ولی مواردی ک لاتقربوا خوردند ، محدودند . و این نشان از مهم بودن اون ها هست توی "دستگاه فکری من مسلمان"
دقیقاً همینطوره. این صحبت شما برای کسی که اسلام رو قبول می‌کنه/کرده صدق می‌کنه و میشه بهش استناد کرد. اما وقتی سعی دارین از عملی دفاع کنین باید دلایل اون کار و منطقی که پشت دلایل‌ـش پنهان هست رو بیان کنید و عبارت "اسلام این دستور رو داده" کافی نیست.
آ
خوب ، ما قبل تر از این از اسلام و این ک چرا این شکلی شده تو جامعه ما صحبت کردیم ... طرف مقابل هیج نشونه آماری نداشت ک ارائه بده . پس رفتم سر ریشه اش .شما برای من آمار بیار ک فلان کشور فلان سیاسیت رو داشت و باعث شد فلان مشکل اجتماعیش حل شه . من میام با شما با آمار هایی ک بعد از اون دنبالش میرم بحث می کنم ک چرا این جوریه و چرا این جوریه نیست . وقتی ک طرف مقابل حتی فلسفه آزادی این چیز ها رو هم نمیدونه و فقط بر پایه شنیده ها هست ، خوب فک کنم منطقی ک اسلام داره قوی تر باشه برای یه بحث . تا شنیده ها .
یک دلیل بیارید ک بفهمم دلایلی ک تو کامنت های قبلی بود "کافی"بوده . همون طوری ک از من خواستین .

خوبه که اشاره کردین. ما توی دنیای ایده‌آل زندگی نمی‌کنیم و قوانینی که برای اون یوتوپیا نوشته شدن اینجا کاربرد ندارن.(فارغ از اینکه خیلی از قوانین‌ـش در تضاد با یک جامعه آرمانی هست)
از طرفی، وقتی یک برنامه/سیاست/روش برای سال‌ها جوابگو نبوده، خودبخود کنار میره و برنامه‌ای جای اون میگیره که شاید آرمانی نباشه اما قابل‌اجرا تر هست. در واقع، میزان عملی بودن و اجرایی بودن یک متود در کنار تاثیرش باید سنجیده بشه.
اگر روشی که شما میفرمایید جوابگو و کارآمد بود، ما شاهد افزایش 98 درصدی مزاحمت و تجاوز نبودیم (+) و این اتفاق بجای افزایش یافتن، کمتر می‌شد.

من طبق همون سایتی ک لینک دادین ، خودتون ب عنوان منبع ازش استفاده کردین ، می تونم بگم این حرف ها رو :
با توجه به آمار دانشگاه جورج میسون از هر سه زن آمریکایی یک زن در طول زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است .

منبع : https://avaliha.ir/آمار-تجاوز-کشور-بالاترین-تجاوز-جنسی/

دقیقا همون سایتی هست که خودتون معرفی کردین و نمی تونین بگین من اینا رو قبول ندارم . من واقعا از شما تشکر هم می کنم !

الان سیستم کجا جوابگو بوده ؟ آمریکا ؟ هند ؟ آفریقای حنوبی ؟ یا ایران ؟
ب نظرم آمار پایین ایران هم از نظر تعداد هم از نظر درصد قابل مقایسه با این کشور هایی ک مدعی آزادیند نیست . راه حل شما غیر از آزاد گذاشتن چیه ؟

آمار ایران : براساس آمار نیروی انتظامی مزاحمت زنان و دختران در سال 93 به 142 هزار و 933 مورد رسید.

توجه توجه : این آمار مربوط به مزاحمت هست ، یعنی یارو فحاشی و درگیری شدید با دختر ها هم داشته باشه ، ازشون دزدی کنه و ... شامل مزاحمت میشه . نه حتما تجاوز جنسی .
طبق لیکی ک خودتون گذاشتین و من باز هم تشکر می کنم !
https://avaliha.ir/آمار-تجاوز-به-زنان-و-دختران-در-ایران-94/

اما آمار آمریکا که توش آزاده این کار ها :

بر اساس آمار سایت RAINN در هر 107 ثانیه به یک نفر در آمریکا تجاوز میشود که به طور متوسط در سال 293 هزار تجاوز جنسی برای افراد بالای 12 سال ثبت میشود .
این آمار کاملا مربوط ب تجاوز است !

بر طبق این گزارش 68 درصد تجاوزات به پلیس گزارش نمیشود و 98 درصد متجاوزان حتی یک روز هم در زندان نخواهند بود .
با همون لینک دو تا بالایی

خوبیش اینه این جا اگر کسی کاری هم میکنه ممکنه بیفته زندان و حتی اعدام شه .

روش بهتر شما چیه ؟



باز هم خوبه که اشاره کردین. متأسفانه ما نهاد قابل اطمینانی برای آمار‌هایی مثل معتادین، مصرف الکل، تجاوز و... نداریم. اینجور موارد یا ذکر نمیشن یا با دستکاری ذکر می‌شن و همین باعث میشه امکان مقایسه با دیگر کشورها(در این روش) از بین بره.

خودتون ک بهتر از من رفتید آمار در اوردید . تو ایران هم این آمار ها هست . در مورد مشروبات الکلی توی تاپیک مربوطه جواب دادم . این هم مثل همونه . باید از بیس جلوش کرفته بشه .

آرایش کردن لزوماً برای جنس متفاوت نیست. زن موجودی نیست که دائم دنبال برانگیختن شهوت مرد باشه و افکارش اینقدر پست و ناچیز باشن. فقط یک درصد فکر کنید که زن هم میتونه اهداف خودش رو داشته باشه و برای خودش کارهایی رو انجام بده.
از طرفی، همونطور که شما با دوستان هم‌جنس‌تون رابطه دارین و دچار اختلال نمیشین، همونطور که حواستون پرت نمیشه، همین مسئله میتونه برای جنس متفاوت هم صدق کنه. اگر شما دوستایی داشته باشین که فقط جنسیت متفاوتی داشته باشن، لزوماً منجر به فساد و درگیر حاشیه شدن و خرابی‌های نابسامان اجتماعی! نخواهد شد. زن‌ها لزوماً دنبال جلب توجه جنس مذکر نیستن. مرد‌ها هم نرینگی و شهوت‌شون سر به آسمون نزده که دائم دنبال زن‌ها باشن. (یک پله از نیاز‌های فیزیولوژیک بالاتر برین و چیزهای دیگه‌ای رو هم ببینین)
جنس مؤنث فقط با جنس مذکر متفاوت‌ه و اگر کسی کنترلی روی غرایز و امیال خودش نداره، شاید بهتره به روان‌پزشک مراجعه کنه.


http://www.entekhab.ir/fa/news/323471/تفاوت-میل-به-رابطه-جنسی-در-زنان-و-مردان

چند تا جمله اش رو کپی می کنم ببینید :

1. مردها بیشتر به رابطه جنسی فکر می کنند
2. مردها حریصانه تر دنبال رابطه جنسی هستند

من قبلا هم گفتم ، توی پکیج فکری من ، زن برای این که "" راحت تر "" بتواند کار هایش را در جامعه انجام دهد باید از یه سری چیز ها دوری کنه . من فقط زن رو محصور نکردم به یه آرایش ؛اتفاقا دنبال تعالی اون هستم .. اتفاقا اون هایی ک دنبال رواج صنعت مد و رواج صنعت پورن هستن زن ها رو محدود کردن به یه تیکه گوشت شهوت انگیز .
من بالاتر هم گفتم که زمانی ارجاعات دینی اهمیت دارن که طرف مقابل شما اسلام رو پذیرفته باشه.
علی‌بن‌ابوطالب برای کسی که اسلام رو قبول نداره مشابه بقیه افراد شاید باشه. ارجاع به این شخص اهمیت چندانی توی بحث نداره.

من هم بالا تر عرض کردم این جا چیز قابل دفاع ب غیر از اسلام وجود نداشت و همه گفته ها صرفا بر اساس "شنیده های افراد " بود نه چیز دیگه . پس مجبور شدیم دست ب این کار بزنیم .
ضمنا اسم علی ابن ابی طالب روی خودت هم هست ، اگر برای بقیه افراد شاید فرق چندانی نداشته باشه ، و نظر اون افراد برای تو مهمه ،توصیه می کنم بی ثبت احوال اسمتو عوض کنی .


از @boodika و بقیه دوستانی ک این مطلب رو می خونن عذرخواهی می کنم بابت این لحن تندی که ب کار بردم موقع پست گذاشتن . صرفا خواستم بگم جواب های ؛ هوی هست و چیزی ک عوض داره گله نداره .

باز هم میگم من از اولش قصدم یه بحث سازنده بود . چون اسم تاپیگ هم بدون جبهه گیری بود . با بودیکا هم بحث هام مخترمانه پیش می رفت و کنایه نمیزدم . چون واقعا دنبال هدف بودیم . اما خوب دیگه ؛ آخرش این طوری ازمون خواستن .
 

علـی

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
89
امتیاز
894
نام مرکز سمپاد
دستغیب
شهر
شیراز
مشکلی که توی بحث مجازی وجود داره و با توجه به اینکه متون احساس ندارن و عموم بحث های اعتقادی، جامعه شناسی یا حتی علمی جدی هستن به نظر میرسه متن ها خشک هستن و یا با خشونت نوشته شدن. اینجور نیست اما. اگر میخواین بحث رو به هر سمتی ببرین، آزادین اما عبارت "ازمون خواستن" جالب نیست. هرجایی از متن هم که احساس میکنید مشکل داره میتونید توی خصوصی بحث کنید تا انحراف توی تاپیک ایجاد نشه.

روش های فکر کردن متفاوتی هم می تونیم داشته باشیم
حرف شما اینجا با من منافاتی نداره. من هم گفتم دیدگاه شما متفاوت با من و بقیه هست و این تفاوت هم محترمه، اما روش فکر کردن شما میشه دیدگاه شما و نه منطق. در مورد ریاضیات هم گفتم شما نمیتونید ریاضیات خودتون رو داشته باشید و همونطور که چیز ابداعی وجود نداره اینجا، توی منطق هم نمیتونید تفکر و دیدگاهتون رو تحت عنوان منطق ابداع کنید. همونطور که ریاضیات یک دانش (و نه علم) هست،منطق هم نوعی دانشه و هر دیدگاهی رو نمیشه دیدگاه منطقی به حساب آورد.اما این دوتا میتونن منطبق باشن با هم و دیدگاه آدم ها میتونه منطقی باشه.
مَنطِق دانش شناسایی و ارائهٔ روش درست اندیشیدن (تعریف کردن و استدلال کردن) است.


روش بهتر شما چیه ؟
من هنوز روشی رو بیان نکردم و از کشوری هم دفاع نکردم.نمیدونم چرا تا انتقادی داخلی میکنیم همه پای اروپا آمریکا رو میکشن وسط. کل حرف من این بود که :
1. قوانین ایده آل برای جوامع ایده آل هستن.
2. این روش اگر جوابگو بود ما شاهد افزایش این موارد نبودیم.(تاکید میکنم افزایش. این روش یا باید کاهش بده جرایم رو،یا ثابت نگه داره،در غیر این صورت کارآمد نیست)
خودتون ک بهتر از من رفتید آمار در اوردید . تو ایران هم این آمار ها هست
ضمن اینکه نگفتم آمار وجود نداره، گفتم قابل اطمینان نیست.
البته بازم تاکید میکنم تجاوز حتی در آمریکا هم جرم محسوب میشه (+) و باهاش برخورد میشه.(+) و صد البته بخاطر حفظ آبرو و موارد مشابه، در کشور خودمون هم مسئله تجاوز و آزار جنسی ممکنه بیان نشه.(یک چیز فراگیر و عمومی هست)


چند تا جمله اش رو کپی می کنم ببینید :
1. مردها بیشتر به رابطه جنسی فکر می کنند
2. مردها حریصانه تر دنبال رابطه جنسی هستند
ارتباطش رو با حرفم متوجه نشدم. پیشمهاد میکنم یک بار متن رو با توجه به قیدهاش دوباره بخونید.

من هم بالا تر عرض کردم این جا چیز قابل دفاع ب غیر از اسلام وجود نداشت و همه گفته ها صرفا بر اساس "شنیده های افراد " بود نه چیز دیگه . پس مجبور شدیم دست ب این کار بزنیم .
ضمنا اسم علی ابن ابی طالب روی خودت هم هست ، اگر برای بقیه افراد شاید فرق چندانی نداشته باشه ، و نظر اون افراد برای تو مهمه ،توصیه می کنم بی ثبت احوال اسمتو عوض کنی
کل تاپیک رو خوندید؟ :-? چون من خوندم و به اندازه کافی بجز اسلام هم چیزهایی گفته شده بود. اصلاً یکی از اهداف اینجا بحث با کسایی هست که قبول ندارن احکام اسلامی رو و بیشتر دنبال دلایل هستن. وگرنه اگر میخواین بحث رو اسلامی پیش ببرین که ساده‌س. این دین با روابط جنسی در قالبی غیر از شرعیات مخالفه و هیچ بحثی توی اون نیست. اگر کسی به خدای اسلام ایمان داره، دیگه جای مذاکره توی احکام وجود نداره و باید به گفته‌های پیامبر و قرآنش هم ایمان داشته باشه.

در مورد اسم هم، یک اینکه ثبت احوال اجازه نمیده :)) دو اینکه من مشکلی با این شخص ندارم. سه اینکه نظر بقیه افراد مهم نیست. چهار هم اینکه دوباره ماجرا رو ببین. وقتی بحث از نهج البلاغه یا حتّی احکام دین میشه ما مستقیم میریم سمت کسایی مث ایشون و حرف نیچه یا سارتر اهمیتی پیدا نمیکنه. مشابه اون اینجا هم هست و برای کسی که اسلام رو قبول نداره و براش فردی معمولی به حساب میاد، اشاره به این شخص بحث رو به جلو نمیبره. "ارجاع به این شخص اهمیت چندانی نداره" توهین نیست.

آقا سند و مدرک مقبول بدید .
چه خبر بوده ؟ من چیزی نشنیدم .
من خواستم توی بحث شما با @boodika دخالت نکنم اما چون خودشون لینک ندادن، من این رو پیشنهاد میکنم بهتون بخونید. بحثتون رو ادامه بدین.
 
آخرین ویرایش:

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
مشکلی که توی بحث مجازی وجود داره و با توجه به اینکه متون احساس ندارن و عموم بحث های اعتقادی، جامعه شناسی یا حتی علمی جدی هستن به نظر میرسه متن ها خشک هستن و یا با خشونت نوشته شدن. اینجور نیست اما. اگر میخواین بحث رو به هر سمتی ببرین، آزادین اما عبارت "ازمون خواستن" جالب نیست. هرجایی از متن هم که احساس میکنید مشکل داره میتونید توی خصوصی بحث کنید تا انحراف توی تاپیک ایجاد نشه.


حرف شما اینجا با من منافاتی نداره. من هم گفتم دیدگاه شما متفاوت با من و بقیه هست و این تفاوت هم محترمه، اما روش فکر کردن شما میشه دیدگاه شما و نه منطق. در مورد ریاضیات هم گفتم شما نمیتونید ریاضیات خودتون رو داشته باشید و همونطور که چیز ابداعی وجود نداره اینجا، توی منطق هم نمیتونید تفکر و دیدگاهتون رو تحت عنوان منطق ابداع کنید. همونطور که ریاضیات یک دانش (و نه علم) هست،منطق هم نوعی دانشه و هر دیدگاهی رو نمیشه دیدگاه منطقی به حساب آورد.اما این دوتا میتونن منطبق باشن با هم و دیدگاه آدم ها میتونه منطقی باشه.




من هنوز روشی رو بیان نکردم و از کشوری هم دفاع نکردم.نمیدونم چرا تا انتقادی داخلی میکنیم همه پای اروپا آمریکا رو میکشن وسط. کل حرف من این بود که :
1. قوانین ایده آل برای جوامع ایده آل هستن.
2. این روش اگر جوابگو بود ما شاهد افزایش این موارد نبودیم.(تاکید میکنم افزایش. این روش یا باید کاهش بده جرایم رو،یا ثابت نگه داره،در غیر این صورت کارآمد نیست)

ضمن اینکه نگفتم آمار وجود نداره، گفتم قابل اطمینان نیست.
البته بازم تاکید میکنم تجاوز حتی در آمریکا هم جرم محسوب میشه (+) و باهاش برخورد میشه.(+) و صد البته بخاطر حفظ آبرو و موارد مشابه، در کشور خودمون هم مسئله تجاوز و آزار جنسی ممکنه بیان نشه.(یک چیز فراگیر و عمومی هست)



ارتباطش رو با حرفم متوجه نشدم. پیشمهاد میکنم یک بار متن رو با توجه به قیدهاش دوباره بخونید.


کل تاپیک رو خوندی؟ :-? چون من خوندم و به اندازه کافی بجز اسلام هم چیزهایی گفته شده بود. اصلاً یکی از اهداف اینجا بحث با کسایی هست که قبول ندارن احکام اسلامی رو. وگرنه اگر میخواین بحث رو اسلامی پیش ببرین که ساده‌س. این دین با روابط جنسی در قالبی غیر از شرعیات مخالفه و هیچ بحثی توی اون نیست. اگر کسی به خدای اسلام ایمان داره، دیگه جای مذاکره توی احکام وجود نداره و باید به گفته‌های پیامبر و قرآنش هم ایمان داشته باشه.

در مورد اسم هم، یک اینکه ثبت احوال اجازه نمیده :)) دو اینکه من مشکلی با این شخص ندارم. سه اینکه نظر بقیه افراد مهم نیست. چهار هم اینکه دوباره ماجرا رو ببین. وقتی بحث از نهج البلاغه یا حتّی احکام دین میشه ما مستقیم میریم سمت کسایی مث ایشون و حرف نیچه یا سارتر اهمیتی پیدا نمیکنه. مشابه اون اینجا هم هست و برای کسی که اسلام رو قبول نداره و براش فردی معمولی به حساب میاد، اشاره به این شخص بحث رو به جلو نمیبره. "ارجاع به این شخص اهمیت چندانی نداره" توهین نیست.


من خواستم توی بحث شما با @boodika دخالت نکنم اما چون خودشون لینک ندادن، من این رو پیشنهاد میکنم بهتون بخونید. بحثتون رو ادامه بدین.
ممنون که لینک دادین...اخه الان اگه من لینک رو میدادم میگفتن جبهه گیری داره و هزارتا بهونه دیگه:)
 

forest

forest
ارسال‌ها
56
امتیاز
258
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
دانشگاه
علوم پزشکی ایران
رشته دانشگاه
پزشکی
مشکل اصلی اینه که خانواده ها هم نمیتونن دوستی معمولی دختر پسر رو قبول کنن میگن همه پسرا به قصد و منظوری که همه میدونن چیه وارد رابطه میشن
 

آرشا

کاربر فعال
ارسال‌ها
26
امتیاز
1,873
نام مرکز سمپاد
فرز ۲
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
این حرف شما به این دلیله که فکر میکنید نیاز جنسی مانند نیاز یه ادرار کردنه.طرف کارشو می کنه و تموم میشه و ممکن نیست کسی مثلا یک جای عالی واسه دستشویی کردن ببینه و حوس کنه اونجا دستشویی کنه حال آنکه مسائل جنسی چنین نیست.برای مطالعه بیشتر ارجاتون میدم به کتاب اخلاق جنسی ، استاد مطهری
حداقل فکر کن به چیزی که میخونی . با طوطی واری گفتن به جایی نمیشه رسید ...
 

RREEZZAA

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
364
امتیاز
-89
نام مرکز سمپاد
علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
96
حداقل فکر کن به چیزی که میخونی . با طوطی واری گفتن به جایی نمیشه رسید ...
جناب توهین نکن اگه موردی هس میتونی منطقی بگی.اینکه تمسخر وار یک مطلبی رو بخوای در نظر خودت زیر سوال ببری جایی در بحث منطقی یا علمی نداره.
ضمنا اینجا تاپیک توصیه به کاربران نیست موردی هس میتونی پ خ بدی
بدرود
 
آخرین ویرایش:

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
مردان مشتی جانوران غرق در گناه بوده و تهدیدی برای زنانند.
بعنوان راه حل هم ما چادر دوجداره را توصیه میکنیم!همچنین دستکش سیاه،عینک افتابی و یه برقع گنده که مبادا برادران به گناه بیفتند!
21.gif
اصلا بیاید کشور رو دونیمه خواهران و برادران کنیم:))
خواهران نمونه:
85587_746.jpg


تجاوز در کشورای مختلف،تعاریف متفاوتی داره:
https://fa.wikipedia.org/wiki/تجاوز_جنسی#.D8.AA.D8.B9.D8.A7.D8.B1.DB.8C.D9.81
و همچنین در کمال تعجب(!) تو قانون مسخره ایران:
https://fa.wikipedia.org/wiki/تجاوز_جنسی_در_ایران
همچنین وجود تابوی بزرگ رابطه دختر و پسر در ایران و در نتیجه ترس از گزارش دادن و همچنین وجود محدودیتهای زیاد تو ایران و شفاف نبودن حکومت در این موارد،باعث شده ایران "به ظاهر" کشور پاکی بنظر بیاد. ولی در واقع،کافیه مردان ایرانی رو بندازید تو اروپا! سری به فرودگاه ها ی خارج،سواحل و...شون بزنید تا متوج چشم چرونی و ندید بدیدی اونها بشید(اینو به عینه تو اوکراین،خیلی زیاد دیدم و دیدند.)
اما حتی با وجود اینها،امار جالبی هم هست:
https://fa.wikipedia.org/wiki/تجاوز_جنسی_به_زندانیان_در_ایران
https://www.linkedin.com/pulse/آمار-بالای-آزار-جنسی-کودکان-در-ایران-masoudمسعود-aziziعزیزی
وضعیت تجاوز جنسی در ایران:
استان قم با ميانگين بيش از ۱۷۴ مورد جرائم جنسى در هر صد هزار نفر جمعيت، بالاترين ميانگين جرائم جنسى را در ايران دارد.
براساس آمار هاى موجود استان قم هر ساله شاهد وقوع بيش از يك هزار و ۵۵۶ مورد جرم جنسى است. همچنين استان لرستان، پايين ترين آمار تجاوز هاى جنسى در سراسر كشور را دارد، به ميزان هر صدهزار نفر جمعيت تنها ۱۳ مورد.
آمار هاى ارائه شده تنها شامل موارد گزارش شده به دادگاه ها و نيرو هاى انتظامى است. و ارقام واقعى بدون شك فراتر از گزارش هاى ارائه شده وزارت كشور است.
ترس از بى آبرويى و خانوادگى بودن برخى از جرائم را مهم ترين موانع ارائه گزارش به مراجع مسئول از سوى قربانيان عنوان است.
به طور ميانگين در تهران هر سال يك هزار و ۶۵۰ جرم جنسى رخ مى دهد. نزديكى آمار جرائم جنسى در استان تهران و قم در حالى است كه جمعيت تهران حدود ۱۰ برابر جمعيت استان قم است. افزايش امكانات تفريحى- رفاهى در سطح شهر تهران در سال هاى اخير يكى از مهم ترين علت هاى كاهش وقوع جرم جنسى عنوان مى شود.
استان خراسان و مازندران به طور مشترك و با توجه به جمعيت آنها جايگاه سوم را آمار جرم جنسی دارند.
در هر صد هزار نفر جمعيت اين دو استان بطور متوسط ۱۳۰ مورد جرم جنسى رخ مى دهد كه اين درصد در زبان ارقام به ترتيب ۶ هزار ۸۰۰ مورد براى خراسان و بيش از دو هزار و ۷۰۰ مورد براى استان مازندران است.
استان هاى گيلان، مركزى، همدان، يزد، چهارمحال و بختيارى، فارس و زنجان نيز به ترتيب با وقوع بيش ۹۳ ، ۸۳ ، ۸۶ ، ۷۶ ، ۷۲ ، ۷۷ و ۷۱ مورد جرم جنسى در هر صد هزار نفر جمعيت بيشترين آمار ها را داشته اند. براساس تحقيقات پايگاه داده هاى اجتماعى وزارت كشور ميانگين رخداد جرم جنسى در خلال سال هاى ۷۵ تا ۸۱ در سراسر كشور ۴۲/۸۱ در هر صد هزار نفر جمعيت كشور است. با توجه به اين اطلاعات، بطور ميانگين هر ساله در كشور بيش از ۷۲ هزار مورد جرم جنسى رخ مى دهد
وضعیت تجاوز جنسی در استان خراسان:
دكتر محمدرضا نورس مديركل پزشكي قانوني خراسان جنوبي در گفتگو با خبرنگاران گفته بود‏:‏ در زمينه معاينات سرپايي اكثرآمارهاي اين سازمان طي ‏9‏ ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است‏.‏
وي افزود‏:‏ اين آمار در زمينه تجاوز جنسي در زنان ‏47‏ درصد و در مردان بيش از ‏100‏ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزايش داشته كه اين امر مي تواند زنگ خطري براي استان باشد‏.‏
وی عنوان داشت:‏ آمار موجود در پزشكي قانوني در مورد تجاوز جنسي از ميزان واقعي آن كمتر است زيرا در بسياري از موارد خانواده ها و افراد قرباني اين مساله تمايلي براي مراجعه به پزشكي قانوني ندارند‏.‏
مديركل اداره پزشكي قانوني خراسان جنوبي توضيح آماري بيشتري در اين خصوص ارايه نكرد‏.‏


http://www.pezeshkan.org/?p=11067

خیلی جالبه که استانای مذهبی مثل قم،بیشترین امار تجاوز تو ایرانو دارن!
 
آخرین ویرایش:

اُمـــــــیـــــــــد :)

کاربر خیلی حرفه ای
ارسال‌ها
269
امتیاز
1,541
نام مرکز سمپاد
ش.د.غ یکم
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
96
مدال المپیاد
سه ماه المپ نجوم خوندم
رشته دانشگاه
مهندس کامپیوتر
مشکلی که توی بحث مجازی وجود داره و با توجه به اینکه متون احساس ندارن و عموم بحث های اعتقادی، جامعه شناسی یا حتی علمی جدی هستن به نظر میرسه متن ها خشک هستن و یا با خشونت نوشته شدن. اینجور نیست اما. اگر میخواین بحث رو به هر سمتی ببرین، آزادین اما عبارت "ازمون خواستن" جالب نیست. هرجایی از متن هم که احساس میکنید مشکل داره میتونید توی خصوصی بحث کنید تا انحراف توی تاپیک ایجاد نشه.
بابت قضاوت زود موقعم ، عذر میخوام . ولی جدا لحنه یه طور تحقیر آمیزی بود ، مصداقش هم چن تا علامت تعجب بود برای خودم ک در نهایت حق رو میدم ب شما .
تاپیک رو هم نمی خوام جای خاصی ببرم :D
کل تاپیک رو خوندید؟ :-?
نه حقیقتش
ریاضیات خودتون رو داشته باشید
ببینید من هنوزم روی این پافشاری می کنم . اون یارو انگلیسی ک ماتریس رو اختراع می کرد ، میگفت می خوام ریاضیات "خودم"رو داشته باشم . ( ب نقل از معلم ریاضیمون ، مدرک معتبری نه دارم و نه حالش رو دارم برای این موضوع پیدا کنم .) همه ی این ماتریس هم منطقیه ، اما قوانینش با منطق اعداد معمولی ک ما باهش کار می کنیم ، فرق داره .
شخصا این تفاوت دیدگاه و منطق رو درک نمی کنم . جدی !

ارتباطش رو با حرفم متوجه نشدم. پیشمهاد میکنم یک بار متن رو با توجه به قیدهاش دوباره بخونید.
من دارم میگم این که مرد ها بیشتر از زن ها دنبال شهوتند ، یک چیز قابل قبول هست . طبق این دو تا نکته . قید های جمله شما رو هم توجه کرده بودم ، ولی خب ، دارم این جوری از حرفم دفاع می کنم که واقعا این مرد ها هستند در " بیشتر " موارد دنبال چشم چرونی هستند و زن ها هستند ک بیشتر مورد حمله واقع میشند .
وگرنه اگر میخواین بحث رو اسلامی پیش ببرین که ساده‌س.
قبلا با خودم گفته بودم بعد کنکور میام این جا و بحث می کنم تا روش بحث کردن های منطقی رو یاد بگیرم . این یکی از چیز هایی بود ک واقعا یاد گرفتم .
در مورد لینکتون هم واقعا باید منایع ویکی پدیا رو نگاه کنم . تا این جا چون توی ویکی پدیا انتشار یافته یعنی بی هیچی هم نبوده . هر چند توی خیلی از موارد خود ویکی پدیا رو هم قبول ندارم (مثال نمیارم تا تاپیک منحرف نشه ) اما خوب اعتقاد دارم باید یه جیز هایی بوده باشهک ویکی پدیا زده . باید منابعی ک خودش داده رو یه بررسی بکنم سر فرصت .
ممنون که لینک دادین...اخه الان اگه من لینک رو میدادم میگفتن جبهه گیری داره و هزارتا بهونه دیگه:)

جدا هر چی از شما لینک خواستم لینکی ندادید ! اینو دیگه نگید ! آدم رو قبل از عمل ک قصاص نمی کنن !

در پایان اعلام می کنم هر چقدر لحن نوشتنم تو تاپیک قبلی تند بود ، اینجا سعی کردم خاضعانه باشه . تا پای هم در بره .
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,897
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
بدون خواندن پست های قبل شروع به تایپ کردن میکند... :-"
بنگرید به تفاوت دوستِ دختر/پسر و دوست۫ دختر/ پسر.
اولی میشه گفت just friend عه. ولی دومی چیزیه که عمدتا تو ایرانه و اهداف سکشوال داره :/
الان تو این فروم همه just friend هستن(امیدوارم که همینطور باشه :)) ). من با just friend مشکلی ندارم. اسلام هم مشکلی نداره. والدین هم نباید مشکلی داشته باشن. در مورد دوست دختر/پسر هم که هدف خوب نیست، بازم به ما ربطی نداره. شاید میخوان اینطوری وقتشون رو هدر بدن. هر کس از یه راهی وقتشو هدر میده :/
ولی اگه بخوام برای خودم تصمیم بگیرم، با دوست دختر/پسر مخالفم. فکر میکنم آثار مخرب زیادی داشته باشه. دوست دختر/پسری که میشناسیم اصلا قابل مقایسه با just friend نیست.
برای خودم، با just friend مشکلی ندارم ولی مخالف دوست دختر/پسر هستم.
من همیشه سعی کردم حتی just friend هم نداشته باشم. نمیدونم چرا. فکر کنم یه ترس پنهانی دارم. ولی باز هم مهم نیست که من ندارم، لا تنظر الی من قال تنظر الی ما قال :-" به نظرم میتونه مفید باشه. حداقل اینطوری طرز ارتباط درست با جنس مخالف رو به صورت خارج از تئوری یاد میگیریم.
 
آخرین ویرایش:
بالا