• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اولين اپراي بعد از انقلاب - آنسامبل اپراي تهران

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Flosi

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
81
امتیاز
541
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
تهران
سلام !
اميدوارم حالتون خوب باشه ! خبر خوش اينه كه بعد از ٣٠ سال اولين اپراي نمايشي در تهران برگذار مي شه. 8->

آنسامبل اپرای تهران' به سرپرستی هادی قضـات برای اولین بار در ایران، با اپرای کمدی و زیبای Gianni Schicchi اثر Giacomo Puccini آغاز به کار کرد و برای نخستین بار در بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در سال 1390، در تالار وحدت تهران به اجرا در آمد. این گروه از خواننده¬های ایرانی، که در داخل و خارج ایران مشغول به تحصیل یا کار حرفه¬ای هستند تشکیل شده است.
iPhone+photo+SP_5666753.jpg

خبرگزاری میراث فرهنگی - گروه میراث فرهنگی - هنر نمایشی شکلی از هنر است که هنرمند نخست در آن با استفاده از بدن و فیزیک خود و سپس با بهره­گیری از امکانات دیگر به خلق هنر خود می­پردازد. هنرهای نمایشی شامل: انواع رقص، موسیقی زنده، تئاتر، سینما، اپرا و ...
iPhone+photo+SP_5666751.jpg

اپرا آمیزه­ای است از موسیقی و تئاتر؛ این هنر عظیم و باشکوه محل طلاقی تمام هنرهای دیگر نظیر آهنگسازی، نوازندگی، خوانندگی، بازیگری، رقص، طراحی صحنه و لباس، کارگردانی و مهمتر از همه نمایش است.
iPhone+photo+SP_5666750.jpg

تاثیرگذاری این هنر در زندگی و روح و روان مردم، با توجه به نشانه های فرهنگی حاصله بر کسی پوشیده نیست و سالیان سال است که صاحبان بنگاه های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در محیط های برگزاری هنری معروف دنیا، تبلیغ در این عرصه را سرلوحه امور بازاریابی و تبلیغاتی خود قرارداده اند.
iPhone+photo+SP_5666747.jpg

هدف از تشکیل این آنسامبل، بازگرداندن و به نمایش گذاشتن این هنر زیبا و با شکوه در دل جامعه فرهنگ دوست و هنرشناس ایرانی است که متأسفانه سالهاست به دست فراموشی سپرده شده و این روز ها شاهد استفاده های سوء از این واژه هستیم.
iPhone+photo+SP_5666746.jpg

اپرا از سال 1340 ه.ش توسط عزیز حاجی بیگوف وارد ایران شد و تالار رودکی (تالار وحدت) برای این منظور در تهران ساخته شد. در این تالار بعضی از اپراهای مشهور جهان و چند اپرای ایرانی به روی صحنه رفته است. حال با گذشت بیش از 30 سال از اجرای آخرین اپرا در ایران، "آنسامبل اپرای تهران" در همین تالار برای نخستین اجرای عمومی به روی صحنه می¬روند.


:تاريخ : از چهارشنبه ٣٠ مرداد تا پنج شنبه ٧ شهريور
مکان: تالار وحدت تهران
ساعت: 21:30
قیمت بلیت: 25، 30، 35، 40 و 50 هزار تومان

براي خريد بليط اينترنتي به سايت www.iranconcert.com مراجعه كنيد :D
خب اگه رفتين ميتونين اينجا نقد كنين و كلاً نظرتونو راجع به اپرا در ايران بگين ;;)
 
بالا