• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

دیابت

  • شروع کننده موضوع
  • #1

tiny moon

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
7
امتیاز
7
نام مرکز سمپاد
farzangan
شهر
Tehran male mane
یک نوع جدید واکسن "وارون" – Reverse – که برای دیابت نوع 1 ساخته شده ، در آزمایشات اولیه نتایج امیدبخشی داشته .این واکسن برپایه مولکول DNA تولید شده و بخشی از سیستم ایمنی را که مسئول تخریب سلولهای پانکراس است، غیر فعال می سازد.این نام گذاری بر این اساس صورت گرفته که در اصل واکسن را برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، می سازند ، اما در اینجا برای تضعیف و از کار انداختن بخشی از توانایی آن بکار می رود.
 

ماهِ ـشاد

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
916
امتیاز
3,059
نام مرکز سمپاد
فرزانگان هفت تهران
شهر
تهران
دانشگاه
شهيد بهشتى تهران
رشته دانشگاه
اقتصاد
یکی از بیماری های شایع امروز دیابت یا همون بالا بودن قند خون هستش.
هر چی راجع به این بیماری میدونید بگین از پیشگیری،علائم،داروها و...
موفق باشین :)
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,516
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
پاسخ : دیابت

چ خوبه که این تاپیکو زدین،من خودم اطلاعات زیادی ندارم اینایی ـم که در ادامه میگم با یه مطالعه ی کم بدست آوردم امیدوارم مفید باشه (;

دیابت به خاطر تولید نشدن انسولین ( هورمونی برای تبدیل قند ، نشاسته و غذا های دیگه به انرژی ) ، یا استفاده ی نامناسب بدن از این ماده به وجود میاد. این بیماری باعث میشه بدن نتونه به نحو مناسب از کربوهیدرات ها استفاده کنه که نتیجش افزایشه قند خونه.

تشنگی فراوان، پُرنوشی ، ادرار فراوان، کاهش وزن بدون دلیل، عفونت های مکرر و نیز گرسنگی دائمی از علائم خطری هستن که میتونن نشان دهنده شروع دیابت باشن.

عوامل مثل چاقی ، کم تحرکی و وراثت باعث به وجود اومدن دیابت میشن ولی جاهایی که من خوندم نوشته بود علت اصلیش هنوز مشخص نیس.

4نوع دیابت داریم :

دیابت نوع 1 : در این نوع دیابت بدن قادر به تولید انسولین نیست. این نوع دیابت شیوع زیادی نداره و فقط 5 تا 10 درصد دیابتی ها رو تشکیل میده.

دیابت نوع 2: این بیماری در اثر مقاومت به انسولین ایجاد میشه (شرایطی كه بدن قادر به استفاده ی مناسب از انسولین نیست). اغلب بیماران دیابتی (بیش از 90 درصد)، دیابت نوع 2 دارند.

دیابت بارداری:در دوران بارداری با ترشح هورمون هایی که از جفت برای نگهداری جنین در رحم ترشح می شه، مقاومت به انسولین افزایش پیدا میکنه.5 تا 10 درصد زنانی كه دیابت بارداری دارند، بلافاصله بعد از بارداری به دیابت (معمولا دیابت نوع 2) مبتلا می شن.

پردیابت: زمانی كه قند خون فرد از حد طبیعی بیشتر باشه، اما به میزانی بالا نباشه كه فرد به دیابت نوع 2 مبتلا باشه ، فرد پردیابت و یا دچار عدم تحمل گلوکز خواهد بود.

مواردی برای پیشگیری از دیابت :
1-افزایش فعالیت بدنی
2-مصرف مقادیر فراوانی فیبر ( با خوردن میوه، سبزی، غلات کامل، حبوبات، مغزها و بذرها و..)
3-کاهش دادن وزن اضافی
4-پرهیز از رژیم غذایی محدود و زودگذر و اصلاح الگوی غذایی و انتخاب غذاهای سالم‌تر

درمورد درمانش من اطلاع دقیقی ندارم فقط میدونم که با تزریق انسولین کنترلش میکنن. :)
 

-zarA-

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
833
امتیاز
6,256
نام مرکز سمپاد
هـنرستانمـوטּ
شهر
اصفهــاטּ
دانشگاه
هنر اصفهــاטּ
رشته دانشگاه
طراحی صنعتـی
پاسخ : دیابت

واسـه پیشـگیرے از دیـابـت ::

1-افـزایش فعـالیت هـاے فیـزیکے

2-دریـافت مـیزان فیبـر بیشتـر

3- استـفاده از غـلات سبـوس دار

4ـ کـاهش وزن

چـیزے یادم اومـد میگـم
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : دیابت

خب نشان ديابت رو اگه ديده باشين يه دايره ِ آبى ِ توخالى هستش. ١٤ نوامبر َم كه روز ِ جهانيشون هست. :-"

يه مطلبى بود كه خونده بودم " كنترل قندخون با طب سنتى" ، بعد توش در مورد يك سرى ميوه ها و گياه هايى كه براى افراد ديابتى خوب بود رو گفته بود، مثلا سير باعث پايين اومدن قند خون و افزايش جذب انسولين ميشه يا عصاره ِ بابونه از پيشرفت ديابتِ نوع دوم مقدارى جلوگيرى ميكنه و عوارض ديابت - كاهش قدرت ديد مثلا - رو مقدارى كاهش ميده. منبع ـش تو اين سايت بود.
البته هيچ وقت درمان گياهى به عنوان جايگزينى براى داروهاى شيميايى استفاده نميشه، بلكه فقط به عنوان يك درمان كمكى در كنار مصرف داروهاى شيميايى استفاده ميشه.
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,516
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
پاسخ : دیابت

یه مطلب خوندم درمورد دیابت، گفتم بد نیست بدونید :-"

ارتباط چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 :

"دانشمندان تاکنون نتوانسته اند علت ارتباط چاقی با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را دریابند، اما مطالعات بیشتر روی موشها نشان داده است که آدیپوسیت ها یا سلولهای چربی، هورمونی به نام رسیتین آزاد می کنند و میزان آن در موشهای چاق بالا می رود. تصور می شود که رسیتین موجب تنظیم کاهش مسیر انتقال سیگنال انسولین می شود که بر این اساس احتمال ارتباط بین چاقی و دیابت نوع 2 را به وجود می آورد. "

منبع : مبانی فیزییولوژی جانوری - ص134
 

big_bang

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,105
امتیاز
5,516
نام مرکز سمپاد
فرزانگـا(') امیــ(')
شهر
نجف آباد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
اقتصاد
پاسخ : دیابت


تا حالا اسم اغمای دیابتی یا شوک هیپوگلیسمی به گوشتون خورده ؟ یا چیزی درموردش می دونین ؟ خود منم تا چند وقت پیش چیزی ازش نمیدونستم و اتفاقی، مطلبی رو درموردش خوندم ؛ که اینجا عینا نقل قولش میکنم چون اگه بخوام خلاصه بگم ممکنه کامل و درست نباشه، به هر حال اگه سوالی از این متن داشتین تا اونجایی که بدونم سعی می کنم جواب بدم. ;;)

شوک هیپوگلیسمی یا اغمای دیابتی ؟
دستگاه مرکزی اعصاب در حالت طبیعی تقریبا تمام انرژی خود را از متابولیسم گلوکز می گیرد و برای این کار به انسولین نیاز ندارد. اما اگر انسولین میزان گلوکز خون را به حدی پایین برساند، متابولیسم دستگاه مرکزی اعصاب کند می شود.در نتیجه ممکن است سندرم شوک انسولینی به ترتیب زیر در مبتلایان به تومورهای مترشحه ی انسولین یا دیابت هایی که بیش از حد انسولین مصرف کرده اند بروز کند.
اگر میزان گلوکز خون تا محدوده 70-50 میلی گرم کاهش یابد،معمولا دستگاه مرکزی اعصاب تحریک پزیر می شود زیرا این میزان هیپوگلیسمی باعث حساس شدن فعالیت نورون ها می گردد.گاهی اشکال مختلف توهم ایجاد می شود، ولی بیشتر اوقات بیمار به شدت عصبی میگردد، تمام بدنش می لرزد و شروع به تعریق می کند.
زمانی که میزان گلوکز خون به 50-20 میلی گرم برسد، ممکن است تشنجات کلونیک رخ دهد و بیمار بیهوش شود.اگر میزان گلوکز باز هم پایین تر رود ، تشنج ها متوقف می شوند و تنها وضعیت اغما می ماند. درواقع گاهی فرق میان اغمای دیابتی ناشی از اسیدوز کمبود انسولین و اغمای ناشی از هیپوگلیسمی ( به علت انسولین اضافی) با مشاهدات ساده ی بالینی دشوار است.
درمان درست بیمار مبتلا به شوک یا اغمای هیپوگلیسمیک شامل تجویز وریدی مقدار زیادی گلوکز است . این کار معمولا بیمار را ظرف یک دقیقه یا بیشتر از حالت شوک خارج میکند.
تجویز گلوکاگن هم میتواند میزان گلوکز خون را به سرعت افزایش دهد.اگر بلافاصله درمان صورت نگیرد ، سلولهای نورونی دستگاه مرکزی اعصاب اغلب دچار آسیب ماندگار می شوند.
( اغمای دیابتی هم همونور که میدونین با مقادیر زیاد انسولین درمان میشه .)

منبع : فیزیولوژی پزشکی گایتون-جلد2-ص1160
 

Aramesh_Z

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
601
امتیاز
8,216
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امام رضا (ع)
شهر
لاهیجان
سال فارغ التحصیلی
96
رشته دانشگاه
دامپزشکی
پاسخ : دیابت

خب ، دیابت یه اختلال در سوخت و ساز (متابولیسم) بدن ـه كه در اون یا انسولین به مقدار كافی در بدن وجود نداره یا انسولین موجود نمیتونه وظیفه خودش رو به درستی انجام بده و در نتیجه به علت وجود مقاومت در برابر اون ، قند خون بالا مي‌ره. همونطور که میدونیم انسولین هورمونی ـه كه بوسیله سلول‌های "بتا"واقع در پانكراس یا همون لوزالمعده ترشح می‌شه و وظیفه اصلیش كاهش قند خون ـه . پانكراس هم یكی از غدد دستگاه گوارش هس كه پشت معده قرار گرفته . بالا بودن قند خون در مدت زیاد باعث بروز عوارض در سیستم قلب و عروق، كلیه‌ها، چشم و سلسله اعصاب میشه.

اینم لیست گیاهان داروئی ای ک برای این بیماری مفیدن
 
بالا