• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سفر به مریخ در ده سال آینده

ایا حاضر به سفر بدون بازگشت به مریخ هستید؟


  • رای‌دهندگان
    33
وضعیت
موضوع بسته شده است.

pershia

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
416
امتیاز
2,073
نام مرکز سمپاد
فرزانگان6
شهر
تهران
مدال المپیاد
نجوم
دانشگاه
UT\AUT
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

به این لینکه یه سری بزنید ...
دوستان سفر به مریخ کاری 100 درصد امکان پذیره...
این ایده توسط ناسا داده شده و اجرا میشه، و ناسا و دولت آمریکا با توجه به بودجه ای که قرارِ برای این کار بپردازه و اعتباری که توی جهان داره! اول راجع بهش فکر کرده و بعد این ایده رو داده ...
سفر به مریخ 7 ماه طول میکشه (شاید هم 9 ماه! بستگی به نیروی پیشران داره) و در طی این سفر شما باید توی فضاپیما باشین ...
رفتن به مریخ هیچ بازگشتی نداره! و نخواهد توانست که داشته باشه ... چون اونجا هیچ ایستگاه فضایی ای نیست ... و هیچ شرکتی نیست که بخواد موشک بسازه و اون افراد به زمین برگردن...
این کار حتما تاثیرات روانی ای هم بر جا میگذاره ...
7 سال زمانی هم که برای افراد انتخاب شده گذاشتن حتما به آموزش اختصاصی و سر سخت اونا ربط داره و الکی نیست!
در مورد موتور پیشرانِ این سفر باید بگم که نه گاز هست و نه مایع و نه جامد ... حالا بعدا دوباره میام و میگم چیه :)
البته تمام این سفر به امکانات انسان در 10 سال اینده هم مربوط خواهد بود ...
و امکان برخورد با سیارک هم کمه! فیلم ها همیشه تصویر درست رو نشون نمیدن که!! اون جنگ ستارگانه که مثلا سفینه باید از بین اون همه سیارک عبور کنه... در ضمن سیارک ها بعد از مریخ هستن... و از هم فاصله ی زیادی دارن... همچنین حتمن یه سیستمی برای شناسایی سیارک هایی که از مدارشون منحرف میشن و امکان داره با فضاپیما برخورد کنن هست...
به هر حال ناسا واسه هر ثانیه از این سفر قطعا برنامه ای خواهد داشت!
(در مورد سفر به ماه هم، هیچ کار سینمایی ای در کار نبوده! و اگه پرچم امریکا براتون عجیب بوده که چطور صاف وایساده! باید بگم که خیلی سادس! کافیه از یه میله استفاده کنین :D )
 

mahdad

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
399
امتیاز
1,006
نام مرکز سمپاد
شهید ستاری(یا بقولی "شهید هوابرد")
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

در مورد سفر به ماه هم، هیچ کار سینمایی ای در کار نبوده
جالبه.از کجا مطمئنی؟ مگه اطلاعاتت به غیر از 4تا فرکانس رادیویی و خرخر های اون با تصاویر نصفه و نیمه هستش؟(تازه اینها در بهترین حالتشه یعنی درست و حسابی تحقیق کرده باشی در مورد این موضوع)مگه غیر از اینکه که در بیشترین حالت3-4تا کشور اونم در سطج بالایی از امنیت این مسائل فرازمینی و سفرهاش رو دنبال می کنن؟
 
  • لایک
امتیازات: NEO

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

در بلندپروازی ایرانی ها شکی نیست، این را مستشرقان و گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند بارها در سفرنامه های خود نوشته اند. این بار اما پای سفری بی بازگشت در میان است. سفری جسورانه به سیاره سرخ با بلیتی یک طرفه! صرف نظر از این که این ایده بلندپروازانه تا چه حد عملی است، 70 ایرانی با داوطلب شدن در پروژه ماجراجویانه «مارس وان» شهامت و اشتیاق ایرانی در شکستن مرزهای رویا و واقعیت را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی ایسنا، «باس لنسدروپ»، مدیر ارشد و از موسسان طرح مارس وان (سفر یک طرفه به مریخ) از میزان استقبال ایرانیان از این ماموریت شگفت زده است.

وی در گفت و گو با ماهنامه «نجوم» می گوید: در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان که زبان انگلیسی در آنها جایگاه قدرتمندی ندارد، افراد زیادی از ایران با ما تماس گرفته اند و خواسته اند که در این پروژه داوطلب شوند و به مریخ بروند. دقیق تر بگویم از ایران بیش از 70 نفر پست الکترونیکی زده اند و آمادگی خود را برای رفتن به مریخ اعلام کرده اند. جالب اینجاست که بدانید ایتالیا فقط 45 داوطلب داشته است. تعداد داوطلبان آلمانی هم از ایرانی ها کمتر و 34 نفر بوده است.

لنسدورپ در پاسخ به این سوال که ایده سفر یکطرفه به مریخ چگونه در ذهنش شکل گرفته می گوید: سال 1376(1997) وقتی برای اولین بار تصویر مریخ نورد را دیدم با خودم گفتم «می خواهم به مریخ بروم.» به دلیلی که نمی دانم چطور با کلمات توضیحش دهم، به محض این که آن تصویر را دیدم تصمیم گرفتم روزی به مریخ بروم و در آن سیاره گشت و گذار کنم. آن موقع دانشجو بودم و بس. 20 سالم بود و شروع کردم به تحقیق درباره ی مریخ و این که فناوری سفر به مریخ چه قدر پیشرفت کرده و به کجا رسیده و این که چقدر هزینه دارد. و البته در کنارش هم تحصیلم را ادامه می دادم و مدتی پروژه ی سفر به مریخ را در رایانه رها کردم و سراغش نرفتم. تا این که دو سال پیش دو دانشمند آمریکایی مقاله ای در ژورنال کیهان شناسی به چاپ رساندند که از ماموریت و سفری یک طرفه به مریخ می گفت و آن وقت بود که فکر کردم باید دوباره به دنبال این ایده بروم و درباره ی راه های ممکن و جزییات این کار تحقیق کنم و راه حلی برای تامین هزینه و منابع مالی لازم برای این کار بیابم. این شد که با آرنائو، شریکم، نشستیم به بررسی تمام امکانات و راه های ممکن برای انجام این کار و در نهایت به این پروژه رسیدیم که در حال حاضر دائم اجرایش می کنیم و بعد من بخشی از سهام خود را در شرکتی که پیش ترها در آن بودم فروختم و مارس وان را راه انداختم.

لنسدورپ در پاسخ به این که «خیلی ها می پرسند ده ها سال طول کشید که ناسا توانست مریخ نوردهایی به مریخ بفرستد؛ مسوولان مارس وان چطور می خواهند در مدت زمانی این چنین کوتاه انسان را به سیاره ی سرخ بفرستند؟ » گفت: چند دلیل دارد که می توانند این کار را به سرعت انجام دهند و مهمترین این دلایل این که در این پروژه قرار نیست فناوری بازگشت از مریخ را به دست آورند زیرا کسانی را که به مریخ می فرستند قراراست همان جا بمانند. فقط کافی است فناوری فرستادن و فرود آوردن انسان بر سطح مریخ را داشته باشند و فناوری زنده نگه داشتن آنها را در آن سیاره، که البته این فناوری در حال حاضر وجود دارد.

وی معتقد است: سختی ماموریت به مریخی که ناسا و ایسا از آن حرف می زنند، بخش بازگشت از مریخ است نه سفر به مریخ.

اما دلیل دوم هم این که این طور نبوده که ما ماموریت سفر به مریخ را طراحی کرده باشیم و بعد ببینیم فناوری مورد نیاز وجود دارد یا نه. بلکه در واقع ما برعکس این عمل کردیم؛ همه ی فناوری های موجود را بررسی کردیم، کنار هم گذاشتیم و در نهایت مثل قطعه های پازل کنار هم چیدیم تا ماموریت مارس وان را طراحی کنیم؛ آن هم با تکیه ی صرف بر فناوری های موجود، اینها دو دلیل اصلی هستند که ما را قادر می سازند این ماموریت را در زمانی این چنین اندک انجام دهیم.

افرادی که براساس درخواست ثبت نام خود، انتخاب می شوند باید متأهل باشند آنها در سال 2018 سفر خود را آغاز می کنند، سفری که تسهیل کننده راه برای ایجاد یک پایگاه مریخی در سال 2023 خواهد بود.
به گزارش سرویس وب گردی پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در حالی شرکت «مارس وان» این پروژه را اقدامی برای کاوش جهان خارج می داند که بسیاری از مردم آن را نوعی ماموریت خودکشی قلمداد می کنند، چرا که در این سفر انسان به سیاره ای فرستاده می شود که برای بشر غیر قابل زیست است. این پروژه قرار است در سال 2023 و با اعزام دو نفر به مریخ آغاز شود.
در طی سه روز نخست اعلام این پروژه بیش از 20 هزار نفر از سراسر جهان در وب سایت این شرکت ثبت نامه کرده اند.
باس لانسدراپ یکی از بنیانگذاران مارس وان در یک نشست خبری در شانگهای چین اعلام کرد: «مطمئن است این پروژه رویا را به واقعیت تبدیل می کند و قصد دارد بیش از 500 هزار متقاضی برای این سفر بی بازگشت جمع کند.وی گفت وقتی حدود 40 کاندیدا به خوبی آموزش داده شدند تصمیم نهایی در مورد انتخاب نخستین ساکنان سیاره سرخ توسط یک رای گیری تلویزیونی صورت خواهد گرفت.»
لانسدراپ افزود: مارس وان، پس از نیویورک، شانگهای را به عنوان دومین توقفگاه برای کنفرانس خبری درخواست و ثبت نام انتخاب کرده چرا که معتقد است بسیاری از چینی ها بویژه جوانان بسیار به فضانوردی علاقمند هستند.
برخی از شهروندان چینی این پروژه را شیوه مناسبی برای تغییر زندگی روزمره می دانند. این درحالی است که برخی نیز با اشاره به هوای آلوده چین، به طعنه، هوای مریخ را برای تنفس پاک تر و بهتر می دانستند.
افرادی که براساس درخواست ثبت نام خود، انتخاب می شوند باید متأهل باشند آنها در سال 2018 سفر خود را آغاز می کنند، سفری که تسهیل کننده راه برای ایجاد یک پایگاه مریخی در سال 2023 خواهد بود. این زوج باید 501 روز را باهم در یک شرایط محدود سپری کنند.

images

بر اساس اظهارات نمایندگان این شرکت غیرانتفاعی، این مسافران فضایی هرگز به زمین باز نمی گردند، آنها زندگی خود را در مریخ خاتمه می دهند.این بلیت یک طرفه به مریخ مأموریت را شدنی و ممکن می کند، هزینه را تاحد زیادی کاهش می دهد و از سوی دیگر باید در نظر گرفت که هنوز هیچ فناوری برای بازگشت به زمین از مریخ وجود ندارد. این شرکت اعلام کرده است درحال حاضر به هیچ فناوری جدیدی برای فرود انسان روی مریخ نیازی نیست.
درحال حاضر مسائل عملی نیز به عنوان برخی از چالشها مطرح می شود برای مثال آیا درحال حاضر می توان یک سیستم دارای ثبات برای زنده ماندن مسافران در چنین شرایط زیست محیطی سختی رسید که تا سال 2023 عملی و اجرایی باشد.
گرند اندرسون از سازمان همکاری توسعه فضایی پاراگون که سیستمهای حفظ حیاتی می سازد و به تلاشهای شرکت مریخ یک ملحق شده گفت: پرسشهایی که درباره قابلیت اطمینان و قدرت این سیستمها برای بقای مسافران مطرح می شود باید پیش از ترک زمین پاسخ داده شوند.

اینم از لینک ثبت نام! : https://apply.mars-one.com/registration/basic
 
  • شروع کننده موضوع
  • #24

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
ارسال‌ها
446
امتیاز
663
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی 2
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
98
دانشگاه
علوم پزشکی زنجان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

من که حاضر نیستم به مریخ بریم همون کره ی زمین خودمونو دوست دارم x:

وعلت این که نمی خوام به مریخ بریم اینه که چون هیچ انسانی تا به حال به مریخ نرفته و هیچ امکاناتی نداره
 
  • شروع کننده موضوع
  • #26

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

مرحله ی اول ثبت نام به پایان رسید
200هزار نفر برای این برنامه ثبت نام کردنو بیش از 1000نفر به مرحله ی دوم راه پیدا کردن
80درصد داوطلبا مرد و بقیه طبیعتا خانم بودن مسن ترینشون 83 سال داشته(سر پیری و معرکه گیری :D ) و جوان ترینشون 14 سال
14 تا ایرانی هم ثبت نام کردن
بقیه ی اطلاعات در پست ها ی بعدی!
 

NEO

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,368
امتیاز
5,899
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
رشته دانشگاه
مهندسی نفت
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

به نقل از لـــيلـي :
مرحله ی اول ثبت نام به پایان رسید
200هزار نفر برای این برنامه ثبت نام کردنو بیش از 1000نفر به مرحله ی دوم راه پیدا کردن
80درصد داوطلبا مرد و بقیه طبیعتا خانم بودن مسن ترینشون 83 سال داشته(سر پیری و معرکه گیری :D ) و جوان ترینشون 14 سال
14 تا ایرانی هم ثبت نام کردن
بقیه ی اطلاعات در پست ها ی بعدی!

جدا؟
من همین الان ناسا رو تا ۲۴ام ژانویه چک کردم همچین خبری توش نبود.
لینک خبر رو بذار لطفا.
اینکه ۱۴ ایرانی‌ هم ثبت‌نام کردن خیلی جالبه. :D
 
  • شروع کننده موضوع
  • #28

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

و ادامه....
از کسایی که ثبت نام کردن 43 درصد مال امریکا
27 درصد اروپا
21 درصد اسیا
5 درصد افریقا
و 4درصد اقیانوسیه
اها راستی:
تو این موردهم خانما به نسبت پیش تاز بودن و 45 درصد راه یافته گان به مرحله ی دوم خانم بودن
63درصد شون تحصیلات کارشناسی وبالاتر داشتنو 3درصد مدرک پزشکی
ودر اخر این ماموریت که قرار بود در سال 2023 انجام بشه تا سال 2025 به تاخیر افتاد
منبع: مجله ی دانستنیها شماره ی 97
 
  • شروع کننده موضوع
  • #29

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : سفر به مریخ در ده سال آینده

برای زنده شدن تاپیک یه دور نمایی از برنامه ی مارس وان تا سال 2023 میذارم

• سال 2014: مراحل آماده سازی تجهیزات مربوطه از جمله ساخت نخستین ماهواره ارتباطی مریخ آغاز می شود.

• سال 2016: نخستین محموله در ژانویه این سال راهی سیاره سرخ شده و 10 ماه بعد در اکتبر همان سال بر سطح مریخ فرود می آید؛ این محموله شامل 2500 کیلوگرم قطعات مجزا، پنل های فتوولتائیک خورشیدی و تجهیزات مختلف است.

• سال 2018: نخستین مریخ نورد در نظر گرفته شده برای این مأموریت، وظیفه یافتن منطقه ایده آل در محدوده تعیین شده برای ساخت مستعمره انسانی را آغاز می کند؛ عملکرد مریخ نورد خودمختار است، اما بیشتر عملکردهای آن با دستورات ارسالی از زمین کنترل می شود.

• سال 2021: شش کپسول بر سطح سیاره سرخ ساخته می شود که شامل دو واحد اقامتی، دو واحد تأمین آب و اکسیژن و دو واحد تأمین تجهیزات است؛ دو مریخ نوردی که به این سیاره ارسال شده اند، وظیفه انتقال تمامی اجزاء به محل احداث کلونی را برعهده دارند.

• سال 2022: تمامی امکانات تولید آب و اکسیژن در اوایل این سال آماده بهره برداری می شود. در ماه سپتامبر (شهریور) نیز چهار فضانورد نخست آماده انجام این سفر می شوند.

• سال 2023: نخستین ساکنان مریخ بر سطح سیاره سرخ گام می گذارند؛ وظیفه اولیه این گروه نصب تیوب های بین کپسول های مجزا، پیکربندی و فعال سازی واحدهای تولید غذا، نصب و تعویض پنل های خورشیدی فتوولتائیک است. چند هفته پس از استقرار نخستین گروه از فضانوردان، پنج محموله باری برای ساخت واحدهای بیشتر به همراه مریخ نورد سوم در سیاره سرخ فرود می آیند.(البته به احتمال زیاد با تاخیر تا سال 2025 همراه خواهد بود!)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا