• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آشنایی با رشته های علوم پایه

  • شروع کننده موضوع
  • #1

saeide

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
572
امتیاز
2,073
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرج (گویا 3)
شهر
کرج
دانشگاه
تهران-شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیک-کارشناسی ارشد گرانش
سلام،من این تاپیک رو با رشته فیزیک شروع میکنم
دروس رشته فیزیک در دوره کارشناسی چیه؟!
در دوره کارشناسی فیزیک دروس پایه ی این رشته تدریس میشه که پایه کار علمیه.درواقع دوره کارشناسی فیزیک یه جورایی مرور اندیشه گذشتگانه :D
حالا دروسی که معمولا ارائه میشه به قراره زیره:
ریاضی عمومی 1و2 - فیزیک پایه 1و2و3 - معادلات دیفرانسیل- ترمودینامیک- برنامه نویسی کامپیوتر- فیزیک جدید و آزمایشگاه-مکانیک تحلیلی- روش های ریاضی در فیزیک-الکترو مغناطیس - اپتیک-مکانیک آماری- روش های تجربی در فیزیک-مکانیک سیالات- کوانتوم مکانیک- الکترونیک-فیزیک حالت جامد- فیزیک هسته ای -مبانی ذرات بنیادی-نجوم و اختر فیزیک- مبانی لیزر- و واحد های آزمایشگاه

فیزیک در دوره کارشناسی

ببینید!بر خلاف رشته های مهندسی که در دوره کارشناسی کلی پروژه و کار یدی دارن،فیزیک در دوره کارشناسی یه جور خرخونیه(اساعه ادب نشه،من اصطلاح بهتری پیدا نکردم :D)
درواقع واحدهای عملی و آزمایشگاهی که در دوره کارشناسی ارائه میشه سرجمع 12 واحده(مجموع پایه،اصلی،اختیاری) و 99 واحد دروس محضه.
کسی میتونه تو فیزیک دووم بیاره و دوره های موفقی رو در آینده پشت سر بذاره که هم درس خون باشه و هم خوب درس بخونه(این دو مفهوم یکی نیستند)
اگر اهل درس خوندن نیستید و به شب امتحانی بودن و پیچوندن و دور زدن و... علاقه دارید از همین الان بیخیال علوم پایه بشید،چون وقت خودتون رو تلف میکنید.

فیزیک پیشه ها به چند دسته تقسیم میشن؟

فیزیک پیشه ها به سه گروه تقسیم میشن
1.تئورین ها یا تئوری کارها :این گروه از فیزیک پیشه ها به کارهای نظری علاقه دارن و نظریه پردازی میکنن
2.تجربی کارها :این گروه از فیزیک پیشه ها به کارهای آزمایشگاهی علاقه مندند.
3.پدیده شناس ها :که به هر دوی تئوری و کار آزمایشگاهی علاقه مندند.

گرایش های فیزیک چیاس؟!
از اونجایی که فیزیک بزرگترین و جامع ترین علم حاکم بر کره زمینه :D گرایش هاش هم زیاده! ;;)

فیزیک هسته ای (کاری که یک فیزیکپیشه هسته ای میکنه ،فقط در جهت انرژی صلح آمیزی نیست!هسته ای دانش بنیادیه و هسته ای کار ها با ذرات بنیادی و یا اختر فیزیک دان ها کارهای مشترکی انجام میدن)
اتمی -مولکولی (حوزه های اپتیک و لیزر و نانو فیزیک رو شامل میشه)
حالت جامد - نانو فیزیک (اتمی و جامد و نانو وحشتناک با صنعت در ارتباط اند،یه جورایی این گرایش ها خود صنعته)
گرانش و اختر فیزیک-نجوم رصدی- ذرات بنیادی-ژئوفیزیک-بیوفیزیک-فیزیک ماده چگال-فیزیک محاسباتی- فیزیک جو- هواشناسی- فیزیک پزشکی- فیزیک محیط زیست-فیزیک بهداشت-فوتونیک و...

بازار کار فیزیک چه جوریاس؟!
کسی که فیزیک میخونه میتونه کار گیر بیاره.ولی خب یه چیزی هست دیگه کار پیدا کردن توی فیزیک یکم سخته(همه جای دنیا همینه) ولی این به این مفهوم نیست که کار اصلا گیر نیاد.
کسی که فیزیک میخونه میتونه ژورنالیست علمی بشه،تدریس کنه،در سازمان هاي مربوط به مباحث هسته اي به عنوان كارشناس و اپراتور آزمايشگاه فعالیت کنه.
به عنوان محقق در پژوهشگاه هاي علوم نظري مثل آي پي ام فعالیت کنه.
در سازمانها و نهادهاي دولتي كه به فيزيك كاربردي نياز دارند مثل كارشناس سازمان استاندارد فعالیت کنه.
به عنوان محقق در شركت هاي دانش بنيان مثلا در حوزه ي نانو تكنولوژي و حالت جامد فعالیت کنه.
حضور به عنوان كارشانس و محقق در پروژه هايي كه در حوزه ي هاي تكنولوژي در كشور انجام مي شود مثل صنايع هوايي الكترونيك پيشرفته فوتونيك داشته باشه.و یا اینکه مثلا در جایی مثل انجمن ترویج علم به عنوان مروج علم فعالیت کنه.;کار در شرکت های دانش بنیان که ارتباط بین علم و صنعت رو دارن برقرار میکنن...
و از همه مهم تر اینکهالان زمونه ایه که باید با عقل پول در آورد نه با مدرک

دانشگاه های مطرح کشور توی فیزیک کدوماس؟!

توی همه ی دانشگاه ها استاد خوب پیدا میشه ولی همه ی استادای یه دانشگاه خوب نیستن

تکلیف دانشگاه شریف که روشنه.اما اگه کسی نمیتونه در دوره کارشناسی وارد دانشگاه شریف بشه ،دانشگاه های تهران و شهید بهشتی و الزهرا و دانشگاه تبریز رو انتخاب کنه.اساتید این دانشگاه ها قوی هستن و به کسی که خودش علاقه منده میتونن خیلی کمک کنن.

اما در مورد مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان!اگه رتبه تون انقدر خوب شده که میتونین دکترا پیوسته بخونین شک نکنین و برین زنجان!ارزش داره.زنجان جزو مراکز بین المللی و درجه یک ایرانه و تا الان فیزیک پیشه های برجسته ای رو به دنیا معرفی کرده.

دیگه اینکه سعی کردم جامع باشه،نمیدونم چقدر موفق شدم :D


و یک چیز دیگه اینکه پست های اخیر وبلاگ خانوم دکتر فرزان رو بخونید.این چند وقته خیلی بحث فیزیک و انتخاب رشته توش داغه

http://yasamanfarzan.blogfa.com/
 

mira

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
983
امتیاز
284
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
مدال المپیاد
المپیاد نجوم
دانشگاه
دانشگاه تحصیلات تکمیلی در ع
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

سلام
بنده دانشجوی دکترای پیوسته فیزیک هستم. می دونم متنی که در ادامه می آید، طولانی و دور از طاقت شما به نظر می رسد. لیکن به تمامی دانش آموزان علاقه مند به علوم پایه، و کلیه افرادی که علم محورند، توصیه می کنم این متن رو تا پایان، دنبال کنند و اگر بد بود و رضایتشون رو جلب نکرد، بنده پاسخگو خواهم بود.
به نقل از سَعیده :
...
اما در مورد مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان!اگه رتبه تون انقدر خوب شده که میتونین دکترا پیوسته بخونین شک نکنین و برین زنجان!ارزش داره.زنجان جزو مراکز بین المللی و درجه یک ایرانه و تا الان فیزیک پیشه های برجسته ای رو به دنیا معرفی کرده.
....
ابتدا عذر می خوام که توی پستتون دست بردم و فقط همین بخشش رو نقل قول کردم. بعد هم ازتون اجازه می خوام در مورد دانشگاه محل تحصیل خودم و ویژگی های منحصر به فردش توضیح بدم.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان، از پیشگامان تحصیلات تکمیلی(در مقطع پی اچ دی) در ایرانه؛ موسس این دانشگاه، پروفسور ثبوتی، این دانشگاه رو با هزینه شخصی و با فروش خانه خود، و ارثیه همسرشون و کمک خیرین زنجان ساخته اند. می گن که ایشون به تقلید از دانشگاه پنسیلوانیا و ایلینویز عمل کرده اند.

این دانشگاه، یک دانشگاه پژوهش محوره؛ می دونید که در سطوح علمی، مقطع کارشناسی، بیش تر جو آموزشی مهمه؛ لیکن در سطوح آموزش حرفه ای، بحث پژوهش مهم تره و به همین دلیل ایرانیان زیادی در این مقاطع به خارج از کشور می رن.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه، در محله گاوازنک زنجان، رو به روی بیمارستان فوق تخصصی موسوی، جنوب مرکز تفریحی(باغ وحش، رستوران، سینمای سه بعدی و...) قرار دارد. این دانشگاه، در میان باغ های خود قرار گرفته است و زمینی به نسبت بزرگ دارد.
مسئله حراست و مسایل مشابه، در دانشگاه های ایران به شدت مورد انتقادند؛ بنده خودم مهندسی مکانیک می خوندم و این مورد رو با پوست و گوشتم حس کرده ام. اما در مورد این مسئله، دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه نیز متفاوت از دانشگاه های ایرانه؛ این دانشگاه در اطرافش هیچگونه حساری ندارد. هیچ حراستی نیز مزاحم شما نخواهد شد؛ هیچوقت کارت از شما نخواهند خواست و .... .! البته این دانشگاه مامورین حراستی دارد و چندین ماشین گشت نیز در اطراف دانشگاه حضور دارند؛ ولیکن برای حفاظت از مسایل احتمالی؛ که البته هیچوقت از این موارد در تاریخ 21 ساله دانشگاه رخ نداده است. اما این مامورین، به ریخت و قیافه و لباس و آرایش شما گیر نمی دن؛ کلا به دانشجویان کاری ندارند. پروفسور ثبوتی می گفتند که مردم ما انقدر بافرهنگ هستند که ما لزومی به برخورد یا محدودیت نداشته باشیم.
ابنیه و فضای سبز این دانشگاه، واقعا عالین. توصیه می کنم عکسایی که بنده در پروفایل فیس بوکم قرار داده ام رو نگاه کنید؛ از خوابگاه، دانشجویان، دانشکده ها و ... . همگی در آلبوم IASBS هستند. البته اگر بخواین می تونم برخی از اونا رو در سرور مستقلی قرار بدم و اینجا بزارم.

اما همون طوری که گفتم، این دانشگاه جوی پژوهش محور دارد(بالاخره تحصیلات تکمیلی هستش دیگه!) بنده تنها در مورد دپارتمان فیزیک سخن خواهم راند. اول این که شما اگر می خواید ببینید چی از کار در میاین، باید فارغ التحصیل های اون مرکز رو ببینید. من تنها به سه نفر اشاره می کنم که می دانم هر شخصی در علوم پایه، اگر واقعا با فضای روز علمی یا حداقل المپیاد رابطه داشته است، آن ها را خواهد شناخت. این رو هم قبلش بگم که در 21 سال، طبیعتا نباید انتظار زیادی داشت؛ برای مثال اگر شما در مورد دانشگاه ها تحقیق کرده باشید، افرادی بسیار قدیمی مانند دکتر معین و ... رو جزو افتخاراتشون معرفی می کنند و سایر افراد نیز مال گذشته ها هستند؛ این مسئله ای طبیعیست، چه این که مدت زمان نسبتا زیادی طول می کشه تا یه فرد به درجات بالای علمی برسه. بگذریم؛ یقینا شما نام های کاردر، گلستانیان، خسروشاهی و ... را به خوبی می شناسید. شاید براتون جالب باشه همه این افراد که الآن صاحب کرسی هستند، دانشجویان این دانشگاه بوده اند. امروزه، اگر کسی برای فیزیک مقدماتی، کتب چند فرد صاحب کرسی، مانند هالیدی را می خواند، برای مباحث پیشرفته تر، کتب گلستانیان یا کاردر را می خواند. در سایت دانشگاه، قسمتی برای دانش آموخته ها وجود دارد که البته تازه بنیاده و هنوز تکمیل نشده؛ اسامی دانش آموخته های این دانشگاه رو می تونید اونجا ببینید و بعد در سایت های آرشیو محلات آی اس آی و ... اسامیشون رو جستجو کنید و نتیجه رو خودتون ببینید!
دومین مورد، مربوط به کادر آموزشیه. پروفسور ثبوتی، چهره ماندگار ایران، وسواس خاصی روی کادر آموزشی دارند. به قول پروفسور کلاهچی(که روزگارانی را در دانشگاه های تهران گذراندند)، "مهمترین چیزی که در این دانشگاه هست اینه که در اینجا، اعتماد و صمیمیت متقابل موجوده."(نقل به مضمون کردم) اینجا شما نمی ترسید که یه استاد طرحتون رو بدزده! کاملا اعتماد دارین؛ ضمنا همه مثل خانواده می مونن؛ همه دانشجوهای درون ایران، این نکته رو می دونن که اساتید چه رفتارهایی با دانشجوها دارند؛ لیکن در این دانشگاه، اساتید واقعا و واقعا استادند. متواضع و صمیمی، مهربان و پرکار، با ادب و دلسوز. راحت می تونین در یه اتاقی رو بزنین و برین یه استادی رو دعوت کنین کافی شاپ. هر روز کافی شاپ دانشگاه پر از دانشجوهاییه که به خرج استادشون، با استادشون خوش می گذرونن! فکر نکنم لزومی داشته باشه که بگم غنای علمی و شناخته شدگی بین المللی این اساتید به چه نحویست! بهترین ها هستند، بی شک. برخیشون دانشمندان بین المللی هستند؛ برخیشون دبیر موسسات بین المللی معتبر، هستند. از جمله افرادی که در این دانشگاه تدریس کرده اند، می توان به پروفسور ها، ثبوتی، خواجه پور، گاینن، شکرینوف،کاردر، گلستانیان، توسلی،کلاهچی،نصیری و ... اشاره کرد. برای مثال دانشگاه تهرانی ها، استاد اعظمشون، پروفسور توسلی رو خوب می شناسن؛ از زبون خودشون شنیدم که گفتند اگر این دانشگاه نبود، می خواستن به انگلیس برگردند؛ چون که در ایران جو علمی و آکادمیک وجود نداشت. ایشون گرچه هیئت علمی دانشگاه تهران هستند، لیکن همچنان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه نیز حضور دارند و دفترشون در ساختمون اصلی دانشکده فیزیک قرار دارد.
سومین مسئله، آزمایشگاه هاست؛ اینجا تقریبا در تمامی زمینه ها جز اخترفیزیک، هر استادی، آزمایشگاه مستقل دارد. در اخترفیزیک، دانشگاه رصد خونه دارد؛ لیکن همانطور که می دانید، امکانات رصدخانه ای ایران بسیار پایین است و اکثر داده ها از خارج از کشور گرفته می شود. آزمایشگاه ها نیز برای استفاده دانشجویان، آزاد و باز اند؛ می توانید با هماهنگی مسئول آزمایشگاه به راحتی آزمایش هاتون رو انجام بدید؛ یا حتی از مسئول آزمایشگاه کمک بخواهید. حتی اساتید راهنما، کلید ها رو به دانشجویانشون نیز می دن تا هر وقت کاری داشتند بتونن انجام بدن.
مورد چهارم، سایت و امکانات سایبریه. اول این که سایت دانشکده، علاوه بر سیستم های به روز لینوکس (که افراد پردازش های طولانی مدت، مثلا چندین ماهه، خودشون رو انجام بدن) چند سیستم معدود، ویندوز هم دارند. دو کلاس مجهز نیز برای برگزاری کارگاه ها و کلاس ها تعبیه شده اند. در سایت برخی از میز ها خالی هستند؛ این میزا برای لپ تاپ های دانشجویان گذاشته شده تا بتونن سیستمشون رو به برق وصل کنن و به راحتی از اون استفاده کنند. همچنین چاپگر نیز در سایت موجود است(البته این چاپ گر ها سهمیه ای هستند) این رو هم بگم که هر روز سال، و هر ساعتی از شبانه روز، سایت برای استفاده بازه. شما می تونید شب تا صبح رو اونجا بخوابید!
مورد پنجم کتابخانه است. کتابخانه و مرکز اسناد ترکمان، که جوایز بین المللی دارد، بیشک کتابخانه باارزشیست؛ یادمه دفعه اول که این کتابخونه رو می دیدم، حس بچه ای رو داشتم که تازه از شکم مادر بیرون اومده و جهان رو می بینه! اولا این کتابخانه بهترین کتب تحصصی، در زبان های مختلف رو دارا می باشد؛ شاید تعداد کتب آن به نظر کم بیاید(بیش از 7000 فارسی، و 14000 به زبان های دیگر) لیکن دانشجویان می دانند که تعداد مهم نیست؛ برای مثال کتابخونه اصلی دانشگاه های دیگر، پر است از کتب قدیمی( منسوخ! )، کتب غیر تخصصی و اهدایی. لیکن کلیه کتب این کتابخونه بزرگ، به روز اند. شما منابع دست اول رو نیاز خواهید داشت و این دانشگاه کتبی رو در اختیار شما قرار می ده، که بنده بعضا حتی از چاپشون و ویرایش های جدیدشون(که در اونجا موجود بود) هم خبر نداشتم! همچنین بخش هایی وجود دارد که مربوط به جزوات پایان نامه، و رساله های افراد است. ضمنا بخش هایی برای مجلات آی اس آی و سایر مجلات معتبر علمی نیز موجود است؛ گفتنیست دانشگاه مشترک بهترین مجله های علمی می باشد؛ و شما می توانید مجلات نیچر، پی آر ال، ساینس و ... را از نزدیک لمس کنید!! علاوه بر این ها قسمتی کافی شاپ مانند وجود دارد برای روزنامه ها؛ دانشگاه مشترک چندین روزنامه کثیرالانتشار، از جمله اطلاعات و کیهان و همشهری، می باشد. هفت هشت قسمت حفاظت شده هم وجود دارد که کتب بسیار قدیمی،نقشه های خاص، شهابسنگ و ... در آن ها به معرض عموم گذاشته شده اند. علاوه بر این ها، دور تا دور، میز هایی قرار دارند که یک در میان سیستم هایی بر رویشان قرار گرفته است، برخی لینوکس، برخی ویندوز. خالی ها نیز مخصوص لپ تاپ است. 8 یا 10 کلاینت نیز در همان قسمت ورودی وجود دارد برای سرچ کتاب و مقاله. کتابخانه این دانشگاه، با کتابخانه های آمریکایی، همکاری دارد و شما می توانید از منابع آن ها نیز به طور اینترنتی بهره مند شوید. میزهای زیادی نیز وجود دارند که برای مطالعه تعبیه شده اند. همچنین یک اتاق، مخصوص افرادیست که می خواهند بحث کنند، یا در فضای خصوصی تری به اینترنت متصل شوند. علاوه بر این ها، اتاقی نیز برای بخش فرهنگی قرار دارد؛ گنجینه ای از فیلم های آموزشی، مستند، موسیقی و اجراهای زنده موسیقی در آن ها قرار دارد. در کنار این بخش، دو سیستم نیز برای استفاده از این آثار، بدون امانت گرفتن آن ها، قرار دارد. علاوه بر تمامی این ها، همان طور که گفتم، اساتید بزرگی در این دانشگاه درس داده اند که بعضا در هاروارد، ام آی تی، آکسفور، کمبریج، ویلانوا، شریف و ... تدریس می کنند؛ از تمامی درس ها و کارگاه های این افراد، درسنامه هایی تهیه شده است؛ عملا این افراد کتابچه ای نوشته اند؛ جالب است بدانید که این کتابها، بعد ها به همراه مثال ها و تمرینها، کتب چاپ شده این اساتید بزرگ بین المللی رو تشکیل داده؛ چکیده این مطالب نیز بخشی از کتابخانه را تشکیل می دهد که بنده رو واقعا متحیر کرد. اونجا چیزایی رو پیدا کردم که در خواب نیز نمی دیدم. البته این کتاب ها رو نمی تونید امانت بگیرید و صرفا برای استفاده در کتابخانه هستند. علاوه بر این ها، در زیر کتابخانه، نیز اتفاقات خوبی میفتد. در زیر، آرشیو کلیه مجلات و نشریات و اسناد قرار دارند. همچنین بخشی برای اسکن و چاپ که کلا مجانی و بدون سهمیه هستند. بعضا وقتی کتابی رو نمی تونستیم امانت بگیریم(کتبی که استاد رزرو کرده است تا از کتابخانه خارج نشوند)، یه نسخه از روش اسکن می کردیم! یا یادمه که از چند فصلی از یه کتاب امتحان داشتیم، از روی پی دی افش، رفتیم ازش چاپ کردیم.
مورد ششم سمینار ها و همایش هاست. هر هفته، هر گرایشی، بین یک تا دو تا کنفرانس برگزار می کنه. این کنفرانس ها، از بین اساتید و دانشجویان خود مرکز، یا سایر دانشگاه های ایران(بیشتر شریف، امیرکبیر، تهران و تبریز) برگزار می شن؛ همچنین اساتید و دانش اموختگان این مرکز که در کشورهای خارجی مشغول تدریس یا ادامه تحصیل هستند، هنگام مراجعت به ایران، در این دانشگاه کنفرانس برگزار می کنند. این کنفرانس ها محل تهیه شیرینیجات و قهوه و چای و سایر موارد خوابگاه ها هستند!!! به هر حال شما در این کنفرانس ها از موضوعات روز علم آگاه می شین. همچنین همایش های بین المللی نیز در این دانشگاه برگزار می شود که اساتید بعضا خارجی، و بین المللی داخلی در اون ها سخنرانی می کنند. راستش این را نمی دانم، لیکن پروفسور گاینن در حاشیه هشتمین همایش پژوهشی نجوم، گفتش که همایشی با این سطح، دیگه حتی در کشور من (آمریکا) نیز کم یافت می شود.

کلیه کلاس ها مجهز به سیستم کامپیوتری(البته سیستم های کلاسا، عموما قدیمین) و دیتا پروژکتور هستند.

مورد مهم بعدی، فضایی برای درس خوندنه. کلیه دانشجویان فیزیک، آفیس دارند؛ برای مثال بنده در اتاق 185 مستقر هستم.این اتاق ها، بسته به ساختمونی که درش قرار دارند، امکانات متفاوتی دارند. برای مثال، اونایی که با اساتید کار می کنن، اتاقاشون درست مثل اساتیدشون و در همون راهروها هستند. یعنی سیستم کامپیوتر مستقل، فایل، تلفن و میز تلفن، کتابخونه، تخته وایت برد، میز های تحریر بزرگ و .... رو دارند. لیکن اون دسته از افرادی که فعلا فقط درس دارند(مانند بنده) و قرار نیست پژوهش بکنند، در ساختمون آزمایشگاه ها قرار دارند. این آفیس ها بزرگ ترند، لیکن تنها فایل و میز تحریر کوچک دارند؛ دلیلش هم واضحه؛ ما مدل کردن لازم نداریم، برای همین کامپیوتر های پیشرفته برای پردازش مستقل لازم نداریم؛ ضمنا با اساتید خیلی کار نداریم. در عوض ما به کلاس ها و آزمایشگاه ها بیش تر احتیاج دارید و این آفیس ها در همون قسمت قرار دارند.

مورد بعدی سلف دانشگاهه. سلف دانشگاه بیشک برترین سلف در تمام ایرانه. غذاها واقعا مانند رستوران و از کیفیتی بی نظیر برخوردارند. در کنار غذا ها، میوه، سوپ، آش، دوغ، ماست به تناسب با غذا سرو می شن. نون و دستمال کاغذی و ادویه جات و پیاز و آبلیمو هم همیشه قرار داره تا هر کس به تناسب با نیازش استفاده کنه. سلف ها نیز مانند سایر مسایل، اصلا جدا نیستند و به هیچ وجه در این دانشگاه تفکیک جنسیتی وجود ندارد. مورد مهم دیگه اینه که اساتید نیز از همون غذایی می خورن که شما می خورید؛ برای همین نمی شه ( و با دیدگاه های استاد ثبوتی نیز جور در نمیاد) که توی غذاها چیزایی مثل کافور بریزن یا غذاها رو بی کیفیت طبخ کنند.

مورد بعدی هزینه ها هستند. زنجان کلا شهر نسبتا ارزونیه. لیکن دانشگاه ماهیانه مبلغی رو در حدود 175000 ریال به حساب دانشجو ها می ریزه.

مسئله بعدی، خوابگاه ها هستند. خوابگاه پسران، در جنوب ابنیه تحصیلی و کتابخونه قرار داره؛ این خوابگاه، یک سوئیت آپارتمانه. هر سه یا چهار نفر، یه واحد آپارتمان 40-50 متری مستقل دارن؛ واحد ها شامل، اتاق خواب، کمد برای هرنفر، تخت و تشک های طبی، سرویس حمام و دستشویی، آشپزخانه، گاز و یخچال فریزر، حال و پذیرایی، میز و صندلی به تعداد ساکنین، و جا کفشی می باشند. اتاق لباسشویی و تلویزیون، مشترک هستند؛ ولی سایر موارد کاملا پرایویت و خصوصی می باشند. خوابگاه ها واقعا عالی و بی نمونه در ایران هستند. خوابگاه دختران، در کوی علوم پایه قرار دارد؛ سرویس هایی وجود دارند که از دانشگاه تا کوی علوم پایه در رفت و آمدند و دختران و پسران از آن ها استفاده می کنند. در کنار کوی علوم پایه، سایت اصلی کل دانشگاه قرار دارد که اینترنتش ماهواره ایست. همچنین در شمال غربی زمین دانشگاه چند ساختمان خوابگاه وجود دارد که فعلا در اجاره دانشگاه صوفی هستند؛ در کنار خوابگاه پسران نیز خوابگاه بزرگ دیگری نیز در حال ساخت است(که البته به صورت اتاقی و مشابه سایر دانشگاه ها می باشد)

مسئله بعدی امکانات ورزشی می باشد. دانشگاه یک سالن چندمنظوره داره که کلاسای ایروبیک، بندسازی، تکواندو، والیبال، بسکتبال و بدمینتون در آن ها برگزار می شود. ضمنا استفاده شما در هر ساعتی نیز مجاز است(لیکن با این شرط که تداخل جنسیتی پیش نیاید) علاوه بر این ها یک استادیومی نیز در حال ساخت است. علاوه بر این ها ژتون های استفاده از مجموعه شنای ورزشگاه انقلاب نیز به شما داده می شود. ضمنا هر رشته ورزشی که مورد علاقه شما باشد، برای شما تهیه می شود. برای مثال دو رشته سنگنوردی و فتوسال، به خاطر درخواست بچه ها در اینجا ارایه می شود؛ روز های ذوج سرویس های دانشگاه علاقه مندان به فوتسال رو به سالونی در سطح شهر می برد؛ روز های ذوج نیز همین مسئله برای سنگ نوردیست. می گن هر رشته ای که طرف دار داشته باشه، دانشگاه برای علاقه مندانش اقدامات مشابهی انجام خواهد داد. مسابقاتی نیز برگزار می شود. همچنین تقریبا هر هفته کوهنوردی نیز برقرار است که این تنها رشته مختلط ورزشی در دانشگاه می باشد.

امکانات تفریحی دیگر، اجرای کنسرت های زنده، برگزاری کلاس های موسیقی، پخش مستند ها و فیلم ها و ... می باشد. همچنین دانشگاه باغی موسوم به باغ سایان نیز دارد؛ هر دانشجو می تواند با گرفتن نامه از اداره آموزش، از این باغ استفاده کند؛ تفکیک جنسیتی هم ندارد! استفاده از میوه های آن هم مشکلی ندارد. می شه دانشجوها تو باغ قرار بزارن و اساتیدشون رو هم دعوت کنند.

پزشک و مسئول امور مذهبی و ... نیز وجود دارد.

راستش خیلی چیز دیگری یادم نمیاد بگم.

و اما در مورد رشته خاص دکترای پیوسته فیزیک (Continuous PhD)
راستش نمی دونم این در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد یا نه؛ اما با توجه به خروجی های این رشته باید بگم مفید بوده.
شما وقتی این رشته رو در دفترچه انتخاب می کنید، علاوه بر قبولی در این رشته، در رشته عادی بعدی نیز پذیرفته می شوید. مثلا اگر رتبه شما 100 باشد و اولویت هاتون به شکل زیر باشند:
1- فیزیک تحصیلات تکمیلی در علوم پایه
2- برق شریف
3- مکانیک تهران
شما هم فیزیک تحصیلات تکمیلی رو قبول می شید، و هم مکانیک تهران که رتبش رو آوردید. شما ترم اول رو در تهران می خونید و در این حین، باید در دانشگاه تحصیلات تکمیلی مصاحبه بدید و اگر مجددا پذیرفته شدید، می توانید انتخاب کنید که کدام درس رو می خواهید ادامه بدید. اینم بگم که قبلا ها این کد رشته رو فقط اعضای باشگاه نخبگان، و کنکوری های زیر 700 کشور می تونستن انتخاب کنند. لیکن مدیریت دانشگاه از پارسال عوض شده است(دکتر خدابنده به جای پروفسور ثبوتی آمده اند) سیستم فعلی اینه که با رتبه های بالاتر هم قبول می کنند؛ لیکن در مصاحبه با توجه به شخصیت شما، پاسخ هاتون و رزومتون تصمیم نهایی رو می گیرن. بدیهیه که یه نفر ممکنه فرد باهوشی در فیزیک باشه و سابقه المپیاد داشته باشه، ولی رتبش مثلا 1000 شده باشه. این ها خیلی نمره محور نیستند و براشون فهم فرد مهمه. برای همین توصیه می کنم اگر به این درس علاقه مندید، این رشته رو انتخاب کنید؛ ضرر نداره. بعدا می تونید محیط رو ببینید و با افراد صحبت کنید و اگر خواستید انتخابش کنید.
دانشجوهای این رشته، سوگلی هستند! چرا که به عقیده استاد، این ها آیندگان و چشم امید ما هستند. برای همین اونجا اساتید ناز شما رو می کشند. اگر یه امتحان رو خراب کنید، ازتون علت رو جویا می شن؛ مثلا یه امتحان مستمر رو ما ها خراب کردیم(هممون!) استاد ما رو جمع کرد و گفتش مشکلتون چیه؛ من گفتم عادت دارم موسیقی گوش بدم؛ بهم این اجازه رو دادند که حتی در پایان ترم هم من سر جلسه آهنگ گوش بدم! بعدش گفتم سر جلسات طولانی خسته می شم؛ گفتن اگر خواستی می تونی بری بیرون قدم بزنی بعدش برگردی سر جلسه! گفتم روانشناس، گفتن ... و همین طور بگیرین و تا تهش بخونید. کلا هوای ما رو دارن. برامون کلاسای مخصوص زبان می زارن؛ برخی درسای تخصصی رو به زبان انگلیسی برگزار می کنند و امتحانات و همه چیش انگلیسیه! همان طور گه پیش تر اشاره کردم، با اساتید خارجی نیز کلاس خواهیم داشت. وقتی هم اساتید خارجی میان، برامون قراری تو کافی شاپ با اون فرد و خانمش می زارن تا بیش تر با زبان انگلیسی آشنا شویم.
کلا بخوام حرف بزنم، خیلی می تونم حرف بزنم! باید بگم که حدودا از ساعت 1:40 تا الآن یه سره دارم تایپ می کنم! امیدوارم کلیتی از ماجرا رو بازگو کرده باشم. ان شاءالله معایب این دانشگاه و این درس و این دوره رو نیز خواهم گفت. اگر هم سوالی بود، بنده در خدمتم.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

saeide

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
572
امتیاز
2,073
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرج (گویا 3)
شهر
کرج
دانشگاه
تهران-شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیک-کارشناسی ارشد گرانش
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

امکاناتی که توصیف کردید،تقریبا برای من شبیه یک رویاست :D قسمت بشه در دوره تحصیلات تکمیلی بیایم زنجان :D
 

البرت

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
221
امتیاز
230
نام مرکز سمپاد
ایت الله خامنه ای
شهر
سیرجان
مدال المپیاد
داشتم میخوندم دیدم هیچی نمیشم ولش کردم
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

منطقه ی 2 با حداکثر چه رتبه ای میشه فیزیک شریف قبول شد؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

saeide

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
572
امتیاز
2,073
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرج (گویا 3)
شهر
کرج
دانشگاه
تهران-شهید بهشتی
رشته دانشگاه
فیزیک-کارشناسی ارشد گرانش
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

به نقل از آلبرت :
منطقه ی 2 با حداکثر چه رتبه ای میشه فیزیک شریف قبول شد؟
اگر بومی تهران باشید حداکثر 1500،بچه های غیر بومی با 700 هم قبول نشدن سالهای قبل
 

Far.shaghayegh

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
6
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرج
شهر
کرج
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
زیست شناسی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

سلام, دانشجوی سال دوم زیست شناسی دانشگاه تهران هستم.
در کشور این رشته در مقطع کارشناسی ۵ گرایش مختلف داره که بعضی از اون ها در هر دانشگاه ارایه میشه:

زیست شناسی عمومی ، زیست شناسی گیاهی ، زیست شناسی سلولی و مولکولی ، زیست دریا و میکروبیولوژی.
شاید به نظر خودتون خیلی مهم باشه که در مقطع لیسانس در گرایش مورد علاقتون تحصیلکنید ولی از نظر استاداتون واقعا گرایش های مختلف در سطح لیسانس با هم تفاوت چندانی نداره . ( مثلا در دانشگاه تهران در هر گرایشی که باشید ۱۴۷ واحد میگذرونید که ۳۰ واحد اختصاصی گرایشتونه و بقیش مشترکه.)
رشته ی زیست شناسی برای چه کسانی خوبه ؟

باید واقعا به آن علاقه داشته باشید. در این رشته امکان فعالیت میان رشته ای زیاده و با هر علم دیگه ای که بخواهید می تونید تلفیقش کنید و میان رشته ای کار کنید. بعد از گذروندن اولین کلاس درس تخصصی با این واقعیت روبرو میشید که حجم مطالبی که باید مطالعه کنید واقعا زیاده و شاید بعضی اوقات به خودتون بگید چرا لازمه همه ی این ها را در خاطر داشته باشیم وقتیواقعا کتاب ها منبع بهتری نسبت به حافظه ی ما هستند. ولی واقیت این است که در این علم ارتباطی که بین چیزهایی که بلدید بر قرار میکنید از همه چیز مهم تر است و در واقع دید زیست شناسانه پیدا کردن است که مهم است و شا را زیست شناس می کند. پس واقعا این علم "حفظی" نیست.
باید بتوانید دنبال سوالاتتان بروید. واقیت این است که زیست شناسی خواندن شما را محقق یا یک زیست شناس نمی کند. این رشته به شما یک راه نشان نمیدهد که در آن قدم بردارید. یک جورایی صرفا ابزار لازم برای جستجو در اختیارتون قرار میده.
و اینکه اصلا با جزوه خواندن و شب امتحان درس خواندن و این جور چیزا به جایی نمی شه رسید.

بعد از فارق التحصیلی کجاها کار میکنید ؟
هر جا که موجود زنده یا بقایای آن ها یافت شود :D
موزه های تاریخ طبیعی , صنایع شیلات , مراکز علمی و تحقیقاتی , سازمان های حفاظت از حیط زیست , مراکز کشاورزی و دفع آفات و غیره

امکانات دانشگاه ها چجویه ؟
هر دانشگاه یه سری امکانات رو داره و یه سری رو نداره. بسته به اینکه متخصص های چه رشته ای در اون دانشگاه حضور داشته باشن. ولی واقعا خیلی فوق العاده نیست.خیلی وقت ها هم شما به مراکز تحقیقاتی برای گذروندن دوره ی تحقیقاتتون میرید و از امکانات خوب اون جا استفاده می کنید.
بهترین دانشگاه ها هم تا جایی که من میدونم دانشگاه تهران و فردوسی مشهد هست.

از هر گرایشی به چه رشته هایی از فوق لیسانس میشه وارد شد ؟
برای اینکه اینو بدونید باید سایت دانشگاهی که قراره برید رو بخوانید. چراکه برای هر دانشگاه تفاوت داره ولی خود استاد ها میگن فرقی نمی کنه چه گرایشی در لیسانس داشته باشید . واقعا مطمئن نیستم کهآزمون ارشد چجوریه . اگر سوال خاصی در این زمینه داشتید بپرسید.

اگر چیزی به ذهنم رسید باز هم اضافه می کنم. امیدوارم جامع بوده باشه :-)
موفق باشید !
 

rataniot

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
357
امتیاز
425
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
کرمان
مدال المپیاد
زیست شناسی,ریاضی
رشته دانشگاه
در حال حاضر کنکوری
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

من رشته ی تجربی هستم. توی انتخاب رشته ی مجازی سنجش برام شیمی کاربردی دانشگاه شریفم نوشته بود. میخاستم ببینم شیمی کاربردی هم جزو علوم پایه هست؟ به درد میخوره؟ اصلا مگه میشه از تجربی رفت شریف؟!!!! :-?
 

negine-raz

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
389
امتیاز
3,153
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
شیمی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

به نقل از RATANIOT :
من رشته ی تجربی هستم. توی انتخاب رشته ی مجازی سنجش برام شیمی کاربردی دانشگاه شریفم نوشته بود. میخاستم ببینم شیمی کاربردی هم جزو علوم پایه هست؟ به درد میخوره؟ اصلا مگه میشه از تجربی رفت شریف؟!!!! :-?


;;)
بنده هم تجربی بودم ! و الان دارم شیمی شریف میخونم ;;)

ببینید رشته ی شیمی توی دانشگاه شریف ، تنها رشته ی علوم پایه ی دانشگاه شریف هست که هم از دوستان رشته ی ریاضی میگیره و هم از دوستان رشته ی تجربی ! و همه هم سر ِ یک کلاس میشینن !
اولش هم که این رشته رو انتخاب میکنید ، اسمش فقط رشته ی شیمیه ... گرایشش معلوم نیست ، چه دوست داشته باشید در آینده شیمی محض بخونید و چه دوست داشته باشید شیمی کاربردی رو به عنوان گرایش هاش انتخاب کنید ... در سال های بعد ، با توجه به واحدهای انتخابیتون گرایشتون هم معلوم میشه !

خب حالا بزارید در مورد این رشته یکم توضیح بدم :


شیمی و گرایشاش چی هستن »


شاید اگه از خیلی از دوستانی که شاید فقط یکم از این رشته اطلاع دارن بپرسید شیمی چجور رشته ایه ، اولین چیزی که بهتون میگه اینه : "حفظ کردن میلیون ها تا عدد و رقم و شاید فرمول ها و دانشمندا " ! البته باید حق رو هم داد بهشون ، چون با توجه به حجم و مطالب عمده ای که عمدتا به صورت حفظی توی مقاطع تحصیلی به دانش آموزان درس داده میشه ، تنها چیزیه که از اون شیمی ها استنباط میشه ! ولی نه ... شیمی اون نیست ... شیمی ینی استدلال + ذهن فعال + کمک گرفتن از حافظه واسه حفظ کردن ...
شیمی رشته ایه که یه سری افراد رو با مطالعه و آزمایشهای فراوونش پرورش میده ... شیمی زیربنای خیلی از رشته هاست ، حتی داروسازی و حتی پزشکی ...
مهمترین چیز توی رشته های علوم پایه ، علاقه به اون رشته اس ، چون شما عمدتا با دروسی سر و کله میزنین که اسمشون به اسم رشتتون برمیگرده ... رشته های علوم پایه هم به قول بعضی از دوستان اگه رفتی توش ، کچل میای بیرون !! دیگه ببینید چه انتخابی دارید میکنید ...


گرایش های رشته شیمی »

رشته ی شیمی 2 تا گرایش داره : 1- محض و 2-کاربردی
توی گرایش محض ، دانشجو میاد دروسی رو درباره ی 4 تا گرایش های اصلی علم شیمی که 1-شیمی آلی ، 2-شیمی معدنی ، 3-شیمی تجزیه و 4-شیمی فیزیک میخونه ...
اما توی گرایش کاربردی ، این دروس پایه کمتر مطالعه میشه و یه دروسی در باب رشته ی مهندسی شیمی ( مثل اصول صنایع شیمیایی و تصفیه آب و فاضلاب ) باید مطالعه شن ...

توی دانشگاه شریف انتخاب گرایش همونطور که گفتم بر اساس واحدهاییه که شما تو سال دوم -سوم انتخاب میکنید ... واحدهای هر دو گرایش توی سال های اولتون یکی هست ، تا سالی که گرایشتو انتخاب شه ...


دوره ی کارشناسی و دروسی که باید مطالعه شن »


خب سال اول که فقط 2 تا درس شیمی عمومی 1و 2 رو مطالعه خواهید کرد و آزمایشگاه هاشونو میگذرونین ، به علاوه ی دروس ریاضی عمومی 1و 2 - فیزیک عمومی 1و2 -و یه سری دروس عمومی انتخابیتون ! ...

توی سالهای بعدی این شیمی ها مشترک دو تا گرایش خونده میشه :
دروسی مثه معادلات دیفرانسیل و برنامه نویسی باید گذرونده شه ! - شیمی آلی 3،2،1 - شیمی آلی کیفی - کاربرد طیف سنجی در شیمی آلی - شیمی تجزیه 2،1 - شیمی تجزیه دستگاهی - شیمی فیزیک 3،2،1 - شیمی معدنی 2،1 - زبان تخصصی شیمی - کاربرد کامپیوتر در شیمی - متون شیمی - آزمایشگاه آلی 2،1 - آزمایشگاه شیمی فیزیک 2،1 - آز شیمی تجزیه دستگاهی - کارگاه ، شیشه گری -

دروس مختص گرایش محض :
شیمی آلی فلزی - شیمی فیزیک آلی - مبانی شیمی کوانتومی - طیف سنج مولکولی -

مختص گرایش کاربردی :
اصول صنایع شیمیایی - تصفیه آب و پسابهای صنعتی - تصفیه آب - تکنولوژی خوردگی - الکترو شیمی صنعتی - شیمی صنایع معدنی - شیمی صنعتی -

خب همینطور که میبینید همشون اسم ِ "شیمی" رو یدک میکشن :D ، پس علاقتون واقعن مهمه، اینکه اینقد شیمی خوندن واستون سخت نباشه ... با خوندن شیمی ازش خسته و زده نشید ...
باید بتونید استدلال قوی ای داشته باشید ، مفاهیم خیلی زیادی پیش روی شما هستن که فقط با " حفظ کردن " نمیتونید درکشون کنید ، نیاز به استدلال دارن ....


موقعیت شغلی توی ایران و خارج از ایران

خیلی از فارغ التحصیلا میتونن توی صنایع مختلف و کارخانه ها از قبیل " دارو سازی ، رنگ سازی ، پتروشیمی و ... " کار کنن ... خیلیا میرن دنبال کارهای تحقیقاتی و پروژه هاشون ! ... خیلیا تو آزمایشگاه های کنترل کیفی کار میگیرن ... و خیلیا هم تغییر رشته میدن میرن داروسازی میخونن ... ( این تغییر رشته به داروسازی رو من تمام و کمال شرایط و ایناشو نمیدونم ، وگرنه براتون کامل میگفتم ) و ...

و اما اپلای ! خب اگه برید تحقیق کنید میبینید که همه ساله تعدادی از بچه های رشته ی علوم پایه پذیرش میگیرن از دانشگاه های خارج و نمیمونن ... اینم یه هدفیه واسه خودش خب ! اگه میخواید تحققش ببخشید ، معدلتونو توی دانشگاه بکشونید بالا ، کارهای تحقیقاتی با اساتید بنام رشتتون انجام بدید ، پروژه های دانشجویی زیادی کار کنید تا در نتیجه بتونید یه رزومه ی فعال و خوب داشته باشید !

اینکه چه دانشگاهی رو انتخاب کنید و اینا هم ، خب دانشگاه شریف ، شهید بهشتی ، تهران ، صنعتی اصفهان به نظرم بهترین انتخابا میتونن باشن ! من دانشکده ی شیمی این دانشگاه ها چیز زیادی نمیدونم ، اما تعریفاشونو زیاد شنیدم ، خصوصن شهید بهشتی و صنعتی اصفهان ... اما در مورد شریف اینو میتونم بهتون بگم که جاییه که میتونید روش سرمایه گذاری کنید و نتیجه بگیرید و خودتونو نشون بدید !
در مورد ِ اینکه به درد میخوره هم باید به عرضتون برسونم که اگه علاقه دارید بله به درد میخوره ، اگه هم نه که ... بالاخره شما توی هر رشته ای باید خودتون نشون بدید ! ...

من هر چی میدونستم گفتم !
بازم سوالی بود ، پ.خ بزنید در خدمتم ! ...
 
ارسال‌ها
3,981
امتیاز
32,246
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1390
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

مریم این که میگن از شیمی میشه رفت در ادامه تو داروسازی چه جوریه؟
پارسال به من پیشنهاد شد اینکارو انجام بدم...ولی دیگه موندم تو رشته خودم :D
میشه یه توضیح بدی؟

الان پست mira رو کامل خوندم بسیار حسرت خوردم که چرا فیزیک دوست نداشتم و ندارم :D :-<
بگو چرا فاطمه میگفت واستون تعریف نمی کنم که افسرده میشین ها...
(فاطمه ما و یکی از بچه های دیگه از پسرها از مکانیک تهران رفتن ترم دوم برای فیزیک زنجان...)
 

Fireball.II

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,458
امتیاز
8,721
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد II
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
علوم پزشکی زاهدان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

دارم فک م یکنم که به فیزیک علاقه مند شم :-"والاا ب خدا این همه امکانات 8->
 

andia

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
311
امتیاز
1,509
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

عاقا دکترای پیوسته فیزیک زنجان برا کسی که استان بومیش زنجانه منطقه2چه رتبه ای قبوله؟!
 

negine-raz

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
389
امتیاز
3,153
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
شیمی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

به نقل از مهســـــــــــــا :
مریم این که میگن از شیمی میشه رفت در ادامه تو داروسازی چه جوریه؟
پارسال به من پیشنهاد شد اینکارو انجام بدم...ولی دیگه موندم تو رشته خودم :D
میشه یه توضیح بدی؟

مهسا راستش من خودمم خیلی دنبال این سوال بودم ، تنها چیزی هم که تا الان دستگیرم شد این بود که بعد دوره ی لیسانس ، سازمان سنجش واسه یه سری از رشته های مرتبط به زیست شناسی (ژنتیک و زیست شناسی سلولی مولکولی و ... و حتی شیمی) یه آزمونی برگزار میکنه که شرایط شرکت تو آزمونش ( معدل بالای 17 لیسانسه مثل اینکه) برای ورود به رشته های اینجوری !
هنور هم دنبالش هستم ، بازم اطلاعات بیشتری پیدا کردم میام میگم ;;)
 

sharif

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
112
امتیاز
213
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

این دانشگاه علوم پایه زنجان با این چیزایی که شما میگید اروپاست لا مصب :-" چه سیستم اموزشی قوی داره دمش گرم ، کاش همه دانشگاههای کشور اینجوری بودن 8-> :-<
حیف که فیزیک و من اصلا با هاش حال نمیکنم وگرنه میزدمش ! میشه بزنم بعدا علاقه مند بشم =P~؟ حیف ب خدا
 

Karo

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
555
امتیاز
1,791
نام مرکز سمپاد
شهيد بهشتي
شهر
سنندج
دانشگاه
دانشگاه تبریز
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

به نقل از Galaxy girl :
عاقا دکترای پیوسته فیزیک زنجان برا کسی که استان بومیش زنجانه منطقه2چه رتبه ای قبوله؟!
فک کنم کشوریه دکترا پیوسته ها تاثیری نداره بومی زنجان بودن

راسی من انتخاب رشته کردم انتخاب اولم دکترا پیوسته فیزیک زنجان بود :)) میدونستم نمیارم :-"
 

andia

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
311
امتیاز
1,509
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
رشته دانشگاه
برق
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

دوستان اگه نمیخایین برین نزنین حق ما ضایع نشه! برای اولین بار ذوق کردم که بومی زنجانم بعد اگه این بخاد بومی برنداره دیگه نوبره والا!
 

sharif

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
112
امتیاز
213
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

منم نوشتمش اگه واسه مصاحبش قبول شدم میرم بزور خودمو علاقه مند می کنم (البته این بستگی به قبول شدن توی سایر رشته ها هم داره ها، مثلا اینکه شریف چی قبول بشم)از دانشگاهش هم بگذریم (که نمیشه )خوبیش اینکه که دیگه کنکور نداری یه کله میری واسه دکتری و B-)
 
  • لایک
امتیازات: mira

Ehem_Ehem

Saleh
ارسال‌ها
1,864
امتیاز
10,504
نام مرکز سمپاد
شهیدبهشتی
شهر
زنجان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشکده فنّی دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی معدن
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

به نقل از Suffix :
این دانشگاه علوم پایه زنجان با این چیزایی که شما میگید اروپاست لا مصب :-" چه سیستم اموزشی قوی داره دمش گرم ، کاش همه دانشگاههای کشور اینجوری بودن 8-> :-<
حیف که فیزیک و من اصلا با هاش حال نمیکنم وگرنه میزدمش ! میشه بزنم بعدا علاقه مند بشم =P~؟ حیف ب خدا
میدونی، علوم پایه زنجان رو پروفسور ثبوتی تاسیس کرده ؛ اولین دانشگاهیه که در و دیوار نداره، میتونی راحت واردش بشی.

البته الان پروفسور ثبوتی رو برکنار کردن، چون اجازه نمیداده بسیج و اینا پاشون به دانشگاه باز بشه

من تو این 3-4 سالی که زنجان هستم، 2 بار رفتم مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه براتون از ویژگی هاش میگم

1. هر دو باری که رفتم دلم نمیخواسته بیام بیرون :D انقدر که دانشگاه توپیه لامصب
2. اساتید بزرگی مثل پروفسور ثبوتی هستن اونجا
3. فضای دانشگاه، از نظر آب و هوا فوق العادست. در بهترین نقطه شهره، پای کوه گاوازنگ زنجان، همین الان که ملت دارن تو خیابون از گرما پخته میشن، دانشگاه علوم پایه بادخنک میاد ! اصلا یه کیفی میده اونجا !
4. خوابگاهش okeye
5. کتابخانه ش جزو کامل ترین ها در کشوره
6. از خود دانشگاه با وسایل نقلیه عمومی به تمام نقاط شهر دسترسی هست ؛
7. اساتید فوق العاده ای داره و اعتبار بین المللی بالا ( بخاطر شخص پروفسور ثبوتی )
8. در کل زنجان شهر امن و تمیزیه و اعصابتون از زندگی تو زنجان خورد نمیشه ؛ به تهران هم که خیلی نزدیکه ( 2.5 ساعت با قطار سریع السیر پردیس )
همین دیگه ! :D
 
ارسال‌ها
3,981
امتیاز
32,246
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1390
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

به نقل از Galaxy girl :
دوستان اگه نمیخایین برین نزنین حق ما ضایع نشه! برای اولین بار ذوق کردم که بومی زنجانم بعد اگه این بخاد بومی برنداره دیگه نوبره والا!
رشته های خاص که فقط یه دانشگاه اونارو داره با هیچ عقل و منطقی جور درنمیاد که سهمیه بومی بخواد داشته باشه!!
 

happiestchemist

ملکه ی شیشه ای
ارسال‌ها
2,802
امتیاز
9,189
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
4d
سال فارغ التحصیلی
1390
مدال المپیاد
دارم.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

بچه ها .ئه!!!!! :Oبهشت!!!!!!!!!!!! بچه ها!!!!! :Oبهشت!!!!!!!!!!! ئه!!!!!!!!! 8->
تورو خدا نمشیه یه کاری کرد ما هم به جای دارو ی تهران بریم فیزیک زنجان؟ منم آفیس میخوام! سلف! وای!!!!!! ! ای خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-"
خوش به حالت! اگه به رشتت علاقه داری و اون جا هم این جوریه که یعنی دقیقا تو بهشتی!!!!!! :)

دانشگاه علوم پزشکی تهران هم تقریبا 90 درصد این هارو داره ولی من به شخصه بهش توجه نکرده بودمم تا حالا مثلا همین قضیه استیشن خال تو سایت برای لپتاپ! یا کتابخونه و اسکن و کپی و اینا که ما هم اصلا یه انتشارات داخل کتابخونه داریم .خداییش رفتار پرسنل دانشگاه هم خیلی خوبه!آهان راستی ما بخش مجلات داریم که به قول بچه ها یکی از امکانات توریست جلب کن هستش چون بهشتی ها هی میان از این بخش استفاده کنن.
اما سرعت اینترنت خیلی پایینه..مخصوصا تو دانشکده دارو..تازه استادامونم به زور آفیس دارن چه برسه به ما..
 

ΔLi

کاربر فعال
ارسال‌ها
48
امتیاز
37
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
قائمشهر
مدال المپیاد
نجوم می خوندم اون زمان!
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : آشنایی با رشته های علوم پایه

من قائمشهر زندگی میکنم رتبه منطقه دو م 734 کشوری 1935
به نظر شما زنجان و بزنم؟
من احتمالا شریف هم می گن قبولم (اگه نه دیگه تهران که قبولم)
به نظر شما چی کار کنم
این تعریفایی که شما کردید از زنجان منو به شک انداخت
اصلا قبول می شم؟
 
  • لایک
امتیازات: mira
بالا