• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

my dark sky -10800

  • شروع کننده موضوع
  • #1

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
  • شروع کننده موضوع
  • #2

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : my dark sky -10800

964417917X.240.jpg


نام كتاب:وقتي 3 پايه ها به زمين امدند نام نويسنده : جان كريستوفر
نام مترجم:حسين ابراهيمي انتشارات : مدرسه


كتاب حاضر به قلم جان كرستوفر مي باشد . نويسنده 3 كتاب پيش از اين نوشته كه اين كتاب سر آمد كتاب هاي قبلي و آن ها را به كتاب هاي 4 گانه تبديل كرده است .
از نظر قالب ، داستان در مورد پسري است كه در يك اردوي تابستاني شاهد به زمين نشستن نيم كره اي كه 3 پايه داشت ، بود . بعد از آن در ساير نقاط جهان 3 پايه هاي ديگري نيز به زمين نشستند و از طريق خواب مصنوعي و ايجاد جنگ رواني مردم سراسر جهان را به خود شيفته كردند . تمام شيفتگان اين 3 پايه ها كلاه هاي مخصوصي به سر دارند كه اين كلاه افراد را به طور كامل تحت تاثير خود قرار مي دادند . در اين ميان افرادي بودند كه با 3 پايه ها موافق نبودند و عليه اين آن ها به مبارزه برخواستند ولي با در مقابله با گروه عظيم آن ها ناكام ماندند. ولي به صورت پنهاني فعاليت هاي مبارزاتي خود را ادامه دادند و در پايان نويسنده اميد پيروزي را به خواننده القا مي كند .
از نظر محتوا ، داستان همانند داستان كوري اثر ژوزه ساراماگو مي باشد ولي از نظر كشش و جذب خوانند كمي ضعيف تر بوده ولي براي نوجوانان و كودكان مناسب تر است . محتواي كلي داستان اشاره به افرادي كور دل دارد كه در جامعه كوركورانه زندگي كرده و همانند بردگان كه ارزشي بيش از سگ ها ندارند از دستورات بدون چون و چرا پيروي مي كنند و در كنار آن ها افراد روشن دلي وجود دارند كه از سطح فكري بالاتري برخوردار بوده و تلاش مي كنند تا ساير افراد جامعه را نسبت به تصميمات جاهلانه حكومت كشور خود آگاه سازند كه چه بسا به پيروزي نيز دست مي يابند .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : my dark sky -10800

1328983762.jpg



نام کتاب :جوینده یابنده است نام نویسنده :امیلی رودا
نام مترجم :محبوبه نجف خانی انتشارات :مدرسه


کتاب جوینده یابنده است همان طور که از نام آن بر می آید بیانگر ان است که اگر تلاش کنیم به موفقیت میرسیم . سیر داستان در مورد پسری است به نام پاتریک که بعد از مدرسه در حال بازی با کامپیوتر ناگهان پیام عجیبی دریافت میکند مبنی براین که به صورت اتفاقی در مسابقه ای به نام جوینده یابنده است پذیرفته شده است . او با روشن کردن تلویزیون هر شنبه ساعت 10 با عبور از یک دیوار زمانی به بعدی دیگر وارد میشود و باید گمشده 3 نفر را پیدا کند تا به جایزه مورد علاقه خود که یک کامپیوتر است برسد . وی برای پیدا کردن گمشده ها باید معما حل کند . در طول حوادث داستان 3 گمشده که کتاب و خرگوش عروسکی و انگشتر هستند را پیدا میکند و به خواسته ی خود میرسد . داستان از نظر قالب و کشش مخاطب بسیار خوب کار کرده است .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : my dark sky -10800

20101206144308190_8994.jpg


نام کتاب:حلقه های زحل نام نویسنده:آیزاک آسیموف
نام مترجم:هوشنگ غیاثی نژاد انتشارات:پاسارگارد
متاسفانه عکس کتاب دردسترسم نبود . برای همین این عکس را گداشتم...
کتاب حاضر نیز مانند سایر کتاب های این نویسنده سرشار از تخیل و هیجان است . اتفاقاتی ساده که طبق رابطه علت و معلول با هم گره میخورند و خوانند را جذب داستان میکند . داستان در موردی یک سفینه فضایی به نام شوتینگ استار است که یک سرنشین زمینی و یک سر نشین مریخی دارد . عصر داستان زمان جنک و تسخیر های فضایی است . این سفینه که متعلق به زمین است ماموریت می یابد تا شخصی به نام مامور ایکس که جاسوس زمینی است و فرار کرده است را دستگیر کند . سفینه ایکس در مسیر خود مجبور میشود که از میان حلقه های زحل عبور کند ولی با بدشانسی یکی از سنگ ریزه های بزرگ سفینه او را منهدم میکند و اطلاعات سری زمین که درون یک کپسول وجود دارد را در فضا رها میکند . سفینه زمینی که به دنبال اوست با ورود به حلقه با پیغام تهدید آمیزی مبنی بر ترک این سیستم دریافت میکند . پس از آن سفینه از طریق یک دنباله دار خود را وارد این سیستم میکند و بر روی قمر این سیاره ،میماس فرود می آید . اما این بار دستگیر میشود . سیستم سیاره ای زحل تحت نفود بیگانگان در آمده است .و آن ها معتقدند که چون زحل دست نخورده بوده و شرایط زندگی بر روی آن موثر نبوده است و آنها آن را مسکونی کرده اند حق حکومت بر آن را دارند و به جامعه بشری لطف کرده اند در این بین زمین درصدر آن است که زحل را پس بگیرد و با تشکیل یک کنفراس صلح و حوادث شگفت انگیز در این بین زحل را پس بگیرد و موفق میشود .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : my dark sky -10800

nabavian-2--290x360.jpg


نام كتاب:قصه هاي امير علي(جلد دوم) نام نويسنده:امير علي نبويان
نام مترجم: انتشارات:نقش و نگار

امير علي نبويان نويسنده تواناي جواني است كه كارش را با برنامه تلويزيوني راديو هفت از شبكه 7 سيما آغاز كرده است . آن طور كه در مقدمه كتاب به قلم منصور ضابطيان آمده است قصه هاي امير علي براي پر كردن قسمتي از برنامه هاي اين برنامه تلويزيوني نگاشته شدند كه با استقبال مردم ، نبويان تصميم به نوشتن كتاب گرفته است . كتاب قصه هاي امير علي مجموعه داستان هاي كوتاه طنزوارهاي هستند كه درون مايه شان نيز همانند هر طنز ديگري علاوه بر خنداندن مخاطب او را متوجه نقص ها و مشكلات زندگي شخصي و اجتماعي همه ي ما مي كند . من جمله شخصيت هاي خيالي كتاب مهران دوست نويسنده است كه با نام استد مورد خطاب قرار ميگيرد . مهران را مي توان نماد دوستان و اطرافياني دانست كه چه با قصد چه بي قصد سنگ هايي را در سر راهمان قرار مي دهند و از آن آدم هايي كه بايد از معاشرت با آن ها پرهيز داشت . خواهر و داماد خيالي نويسنده نماد انسان هاي ساده اي هستند كه با زندگي ساده شان خوش بخت زندگي مي كنند گرچه نويسنده برخي از مشكلات اخلاقي جامعه را با اين شخصيت ها خلق ميكند . در مجموع كتاب از هر نظر عالي و قابل ستايش است ، كه در مدت زماني كوتاه طرفداران زيادي را پيدا كرده است .
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : my dark sky -10800

images

نام کتاب:جزیره گنج نام نویسنده:رابرت لوییس استیونسن
نام مترجم:احمد کسایی پور انتشارات:کیمیا

جزیره گنج : همان طور که از نام کتاب بر می آید داستان درمورد تلاشی برای پیدا کردن گنج در یک جزیره شاید دور افتاده باشد و تنها چیزی که کتاب را متمایز می کند مسیری است که برای رسیدن به گنج طی می شود . کتاب حاضر در زمره کتاب های موفق به شمار می رود تا آن جا که داستان کتاب به صورت فیلم هم در آمده است . موفقیت فوق العاده نویسنده در همراه کردن خواننده باخود و القای احساس شادی ، ترس و وحشت از مرگ و شوق رسیدن به هدف ،گویی شما خود شخصیت اصلی داستان هستید . پسرکی که در مسافرخانه ای نزدیک ساحل روزگار میگذراند سرنوشتش با اقامت یک کاپیتان کهنه کار که زمانی سر دسته ی دزدان دریایی بوده است ، تغییر می کند و پسرک راهی پیدا کردن گنج پنهان کاپیتان گرانت می شود ، برای این کار دوستانی را جمع میکند که گویی آن ها از خودش هستند و اعتمادی عمیق به هر یک پیدا می کند . کشتی میخرند و راهی دریا میشوند ولی در طول سفر این دریاست که روحیات واقعی انسان ها را به او می شناساند و نکته ی اخلاقی آن که به هیچ کس نمیتوان اعتماد کامل داشت . به نیمه ی سفر خود میرسند در جزیره خالی از سکنه به دنبال گنج به تکاپو می پردازند ، خدمه ای که میخواهند ره صد ساله را به یکبار بیمایند و آن قدر مست قدرت و ثروت اند که کشته میشوند و فقط پسر و دوستان واقعی اش باقی می مانند و مثل تمام داستان هایی که پایان خوش دارند با گنجی عظیم به سرزمین خود باز میگردند . در مجموع داستان خوبی است و به نظرم عمده موفقیت کتاب همان طور که اشاره کردم به دلیل توانیی نویسنده در همواره کردن مخاطب با ماجراهای داستان است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #7

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : my dark sky -10800

images

نام کتاب: جنایت در کریسمس نام نویسنده:آگاتا کریستی
نام مترجم:مهوش عزیزی انتشارات : کارآگاه


کتاب حاضر در زمره بهترین رمان های جنایی-پلیسی است که تا کنون خوانده ام . از آن دست کتاب هایی که پیش بینی خواننده تا صفحات پایانی صادق است و به یکباره ضربه ی نهایی زده میشود و داستان به گونه ای پایان می یابد که فکرش را هم نمی کردید . داستان در مورد پیرمردی با اخلاقیات خاص است که تصمیم میگیرد در کریسمس تمام فرزندان خودش را دور هم جمع کند . تمام پسران پیرمرد جمع میشوند + نوه ی دختری او که دخترش سال گذشته فوت کرده است (پیلار)+ پسر یک شریک قدیمی(استفن) . پیرمرد از راه پیدا کردن الماس ثروت زیادی بدست آورده است و مقداری الماس نتراشیده که شبیه سنگ ریزه هستند را در گاو صندوق اتاقش نگهداری میکند و یک خدمتکار دارد (هوربری)که مثل گربه به تعبیر خود کتاب راه میرود یعنی کاملا بی سر و صدا و گوش می ایستد . از ابتدای داستان این طور به خواننده القا میشود که قاتل یکی از 3 نفر است:هوربری-اسفن -پیلار . پیرمرد در آخرین بعد از ظهر زندگی اش تمام افراد خانواده را به اتاق خود فرا میخواند و در حضور آنان در مورد تنظیم یک وصیت نامه جدید با وکیلش سخن می گوید و بعد شروع میکند به تحقیر کردن فرزندانش و بیان آنکه گاهی یک فرزند حرام زاده ممکن است بهتر از فرزند خود آدم باشد و توهین به همسرش که سال ها پیش فوت کرده است . راز قتل توسط کارآگاه پوآرو بر ملا میشود نه از طریق بازجویی بلکه از طریق صحبت و هم نشینی با اعضای خانواده . در پایان آن جایی که شوک نهایی را نویسنده میزند مشخص می شود که پیلار و استفن افرادی با شخصیت های جعلی هستند و افراد اصلی قبلا فوت کرده اند . قتل توسط پسر غیر رسمی پیرمرد که برای گرفتن انتقام پلیس شده است تا بتواند این کار را به راحتی انجام دهد ،صورت گرفته است . پلیس به بهانه ی گرفتن پول برای خیریه ی پلیس به خانه ی پیرمرد میرود و او را میکشد ،بعد اثاثیه ی اتاق را روی هم قرار میدهد و از لابه لای آن ها یک طناب عبور میدهد و یک سوت که از آن صدایی مانند صدای حیوانی که زجر میکشد در اتاق باقی میگذارد و به آن هم یک طناب وصل میکند . 2 سر طناب ها را از پنجره بیرون می اندازد و در اتاق را از بیرون قفل میکند . و خود از بیرون خانه سر طناب ها را میکشد در نتیجه وسایل روی هم سقوط میکنند و صدایی مانند فریاد انسان شنیده میشود و این یک صحنه سازی عالی است برای آن که نشان دهد قاتل از داخل خانه بوده است .
در مجموع به نظرم کتابی فوق العاده بود و خواندن آن را حتما پیشنهاد میکنم .
 
بالا