• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

نظرتون راجع به کلونینگ چیه؟

  • تاثیری نداره

    رای‌ها: 0 0.0%
  • خیلی عیر اخلاقیه باید همین جوری تحریم بمونه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • رای‌دهندگان
    9
  • شروع کننده موضوع
  • #1

pucy cat

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
985
امتیاز
2,345
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 4
شهر
تهــران
هرکسی اطلاعاتی درمرد کلونینگ داره بگه :)
لطفا نظرتونم راجع بهش بگید
به نظرمن که خیلی خوبه اصلا نباید تحریم بشه جون خیلیارو میشه نجات داد
 

ariadne

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,059
امتیاز
5,010
نام مرکز سمپاد
فرزانگان چهار
شهر
تهـــــران .
پاسخ : کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

خو اول باید مردم بدونن اینی که گفتی یعنی چی بعد بیان نظربدن!
منم رفتم گوگل و براتون لینکش کردم:
بخونین ج بدین.
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=175001
 

hinah

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
191
امتیاز
670
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمون
شهر
دیارمون
دانشگاه
هر جا قسمتم باشه
رشته دانشگاه
ژنتیک یا زنان
پاسخ : کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

کلونینگ!من عاشقشم!میخام زنتیک بخونم تل برم موسسه رویان و ایشلا 1شبیه ساز توپ بشم!
کلونینگ پیچیده است...زیاد
 

مهرناز

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,051
امتیاز
3,242
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
NeYshaBerliN
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

به نقل از pucy cat :
هرکسی اطلاعاتی درمرد کلونینگ داره بگه :)
لطفا نظرتونم راجع بهش بگید
به نظرمن که خیلی خوبه اصلا نباید تحریم بشه جون خیلیارو میشه نجات داد
سوال چقد کلی...کلونینگ چی مثلا"؟ :-?
 

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
ﭘﺎﺳﺦ : ﮐﻠﻮﻧﯿﻨﮓ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﯾﻦ

با کلونینگ برا استفاده و اینا موافقم
اما کلونینگ انسان احمقانس و اصلا موافق نیستم
خیلی چیزا هست که ممکنه پیش بیاد و کلونینگ انسانو کلن نمیشه به این راحتی در موردش حرف زد
 

مهرناز

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,051
امتیاز
3,242
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
NeYshaBerliN
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

فک کنم وجود داشته کلونینگ انسان آره؟
ولی ممنوعه تا اونجایی که میدونم...
یکم کسی اطلاعات داره درمورد کلونینگ انسان بگه؟
اصن من هرجا میخونم یه جور نوشته...قاطیم تو این مورد...
ولی خوب من یه چیزی تو یه بلاگ خوندم...این مورد میتونه مفید باشه ...

شبیه سازی جنین
به این روش Embory Cloning یا Therapeutic Cloning گفته می شود که در آن جنین انسان برای تحقیق در آزمایشگاه شبیه سازی می شود. اهمیت این موضوع در آن نیست که یک انسان، مشابه فرد مورد نظر ساخته شود بلکه هدف آن است که با بررسی و آزمایش روی جنین شبیه سازی شده بتوان نارسایی ها و بیماری های مربوط به انسان را تحلیل کرده و در حد امکان به روشهایی برای جلوگیری از بروز آنها قبل از تولد دست یافت.
در این روش پس از گذشت حدود پنج روز از شکل گیری نطفه، سلولهای خاصی از آن - که سلولهای بنیادی یا Stem Cells نام دارد - برای شبیه سازی یا آزمایش برداشته می شود که با این عمل به جنین صدماتی وارد خواهد شد. (احتمالا" ریشه اصلی بحث بر سر مسائل اخلاقی نیز به همین جا بر می گردد.) این سلولها تقریبا" توانایی تولید هر نوع سلولی در بدن انسان را دارند و دانشمندان با استفاده از این سلولهای خاص امیدوار هستند که روزی بتوانند درمان قطعی بیماری های قلبی، انواع سرطان، آلزایمر و ... را پیدا کنند.
در نوامبر سال 2001 یک دانشمند از مرکز تحقیقات پیشرفته سلولی (Advanced Cell Technologies) در ماساچوست اعلام کرد که توانسته است اولین جنین انسان را به منظور انجام تحقیقات در باره بیماری های انسان، شبیه سازی کند. آزمایش های این دانشمند بر روی هشت سلول انجام گرفت که از میان آنها فقط سه عدد شروع به تقسیم شدن نمودند و در نهایت یکی از آنها توانست فقط به شش تقسیم شود. بنابر این همانگونه که مشاهده می کنید هنوز راه درازی برای شبیه سازی یک انسان وجود دارد.
مقاله بستن گلوب اينگونه شرح مي دهد:
"رويان ها فقط چند روز امكان رشد داشتند" هر وقت كه سلول هاي بنيادي از آنها جدا مي شدند، در ظروف آزمايشگاهي مي توانستند پرورش يابند. اين سلول هاي بنيادي را ( سلول هاي اوليه در رويان هر انسان كه صدها نوع از سلول هاي مختلف از آنها نشأت مي گيرند) تا هر زمان كه لازم باشد، مي توان در حالت تمايز يافته خود نگهداري كرد. سپس احتمالاً به گونه اي ترتيب داده مي شوند كه يك يا چندين سياهه از بافت ها و اندام ها را براي درمان بيماري هاي انسان از جمله ديابت، سكته قلبي و بيماري آلزايمر توليد كنند. هر چند وسايل به دست آوردن سلول هاي بنيادي از راه هاي پيشرفته، در ابتداي كار هستند. هر سلول را كه از يك گونه يا قسمتي از پوست يك بيمار برداشته مي شود، براي ساختن يك رويان دوگانه انسان و گاو مي توان استفاده كرد. بافت هاي حاصل از سلول دهنده را به بدن بيمار مي توان پيوند زد. بدون اينكه سيستم ايمني بدن، آنها را پس بزند، زيرا از نظر ژنتيكي همانند خواهند بود. "
آقاي وست توضيح مي دهد كه چرا تخم را در مرحله 32 سلولي از بين بردند: ما مي خواستيم مقداري زمان بگيريم. و قبل از هزينه كردن پول و زمان بيشتر روي پروژه، از دست سياست گذاران حكومتي و اخلاقي خلاص شويم.
يك ماه پس از اين حادثه تكان دهنده، دانشمندان در كره جنوبي گفتند كه آنها هم يك كلون از انسان را توليد كرده اند:
"پژوهشگران كلينيك نازايي بيمارستان دانشگاه كيانگي در سئول گفتند كه آنها با استفاده از يك تخمك و يك سلول كه زني سي ساله اهدا كرد، يك رويان انساني اوليه را پرورش دادند. لي. ب-ين پژوهشگر كلينيك نازايي بيمارستان به "رويتر" مي گويد: "رويان انسان در آزمايش دانشگاه كيانگي، قبل از اينكه عمليات لغو شود، به چهار سلول تقسيم شد. و اگر در ديواره رحم يك حامل كاشته مي شد، مي توانيم فرض كنيم كه يك بچه انسان شكل مي گرفت و اينكه او عين همان ويژگي هاي ژنتيكي "دهنده" را مي داشت. "
برخلاف آزمايش شركت ادونسدسل تكنولوژي، تمام سلول هاي درگير در آزمايش كيانگي از انسان و همه مال يك زن بودند. اين وقايع احتمالاً سر و صداي بيشتري به پا مي كرد، اگر اجازه مي دادند تا رويان ها نوزادهاي كاملي را شكل دهند و تلويزيون با تبليغات فراوان، تصوير كودكي را نشان مي داد و مي گفت: اين اولين كلوني انسان است.
اما باز هم سكوتي مرموز است كه حكمفرماست. اگر رويان هاي در حال رشد را در مرحله 32سلولي نابود نمي كردند، به طور مسلم شانس خوبي براي انسان شدن داشتند. بسياري از رويان هاي بي نتيجه (يعني سقط شده ها) و حيوانات شبيه سازي شده، به احتمال زياد به جهش هاي ژني كشنده مبتلا مي شوند. لذا هيچ تضميني نيست كه نوزادها به آن مبتلا نمي شدند. با اين وجود، شبيه سازي انسان هم اكنون به اتمام رسيده است. زيرا تخمك ها از هر لحاظ لقاح يافته بودند و به مرحله تقسيم شدن و رشد كردن طبيعي كه هر يك از ما در رحم طي كرده‌ايم، رسيده بودند.
هنوز اين روزهاي به يادماندني در دوران علم فراموش نشده اند. مطبوعات بعد از آن اين دستاوردها را به كلي ناديده گرفته اند. براي مثال، "واشنگتن پست" پنج آگوست 2000 در مقاله اي نوشت كه " از سال 1997، سال تولد دالي (اولين جانداري كه از يك سلول تمايز يافته شبيه سازي شد)، دانشمندان در سراسر دنيا، شبيه سازي موفق موش ها، گاوها و اين اواخر، خوك ها را اعلام كرده اند. "
13 آگوست، 2000 وقتي كه اين تيتر "آسوشيتدپرس" را كه " تحقيقات شبيه سازي انسان مورد سكوت خبري واقع شده است " ديدم، قبلم به تپش افتاد. گمان كردم شايد رسانه ها گزارش هاي ناچيز خود را در اواخر 1998 به ياد آورده اند. نه، چنين اتفاقي نيفتاده بود. شگفت اينكه، يك مقاله فقط در مورد امكان اينكه انسان احتمالاً در آينده اي نامشخص شبيه سازي خواهد شد، مي گويد. در حالي كه از ذكر اينكه شبيه سازي همين حالا اتفاق افتاده است، كوتاهي مي كند.
در اينجا برخي شواهد ذكر مي شود:
پديد آورندگان دالي در مؤسسه "روزلين" اسكاتلند با افتخار اعلام كردند كه مژده تولد حيواناتي را مي دهند كه دارو و اندام براي انسان ها توليد خواهند كرد. به محض اين كه تولد دالي اعلان شد (23 فوريه 1997) خيلي ها به دنيا آمدن او را دليلي بر درستي اينكه شبيه سازي انسان به زودي عملي خواهد شد، دانستند. علي رغم اينكه مؤسسه براي كم اهميت جلوه دادن اين تصور، خيلي تلاش كرد، گراهام بالفيلد رئيس مؤسسه روزلين بيشتر از سه سال بعد گفت: " من واقعاً تعجب خواهم كرد، اگر آن را در عمرم ببينم. "؛ " اين حرف ها فقط يك جار و جنجال بيهوده است. "
با اين وجود دانشمندان مي گويند، بعضي همكارانشان بي شك روي اين پروژه كار مي كنند. در حالي كه موفقيت هاي بيشتر در شبيه سازي جانوراني مثل گاو و خوك، آنها را اميدوار كرده است.
دكتر سورينو آنتينري رئيس انجمن تحقيقات بين المللي در رم گفت، بسياري از كلينيك هاي نازايي، جدي تر از پيش، ايده شبيه سازي انسان ها را دنبال مي كنند. زيست شناس بريگيت بويزلر مدير گروه علمي در كلونيد يك ماه بعد از اينكه تولد دالي در سر تيترهاي روزنامه هاي سراسر جهان اعلام رسمي شد، گفت آزمايشگاه او تلاش مي كند تا شبيه سازي انسان را تكميل كند.
اريك اسچُن زيست شناي مولكولي در دانشگاه كلمبياي نيويورك عقيده دارد، توليد بچه هاي شبيه سازي شده، دوتا پنج سال ديگر اتفاق خواهد افتاد. او گفت: "اين كار مي تواند انجام شود. همين كه در گوسفند موش و گاوها ممكن است انجام شود، در انسان نيز انجام مي شود، فقط بحث، زمان آن خواهد بود. "
به گمان من، اين گزارشگر از مختصر خبرهايي كه واقعيت را (در مورد اينكه انسان ها را اكنون شبيه سازي كرده اند) شرح داده است، توانسته است چشم پوشي كند. خبرهايي كه در نيويورك تايمز، بستن گلوب، وال استريت ژورنال، نايت ريدر، رويتر، بي بي سي و پايگاه اينترنتي پررفت وآمد آقاي ديكسون در اين مورد آمده است. ولي چگونه بي خبري افراد مذكور در مقاله را مي توان توضيح داد. چند نظريه به ذهن خطور مي كند؛ از آنجا كه بحث شبيه سازي انسان خيلي جنجال برانگيز است، پيشرفت هايي را كه اتفاق افتاده است، نمي خواهند بپذيرند. اين نظر با توجه به اينكه مؤسسه ادونسدسل تكنولوژي تا سه سال به تحقيقات خود اعتراف نكرد، كاملاً درست به نظر مي رسد. همچنين به نظر مي رسد كه بعضي دانشمندان بر آن نيستند كه اين دستاوردها شبيه سازي محسوب شود، چون ظاهراً نگذاشتند كه رويان ها كامل شوند. آنها فقط با ديدن نوزادي گريان، آن را قبول مي كنند. اين واقعيت كه تخمك ها تقسيم مي شدند و در پروسه تبديل شدن به يك انسان قرار داشتند، چيزي به حساب نمي آيد. آيا نوعي حسادت حرفه اي در اينجا وجود دارد؟ بالاخره صاحبان شركت هاي درگير در شبيه سازي مي خواهند كه "اولين شبيه سازي كننده انسان" شناخته شوند. پس نمي خواهند لو بروند.
در مقاله مذكور اي. پي دقت كنيد كه بريگت بويزلر از كلونيد گفت كه آزمايشگاه او كوشش مي كند، شبيه سازي كردن انسان را تكميل كند. او كوشش نمي كند آن را گسترش دهد، توليد كند، اختراع كند، شروع كند يا هر چيزي مثل اينها. او تلاش مي كند تا آن را تكميل كند. اين مرا متقاعد مي كند كه او مي داند كه اكنون اجراي آن پايان يافته است و خود ممكن است كلونيد آن را انجام داده باشد.
با توجه به وضعيت مبهم در اين فضا - كه نه فقط ادونسد سل تكنولوژي تا سه سال مخفي كاري كرد، حتي به اطلاع عموم رساندن خبر دالي تا وقتي كه او هشت ماهه شد، به تعويق افتاد. - شما بايد تعجب كنيد كه چقدر خبرها در مورد شبيه سازي انسان از ما مخفي نگهداشته شده است. به هرحال، آمريكايي ها در 1995 و كره اي ها در 1998 كلون هايشان را توليد كردند. چه چيزي سال هاي بعد از آن اتفاق افتاده است؟
با وجودي كه مي دانيم ممكن است نوزادان و كودكاني وجود داشته باشند كه شبيه سازي شده اند، اما اين فرض مشكوكي است. چيزي نمي گذرد كه برخي گزارش هاي خبري با عجله اعلام مي كنند: "شبيه سازي انسان به زودي اتفاق خواهد افتاد". فقط به ياد داشته باشيد كه به شما درست نگفته اند. اجراي آن اكنون به انجام رسيده است.

من خودم الکی خوندمش...بچه ها؟! 8->
یه چیزی که میگن مشکل داره و درست نیست و دست بردن تو کار خدا و این چیزا...موافقین؟
اصن چیزی وجود داره که بتونیم یه انسانو خودمون به وجود بیاریم ؟با شخصیت دلخواه نمیشه که بلخره یه DNA ای چیزی باید از یه جا بیاریم :-"

خیلی قاطی کردم نصفه شبی...کسی اگه کتابی چیزی میدونه تو این مورد معرفی کنه
 

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
ﭘﺎﺳﺦ : ﮐﻠﻮﻧﯿﻨﮓ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﯾﻦ

ممنون
تو سطح دنیا ممنوع اعلام شده شبیه سازی انسان
از نظر اخلاقیم مشکل داره خیلی و کار غیر انسانی محسوب میشه

هیچم معلوم نیستو میگن ریسک داره و فیلمای تخیلی هم کلی جو میدن
یک بار ادعا شد انجام شده اما علنی نشد و فقط ادعا ی یک شرکت کلوسازی بود
وقتی دالی بدنیا اومد عین توپ صدا کرد اما اتفاقات بعدش یجوری مردمو ترسوند
میگن خیلی پیجیده هم هست برا انسان و امکان داره کلا اگه بخان تا ته برن یا اصلا انجام نشه و یا بشه مثل دالی
قوانین حقوقی هم در مورد چنین افرادی اگه بوجود بیان نیست
آیا انسان و شهروند محسوب بشن؟
کی سر پرستشونه؟
مسیولیتش با کیه؟
و هر چیز دیگه راجبشون مشخص نیست
 

مهرناز

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,051
امتیاز
3,242
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
NeYshaBerliN
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

به نقل از White Lord August :
ممنون
تو سطح دنیا ممنوع اعلام شده شبیه سازی انسان
از نظر اخلاقیم مشکل داره خیلی و کار غیر انسانی محسوب میشه

هیچم معلوم نیستو میگن ریسک داره و فیلمای تخیلی هم کلی جو میدن
یک بار ادعا شد انجام شده اما علنی نشد و فقط ادعا ی یک شرکت کلوسازی بود
وقتی دالی بدنیا اومد عین توپ صدا کرد اما اتفاقات بعدش یجوری مردمو ترسوند
میگن خیلی پیجیده هم هست برا انسان و امکان داره کلا اگه بخان تا ته برن یا اصلا انجام نشه و یا بشه مثل دالی
قوانین حقوقی هم در مورد چنین افرادی اگه بوجود بیان نیست
آیا انسان و شهروند محسوب بشن؟
کی سر پرستشونه؟
مسیولیتش با کیه؟
و هر چیز دیگه راجبشون مشخص نیست
بحث قوانین حقوقی و ایناش به کنار...
شبیه سازی انسان که دوبار فقط یه شرکتی تو آمربکا اعلام کرده که انجام داده...اسمش نمیدونم دقیقا" فک کنم کلوناید بود :D
بعد ولی من یه جا خوندم که شبیه سازی رو تو رحم انجام دادن...رحم یه خانم...بعد خیلی هم موفقیت آمیز بوده و دختر بوده و اسمشم گذاشتن eve برگرفته از حوا!
این اسمش میشه شبیه سازی؟! :-?
این که میشه بچه همین خانومه که :|

تازه کلی دانشمند و ایناهم ادعا کردن که انجام دادن این کارو...و چه معلوم که انجام شده باشه...

اون قضیه تخمک گاو فک کنم یا نطفش با DNA سلول پوست انسان چیه؟کسی میدونه؟چه ربطی به شبیه سازی انسان داره!
یه چیز دیگه من یه جا دیگه خوندم که یه نطفه ی چن روزه رو بهش اون DNA مورد نظر رو تزریق میکنن بعد میشه شبیه سازی...خوب اینم که بازم دقیقا" با همون خصوصیات DNA تزریق شده نیس!
چرا انقد پیچیده (:|
 

AUGUST II_PRINCE OF SAMPA

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,126
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻧﮋﺍﺩ II
شهر
ﻣﺸﻬﺪ
ﭘﺎﺳﺦ : ﮐﻠﻮﻧﯿﻨﮓ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﯾﻦ

یک سوال
کلون سازی با شبیه سازی واقعا مترادفن یا فرق دارن؟
فک کنم اون حوا رو شنیدم
دست کاری چی؟ میشه دست کاریم کرد ژنومو
ادعا بر دست کاری ژنیتیکی هم داشتیم؟
 

مهرناز

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,051
امتیاز
3,242
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
NeYshaBerliN
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : کلونینگ بودن یا نبودن مسئله این است....

مراد از كلون سازى به وجود آوردن موجوداتى است كه از نظر ژنتيكى مشابه يكديگرند.
شبیه سازیم که یعنی همین :-?
دستکاری ژنتیکی هم که اصن معجزه ی قرن 21 :-"
دستکاري ژنتيکي به مجموعه روش هايي گفته مي شود که به منظور جداسازي و خالص سازي ژن ها و وارد کردن و بيان يک ژن خاص در يک ميزبان به کار مي رود و در نهايت منجر به بروز يک صفت خاص و يا توليد محصول مورد نظر در جاندار ميزبان مي شود.(همه ی کارایی که تو بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک میکنن)
اطلاعات بیشتر و ساده هم که تو زیست پیش دانشگاهی هست فصل 2!
یه چیزیم پیدا کردم تو مایه های کتاب...کسی پیداش کرد اصلشو به ماهم بده: :D
Commentary on human cloning differentation
 
بالا