• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

چطور فرد باهوش‌تری باشیم ؟

  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #1

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,597
امتیاز
37,034
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
یک نفر از هر چهار آمریکایی، در سال حتی یک کتاب هم نمی‌خواند. این بدان معناست که بسیاری از آمریکایی ها پس از گذراندن دوره‌ی تحصیلات آکادمیک خود، برنامه‌های یادگیری خودرا به کلی کنار می‌گذراند و به پیشرفت و ترقی در موقعیت شغلی خود تمرکز می‌کنند. اما آیا پیشرف و موفقیت، بدون یادگیری علوم جدید میسر خواهد بود؟ این در حالیست که بسیاری از معلومات ما در صورتیکه به طور پیوسته به روز نشوند، کارایی و اثربخشی خود را از دست خواهند داد. فکر می‌کنید نسبت آماری این موضوع در کشور ما به چه صورت است ؟
در ادامه، راهکارهایی را برای بهره‌وری بیشتر از مغز خود میاموزید.

این مقاله، برداشتی‌است آزاد از مقاله‌ی Ways To Get Smarter Every Week

001.jpg

برای یادگیری، برنامه‌ی روزانه داشته باشید
دوست ندارید یک زبان تازه یاد بگیرید؟ یا روش استفاده‌ی بهتر از فناوری و اینترنت را بیاموزید؟ اشتراک در خبرنامه‌های تخصصی در موضوعات گوناگون و یا استفاده از خوراک ( Feed ) سایت‌های آموزشی، تغذیه‌ای کوچک برای مطالعه‌ی روزانه شما فراهم می‌آورد. برای مطالعات خرد و روزانه‌ی خود، هدف و زمان مشخص تعیین کنید و در هر مقطع زمانی به سراغ یک موضوع خاص بروید. این‌کار یادگیری را مستمر و شیرین خواهد کرد.
+ بسیاری تا با واژه‌ های آموزش و یادگیری روبرو می‌شوند، بیاد کلاس ها و دوره‌های طاقت فرسا می‌افتند که قرار است وقت و سرمایه‌ی زیادی را به باد بدهد. اما مفهوم یادگیری، بسیار وسیع‌تر از طی کردن دوره‌های تخصصی و کسالت‌آور است. یادگیری یک ترفند جدید، یک روش برای مدیریت زمان و… هرکدام دانش‌هایی کوچک را وارد زندگی شما خواهند کرد.

برروی یادگیری متراکم تمرکز داشته باشید
همه‌ی ما مقطع دبیرستان را به خوبی به یاد داریم. هفته‌ی پیش از امتحان، تمام تلاش خود را برای یادگیری و حفظ مسائل بکار می‌بستیم و موقع آزمون، تمام آموخته‌ها و حفظیات خود را روی کاغذ خالی می‌کردیم! چند روز بعد از امتحان، تقریبا تمام آموخته‌های خود را از دست می‌دادیم، چرا که می‌دانستیم دیگر به آنها نیازی نداریم و قرار نیست در آزمونی مشابه شرکت کنیم.
شما باید به طور مستمر آموخته‌های خود را پایش کنید و ببینید چه حجمی از آنها را هنوز به خاطر دارید و می‌توانید از آنها بهره‌ببرید. یک مثال خوب : شنیده‌اید که می‌گویند زبان انگلیسی فرار است؟ همه‌ی ما لغات زیادی را می‌آموزیم که اگر به طور مستمر از آنها بهره‌نبریم، از یادمان می‌رود. از همین رو مدرسان زبان‌ مستمرا تاکید دارند که با دیگران انگلیسی صحبت‌ کنیم و فیلم و موسیقی انگلیسی ببینیم و بشنویم.
این قاعده، در خصوص تمامی دانش‌ها و آموخته‌های ما صادق است. دانش خود را در ذهنتان انبار نکنید، آنها را به کار بگیرید و به طور دوره‌ای حجم و کیفیت آنهارا محک بزنید.

به مغز خود برسید
زندگی بهتر، با یادگیری بیشتر میسر خواهد بود. تنها ابزار شما در یادگیری،مغز شماست که وظیفه حفظ، نگهداری و بکارگیری آموخته‌ها را به دوش دارد. پس باید همیشه آن را فعال و پویا نگاه داشت تا بتوان در همه حال بهترین استفاده را از آن برد.
تکنیک‌های متعددی برای فعال کردن ذهن وجود دارد. حل انواع جدول و پازل بخصوص سودوکو، انجام بازی‌های فکری و تلاش برای پاسخ به معماهای گوناگون (بخصوص ریاضی) روش‌های بسیار مناسب و سرگرم‌کننده‌ای برای نیل به این مقصود است.
+ از بازی‌های مدیریتی غافل نباشید، ذهن و کسب و کارتان را توئمان فعال می‌کند.

سرگرمی‌های جدیدی پیدا کنید
باهوش‌تر شدن، درواقع به معنای یادگیری حقایق جدید و استفاه از بخش‌هایی از مغز است که تا کنون به طور معمول مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند. یک انسان زیرک می‌بایست از قدرت تمام مغز خود بهره ببرد و به طور مستمر آنرا فعال نگه دارد. تفریح‌ها و سرگرمی‌های تازه، مغز شما را با چالش‌های جدید درگیر خواهد کرد.
اگز در شغل و حرفه‌ی خود، بیشتر به امور فنی و تحلیلی مشغولید، نقاشی کردن را نیز امتحان کنید. این کار حس زیبایی شناختی شما را تقویت خواهد کرد. همچنین اگر خودر ا فردی خلاق می‌دانید، به سرگرمی‌هایی نظیر تعمیر ماشین های قدیمی روی بیاورید.

درست غذا بخورید
مکمل‌هایی نظیر جینگو بلوبا را برای کمک به حافظه‌ی خود در نظر بگیرید. همچنین مطمئن شوید که حداقل چربی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنید. مغز شما در حالت گرسنگی و یا رژیم‌های غذایی سخت نمی‌تواند به خوبی کار کند. مغز شما به مقدار مشخص کلسترول و چربی برای فعالیت نیاز دارد. رژیم غذایی خود را ا درنظر گرفتن تمامی نیازهای بدن، بخصوص مغز طراحی کنید. بهتر است برای اینکار با یک مشاور تغذیه مشورت نمائید

فعالیت مستمر داشته باشید
دکتر Anne Corbett معتقد است ورزش مستمر و نرمش روزانه، مغز شما را در برابر جنون در سنین کهنسالی مصون نگاه می‌دارد. همچنین ورزش کردن شما را از چاقی دور نگه می‌دارد و وزن شما را در وضعیت مناسب قرار می‌دهد.
برنامه ورزشی منظمی را طراحی کنید و در هفته حداقل شش ساعت را به آن اختصاص دهید. سلامت بدن و نشان فکری، حداقل دستاورد‌های آن خواهد بود.

سیگار نکشید
تحقیقاتی در بریتانیا که با همکاری ۲۱٫۱۲۳ فرد سیگاری و بین سالهای ۱۹۷۸ و ۲۰۰۳ انجام شده است، نشان می‌دهد، افرادیکه به طور معلوم و زیاد سیگار می‌کشند، دوبرابر افراد عادی دچار فراموشی در سنین کهنسالی می‌شوند. اگر علاقه‌مند به افزایش فهم و درک خود هستید، متاستفانه سیگار کمکی به شما نمی‌کند!

خلاقیت، ذکاوت و موفقیت بیشتر زمانی حاصل خواهد شد که بتوانیم بیشتر و بهتر یاد بگیریم، آموخته‌های خود را مدیریت و به‌هنگام بکارگیری کنیم و از سلامت مغز خود مخافظت نمائیم. اگر این سه مورد را با موفقیت مدیریت کنید، آینده‌ای بسیار مطلوب در انتظارتان خواهد بود.

منبع : http://www.novinafzar.net/blog
 

M.H.R

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
256
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
urm
پاسخ : چطور فرد باهوش‌تری باشیم ؟

مطلب خیلی خوبیه تصمیم گرفتم بیارمش بالا تا بقیه هم بخونن .
 
بالا