پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها بله قطعن تفاوت بحث با مناظره، تویِ همین مسئلههاست. و من نگفتم گروهها لزومن تعصب به خرج میدن، خیلی وقتها این گونه نیست، ولی خب میشه کاری کرد که احتمالِ تعصب به خرج دادن از طریقِ چیزی که شما اسمش رو جهتدادن میذارین کمتر بشه. :]
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها مى خواستم بگم که من فکر مى کنم روند داورى ها مشکل داره. اين طور که به نظر مى رسه فقط خودتون داورى رو انجام مى دين. گرايش و جهان بينى شما مشخصه و داورى تون جهت داره به نظر من. البته مشکل از اين نيست که شما داريد داورى مى کنيد، چون امکان نداره بدون پيش داورى و تفکر درونى در مورد اين گونه مسائل حرف زد، ولى وقتى داريد از نظر "محتوايى" و نه "فنى"حرف مى زنيد و مى خواين به نتيجه برسين، بايد يک داور ديگه با گرايش مقابل خودتون داشته باشين.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها ببینید من در مورد استفاده از قید هایی مثل احتمالن، تقریبن و امثال این قید ها ایراد گرفتم. و مثال هایی که زدم در مورد مثال هایی بود که خود ایشون بررسی کرده بودن، مثل نژاد پرستی یا سکسیزم. من به محتوای ایشون ایراد نگرفتم به بیانه بدون مدرک ایراد گرفتم. و این رو در مقابل گروه یک قرار دادم که برای گفته ی ایشون اماری رو نشون دادن. فکر نمی کنم درخواست نشون دادن امار چیزی مربوط به جهت گیری باشه
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها خیلی عذرمیخوام، در موردِ موضوعِ مناظرهتون برایِ من ابهاماتی وجودداره. اول این که تعریفِ دقیقِ فرهنگِ اسلامی و غیرِ اسلامی مشخص نیست. و وقتی شما این واژه رو گوگل کنید، به طیفِ وسیعی از اطلاعات میرسید که تعریفِ مشخصی برایِ "فرهنگِ اسلامی" و یا غیرش وجودنداره. در واقع منظورم اینه که خیلی خیلی کلی مطرح کردین. منظورتون سبکِ حکومتِ اسلامیست کلاً اگر اشتباه نکنم.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها فرهنگ اسلامی دقیقن سبک زندگی اسلامی مورد نظر هست. فرهنگ غیر اسلامی مشخص نیست. و خوب هر روش زندگی ای رو می تونه شامل بشه. به خاطره همینه گروه یک باید یه راهکار خوب بده که جایگزین اون رفتار در فرهنگ اسلامی باشه.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها خب؛ شما صرفاً به جاى "فرهنگ"، گفتين " سبك زندگى" ، باز هم اگه اين واژه رو سرچ با هيچ معناى واحدى نمى رسيد. :] هر سال در ايران چندين كنگره براى تبيين دقيق فرهنگ ايرانى-اسلامى برگزار مى شه و هنوز نتونستن معناى واحد و جامعى براى "سبك زندگى اسلامى" ارائه كنن. اون هم به دليل گستردگى فوق العاده زياده هرچيزى ست كه مربوط به فرهنگ باشه. چون اين مسئله كاملاً به جهان بينى مربوط مى شه و شما در نهايت بايد در مورد اين موضوع از ديدگاه فلسفى حرف بزنيد. و برسيد به وجود خدا و عدم وجود خدا.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها بنظر من ؛ این مناظره با این نوع بیان موضوع ( و بگذریم از پست اولش که تا حدی القا کننده چیزهایی هست! :) ) .. بیشتر، تبدیل خواهد شد به دو گروه موافق وضع موجود و منتقد وضع موجود ؛ یعنی گروه 2 با قرار گرفتن در موضع تدافعی و محبور به پاسخگویی! (بعنوان روند غالب بحث) که از پست اول اینطور تعریف شده گویا! ، ناخودآگاه بعنوان مدافع وضع موجود معرفی میشه و .. / و خب کیه که واقعا، کاملا از وضع موجود راضی باشه ؟! => داوری هم که نیست و مخاطبان طی فرآیندی آزاد (؟!) خودشون قضاوت خواهند کرد .. اما کدوم قضاوت؟! وقتی بازنده از پیش مشخصه! و دلیلش هم علاوه بر نوع مطرح شدن موضوع در پست اول ؛ برمیگرده به داشتن این پیش فرض که گویی الان فرهنگ عمومی جامعه ایرانی - اسلامی هست و وضع موجود، نماد بارز این فرهنگ (که بالا توضح دادم چه عواقبی داره!) + اونچه در حال تبلیغه، محتوایی واحد و یک پک و بسته مشخص به نام سبک زندگی ایرانی - اسلامی هست (که دوستان توضیح دادن عدم شفافیت و تعریف نشدن سبک زندگی ایرانی - اسلامی .. که راهکار! برگزارکنندگان گویا همین معرفی وضع موجود بعنوان فرهنگ ایرانی - اسلامی هست !!) .
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها خوب ببینید. موضوع خود به خود کلی هست. یعنی مورد خاصی رو مشخص نکردم و این موضوع وابسته به این هست که شرکت کننده ها خودشون چه موضوعی رو انتخاب کنن. خیر موضوع مرتبط به وضع موجود نیست. من در مورد یک جامعه ی ارمانگرا رو می خوام بررسی کنید. و خوب اینکه هر فرد چه درکی از فرهنگ اسلامی داره خوب طبیعتن متفاوته. ولی به هر حال باید بر اساس یک سری قوانین باشه. و خوب افراد گروه دوم لابد یه درکی از فرهنگ اسلامی دارن! وگرنه چرا ازش دفاع می کنن. ( مثله این می مونه که من بگم یه نظریه ای خیلی کارامده ولی ندونم اصلن چی هست! ) و خوب طبیعتن هر گروه با اعضاش هماهنگ باید بکنه. و در نهایت این وظیفه ی هر گروه هست که با استدلال چالشی که گروه مقابل بیان می کنه رو بتونه حل کنه. ( گروه اول یک روش ) و گروه دوم بخشی از قوانین اسلامی که پایه ی فرهنگ اسلامی هستن رو.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها وقتى قراره مناظره اى برگزار بشه، بايد واضح باشه كه قراره به چى برسيم. مقوله ى فرهنگ خيلى خيلى گسترده ست، تربيت فرزندان، اداره ى جامعه، حقوق زنان، تحقيق و پژوهش، علم، آموزش و پرورش. و... در حال حاضر بايد مشخص باشه كه قراره از كدوم جنبه به فرهنگ پرداخته بشه تا بشه در موردش حرف زد.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها خوب این خیلی هم خوبه! و دقیقن قصد هم همینه که بشه در مورد چند موضوع حرف زد. به خاطر همینه افراد باید اول شروع کنن به تشکیل گروه تا به توافق بشه رسید برای اینکه به چه ترتیبی موضوعات بررسی بشه.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها خب .. تو اعتقادی، جامعه شناسی، فلسفه و الخ. ؛ ده ها تاپیک هستن با تعداد زیادی صفحه که درباره این موضوعات بودن به عناوین گوناگون! و تقریبا اکثرشون به جای خاصی نـرسیدن و بعضا تکرار مکررات داشتن!! برا همین بنظر من اونقدرا هم ک میگی، خوب نـیست .. شاخ و برگ فوق العاده زیاد این مدل بحث و موضوع تعریف کردن، بحثو شدیدا منحرف میکنه ؛ و البته محدود کردن بحث به موضوعات خاص اما رو بنایی هم، اگه روند گفتگو ها بره بسمت « فصل مشترک و مقدمات - زیرساخت ها! » که بهرحال اختلافاتی توشون هست و میره هم به اون سمت => بازم بحث به بن بست میرسه! .
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها " استفاده از شناسه هایی مثل "آقا", "جناب", "خان" و غیره قبل یابعد از اسم مدیر انجمن ( عمل مدیریتی : حذف\ ویرایش ) " انتقادی داشتم! این قانون یعنی چی آخه ؟ دلیل خاصی داره ؟ امکان تغییر هست ؟ من مخالفشم!
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها استفاده از این گونه شناسه ها برای نام فامیلی قابل درک هستن. ولی برای اسم یا اسم مستعار بی معنی هستن. می تونید بگید جناب کوثری فر ولی متاسفانه این نام به بیشتر از یک نفر تعلق داره پس در این صورت جوابی از من نخواهید گرفت. بهتره در رعایت قوانین کوشا باشین. یکی از هدف های این انجمن یاد گیری نحوه ی درست بحث کردن هست. پس بهتر دقت کافی داشته باشید.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها مثلا الان ظریف زیاد هست در جامعه، ما نباید بگیم "آقای ظریف" ؟ یا روحانی ، یا هر اسم دیگه! یا مثلا میگن "جناب سایه" برای آقای ابتهاج! به هرحال من مخالف این قانونم ولی اگر سیاستهای استبدادی باشه میشه با روشهای دیگه بیان کرد!
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها به همین دلیل هست که هر فردی اسم کوچک و اسم خانوادگی داره. خوشبختانه تو سایت فقط دو تا مازیار هست که اون یکی غیر فعاله متاسفانه. پس مازیار تنها خطاب به من خواهد بود. ولی برای کوثری فر باید منتظر جوابه پدر بنده باشید. و دقت کرده باشید افرادی مثل روحانی با روحانی خطاب نباید بشن. چون خیلی ها روحانین!!! ولی یک رییس جمهور فعلی ایران بیشتر نداره. یا مثلن بگید "خاتمی گفت..." اگه جملتون رو ادامه ندید طبیعتن با این سوال روبه رو میشید که کودوم خاتمی ؟! ولی یوزرنیم یک فرد یکتا هست. و گذاشتن اقا، جناب یا امثالش پشت یوزرنیم بی معنیه. می تونین با تیم تصمیم گیری در این مورد صحبت کنید اگه قبول کردن منم قبول می کنم : دیگر عضو گروه تصمیم گیری : http://www.sampadia.com/forum/index.php?action=profile;u=10557 × علی : این دموکراسیت له و لوردم کردا یه ساعت بین دو پروفایل خودت و خودت داشتم مقایسه میکردم شای فرق داشته باشن حداقل + علی از قدرتت سو استفاده نکن × علی : دارم از آزادی های محدوده انجمنت استفاده میکنم + حیف که ضرب به جمع اولویت داره × بسه دیه پاک کن الان میان میبینن هم من هم تو رو میندازن بیرون :- داخلی به انجمن = ضرب به جمع + بابا خوبه بذار باشه یه مدت. در مورد حذفش با همکارم مشورت کن، همون که لینکشو دادم بالا × خودمم میتونم اینا رو پاک کنما حالا بیا و زورگو نباش ، والو + همکارت به قوانینه جدید لایک داده صبا من به شخصه سپاس گزارم یاد بگیر علی نصفه توعه
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها مسئله اینه که پدر شما هم تو فروم نیستند و پس یک "کوثری فر" بیشتر نداریم. و حتی یک "مازیمون" بیشتر هم نداریم! * چی بگم ؟! .. مازیمون : بگو مازیمون. یا مازیار. اینکه میگند اقا اصغر یا اقا مهندس! یا اینا کلن اشتباهه گفتاریه.
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها من تمام اعضارو تشویق می کنم اعتراضاتشون اگر در راستایه از بین رفتنه ازادی بیانه تو تاپیکش بیان کنن ( انتقاد به قوانین جیز است ) تاپیک ازادی بیان
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها الان درد جوانان ما اینه که همدیگه رو به اسم کوچیک صدا کنن یا فامیلی یا پس و پیشش «آقا و خانوم و..» بیارن؟
پاسخ : پیشنهاد ها و انتقاد ها من یه نکتهای رو اینجا متذکّر بشم با اجازه از همه. من اینجا، یعنی تو ایران زندگی میکنم، بیش از 90 درصد دوستام معتقدن و من کاری نمیتونم بکنم! نمیتونم بگم هی تو چرا معتقدی! اونا هم حق ندارن به من بگن تو چرا روزه نمیگیری یا نماز نمیخونی. این یه مسئلهی حلشده باید باشه برای همۀ ما. نه فقط من، بلکه توی آتئیست هم حق نداری منو مجبور به انجام کاری بکنی، همینطور توی معتقد به دین. بعد الان تو این سایت هم به همین منواله. عدّهای دوست صمیمی دارم که اعتقاداتی دارن و برای من هم محترمه، عدّهای هم هستن مثل خودم، عدّهای هم آتئیست که اونا هم برای من اوکی هستن. ولی ظاهراً یه سری مسائل دارن مشکلساز میشن. مسئلۀ مهم اینه که «هر بحثی» رو، نمیشه «هر جایی» کرد. ضمناً، مازیار که حالا همه هم میدونن از دوستای صمیمی منه، تندروی میکنه. بحث همجنسگرایی بحثی نیست که بشه تو این سایت که میانگین سنّیش زیر 18 ساله انجام بشه. اینجا سایتی نیست که همه 25 ساله 30 ساله یا ... باشن و بتونن مثل چارنفر بهبلوغرسیده در مورد خطوط قرمز بحث کنن. این مدل بحثها خطوط قرمز سایت هست و حتّی منی که خودم به شخصه مشکلی با این مدل بحثها ندارم، صلاح نمیبینم توش بحث بشه. حالا این همه بحث عقیدتی مذهبی، چرا چسبیدید به همین یه قلم؟! :دی اخلاق حکم میکنه این رو و کاری هم به دین ندارم. همین باعث تنش میشه. الانم میبینین که چه بلوایی شده. یه چیزی باشه که همه بتونن با هم کنار بیان و در صلح و آرامش به تبادل نظر بپردازن. هی دم از «کسی قصد نداره عقایدشو القا بکنه» میزنین ولی از این طرف هم هی همو هُل میدید به کنار. + ضمناً، پوینت اینه که سایت دست مطهریه و اونم نمیخواد از این مدل بحثا باشه. End of the story . بدون توجّه به منطق محمد. چون کشور نیست که همه به یک اندازه سهم داشته باشن. نمیتونی بیای بگی «چه وضعشه؟» چون وقتی این معنا پیدا میکنه که همه تو سایت به اندازۀ یکسان سهم داشته باشن. سایت خصوصیه. در صورت تمایل بیاین یه سایت بزنین در مورد این مسئله بحث شه من خودمم توش شرکت میکنم :دی