• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

گوگل ارث، تهديدي بر صلح جهاني؟

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ImPiSh

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
371
امتیاز
1,120
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فـرزانگان یـک
شهر
تهران
گوگل ارث تقريباً براي كاربران حرفه‌اي اينترنت در سراسر دنيا، يك نام كاملاً آشنا و مانوس است. نرم‌افزاري كه همگي حداقل در مورد كاركردها و فوايدش شنيده‌اند و مي‌دانند اگر يك كارت گرافيك تقريباً قوي به همراه يك ويندوز حداقل 2000 و اتصالي ساده به اينترنت داشته باشند، مي‌توانند تصاوير نيمه‌ زنده‌ي اين نرم‌افزار كه توسط يك ماهواره‌ي عكس‌برداري تخصصي به زمين مخابره مي‌شوند را ببينند و حتي خانه و محل كارشان را روي نقشه‌هايي كه با دقتهاي عجيب زوم مي‌شوند، بيابند!

اما......

بسياري از كارشناسان رسانه‌يي و حتي سران سياسي بلندپايه‌ي كشورهاي مختلف، گوگل ارث را يك نرم‌افزار جاسوسي با حمايت سازمان جاسوسي آمريكا معرفي مي‌كنند كه قوانين بين‌المللي و امنيت ملي كشورها را نقض مي‌كند و تهديدي بر صلح جهاني محسوب مي‌شود.

مخلص كلام منتقدان بين‌المللي و سياسي نرم‌افزار جنجالي ثروتمندترين كمپاني فناوري اطلاعات دنيا اين است كه برخي تصاوير ارايه شده از تاسيسات نظامي و مخفي كشورها، مي‌تواند به عنوان ابزاري براي حملات تروريستي تبديل شود.

رييس جمهور هند، عبدالكلام معتقد است كه گوگل به صورت غيرقانوني، تصاويري با كيفيت بسيار بالا از تاسيسات نظامي حساس اين كشور ارايه داده است و از اين حركت ابراز نگراني نموده است.

دولت كره‌ي جنوبي نيز نگراني خود را از مخابره‌ي تصاوير كاخ رياست جمهوري و تاسيسات نظامي اين كشور كه ممكن است توسط دشمنان آنها در كره‌ي شمالي مورد سوء استفاده قرار گيرد اعلام كرده است.

مسوولان رآكتور اتمي "لوكاس هايتز" در سيدني استراليا نيز از گوگل خواسته‌اند تا تصاوير HR و كيفيت بالاي گوگل ارث از اين تاسيسات را حذف، سانسور يا محو كنند هرچند كه بعدها درخواست خود را پس گرفتند!

بسياري از شهروندان آمريكايي نيز از انتشار تصاوير منازل و حوزه‌هاي شخصي خود توسط گوگل ارث به شدت ناراضي و نگرانند و معتقدند اين حركت، بر خلاف قوانين امنيت شخصي و ملي آمريكاست و بايد توسط دولت پيگيري شود چرا كه تصاوير باكيفيت بالاي اين نرم‌افزار از مناطق مسكوني و شهري با قابليت چندين برابر زوم، به راحتي جزييات منازل و مساكن افراد را نمايش مي‌دهد.

بسياري از اين انتقادات متوجه انتشار جزييات دقيق و موشكافانه‌ي تصاوير گوگل از بناها و تاسيسات هستند و عده‌يي ديگر نيز تعمد گوگل در فراهم آوردن امكاني براي ورود به حيطه‌ي شخصي افراد يا خطوط قرمز دولتها و ممالك را با ايجاد امكان زوم و جست‌وجوي دقيق نام بناها، خيابانها، كوچه‌ها و جزييات مطرح مي‌كنند!
شما اطلاعاتی درباره ی این موضوع دارین؟
حتی من خودم توی رادیو شنیدم که ایران هم قصد داره جای گوگل ارث رو با یه برنامه ی جدید عوض کنه که امنیت بیشتری داشته باشه.
نظر شما چیه؟
 

p0oya

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
124
امتیاز
201
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
پاسخ : گوگل ارث، تهديدي بر صلح جهاني؟

خوب همونقدر که از بقیه کشورا تصویر برداری می‌کنه از خود آمریکا هم تصویر برداری می‌کنه دیگه
یه گروه تروریستی هم فک نکنم با گوگل ارث کارش راه بیفته،اگه بخواد گوگل ارث هم نباشه میتونه یه نقشه گیر بیاره برای خودش که
اگه اینطوری باشه باید کلا کل نقش ها‌رو جم کنن دیگه
در کل فک نکنم گوگل به همین راحتی‌ خودشو زیر سوال ببره
 
بالا