• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اطلاعات / اصطلاحات

  • شروع کننده موضوع
  • #1

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
اينجا هر مطلب و مقاله و مسائلي كه مر بوط به موسيقي ميشه ميتونيد بذاريد.
اميدوارم مفيد واقع بشه.
قوانين هم رعايت كنيد لطفا.

ضمنا ميتونيد اتفاقات جالب و هر چي كه مربوط به موسيقي ميشه اينجا بذاريد​

music.jpg
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات / اخبار -موسیقی

به نقل از Amir - Eblis :
داشتن اطّلاعات کافی در مورد هر چیزی/جایی قطعاً باعث پیشرفت در آن می شود. به طور مثال همان طور که ما برای استفاده از یک قطعه یا محصول جدید دفترچه ی راهنمای آن را مطالعه می کنیم، لازم است دفترچه ی راهنمای معنوی چیزی هایی که در اطراف خود با آنها درگیر هستیم را نیز مطالعه نماییم. همچنین این مقاله می تواند به بالارفتن سطح اطّلاعات بسیاری از افراد که به صورت غیر اصولی و تجربی با این دست اصطلاحات آشنا شده اند نیز تا حدّ زیادی کمک کند.

لازم به ذکر است که تعاریف و توضیحات ذیل مطلقاً درست نبوده و احتمال اشتباه در آنها وجود دارد. همچنین این تفاسیر نمی تواند به طور کامل شما را با این اصطلاحات آشنا کند، همان طور که می دانید بسیاری از تعاریف در دنیا چندین بار تغییر کرده اند تا به ثبات کلّی برسند و در تفاسیر مختلف هم تفاوت هایی در مفهوم آن ها وجود دارد. این مقاله صرفاً برای کمک به لمس عینی و کسب تصوّری درست از این اصطلاحات است. به همین منظور صمیمانه پذیرای انتقادات و اصلاحات شما عزیزان می باشیم.

بر آن بودیم تا برگردان های فارسی اصطلاحات توضیح داده شده تا حدّ امکان واضح، قابل استفاده، رایج و همچنین تداعی کننده ی معنی اصلی آن اصطلاح باشد، امّا به هر حال ارائه ی کامل و تخصّصی این کار از توان بنده ی نگارنده خارج است.

شما در این مقاله با بخش کوچکی از اصطلاحات ابتدایی رایج و پرکاربرد دنیای موسیقی امروز و علی الخصوص هیپ-هاپ آشنا می شوید.

برای شروع یادآور جمله ی بزرگمردی می شوم که می گوید: «برترین ثروت خرد و بدترین فقر نادانی است.»*

Intro

آغاز/ مقدّمه و معارفه

اکثر قطعات موسیقی در ابتدای خود قسمتی دارند که در آن گوش شنونده با فضای آهنگ آشنا می شود. این معرّفی و شروع می تواند تک¬نوازی، «ریف» اصلی آهنگ، دکلمه ی خواننده و… بنا به سلیقه ی خالق اثر باشد.

Verse

بخش

بخشی از آهنگ یا شعر که تنها یک بار در آن قرار می گیرد. مقوله ی «ورس و کوروس» صرفاً محدود به موسیقی نیست و بیشتر یک اصطلاح ادبی محسوب می شود. همان طور که ما در بسیاری از اشعار کهن فارسی می توانیم شاهد این بخش ها باشیم. ( البته در ادبیات از کوروس بیشتر با ترجیع بند یاد می شود )

Chorus

هم¬خوان ( یا ترجیع بند )

به بخش تکرار شونده در قطعه ی موسیقی یا ادبی گفته می شود که پیام اصلی خالق اثر و محتوای موسیقی یا شعر را به مخاطب گوشزد می کند. هم چنین این بخش شنونده را برای همخوانی دعوت کرده و به اصطلاح قطعه را از حالت یکنواختی خارج می نماید.

Bridge

پل

همانند «ورس» تنها یک بار در آهنگ آورده می شود اما تفاوت زیادی با آن دارد. اصولاً «بریج» چند میزانِ بسیار کوتاه است که برای ایجاد تنوّع و تغییر ذائقه ی مخاطب آورده می شود و به اصطلاح به گوش شنونده استراحت می دهد. این قسمت می تواند صرفاً یک تکنوازی یا یک «وکال ملودیک» باشد که البتّه به ندرت در موسیقی ها یافت شده و به همین دلیل وجود آن در آهنگ، نشانه ای از شعور موسیقیایی و سواد بالای خالق اثر می باشد. ( برای نمونه آهنگ بهرام - یاقی دارای پل می باشد )

Outro

پایان/خاتمه

«آترو» یک اصطلاح عامیانه ی آمریکایی است که فقط توسّط سیاه پوستان و تنها در دنیای هیپ-هاپ به کار برده می شود. اصطلاح رسمی آن «اِندینگ» بوده که به بخش پایانی آهنگ اطلاق می شود. مثل «اینترو» که گوش شنونده را با فضای آهنگ آشنا می کرد، ما در این قسمت از آهنگ نیز می توانیم شاهد مفهوم پایانی کار یا دور شدن از فضای آهنگ و برگشت به نقطه ی صفر، بنا به سلیقه ی خالق اثر باشیم.

Beat

بیت (ضرباهنگ)

این اصطلاح در زبان انگلیسی به یک صدای تکرار شونده گفته می شود، همان طور که اوّلین بار برای صدای تپش قلب به کار برده شد، هنوز هم تداعی گر ضربان قلب در زبان انگلیسی است. این اصطلاح در هیپ-هاپ به خاطر تکرار زیاد آن نسبت به دیگر موسیقی ها کاربرد دارد و به موسیقی بدون کلام (منظور موسیقی صرف و بدون صدای خواننده) هیپ-هاپ اطلاق می شود.

Melody
ملودی

به صداهای موسیقی گفته می شود. لازم به ذکر است که صداهای ضرب دار (مثل تبل) از این قاعده مستثنا بوده و از هیچ ملودی خاصّی پیروی نمی کنند.

Rhythme

ریتم

هرگاه مقطع زمانی مشخّصی با داشتن نقاط قوی و ضعیف به طور پشت سر هم و مکرّر تکرار شود، عنصر منظّمی به نام ریتم تولید می شود.

میزان

واحد تقسیمات یک قطعه ی ریتمیک موسیقی را از نظر زمان میزان می گویند. به عبارتی دیگر، میزان ها قالب هایی هستند که از نظر طول زمان (در یک آهنگ) با هم برابر بوده و در اثر کنار هم قرار گرفتن آن ها، عنصر «ریتم» به وجود می آید.

طول زمان میزان های یک قطعه را توسّط کسری به نام “کسر میزان” که در ابتدای آهنگ می آید مشخّص می کنند.

غالباً یک «بیت رپ» در دو میزان اجرا می شود. به طور مثال یک ورس استاندارد رپ که هشت بیت است روی شانزده میزان خوانده می شود.

ضرب

واحد سنجش و تقسیمات زمان در موسیقی را ضرب می نامند. ضرب حالتی شبیه به ثانیه داشته اما برابر ثانیه نمی باشد. فرق ضرب با ثانیه این است که تعداد ثانیه در دقیقه برابر شصت بوده، ولی تعداد ضرب در دقیقه بنا به میزان آهنگ متغیّر می باشد. در هیپ-هاپ مفهوم “ضد ضرب” هم به کار برده می شود که کاربردی تخصّصی داشته و بنا بر طولانی شدن متن، از توضیح مجزّا آن صرف نظر می شود. (امید است دوستان با آگاهی تسلّط کامل به این تکنیک در مورد آن نظر بدهند…)

Solo

تکنوازی

نیاز به توضیح خاصی ندارد، برگردان فارسی به تنهایی بازگو کننده ی معنی این اصطلاح می باشد. تکنوازی به نواخته شدن حرفه ای و تنهای یک ساز در یک قسمت از آهنگ گفته می شود. لازم به ذکر است که تمامی سازها قدرت تکنوازی دارند و حتّی یک آهنگ می تواند به طور کامل تکنوازی یک ساز خاص باشد.

Falsh

هر نت موسیقی یک بسامد (فرکانس) خاص و ثابت دارد که باید دقیقاً همان گونه نواخته/ادا شود. «فالش» اصطلاح رایج خواننده های حرفه ای بوده و به معنی عدم تطابق فرکانس تولید شده با فرکانس اصلی نت مورد نظر است.

Vocal

وکال

برخلاف زبان فارسی، در زبان انگلیسی برای تمامی صداها اسم خاصّی وجود دارد. وکال در زبان انگلیسی هم به معنای صدای انسان بوده، هم به عنوان اسم فاعل و هم به عنوان اسم مفعول در دنیای موسیقی به کار برده می شود.

Text

شعر

«تکست» را می توان تقریباً یک غلط مصطلح برای برگردان انگلیسی “شعر” نامید. در ادبیّات انگلیسی به هر نوع نوشته ای «تکست» میگویند، ولی اصطلاح درست برای شعر یک آهنگ «لیریکس» می باشد. متذکر می شوم، شعر یک آهنگ.

Produced by

این اصطلاح که بیشتر در فرهنگ هیپ-هاپ رایج است به معنای “تولید شده توسط…” است که منظور آن معّرفی نام خالق «بیت» می باشد. ( که البته با آهنگسازی فرق میکند )

Arrangement

تنظیم

این اصطلاح به معنای تنظیم اثر یک آهنگ ساز به درخواست خود صاحب اثر بر اساس اصول موسیقی و سبک آن آهنگ می باشد. در صورتی که آهنگساز یک اثر خود به شخصه تنظیم را نیز بر عهده بگیرد (که اصولاً و اکثراً هم این طور است) به طور معمول دیگر اصطلاح تنظیم کننده به کار برده نمی شود.

Cover

کاور

به باز آفرینی یک آهنگ به صورت کامل توسّط شخص یا گروهی دیگر گفته می شود. این کار اکثراً روی قطعات معروف و پرطرفدار قدیمی، برای بازسازی آن اثر انجام می شود. از جمله خواننده های ایرانی که موسیقی آن ها «کاور» شده است می توان “مرجان” و “فرهاد مهراد” را نام برد. این کار یک حرکت کاملا عادی و رسمی دراز سوی خالقین اثر در دنیای موسیقی می باشد.

امید است دوستان تفاوت این اصطلاح را با «بیت دانلودی ومجّانی» و «بیت دزدی» درک کنند و هرکدام را به جای خود به کار ببرند. این سه مقوله به طور کامل جدا از یکدیگرند که متأسّفانه این روزها به وفور شاهد به کار بردن اشتباه آن می باشیم.

Flow

اگر بخواهید به دنبال معادل ادبی این واژه بگردید، قطعاً به کلمه ی “جریان” که نزدیک ترین مترادف فارسی آن است و دیگر ترجمه های گنگ و نامربوط بر خواهید خورد، امّا معنای اصلی این واژه در فرهنگ هیپ-هاپ طرز چینش و ادای واژه ها توسّط شاعر و خواننده بر روی ریتم است. نکته ی قابل ذکر این است که «فلو» هیچ ارتباطی به سرعت کار ندارد و لزوماً متعلّق به یک آهنگ با «تمپو»ی بالا نیست.

Beat-Box

به تولید «بیت» فقط و فقط توسّط انسان، بدون هیچ گونه استفاده از ابزارهای الکترونیکی در دنیای هیپ-هاپ گفته می شود. این عمل روشی قدیمی و رایج بین رپرها برای افزایش جذّابیت در اجراهای زنده می باشد.

Free-Style

اجرای فی البداهه/زنده/خام

این روش از عادات قدیمی رپرها برای مجادله با یکدیگر بوده است. اجرای فی البداهه نه به معنای خواندن شعر از پیش نوشته شده بر روی «بیت-باکس» است و نه به معنای ارتباط دادن قافیه های از قبل آماده به یک دیگر و بازخوانی آن به طور زنده. بلکه به تولید و ارائه ی یک شعر رپ در یک زمان واحد می باشد. همچنین “روش آزاد” از ترجمه های غلط و واژه به واژه ی این اصطلاح است. (لازم به ذکر است که اگر نمی توانیم معادل مناسبی برای یک واژه یا اصطلاح غیر فارسی پیدا کنیم، به جای اصرار بر فارسی سازی مصنوعی و تولید کلمه ی جدید ناملموس، بهتر است از همان واژه به زبان اصلی آن استفاده کنیم. کما این که فارسی امروز ما هیچ شباهتی با پارسی اصیل وکهن ندارد…​
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات / اخبار -موسیقی

آلبوم چندآهنگه (به انگلیسی: Extended play یا EP) آلبومی از قطعات موسیقی است که شامل چهار تا هفت قطعه موسیقی می‌شود که جمعاً چیزی بین ۲۵ تا ۸۰ دقیقه زمان دارند. تاریخچهٔ استفاده از این اصطلاح، به زمانی بر می‌گردد که موسیقی روی صفحات گرامافون عرضه می‌شد. این اصطلاح برای صفحات گرامافونی به کار می‌رفت که دارای بیش از یک آهنگ بودند، اما تعداد آهنگ‌های آن‌ها به حدی نمی‌رسید که بتوان به آن‌ها نام «آلبوم» کامل داد.

امروزه با توجه به عرضهٔ موسیقی روی لوح فشرده، مرز بین یک آلبوم چندآهنگه و یک آلبوم پرآهنگ در واقع مرزی ساختگی است، و با توجه به مسایل تجاری تعیین می‌شود. (سودی که در قالب فروش آلبوم‌های پرآهنگ عاید یک هنرمند می‌شود، بیش از سود آلبوم چندآهنگه است.)

یک آلبوم پرآهنگ (انگلیسی: Long play یا LP)، آلبومی از قطعات موسیقی است که شامل بیش از هفت قطعه موسیقی می‌شود که جمعاً چیزی بیش از یک ساعت زمان دارند. تاریخچهٔ استفاده از این اصطلاح، به زمانی بر می‌گردد که موسیقی روی صفحات گرامافون عرضه می‌شد. این اصطلاح برای صفحات گرامافونی به کار می‌رفت که تعداد آهنگ‌های آن‌ها بیشتر از آلبوم‌های چند آهنگه بود.

امروزه با توجه به عرضهٔ موسیقی روی لوح فشرده، مرز بین یک آلبوم چندآهنگه و یک آلبوم پرآهنگ در واقع مرزی ساختگی است، و با توجه به مسایل تجاری تعیین می‌شود. (سودی که در قالب فروش آلبوم‌های پرآهنگ عاید یک هنرمند می‌شود، بیش از سود آلبوم چندآهنگه است.)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات / اخبار -موسیقی

1.gif
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات / اخبار -موسیقی

از ورود افراد زیر 18 سال جلوگیری میشه..اینجا که مخاطب بالا 18 نداریم..

نه ، نمیشه ، 16-17 ساله ها هم میتونن برن ، بعدشم کی میگه ؟ +18 هم داریم چنتایی تو این سایت
 
  • شروع کننده موضوع
  • #6

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات / اخبار -موسیقی

Rapper = کسیه که سبکه رپ می خونه و همه باهاش آشنایید

MC = کسیه که فقط بخواطره دلش می نویسه و تو مسابقه Battle rap ها شرکت می کنه

رپ باز =کسیه که فقط از رپر ها تقلید می کنه اما نه rapper نه Emcee
مثال: تو Hiphop party ها شرکت می کنه - مشروب خوره - ماریجوانا می کشه - آهنگ رپ گوش می ده - شلواره بگ می پوشه و...

عشق رپ = کسیه که فقط عشقش رو داره و فقط آهنگش رو گوش می ده و هیچکدام از کارهایی که رپ باز ها می کنن رو نمی کنه

Battle rap = مسابقه هایی هستش که Emcee ها تو اون مسابقه ها شرکت می کنن ، دو تا Emcee روبروی هم قرار می گیرن و هر کدام به مدت 45 ثانیه وقت دارن هم دیگه رو Diss کنن 45 ثانیه اول ، اولیه برای دومیه شعر می گه و بهش تیکه می ندازه ، 45 ثانیه دوم دومیه به اولیه تیکه و فهش و شعر می گه
بعد مردم حاضر تو اون مسابقه به Emcee ها رای می دن

Diss = توهین کردن

diss back یا Split
= اگه شخص اول ، شخص دوم رو دیس کنه و بعد شخص دوم جوابش رو تو یه تراک به شخص اول بده این معنی رو می ده

beef =در اصل به معنی گوشته گوساله هستش ، اما در رپ و هیپ هاپ یعنی در گیری
مثال: زدبازی با پیشرو Beef داره
یعنی
زدبازی با پیشرو درگیری داره یا کل داره

meeting = امسی یا رپر های دوره هم جمع می شن و یک Verse از شعرشون رو برای هم دیگه می خونند

( البته تو ایران meeting ها و Battle rap ها ، با هم قاطی شده ، یعنی تو میتینگ ها رپرای گنسگتا میان و Battle rap میشه یه جورایی )
 
  • شروع کننده موضوع
  • #7

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات / اخبار -موسیقی

دوستان اگه کسی فیلم های میتینگ مرداد رو خواست ، pm بده (چون گذاشتن لینک دانلود ممنوعه ، نمی تونم بزارم !!!!)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #8

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

موسيقي رايانه ای

موسیقی در رایانه همان طور که می دانید به صورت 0 و 1 ذخیره می‌شود . ذخیره به این صورت است که موج آنالوگی که از موسیقی می خواهد وارد کامپیوتر شود به مقدار کیفیتی که ما می خواهیم به نقاط تبدیل می‌شود . کیفیت موسیقی در کامپیوتر به دو چیز بستگی دارد . به مقدار بیت استفاده شده برای یک نقطه و تعداد نقاط استفاده شده در یک ثانیه است که واحد آن مگا هرتز است . در حالت عادی مقدار بیت استفاده شده برای یک نقطه 8 یا 16 بیت می‌باشد و مقدار نقطه استفاده شده در یک ثانیه 16000 نقطه (16 مگا هرتز) الی 96000 نقطه (96 مگا هرتز) می‌باشد . این نوع ذخیره سازی کیفیت خوبی دارد و پردازش آن ساده است اما حجم آن بسیار بالا است برای همین برای ذخیره کردن مقدار زیادی از موسیقی در کامپیوترهای خانگی نمی توان از آن استفاده کرد (نوع این ذخیره سازی wave می باشد). نوع دیگر ذخیره سازی mp3 است که از نظر تنظیمات مانند توضیحات بالا است اما از نظر ذخیره سازی فرق می‌کند . در این نوع ذخیره سازی برنامهٔ مربوطه برای نقاط کنار هم که از نظر ارتفاع به هم نزدیک هستند بیت‌های کمتری ذخیره می‌کند و برای خواندن آن، در هر ثانیه هر نقطه از روی نقطهٔ قبلی اش ساخته می‌شود و وقتی ثانیه تمام شد اول ثانیهٔ بعدی یک نقطه با بیت‌های کامل ذخیره می‌کند و این کار باعث می‌شود که اگر قسمتی از فایل از بین رفت این نقطهٔ با بیت‌های کامل از نابود شدن کل فایل جلوگیری کند .​

صدا خوانی

صدا خوانی (در انگلیسی scat singing) نوعی بداهه‌ خوانی در موسیقی است که در آن واژه‌ هایی بدون معنا به کار برده شود مانند واژه‌های بی‌معنای «هله‌مالی»، «هلی‌لو هلیوسَن»، «دیمبَل و دیمبول» در موسیقی ایرانی بویژه سبک بندری.
در موسیقی غربی صدا خوانی بیشتر در سبک جاز به کار می‌ رود و نمونه ‌هایی از این واژه‌ نماها در جاز «دوداه»، «بی‌باپ»، «دووی»، «بام» و «هیبیس‌جیبیس» است. از نخستین صدا خوانی‌ های ضبط‌ شده در موسیقی جاز می‌توان از صدای لویی آرمسترانگ در سال ۱۹۲۶ میلادی نام برد.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #9

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

خب یکم در مورد فلو (flow) توضیح میدم ، بعضیا سوال کردن ، با استایل اشتباه گرفته نشه

اولا" که به این تعریف دفت کنید : (در بالا ذکر شده)
اگر بخواهید به دنبال معادل ادبی این واژه بگردید، قطعاً به کلمه ی “جریان” که نزدیک ترین مترادف فارسی آن است و دیگر ترجمه های گنگ و نامربوط بر خواهید خورد، امّا معنای اصلی این واژه در فرهنگ هیپ-هاپ طرز چینش و ادای واژه ها توسّط شاعر و خواننده بر روی ریتم است. نکته ی قابل ذکر این است که «فلو» هیچ ارتباطی به سرعت کار ندارد و لزوماً متعلّق به یک آهنگ با «تمپو»ی بالا نیست.

تعریف ساده ترش میشه ، مدل چیدن کلمات لای ضربای بیت (سروش هیچکس یا حسین رحمتی واقعا" تو این کار حرفه ای ان)
حرفه ای بودن اینطوری مشخص میشه که بار اول آهنگ رو گوش میدی از طرف ، وقتی مصرع یک رو گوش میدی استپ می کنی ، قبل شنیدن مصرع دو و کامل شدن بیت ، نتونی حدس بزنی فلو چیه تو مصرع بعدی !
فلو وقتی تکراری و قابل حدس زدن نباشه حرفه ایه !
تو رپ ایران کم داریم آدمایی که فلو قوی دارن و حرفه ایه فلو هاشون ، به جز اون 2نفر که گفتم واقعا" حرفه ای کار می کنن ، علی قاف و بهرام و علی سورنا هم فلو های قوی ای دارن ...
 
  • شروع کننده موضوع
  • #10

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

مقدمه
هدف ما ، بیان چکیده ای از تئوری عظیم موسیقی به زبانی خیلی ساده است تا هنر جویان مبتدی به فراگرفتن تئوری موسیقی علاقه مند شوند

صدا
صدا پدیده ای است که به وسیله ی ارتعاشات یک جسم به وجود میآید ، اما هر صدایی ، صدای موسیقیایی نیست
یک صدای موسیقیایی بر اثر ارتعاشات منظم یک جسم به وجود میآید و در آن میزان زیر و بمی (نازکی و کلفتی) صدا به راحتی قابل تشخیص است

خط موسیقی
هنر موسیقی را به وسیله ی خط موسیقی میتوانیم ثبت کنیم که این خط در همه جای دنیا یکسان و به عبارتی بین المللی است ، برای مثال وقتی در ایران موسیقی مکتوب شود ، موسیقیدانان کل دنیا به راحتی میتوانند آن را مطالعه کنند

اسم نت ها
برای همه صداهای موسیقیایی از بم ترین تا زیرترین فقط هفت اسم است که به آن نامگذاری هجایی گویند

SI LA SOL FA MI RE DO
دو ر می فا سل لا سی


به گونه ای دیگر نیز میتوان نت ها را نام گذاری کرد که به آن نامگذاری الفبایی گویند


B A G F E L C
دو ر می فا سل لا سی

با اینکه فقط هفت اسم برای نت ها وجود داره ولی وسعت صداهای اصلی موسیقی بیش از شصت صوت است،اما چگونه؟
همیشه بعد از هفتمین نت ، نام نت ها ازاول تکرار میشود و این تکرار ، تا پایان یافتن اصوات موسیقی ادامه پیدا میکند ، البته بسامد( تعداد حرکات نوسانی در زمان معین) نت های تکرار شوندی هر بار ، دو برابر بسامد نت های هم اسم قبلیش می شود که به فاصله ی این دو نت همنام اوکتاو گفته میشود

حامل
برای اینکه بتوان نت های موسیقی را به صورت پی در پی (همانطور که گفتیم) نوشت ، از خطوطی به اسم خطوط حامل به استفاده میشود ، حامل 5 خط موازی با فاصله های مساوی است که نت های موسیقی روی خطوط ، بین خطوط ، و پائین خطوط نوشته میشوند

jv5qd4xt2dlmlhmsey.gif

بنابراین بر روی هر حامل میتوانیم 11 نت بنویسیم


شکل نت ها
اگر به یک ملودی که به وسیله ی یک ساز زده میشود گوش دهید ، حتما متوجه میشود که بعضی از صدا ها کوتاه تر و بعضی کشیده تر نواخته میشوند ، اینکه ارزش زمانی هر صدا چقدر باشد به وسیله ی شکل نت ها معلوم میشوند این شکل ها میتوانند هر جای خطوط حامل قرار بگیرند ولی بر روی زیر و بمی بودن صدا نامی توانند تاثیر گذار باشند ، هر یک از هفت نت موسیقی می تواند به هفت شکل مختلف (گاهی هم بیشتر) نمایش داده شوند ، حال ما اینجا هفت شکل را به همراه ارزش زمانی آن ذکر کردیم:

شکل اول
w3i9vje5w6sjouvwcp6.gif
: به این شکل "نت گرد" گفته میشود . در حال حاضر به عنوان بزرگترین ارزش زمانی محسوب میشود و به همین دلیل معیاری برای اندازه گیری اشکال دیگر است ( اررش زمانی این شکا چهار ضرب است ،که میتوان هنگام نواختن یک نت به وسیله ی ساز ، هم زمان با پا ضرب گرفت ، مثلا برای شکل گرد (نتی که با این شکل باشد) چهار ضرب با پای خود میزنیم به این ترتیب که هر حرکت پا از زمانی مه پا بالا است تا وقتی به پایین برسد و دوباره این جابه جایی انجام شود یک ضرب محسوب میشود

x1m5pyaht34dqfiibm1.gif

البته سرعت ضرب گرفتن با پا به ضرب آهنگ مورد نظر بستگی دارد

شکل دوم
4ll0q2mxflm0q6vv2pi.gif
: به این شکل "نت سفید" گفته میشود ، ارزش زمانی این شکل نصف (1/2) نت گرد است ، (با پا میتوان دو ضرب گرفت)
شکل سوم
986vo76v6pe96uge7iy.gif
: به این شکل "نت سیاه" گفته میشود ، نصف نت سفید و عبارتی دیگرد (1/4) نت گرد (با پا میتوان یک ضرب کامل گرفت)
شکل چهارم
kqc80hujdyq7tthpenw.gif
: به این شکل " نت چنگ" گفته میشود و ارزش زمانی آن نصف نت سیاه یعنی (1/8) نت گرد است (نصف یه ضرب کامل)

7wqvvi8z0zbgx7v0c5l1.gif

شکل پنجم
x25y9be9yymocrrqgyyk.gif
: به این شکل "دولاچنگ" گفته میشود که ارزش زمانی آن نصف چنگ و یا (1/16) نت گرد است ( برای این نت نمیتوان با پا ضرب گرفت ولی برای هر چهار نت دولاچنگ میتوان یک ضرب با پا گرفت البته اگر چهار نت دولاچنگ به دنبال یکدیگر آمده باشد)
شکل ششم
3ern2qkpegg9gnz2ihrg.gif
: به این شکل "سه لا چنگ" که ارزش زمانی آن نصف دولاچنگ و به عبارتی دیگر (1/32) نت گرد است
شکل هفتم
2ly1ogodglzra9b6pvt.gif
: به این شکل "چهار لا چنگ" گفته میشود و ارزش زمانی آن نصف سه لا چنگ یعنی (1/64) نت گرد میباشد


(منبع 20رپ)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #11

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

آلبوم EMA امشب ساعت 10 منتشر میشه​

no6xm3pz3kywqwnxw6l3.jpg

کاور آلبوم

kieqcfs73bdlkq6smt.jpg

لیست ترک های آلبوم

j5cy54t22fabkns82ulz.jpg
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

اینایی که تو پست 10 گفتی نت اسمش نت نیست واحد کششیه ...
نتا همون دو-ر-... میشه نه گردو اینا
 
  • شروع کننده موضوع
  • #13

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

خب ... خالیش (یعنی تو یه صفحه سفید بنویسیش) میشه ارزش زمانی یا به قول تو واحد کششی ، اما خب میره روی پنج خط حامل ، بعد میشه نت دیگه ! پس نته :D

جمله دومتم که اصلا" نفهمیدم ، بعد الان بین دو و ر مثلا" هیچ نتی نیست یعنی ؟

(من چون شکلاشو کامل نداشتم و نمیتونستم اینارو رو هم بندازم و حوصله ی نوشتن تکتکشو نداشتم ، جدا جدا گذاشتم)
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

جمله دوم توضیحه بیش تری از جمله اولم بود :D
مثه اینه که یه عدس رو تو بچسبونی رو خط حامل مثلا پنجم فا خونده میشه ولی ماهیت، عدسه ...
من سر اشتباه بودن این مسئله با تو بحثی ندارم چون بدیهیه که این حرف اشتباهه.پس تصحیحش کن لطفا :)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #15

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

09375349171695483935.jpg
 

parnian.d

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,470
امتیاز
6,404
نام مرکز سمپاد
فرزنگان1 بندرعبّاس
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

یه سری از اصطلاحات پر کاربرد موسیقی کلاسیک رو میذارم.

آداجو(Adagio):کند.

Ballad: قطعه ایست آوازی یا سازی که شخصیت و روحیه ای شاعرانه و تغزلی دارد و از جهت فرم مطلقا نامشخص است.

Addolcendo ... شیرین.. زیبنده

Addolorato ... غمگین.. حزن انگیز

Anguished: غصه دار، درد آور

Ardently: با شور و حرارت

Cantabile: آوازی--آواز گونه

Capriccios:O هوسناک

Comod:O به راحتی

Congrazia: با لطف ،با زیبایی و وقار

Dolce: شیرین

Doloros:O دردناک ، با غم و اندوه

Leggier:O سبک ،چابک

Lament:O ناله ، زاری، نوحه

marcat:O مشخص ، واضح

Maestos:O با شکوه ، مجلل

Rustic:O روستایی، دهقانی

Religios:O مذهبی

Subit:O ناگهان، ناگهانی

Staccat:O مقطع

Spriitos:O زنده و با نشاط

Tranquill:O آرام و بی تشویش

دونستن اینا تو حسی که باید موقع اجرا داشته باشی تاثیر زیادی داره. حس موقع اجرا هم مستقیماً رو خود اجرا تاثیر میذاره!
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

قربون دستت.خیلی علاقه مند بودم اینا رو بدونم.چند تا سوالم دارم:
والس نوع خاصیه؟
بعد اصن سمفونی دقیقا یعنی چی؟
 

parnian.d

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,470
امتیاز
6,404
نام مرکز سمپاد
فرزنگان1 بندرعبّاس
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : اطلاعات / اصطلاحات

والس اسم یه مدل رقص دو نفره ست. به آهنگی که مناسب این رقص باشه هم میگن والس. بعد ریتم سه ضربی داره که ضرب اول قوی ه و به اصطلاح accent روشه و دو ضرب بعدی ضعیف هستن.

سمفونی به موسیقی ای گفته میشه که خودش از بیش از سه قسمت تشکیل شده باشه. در عین حال، این قسمت ها با هم ارتباط دارن.
فکر میکنم از لحاظ لغوی سمفونی به معنای هارمونی باشه. پس تو موسیقی نوع سمفونی هم باید هم نوازی چند تا ساز رو داشته باشیم.

به منظور صرفه جویی در پست، سونات رو هم که مورد علاقه ی خودمه میگم. :D
سونات از سه یا چهار قسمت تشکیل شده. اکثراً سه قسمتی هستن. این سه قسمت تو تمپو(سرعت) و حس کار با هم متفاوتن.
اگر اشتباه نکنم(چک میکنم بعداً) فرم اصلی سونات اینه که قطعه ی اول ریتم تندی داشته باشه، قطعه ی دوم ریتم آروم، و قطعه ی سوم ریتم تند تر.
(سونات مهتاب از این قاعده پیروی نمیکنه!)
 
  • شروع کننده موضوع
  • #19

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
  • شروع کننده موضوع
  • #20

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
Yas Interview

یاس با رای شما تونست به شکل چشمگیری در نظرسنجی هنرمند هفتهٔ MTV IGGY به عنوان نمایندهٔ موسیقی ایران انتخاب بشه و قرار بر این شد که MTV IGGY با یاس مصاحبه ای رو ترتیب بده بالاخره مصاحبهٔ MTV IGGY با یاس که همراه با افتخار بزرگی برای یاس و موزیک ایران هست انجام شد و در روز ( 9 فوریه 2012 میلادی - 20 بهمن 1390 خورشیدی ) روی سایت MTV IGGY قرار گرفت و در حال حاضر ترجمهٔ فارسی این مصاحبه در اختیار شماست.



91600314345476432832.png



بخاطر پيروزی بزرگ و شديدت در رای گيری ام تیوی ايگی بهت تبريک ميگيم. طرفداران تو با عشق به اين نظر سنجی حمله کردن و بهت رای دادن و کامنت گذاشتن. به نظر تو چی باعث شده يا چه چيزی رو در خودت و آهنگهات ديدن که تا اين حد بهت وصل هستن و پشتت ايستادن و حمايتت میکنن؟


سلام به شما قبل از هر چيزی تشکر میکنم ازتون بخاطر اينکه منو به اين مصاحبه دعوت کردين. راستش کلا رابطه من و طرفدارهام يه رابط ٴ ه کاملا نزديک هست و کمتر آرتيستی هست که تا اين اندازه به هواداراش وصله. و من واقعا از اين خوشحالم. من اين احساس رو میکنم که بدون وجود طرفدارانم هيچی نيستم. از طرفی هم من نميگم طرفدار. ميگم همدرد. چون من از دردی صحبت میکنم که بيشتر مردم ما اين دردها رو احساس کردن و باهاش جنگيدن و وقتی که اين حرفا رو از من ميشنون رابط ٴ ه مستقيم با اين آهنگها برقرار میکنن و همين رابط ٴ ه نزديکی که بين ما هست باعث میشه که به من لطف میکنن و بهم رای ميدن و من به داشتن اين عزيزان در کنار خودم افتخار میکنم. و هميشه آرزوم
اينه که لياقت اين حمايتها رو داشته باشم



طبق صحبتهايی که کردی مولانا و توپاک کسانی بودن که خيلی روی تو نفوذ داشتن. آيا کسان ديگری هم هستن که تو رو تحت تاثير قرار ميدن و بهت انرژی مثبت ميدن؟

مسلما شعر های مولانا هميشه بهم نيرو ميداد و اينم بگم که شخصی به نام دکتر “الهی قمشه ای” (ايشون رو اکثر مردم ايران ميشناسن) بود که من رو به شعر های مولانا علاقمند کرد. ايشون شعرهای مولانا رو تفسير میکنن و معنی واقعی شعرهای روممی رو ميگن. و اين باعث شد که عميق بودن حرفای اين شاعر بزرگ رو من احساس کنم. و چيزی که بيشتر از همه منو به ايشون علاقمند کرد اين بود که مولانا کسی بود که خودش رو به يک حد و مرز و کشور محدود نکرد و هميشه به دنيا فکر ميکرد و الان در دنيا همه ايشون رو به عنوان شاعر بزرگ ايران ميشناسن و اينم بگم که رپ های توپاک واقعا بهم نيرو داد که منم رپ فارسی بخونم. و مسلما خيليا بودن که واقعا الگو بودن و هستن. ولی خوب من سعی میکنم که هر خصلت خاصی رو از هر آدم بزرگی بگيرم و ازش استفاده کنم.


اين روزها چه جور موسيقی گوش ميکنی؟

من بيشتر در تنهايی خودم آهنگهای آروم و ريلکس گوش ميدم. چون خودم تو آهنگم اينقدر فرياد ميزنم که ديگه خسته ميشم آهنگهای پر سر و صدا گوش کنم. هه. ولی اين روزها به صدای همايون شجريان (پسر استاد محمد رضا شجريان) خيلی گوش میکنم و خيلی علاقه دارم. و البته خيلی وقتها هم آهنگ های رپ فارسی و آمريکايی گوش میکنم. هر چند احساس میکنم اين روز ها رپ آمريکا اون پيام و قدرت گذشته رو نداره. و اميدوارم که اين وضعيت به زودی تغيير کنه.



آرتيستهای هيپ هاپ مورد علاقت چه کسانی هستن؟

آرتيستهای زيادی هستن که در داخل ايران دارن فعاليت میکنن و من واقعا به کارشون احترام ميزارم و دوست دارم مثل رضا پيشرو، بهرام و هنرمندانی که در راه هستن و از موزيک رپ آمريکا هنوز هم توپاک برای من جايگاه خودش رو داره. و امروز هم رپرهايی مثل امينم، کامن، ايمورتال تکنيک و چاک دی از گروه پابليک انمی و… هستن که واقعا برای من قابل احترام هستن. و مسلما آهنگسازها رو هم نبايد از قلم بندازيم. چون اين آهنگساز هست که به کلمات ما نيرو ميده.


چطور ميتونی رپ فارسی رو برای ما توضيح بدی و هم اکنون اين سبک در ايران چه جايگاهی داره؟

خوب خودتون اين رو بهتر ميدونين که رپ آمريکا از غرب آفريقا شروع شد و رفت به نيويورک و مناطقی مثل برانکس و بروکلين و دليل شروع اين سبک اعتراض به وضعيت اجتماع سياه پوستان بود. به دليل آزار هايی که از اجتماع بخاطر رنگ پوستشون ميديدن. و اين واقعا غم انگيز بود. اين صدای اعتراض هر کجای دنيا رنگ و جنسش فرق میکنه. و ما هم در ايران مشکلات خاص خود رو داريم که شايد در يه سری مسائل بين ما و کشورهای ديگه مشترک باشه و در يه سری مسائل هم کاملا مخصوص ايران باشه. و من هم سعی میکنم از اين مسايل صحبت کنم. يعنی رپ واقعی ما هم اينه که از دردهای اجتماع صحبت میکنيم. و درسته که اين سبک هنوز در ايران خاص هست ولی بخاطر اينکه از واقعيت های جامعه صحبت میکنيم مسلما شنونده داره. شايد رپ فارس تازه به اوج رسيده. يعنی هنوز مثل رپ آمريکا و جاهای ديگ ٴ ه دنيا عمر زيادی نداره. ولی خيلی خوب بزرگ شده اينجا و مطمئنم تا چند ساله ديگه رپ هم يکی از سبک های ثابت در ايران خواهد شد.


ما ميدونيم که در جوونيت هيپ هاپ گوش میدادی و همين باعث شد که بری به سمت اين سبک از موسيقی. ولی میخوايم بدونيم که قبل از اينکه رپر بشی چه ميکردی و میخواستی چه کاره بشی؟

من تقريبا ۱۰ ساله پيش بود که پدرم رو از دست دادم و اين يکی از بزرگترين مراحل زندگيم بود. چون بزرگترين پشتيبان خودم رو از دست داده بودم و يکی از غم انگيزترين دوران زندگيم بود که هنوزم مثل بار سنگينی روی دوشم هست. و قبل از اون هم واقعا زندگی سختی داشتم. واقعا سخت. و میتونم بگم: من در ۱۰۰ تا آلبوم هم اگه بخوام میتونم صحبت کنم. اون دوران هم شروع کردم به کار کردن در شرکت عموم.عموم يه شرکت واردات و صادرات داشت که اونجا کار میکردم. . و احتمالا اگه رپر نميشدم در تجارت ميموندم و ادامه می دادم ولی خيلی خوشحالم که تونستم تو کاری که بهش عشق داشتم پيشرفت کنم.



تو اول يک نويسنده هستی و بعد يک رپر. و سعی ميکنی که يک نيروی مثبت رو به شنوندها بدی از طريق موسيقی هيپ هاپ. که برن و ميکروفن و خودکار رو بردارن. چه توصيهای داری برای کسانی که تازه وارد اين سبک ميشن؟

از نظر من خودکار و ورق و ميکروفن واقعا مقدّس هستن و بايد زمانيکه از اونا استفاده ميکنی کاملا بدونی که اون لحظه چيکار ميخوای بکنی. نه اينکه فقط برای اينکه يه چيزی نوشته باشی يا يه چيزی بخونی ازش استفاده کنی. نبايد کار بی هدف باشه. من يه رپر هستم. ولی قبل از اينکه يه رپر باشم يه متفکر هستم. يعنی هيچ آهنگ رو شما نميتونی از من بشنوی که بدون فکر باشه. اصلا دليل اينکه من آلبوم نميدم بيرون همينه. چون من روی هر آهنگم مدتها کار میکنم تا ديگه متوجّه بشم که اين آهنگ ٪ ۱۰۰ همونيه که من میخوام و اون آهنگ بايد بياد بيرون و من نتيج ٴ ه اون آهنگ رو ببينم. اين چيزی که الان میخوام بگم از خود تعريف کردن نيست. ولی دليل اينکه آهنگ های من تاثير مستقيم روی شنوندهها ميذاره اينه که اول خودم اون آهنگ رو درک کردم و با همون حسّ هم میخونمش. در ايران يه ضرب المثل داريم که ميگه: آنچه از دل بر آيد لاجرم بر دل نشيند. و زمانيکه ببينم اون آهنگ تاثيرش رو گذاشت ميرم سراغ ترک بعد. مثلا آهنگ “تمومش کن” اهنگی بود که برای يه معتاد بود. از اينکه اون معتاد چه روزهای قشنگی داشت و بخاطر موادِ مخدر همه چيزش رو از دست داد. و اين قصه ای بود که باعث شد که و اين قصهای بود که به گوش من هم رسيد که خيليا با اين آهنگ تکون خوردن و به ياد گذشته هاشون افتادن و مواد مخدر رو گذاشتن کنار و برگشتن به روزهای زيبای گذشته. موسيقی نبايد فقط برای گوش کردن باشه. به نظر من موسيقی نبايد فقط برای گوش کردن باشه. فکر میکنم بهتره که موسيقی پيام داشته باشه و هدفمند باشه.



ما ميدونيم که تو به مولانا علاقه خاصی داری. آيا شاعران و يا نويسندگان ديگری هستن که با کارهاشون تو رو تحت تاثير قرار بدن و تو کاراشون رو دوست داشته باشی؟

خوب مسلما خيلی از نويسندهها و شاعران ديگه هستن که واقعا حرفاشون برای من زيباست. به طور مثال فردوسی که يکی از شاعران بزرگ ايران هست و يکی از ۴ پاي ٴ ه ادبيات دنياست. و اصلا ايران کشور شعر و کلمه های موندگار هست و شعر تو خون ماست. و من به شاعران و نويسندگانی مثل حافظ، سعدی، دکتر علی شريعتی،شاملو، نيما يوشيج، سهراب سپهری و… علاق ٴ ه خاصی دارم.



اگر دوست داشتی که همکاری داشته باشی با آرتيستهايی که در حال حاضر فعاليت میکنن يا اينکه ديگه در ميان ما نيستن، اون آرتيست کی بود؟

خوب من هميشه سعی میکنم بيشتر با کسانی کار کنم که احساس میکنم که از لحاظه اعتقادات و روحيات و ديدگاه بهم نزديک باشن. ليست کسانی که من دوست داشتن و دارم که باهاشون همکاری کنم (چه زنده و چه مرده) طولانيه. پس بهتره بچسبم به هيپ هاپ امروز و اگه بخوايم از همکاریهای هيپ هاپ بگيم که همه هم در ايران کارش رو بشناسن احساس میکنم که امينم يکی از رپر هايی هست که واقعا قدرت زيادی داره و خيلی برای بيوگرافی و زندگی گذشتش و سختیهايی که در اين مسير کشيده احترام قائل هستم. و فکر میکنم اگه همکاری بين ما صورت بگير اتفاق فرهنگی خوبی ميافته و اينو نشون ميده که انسانها هميشه و در هر کجای دنيا با هم اوکی هستن و مشکلی ندارن. و موسيقی ميتونه يکی از بهترين وسيله ها برای نزديک کردن فرهنگها به هم باشه.



و سوال آخر اينکه رو چه آهنگ و پروژهای داری جديدا کار ميکنی؟ آيا ميتونی ما رو هم در جريان بذاری؟

من در سال ۸۹ خيلی کم کار بودم. و سعی کردم خودم رو برای سال ۹۰ حاضر کنم. و حالا اينقدر کار کردم که احساس میکنم تا ۵ سال بعد هم آهنگ دارم برای پخش. ولی خوب هميشه دوست دارم کارهايی که انجام ميدم موندگار باشه و بتونه در اون زمانی که مياد بيرون تاثير خودش رو کاملا مستقيم روی شنوندهها بذاره. آهنگهای زيادی ساختم و حاضر هست و اميدوارم که با اين آهنگها بتونم دنيا رو تحت تاثير قرار بدم. به اميد اون روز که صدای رپ فارسی در همه جای دنيا به گوش برسه. و تشکر از ام تیوی و ام تیوی ايگگی که اين موقعيت رو فراهم کردن برای
ادامه اين حرکت


36829738276262743451.png

58372780596955602676.png
 
بالا