• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

نکاتی چند درباره کاربرد این انجمن

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • #1

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
جامعه شناسی یکی از مهم ترین علوم انسانی است که به بررسی پیامدهای تغییرات خرد و کلان بر رفتارهای عمده اجتماعی و تبیین قواعد کلی حاکم بر مدیریت جوامع انسانی می پردازد. از آنجایی که متاسفانه در کشور ما کمتر به علوم انسانی پرداخته می شود (و از میان آنها جامعه شناسی کمترین توجه را دارد) افراد کمی بخصوص در این سایت حتی مختصر آشنایی با این علم دارند.
در این انجمن سعی ما بر این است که با طرح بحث های چالش برانگیز جامعه شناختی و درگیر کردن ذهن کاربران عزیز با این مسائل، راه را برای فهم این مسائل و آشنایی با مفاهیم پایه جامعه شناسی از این طریق هموار سازیم.
تفاوت این انجمن با گفت و شنود اجتماعی در این است که گفت و شنود اجتماعی صرفا به تبادل نظرات افراد درباره اتفاقات و رویدادهای خرد در سطح جامعه خاص و نکات کاربردی در زندگی می پردازد، درحالی که مباحث جامعه شناختی با هدف بررسی ریشه ای و پیدا کردن علت ها و پیامدهای اتفاق در همه جوامع، طبق قواعد علمی صورت می گیرند.
بنابراین تفاوت کاربری این دو بخش گرچه ممکن است در نگاه اول مشخص نباشند، اما قطعا متفاوت اند.
اما بحث هایی که در این بخش مفید تلقی می شوند باید با محتوای مناسب و چالش بر انگیز آغاز شوند، در حیطه جوامع اثراتی برجای بگذارند و مهمتر از همه ملموس و واقعی باشند.
بدیهی است که موضوعات کپی پیست، فرد محور، خرد و موضوعاتی که مشخصا تعاملی با جامعه نداشته باشند، تاپیک های بیهوده و ضعیف تلقی شده و حق تغییر یا اعمال مدیریت برای مدیر بخش محفوظ است.
سعی کنید عنوان تاپیک را تا حد امکان مرتبط با موضوع انتخاب و از علائم نگارشی زیاد خودداری کنید! همچنین عنوان باید به گونه ای باشد که با نگاه کردن به آن موضوع کلی تاپیک استنباط شود. به خاطر داشته باشید که عنوان تاپیک مهمترین معرف تاپیک شما برای خواننده است
و نهایتا ضمن توجه به قوانین فروم از ارسال پست هایی با مضمون تایید، پست های منحرف کننده موضوع، ارسالهای متوالی و امثالهم پرهیز کنید.

و همواره مد نظر داشته باشید که عقیده شما فقط از نظر شما درست است، نه دیگران

با تشکر-GCD​
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
پاسخ : نکاتی چند درباره کاربرد این انجمن

انجمن جامعه شناسی به پدیده های خرد و کلان جامعه و محیط اجتماعی می پردازه و مسائل رو از پایه و اساس بررسی میکنه.

این انجمن به اجتماع مربوط میشه و بحث های سیاسی و حکومتی ربطی به این انجمن نداره،برای پیشگیری از هرنوع مشکل امنیتی،حدالمقدور از بحث سیاسی خودداری کنید.

شما میتونید امور سیاسی رو صرفا از دید اجتماعی بررسی کنید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا