• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

انواع بخیه و بهترین بخیه ها

  • شروع کننده موضوع HHH
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #21

HHH

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,765
امتیاز
5,478
نام مرکز سمپاد
مدرسه
شهر
کرج
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

یه چیز باحال! در مورد اون شست و شو و اینا و اون زخم های که نباید شسته شن یه سری نخ ضد باکتریایی یا همچین چیزی استفاده می کنن که عفونت از آلودگی پیش نیاد

جل الخالق :D تکنولوژی پیشرفت کرده
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

یکی از بستگانمون عنلکرده بود پوستش و لایه های زیریش رو با همین نخ گوسفندی ها دوختن!
پس هنوزم کاربرد داره

برای اینکه جای زم ها نمونه در جامت به جای بتادین از عسل استفاده می کنن فکر کنم برای بخیه هم خوب باشه ون عسل ضد باکتری و تنها ماده غذایی هست که فاسد نمی شود


اینم یک مطلب جالب از سایت راسخون

بخيه زني با شاخك هاي مورچگان



نويسنده: جواد برخوردار *





مورچه ها از نزديك ترين حشرات به زندگي انسان ها هستند. رفتارهاي آنها نه تنها در مثل ها و افسانه ها بلكه امروزه در مطالعات علمي تقليد مي شود ؛ مثلا نمونه هاي رفتاري مورچگان مي تواند به حل مسائل بغرنج هندسي كمك كند. در مقاله حاضر به مصارف پزشكي مورچه در طب سنتي و پزشكي نوين پرداخته شده است . شما مي توانيد در اين مقاله مطالبي را پيرامون بخيه زني با شاخك هاي مورچه ، ذخيره سازي چربي در بدن مورچه ها ، توليد آنتي بيوتيك از مورچه هاي باغبان ، زندگي شگفت موچگان ، و چندين موضوع علمي ديگر مطالعه كنيد.

حشره شناسي مورچه

مورچه (Formica) مصغر مورد ، از حشراتي است كه دسته جمعي زندگي مي كنند. نزديك به 8 هزار گونه مختلف مورچه وجود دارد كه همه آنها به صورت قبيله اي زندگي مي كنند. اين حشره از راسته "نازك بالان" است . مورچه ها تا اندازه بسياري به هم مي مانندند. مورچه فاقد حس بينايي است ؛ از همين روست كه "نظامي عروضي" در "چهار مقاله" اين حشره را ناقص مي داند. به عبارت ديگر مي توان گفت كه مورچه جانداري ديد محور نيست .
جاندراني مانند انسان ، نيروي بينايي شان از ديگر حواسشان نيرومند تر است . مورچه اگر چه بينا نيست اما شامه قويي دارد و مي توان اين حشره را "بومحور" گفت . شاخك هاي مورچه علاوه بر آن كه كمك مي كند تا اين حشره با انواع خودش تماس برقرار كند، اندام هاي بويايي مورچه به شمار مي رود.
طبقات اجتماعي زندگي مورچگان بسيار جالب است ؛ در اين شيوه زندگي ، تقسيم كار بسيار مهم است . در جدول زير ، طبقات زندگي اجتماعي مورچه ها بر اساس نقش آنها ترسيم شده است . آنچه در جدول زیر نمود بارزي دارد ، عمر كوتاه نرينه هاي بارور كننده نسبت به ديگر انواع است .
مدت عمر ج ن س یت نقش اجتماعی

یکسال مادینه ملکه

1هشت تا ده ماه فاقد جهاز تنازلی کارگر

دو هفته نرینه بارور کننده


مورچه هاي نرينه پس از باروري ملكه ، خواهند مرد ، از اين رو مدت عمر كمتري نسبت به ديگر مورچه ها دارند.
در ادامه مصارف پزشكي مورچگان مورد بررسي قرار گرفته است.

بخيه زني با شاخك هاي مورچه

مصرف پزشكي مورچه از دوره باستان به گونه اي ساده وجود داشته است . يكي از اين مصارف پزشكي ، بخيه زني بوده است :"آنجلا رويستون" در اين باره مي نويسد:
"پزشكان به جاي بخيه زدن در عمل جراحي، جهت بر هم نهادن گوشه هاي زخم از چنگال مورچه هاي بزرگ سود مي بردند تا بتوانند زخم را به راحتي درمان كنند. وقتي كه چنگال مورچه زنده را روي زخم قرار مي دادند ، مورچه شروع به چنگ زدن به زخم مي كرد ، از اين رو لبه هاي زخم به هم مي چسبد، سپس پزشكان ، بدن مورچه را مي بريدند و از زخم جدا مي كرد[ند]."(1)
گفتني است شيوه درماني بالا در 750 سال پيش از ميلاد مسيح رواج داشته است و نيز براي عمل جراحي ظريف مانند جراحي چشم به كار مي رفته است . اين شيوه جراحي همچنين در آفريقاي جنوبي معمول بوده است .
اساسا مورچه ها به ويژه مورچه هاي گوشتخوار ، آرواره هاي نيرومندي دارند. همچنين گونه ديگري از مورچه ها به نام مورچه هاي آسيابان داراي آرواره هاي پرتواني هستند. مورچه هاي آسيابان داراي آرواره هاي پرتواني هستند. مورچه هاي آسيابان از آرواره نيرومندشان براي جويدن و آسياي دانه ها سود مي جويند. در دوره اي از تاريخ طب ، پزشكان براي درمان بريدگي ها و زخم ها از چنگال هاي نيرومند مورچگان سود مي جستند.

ذخيره سازي چربي در بدن مورچه ها
بر اساس پژوهشي كه "دانيل هان" ، استاد دانشگاه فلوريدا ، در سال 2007 ميلادي به انجام رساند، مورچه ها به ذخيره سازي چربي مي پردازند تا هنگامي كه به آذوقه كافي دسترسي ندارند ، بتوانند از اين ذخيره استفاده كنند . هان در اين پژوهش دريافت كه مورچه هاي تيره رنگ چربي بيشتري نسبت به مورچه هاي روشن رنگ دارند. گفتني است مورچه هاي تيره و روشن رنگ ، هر دو مورچه هايي كارگر هستند كه روشن رنگ ها به پاسداري و نگهباني از تخم هاي ملكه و يا آذوقه مي پردازند و تيره رنگ ها به گردآوري غذا مشغول مي شوند. همچنين هان دريافت كه هر مورچه اي مي تواند چربي انباشته را از طريق تخم ها به مورچه هاي آينده منتقل كند.(2) يافته دانيل هان ، چرايي يكي از درمان هاي سنتي را به خوبي بازگو مي كند.
در طب سنتي گاه براي اسهال دادن بيمار ، به وي تخم مورچه مي خوارنيدند. از آنجا كه تخم مورچه روغني است ، آن چنان اسهالي به فرد دست مي داد كه گاه طبيب مي بايست براي درمان آن چاره اي مي انديشيد! دانيل هان در تحقيقاتش دريافته بود كه چربي تخم مورچه ، از مورچه هاي قبلي به ارث رسيده است.
اگر به درستي دريابيم چرا در گذشته فرد را به اسهال وا مي داشتند ، اهميت خوردن تخم مورچه را در خواهيم يافت . اگر در طب سنتي بيمار را به اسهال وامي داشتند نه تنها به اين دليل بود كه رواني شكم را به بيمار بازگردانند، بلكه گاه براي آن بود كه فرد را از بيماري هاي ديگري برهانند . بقراط حكيم درباره تاثير اسهال توصيه اي دارد كه در طب سنتي زبانزد است و در كتاب :محبوب القلوب " نوشته "قطب الدين محمد اشكوري"(3) نيز آمده است:
"درمان بيماري هاي پنج گونه است : آن چه در سر است با غرغره ، آن چه در معده است با قي ، آن چه در بدن است با اسهال آنچه زير پوست است با عرق و آن چه در درون رگ هاست با خون گرفتن."

روياندن مو

همچنين در طب سنتي براي روياندن مو كه به رطوبتي لزج نياز دارد ، از تخم مورچه استفاده مي شده است . بوعلي سينا نسخه تخمه مورچه و روغن بان را سفارش مي كند كه نسخه اي بسيار موثر است ، زيرا با تركيب تخم مورچه و روغن بان ، چربي و لزجي بسياري بدست خواهد آمد.(4)

توليد آنتي بيوتيك در مورچه هاي باغبان

مورچه ها ، گونه هاي شگفت آميزي دارند؛ مورچه تپه ساز ، برده دار ، گله دار ، باغبان، خرمن چين، آسيابان و قزاق يا گوشتخوار. مورچه هاي باغبان به اين نام خوانده شده اند زيرا براي بدست آوردن خوراك به پرورش قارچ مي پردازند ، درست مانند موريانه. مورچه باغبان براي پرورش قارچ نيازمند تهيه كود است از اين رو به تركيب برگ درخت، خاك، آب دهان و مدفوع مورچگان مي پردازند. نام علمي اين گونه از مورچگان Attine است .
مورچه هاي باغبان براي نگهباني از قارچ هايشان دست به توليد آنتي بيوتيكي مي زنند كه مي تواند در درمان بيماري هاي انسان به كار آيد. يك گروه پژوهشي به سرپرستي "كامرون كوري" ، باكتري شناس دانشگاه وسكانسين ، پس از مدت ها مطالعه روي مروچه اتين دريافتند باكتري هايي كه دربدن اين مورچه ها پروش مي يابند، آنتي بيوتيكي مقاوم توليد مي كنند كه براي بيش از 50 ميليون سال انگل و آفت را از قارچ هاي اين حشره مي راند! همانند چنين يافته اي به كوشش "كالتنپوت آلماني" و همكارانش درباره زنبور گرگي اروپايي نيز به دست آمده است . گفتني است آنتي بيوتيك در "مورچگان اتين" از سوي باكتري هايي توليد مي شود كه در فاصله بين دهان و پاهاي جلويي مورچه ها پنهان است .
آيا با چنين دست يافته هاي نويني ، مي توان فصل جديدي را در توليد آنتي بيوتيك هاي مقاوم به انتظار نشست؟ آيا عصر پني سيلين و داوري سولفا پايان خواهد گرفت؟ هر چند كه با كشف پني سيلين و داروهاي سولفا در نيمه قرن بيستم بعضي ديگر از شيوه هاي عفونت زدايي و اگذاشته شد، اما مقاومت ميكروب ها در برابر انواع آنتي بيوتيك ، پژوهشگران را واداشته است تا در پي روش هاي مقاوم تري براي مبارزه با ميكروب هاي عفوني باشند؛ و در اين راه ، شايد الهام از طبيعت مورچگان راهگشاست.

پي نوشت ها :


1 ـ رويستون ، آنجلا ، يك صد كشف مهم پزشكي ، ترجمه زهره فخر ياسري ، انتشارات انديشمند، ص 17.
2. ر.ك:
http://aent .persianblog .ir/1386/8/
3.محمداشكوري لاهيجي ، ملقب به قطب الدين و صاحب منصب شيخ الاسلامي بود وي از حكماي سده يازدهم هجري واصالتا از "اشكور" است اما بنا به اجبار حاكم وقت ، جد بزرگش كه از فقهاي زمانه بود به لاهيجان كوچيد از اينرو او نيز لاهيجي خوانده شد . وي از شاگردان حكيم ميرداماد بود.
4. قانون در طب (ج7) ، ترجمه عبدالرحمان شرفكندي ، انتشارات سروش ، بخش هفتم ، ص 118.
*جوادبرخوردار کارشناس ادبيات فارسي و پژوهشگر تاريخيعلم است ؛ و پيوند اين دو شاخه در نوشته هاي خوانني او هويداست .
پست الکترونيک:
[email protected]

منبع:دانشمند شماره 566


× کاپتان: دوست عزیز لطف می کنی یا قسمت مهمو رنگی کنی یا فقط خلاصشو بنویسی؟ !!!

+INDEPENDENTWISE : برجسته و پر رنگ شد! ولی کلش رو بخونید مقاله جالبیه! برای کسب علم باید صبور بود!
 
  • لایک
امتیازات: 4245

vania

کاربر فعال
ارسال‌ها
32
امتیاز
30
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
مدال المپیاد
3 سال برای المپیاد شیمی خوندم
دانشگاه
put
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

به نقل از اخوی! :
6 ساله بودم کنار نور گیر پشت بوم خونه وایساده بودم
یک جونوری دنبالم کرد برگشتم فرار کنم صورتم از زیر چشم تا نزدیک گوش جر خورد.
کلا سمت راست صورتم باز شده بود و ازش خون میومد
حتی دستم رو گذاشتم روی صورت انقدر عمیق بود دستم میرفت داخل صورتم!
رفتیم یک جا سریع یک بخیه زدن منتها الان بعد 13 سال هنوز جاش مونده
تو این سالها پوستم کش اومده جاش تغییر کرده کاملا افقی شده.
بعضی ها میگن جراحی پلاستیک کن ولی با این چیزهایی که آدم از این عمل ها میبینه ترجیه میده همینطوری بمونه
رژودرم هم میگن یک لایه از روی پوست بر می داره سلول نو میاد جاش ،ولی از یک متخصص پرسیدن گفته آب دهان بیشتر تاثیر داره!
خب کلا من روی چیزی که خیلی براش تبلیغات می کنن حساب نمی کنم.
من شنیدم که لیزر هم می تونه جای زخم و بخیه رو از بین ببره در واقع کم رنگ ترش کنه
 

parnian.d

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,470
امتیاز
6,404
نام مرکز سمپاد
فرزنگان1 بندرعبّاس
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

من یه تجربه ی باحال از بخیه دارم.
دستم که شکسته بود، ماهیچه رو با بخیه ی جذبی جمع و جور کرده بودن، پوست رو با بخیه ی درشت.
من هنوز زخمای رو بخیه م کاملا" خشک نشده بودن که بخیه ش رو کشیدن برام. بعد که زخمش افتاد دیدم یه تیکه نخ از دستم زده بیرون. فکر کردم دکتر جاش انداخته. با یه زجری(واقعا" زجری :D) سعی کردم نخه رو بکشم بیرون هی نمیومد.
بعد رفتم دکتر گفت "این نخ جذبی بوده از زخمت اومده بیرون! واسه چی کشیدیش؟! :-w "

ولی یه چیزی که جدید بود برام این بود که نخ بخیه رو از یه سر زخم کرده بود تو دست، از یه سر دیگه(حدود 10سانتی متر جلوتر) درش اورده بود. درصورتیکه قبلا" دیده بودم سانت به سانت گره میزنن.
 

کوزت

کوزت
ارسال‌ها
1,651
امتیاز
7,346
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3 مشهد
شهر
مشهد
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر
بخیه

تاپیکو دقیق نخوندم
اما من مشکل مشابه پرنیان رو داشتم
دستم بخاطر ی اتفاق با شیشه برخورد کرد و ی تیکه از گوشت دستم به شیشه گیر کرد و کنده شد
(پرنیان دیده)
بعدش من وضع دستم خراب بود چون دست راستم حس نداشت و عصبش قط شده بود به همین دلیل اتاق عمل رفتم
۷تا بخیه جذبی از زیر
و ۱۷ تا معمولی از رو
الان ردش قرمر نیس گوشت اضافه هم نداره صاف
اما مو در نمیاره
و هنوز خارش داره بعضی وقتا اگه پوست دستمو بکشی یا کلن با دستم درس رفتار نکنی سوزشه وحشتناکی داره
سوال:
دارویی سراغ دارین سوزش و دردش کم شه؟
خارش چی؟
لیزر کنم عوارض نداره؟
من دستم ی تیکه گوشتش که کنده شد الان کم داره گوشت واسش چیکار کنم؟
امکان داره تو آینده دستم دوباره بی حس و فلج بشه؟
 

parnian.d

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,470
امتیاز
6,404
نام مرکز سمپاد
فرزنگان1 بندرعبّاس
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

به نقل از Sara $-H :
دارویی سراغ دارین سوزش و دردش کم شه؟
خارش چی؟
لیزر کنم عوارض نداره؟
من دستم ی تیکه گوشتش که کنده شد الان کم داره گوشت واسش چیکار کنم؟
امکان داره تو آینده دستم دوباره بی حس و فلج بشه؟
برای سوزش و درد به من گفتن نذار خشک شه. یعنی ویتامین ای-دی یا یه چیزی تو همین مایه ها.
گوشت رو نمیدونم والا.
امکان نداره دستت پسرفت کنه. من انگشتم بی حس شده بود به مرور خوب شد. ترمیم میشه.
لیزر و عمل های زیبایی هم اکثرا" در درازمدت اثرشون رو از دست میدن. من که با این جای بخیه خیلی حال میکنم :D
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : بخیه

به نقل از Sara $-H :
تاپیکو دقیق نخوندم
اما من مشکل مشابه پرنیان رو داشتم
دستم بخاطر ی اتفاق با شیشه برخورد کرد و ی تیکه از گوشت دستم به شیشه گیر کرد و کنده شد
(پرنیان دیده)
بعدش من وضع دستم خراب بود چون دست راستم حس نداشت و عصبش قط شده بود به همین دلیل اتاق عمل رفتم
۷تا بخیه جذبی از زیر
و ۱۷ تا معمولی از رو
الان ردش قرمر نیس گوشت اضافه هم نداره صاف
اما مو در نمیاره
و هنوز خارش داره بعضی وقتا اگه پوست دستمو بکشی یا کلن با دستم درس رفتار نکنی سوزشه وحشتناکی داره
سوال:
دارویی سراغ دارین سوزش و دردش کم شه؟
خارش چی؟
لیزر کنم عوارض نداره؟
من دستم ی تیکه گوشتش که کنده شد الان کم داره گوشت واسش چیکار کنم؟
امکان داره تو آینده دستم دوباره بی حس و فلج بشه؟
من یک اپسیلون هم تخصص ندارم
ولی دیدم دور و وریام یک سری مشکلات مشابه شما داشتن پیش دکتر متخصص رفتن حجامت تخصصی انجام دادن خوب شدن بعضیاشونم فصد کردن
پیش دکتر متخصصی که طب سنتی هم بلد باشه برو ضرر نمیکنی
تهران بودی دکتر حسین روازاده یا رضایی رو بهت معرفی می کردم
 

کوزت

کوزت
ارسال‌ها
1,651
امتیاز
7,346
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3 مشهد
شهر
مشهد
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر
بخیه

حجامت؟؟؟۰چی میشه بعدش؟
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

بعدش؟خوب میشه بعدش دیگه!
بعدش نداره!
 

کوزت

کوزت
ارسال‌ها
1,651
امتیاز
7,346
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3 مشهد
شهر
مشهد
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر
بخیه

حجامت چه ربطی به بخیه دستم داره؟
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

عوارض بعد عملتون از جمله دردش رو ممکنه بتونه از بین ببره
گفتم تخصص ندارم ولی به عنوان یک گزینه می تونین روش فکر کنین
 
ارسال‌ها
2,779
امتیاز
11,238
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان امین
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
یه زمانی واسه شیمی/ نجوم میخوندم
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

یه تاپیک دیگه رو داشتم میخوندم توش به این تاپیک اشاره شده بود یاد اینجا افتادم)


بر اساس تجربه شخصی، نخ بخیه ها شماره دارن، 6، 5، ... تا جایی که یادمه هر چی بزرگتر باشه عددش یعنی نخش ظریف تره مثلا 6 و بالاتر واسه چشم استفاده میشه حتی

بعد شما حواستون باشه اونی که میخواد بخیه کنه چه شماره ای برمیداره خصوصا اگه تو اورژانسین و طرف متخصص نیست خیلی

من واسه یبینم اون متخصصی که اول دید گفت با نخ 6 بخیه کن نخش ظریفه جاش نمیمونه رفتم طبقه بالا بیمارستان اورژانس گفت نخ 5 گفتم چرا 6 نه؟ مگه باریک تر نیست؟ مسئول اورژانس: چرا خب 6 هم میشه من: :-w

(+ 6 واقعا باریک بود جای بخیه اش خیلی کم موند، هنوز یکم مونده و قرمزه ولی خب من هم پوست خودم حساسه کلا هم اینکه کمتر از 5-6 ماه گذشته )
 

Parinaz.

پری‌ناز
ارسال‌ها
1,932
امتیاز
9,953
نام مرکز سمپاد
فرزانگان قزوین
شهر
قزوین
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
آزاد تهران جنوب
رشته دانشگاه
طراحی لباس
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

بخیه های داخل دهان چه فرقی با بخیه های دیگه دارن؟ نخش فرق داره آیا؟ :-?

× اول تاپیک که گفته شده . جذبی و از جنس پروتئین . بعد از دو تا حدود شیش ماه در بافت از هم متلاشی و
جذب می شه .


بخیه لثه رو میگن میکشن
 

ماهِ ـشاد

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
916
امتیاز
3,059
نام مرکز سمپاد
فرزانگان هفت تهران
شهر
تهران
دانشگاه
شهيد بهشتى تهران
رشته دانشگاه
اقتصاد
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

به نقل از پری‌ناز :
بخیه های داخل دهان چه فرقی با بخیه های دیگه دارن؟ نخش فرق داره آیا؟ :-?

× اول تاپیک که گفته شده . جذبی و از جنس پروتئین . بعد از دو تا حدود شیش ماه در بافت از هم متلاشی و
جذب می شه .


بخیه لثه رو میگن میکشن
تا اونجائی که من دیدم هیچ فرقی نمیکنه توی جراحی های دهانی هم بخیه رو میکشن بعد حدود یک هفته
 

Forough

::باران::
ارسال‌ها
545
امتیاز
2,261
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
ارومیه/ تبریز
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشگاه تهران
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

به نقل از فائزه.و :
میشه برای اندام های ظریف هم از بخیه جذبی استفاده بشه؟ بعد چه جوریه که جذب میشه؟ :-?
نخ بخیه های جذبی از بافت روده گاو درست میشه! براهمون بعد بهبودی جذب میشه!
 

سیزیف

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
757
امتیاز
1,740
نام مرکز سمپاد
فـرزانگان
شهر
مشهد
پاسخ : انواع بخیه و بهترین بخیه ها

بخیه های جذبی خیلی خوبن کلاً چون احتمال عفونت رو خیلی کاهش میدن واینکه گفتین ردشون میمونه رو هم من مشاهده نکردم ولی اینکه واسه دهن استفاده میشه درسته ؛ شاید واسه اینه که بافت روده گاو فقط از دهن جذب میشه ؟:د

بخیه ریزرو هم که من خودم تجربه ش رو داشتم ؛ سرم شکسته بود پنج سالگی و بالای ابرومو بخیه زدن والان هیچ اثری ازش نیست .

بخیه درشت رو هم خب روی خواهرم برای عمل ِش زده بودن که بعدش مجبور شدیم عمل زیبایی هم انجام بدیم تا ردشون بره ؛ درکل بخیه درشت توصیه نمیشه .
 
بالا