• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ابهورسن یا کشور کهن

این مجموعه را چگونه دیدید؟

  • شاهکاره

    رای‌ها: 2 50.0%
  • عالیه

    رای‌ها: 2 50.0%
  • خوبه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • متوسطه

    رای‌ها: 0 0.0%
  • بده

    رای‌ها: 0 0.0%
  • خیلی بده

    رای‌ها: 0 0.0%
  • افتضاحه

    رای‌ها: 0 0.0%

  • رای‌دهندگان
    4
  • شروع کننده موضوع
  • #1
ارسال‌ها
426
امتیاز
2,338
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
90
دانشگاه
خوارزمی
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر- علوم تصمیم و مهندسی دانش
تلگرام
اینستاگرام
به نام خدا

خب این مجموعه رو می توان یکی از شاهکارهای ژانر فانتزی به حساب آورد. شما می تونین اینجا نظرتون رو دربارش بگید.

خلاصه مجموعه:
نام مجموعه: ابهورسن(کشور کهن)
نویسنده: گارت نیکس، مترجم: پریا آریا، انتشارات زهره
جلد 1: سابریل، جلد 2: لیرایل، جلد 3: ابهورسن
می توان این مجموعه را از نظر داستانی به دوقسمت تقسیم کرد: داستان سابریل و داستان لیرایل و سم، که مورد اول در جلد اول آمده است و مورد دوم در جلد دوم و جلد سوم داستان برخورد این سه شخصیت است.
جلد اول:
سابریل دختر مردی به نام ابهورسن است ولی به ندرت او را می بیند چون شغل این پدر جنگ با مردگانی که به زندگی برگشته اند و برگرداندن آن ها به مرگ است و او سابریل را در مدرسه ای در کشور آنسلستیر که همسایه کشور کهن است گذاشته است؛ در کشور کهن جادوگری وجود دارد ولی در کشور آنسلستیر جادوگری فقط در نزدیکی دیوار بزرگ که آنسلستیر را از کشور کهن جدا می کند ممکن است و سابریل به یکی از مدارسی می رود که می تواند در آن جادوگری را آموزش ببیند. او بی هیچ مشکلی زندگی می کند، تا اینکه ناگهان شبی پیکی شمشیر پدر و زنگوله های اورا- که از آن ها برای جنگ با مردگان استفاده می کند-به سابریل می رساند و سابریل به دنبال یافتن پدر به کشور کهن می رود ولی در آنجا دشمنی دیرینه در انتظار است، دشمنی که درکودکی او سعی کرد او را بکشد ولی موفق نشد، آیا این بار نیز موفق نمی شود؟
جلد دوم:
لیرایل یک دختر کلیر یکی از اقوام کهن کشورکهن است که هنوز هدیه بینایی خود را دریافت نکرده است و از این بابت بسیار رنج می کشد تا اینکه به کار در کتابخانه ی بزرگ کلیر ها مشغول می شود، در آنجا وارد یک اتاق ممنوعه می شود و مجسمه ی سگی را بر می دارد و با استیلکن- یکی از موجودات جادوی آزاد- روبه رو می شود و به سختی فرار می کند، پس از این اتفاق به فکر درست کردن یک هم صحبت می افتد و طی اتفاقاتی سگ سیاه رو را می سازد. او به همراه سگ سیاه رو به اتاق ها ممنوعه زیادی وارد شده و موجودات آن ها را اسیر می کنند تا اینکه به اتاقی وارد می شوند و لیرایل در آنجا سه قدرت را می یابد، آینه ی سیاه، سازدهنی و کتاب یادآوری و فراموشی. از طرف دیگر سم- پسر سابریل و پادشاه تاچ استون اول- که مانند مادر خود در یک مدرسه در کشور آنسلستیر تحصیل می کند پایش به این ماجرا خطرناک کشیده می شود وآن هم به خاطردوستنش نیکلاس است، به او دوستانش در کشور آنسلستیر توسط یک ساحر جادوی آزاد به نام هج حمله می شود و آن ها به سختی فرار می کنند و سپس سم به کشور کهن بازمی گردد و پس از اقامت در بلیزایر و صحبت با پدر و مادر خود که از مأموریت بازگشته اند برای نجات دوستش نیکلاس به سمت دیوار می رود و در بین راه با لیرایل که از قلعه ی یخی کلیر ها خارج شده و به دنبال سرنوشت خود می رود روبه رو می شود و پس از آن سفر خود را با هم ادامه می دهند البته به همراه سگ سیاه رو و ماگت گربه ای که ماهیت واقعیش معلوم نیست. آن ها پس از پشت سر گذاشتن خطرات رودخانه به جایی می رسند که نیکلاس در آنجا مشغول کاری خطرناک است، کار ی که به نظر او علمی است ولی خطرناک تر از یک کار علمی است و عملی شدن آن باعث نابودی دنیایشان می شود. آیا آن ها موفق می شوند نیکلاس را نجات دهند و مانع کار او شوند؟
جلد سوم:
توضیح زیادی در مورد این جلد نمی دهم چون باید آن را خواند و لذت برد، فقط به این موضوع اشاره می کنم که این جلد جواب بسیاری از سؤالات خواننده و همچنین داستان چگونگی شکل گرفتن کارتر و اینکه نابودگر کیست را می دهد.
این کتاب از جمله کتاب های فانتزی است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است ودرضمن از جمله ی بهترین رمان هایی است که من خوانده ام. لازم به ذکر است که این مجموعه در ابتدا یک سه گانه بود ولی نویسنده پس از انتشار سومین جلد این مجموعه اعلام کرد که این مجموعه از یک سه گانه به یک پنج گانه تبدیل شده است پس منتظر جلد های بعدی باشید.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2
ارسال‌ها
426
امتیاز
2,338
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
90
دانشگاه
خوارزمی
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر- علوم تصمیم و مهندسی دانش
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : ابهورسن یا کشور کهن

به نام خدا

گفتم یه چن تا از این مجموعه ها رو بیارم بالا بلکه اگه کسی خونده نظرش رو بگه! بنابراین آپ! :-"
 

newfolder16

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
153
امتیاز
379
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
پاسخ : ابهورسن یا کشور کهن

عه عه عه!
چیز ب این خوبی فقط 2 تا ارسال؟
البته من فک کنم تعداد کسایی که اینو خوندن کم باشه ولی واقعن [و براساس نقدی که ازش شده] بعد از هری پاتر قرار می گیره.. شاید بهتر از اون حتا!
خلاصه که من واقعن این سه گانرو دوست داشتم. به شدت هم توصیه میکنم ک بخونید .. دنیاش خیلی متفاوت تره. حالا اگه خوشتون نیومدم سلیقه ایه! ولی فک نکنم خیلی بد باشه که کسی بدش بیاد!
اگرم میخواین بخرینش..اونجوری که بنده متوجه شدم انتشارات زهره تو ساری ـه..خود من تو ققنوس پیداش کردم...کلن ی دور انقلاب نوردی کنید. :-"
داستانش قویه و یه هفت گانه م از نویسنده ش منتشر شده اسمش "کلید های پادشاهی" ـه. البته این یکیو نخوندم.
خلاصه که من خوشم اومد ولی مثلن یکی از دوستام گفت که از مدلش خوشم نیومد. کتبیه ی ذره!
ی ذره م پیچیده میشه بعضی جاها. (البته اینجا با مغز یازده ساله ی من طرفید! )
همین دیگه..
من خودم به شخصه لیرایلُ بیشتر دوست داشتم!

بخونیدش! :-"
 

میترا

میترا
ارسال‌ها
666
امتیاز
4,645
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
دانشگاه
دانشکده‌ی هنر و معماری تهران مرکز
رشته دانشگاه
ادبیات نمایشی
پاسخ : ابهورسن یا کشور کهن

خیلی مجموعه ی خوبیه و اینا ! توصیه میشه بخونید .
بعد از هری پاتر ـم یه جورایی میشه گفت این مجموعه قرار داره .
+ با تشکر از نیو که معرفی کرد اینو بم و اینا :-"
 
بالا