• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

5 نرم افزار رایگان که به جای فتوشاپ میتوانید

  • شروع کننده موضوع N.M
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

N.M

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,605
امتیاز
13,361
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
تهران
مدال المپیاد
طلای دوره ۲۷ المپیاد ادبی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
ادبیات فارسی
فتوشاپ برنامه‌ا‌ی حرفه‌ای برای ویرایش تصاویر است و با ابزارهای پیشرفته‌ای که دارد، می‌توان کارهای خارق‌العاده‌ای بر روی تصاویر انجام داد.

اما همیشه هم نیازی نیست از فتوشاپ استفاده کنیم، بسیاری از مواقع با یک برنامه کوچک و کم‌حجم (و البته رایگان) که اغلب کارایی خیلی خوبی دارند، می‌توانیم نیازهای خودمان را برطرف سازیم.

من همیشه کارهای پیش پا افتاده‌ای مثل برش تصاویر یا تغییر اندازه تصاویر را با برنامه‌های دیگری انجام می‌دهم که خیلی از مواقع این کار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

در ادامه به معرفی برنامه‌های رایگانی خواهم پرداخت، که می‌توانند در مواقعی، جایگزینی برای فتوشاپ باشند.

paint.net

paintnetsmall-300x230.jpg


Paint.net نرم‌افزاری رایگانی جهت ویرایش تصاویر است که محیطی کاربرپسند دارد. این نرم‌افزار قابلیت‌های ویژه‌ای مانند افکت‌های مختلف، ابزارهای مناسب و قابلیت پشتیبانی از لایه‌ها و… دارد. این نرم‌افزار همواره با نرم‌افزارهای رقیب و بزرگی همچون فتوشاپ و گیمپ مقایسه می‌شود.

Paint.net نرم‌افزار رایگانی‌ست که ابتدا توسط یک دانشجو توسعه پیدا کرد. این نرم‌افزار هم اکنون به یکی از ابزارهای کاربردی و رایگان در ویرایش تصاویر تبدیل شده است.

gimp

gimpsmall-300x220.jpg


گیمپ، نرم‌افزاری متن‌باز است که به جرأت می‌توان گفت قابلیت رقابت و جایگزینی با فتوشاپ را دارد. این نرم‌افزار که از محبوبیت خوبی در بین برخی از کاربران برخوردار است قابلیت‌های مشابه فتوشاپ دارد. با این نرم‌افزار شما می‌توانید همانند فتوشاپ با لایه‌های مختلف کار کنید، ف****رهای متفاوتی را بر روی تصاویر اعمال کنید، با ابزارهای مختلفی کار کنید و حتی شما می‌توانید فایل‌های PSD را درون گیمپ ویرایش کنید.

برای کسانی که از فتوشاپ استفاده کردند، این نرم‌افزار محیطی مشابه فتوشاپ دارد و حتی دکمه‌ها هم‌نام و در همان مکانی هستند که در فتوشاپ قرار دارند.

برای کاربرانی که تا به حال با نرم‌افزارهای ویرایشگر تصاویر کار نکردند یا تازه می‌خواهند کار با گیمپ را یاد بگیرند، منابع و آموزش‌های خوبی در اینترنت پیدا می‌شود. در مستندات سایت گیمپ هم آموزش‌های خوبی درباره این نرم‌افزار یافت می‌شود.

photoscape

photoScapesmall-259x300.jpg


به نظر می‌رسد این نرم‌افزار ساخته شده است تا محیطش کاربرپسند باشد! خود من یکی از هواداران این نرم‌افزار هستم. Photoscape نرم‌افزاری کاملاً رایگان است که به شما امکان می‌دهد تا تصاویری با فرمت‌های مختلف از جمله GIF را ویرایش کنید، از صفحه نمایش عکس بگیرید، آن‌ها را به سادگی ویرایش کنید و بسیاری از قابلیت‌های دیگر که این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگرچه این نرم‌افزار مشابه فتوشاپ نیست، اما برای من که بسیار عالی بود. وجود نرم‌افزاری سبک و کم‌حجم در کنار فتوشاپ، که نیازهای اولیه من را در کار با تصاویر برآورده کند واقعا ایده‌آل است. این نرم‌افزار ارزش یک بار امتحان کردن را دارد!

VicMan's photo editor

vcw-small-300x219.jpg


گرچه ظاهر این برنامه قدیمی است و خیلی امروزی نیست، اما ابزارها و امکانات این نرم‌افزار، انتظارات شما از برنامه‌‌ ساده‌ی ویرایش تصاویر را برآورده خواهد کرد.

این برنامه ابزارهای ساده‌ای را مثل: برش تصاویر، ابزارهای رسم، تنظیمات مربوط به رنگ، ف****رهای مختلف و افکت‌های متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

picnik

picniksmall-300x190.jpg


پیکنیک ابزاری آنلاین، ساده و مفید جهت ویرایش تصاویر است. این سرویس که هم‌اکنون به مجموعه سایت‌های گوگل اضافه شده است، ابزاری فوق‌العاده و آنلاین جهت ویرایش تصاویر می‌باشد. پیکنیک به شما امکانات فراوانی جهت ویرایش تصاویر می‌دهد، امکاناتی نظیر ایجاد افکت بر روی تصاویر، برش تصاویر، ایجاد نوشته بر روی تصاویر، ایجاد قاب و… .

نرم‌افزارهایی که معرفی شد، همگی ابزارهای رایگان و کم‌حجمی هستند که می‌توانند بسیاری از نیازهای اولیه ما در کار با تصاویر را رفع کنند. اگرچه هیچکدام از این نرم‌افزارها نمی‌توانند جایگزینی کامل برای فتوشاپ باشند، اما وجود یک نرم‌افزار کم‌حجم جهت ویرایش تصاویر بر روی کامپیوتر می‌تواند مفید باشد و می‌توانیم بسیاری از کارهای ساده را با این نرم‌افزارها انجام دهیم.

اگر شما هم نرم‌افزاری را می‌شناسید که می‌تواند به نوعی جایگزینی برای فتوشاپ‌ باشد، آن را معرفی کنید.
منبع:http://9tut.ir/1389/05/5-free-alternatives-photoshop/
 

hk hk

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
302
امتیاز
264
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
پاسخ : 5 نرم افزار رایگان که به جای فتوشاپ میتوانید

براي طراحي با جاي PS ميتوني از اينا استفاده كني‏
Corel Draw Graphic suite
يه نرم افزار عالي كه ميشه تنها رقيب PS به حساب اوردش برتريش هم استفاده از سيستم وكتوري براي طراحيست
FreeHand
بد ني ولي از وقتي كه Macromedia به Adobe واكذار شده توليد نمي شه
اينا مطرحاشن ولي آخرش فتوشاب نميشن
 

admin

کاربر فوق‌حرفه‌ای
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
856
امتیاز
1,853
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
89
پاسخ : 5 نرم افزار رایگان که به جای فتوشاپ میتوانید

کورل رایگان نیست. اینها رایگان بودن.
من هم Paint داشتم و هم Gimp. با Paint.net راحت تر بودم. البته طول کشید تا بهش عادت کنم.
 
بالا