• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

رایانه لوحی گوگل در راه است

  • شروع کننده موضوع
  • #1

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
رایانه لوحی گوگل در راه است
آیا 2010 سال رقابت رایانه‌های لوحی لمسی است؟ رایانه لوحی گوگل، رقیب بعدی خواهد بود. مایکروسافت را هم فراموش نکنید!

در حالی‌که Nexus one اولین گوشی همراه اختصاصی گوگل با همکاری شرکت تایوانی اچ.تی.سی طی روزهای آینده در نمایشگاه سی.ای.اس 2010 رونمایی خواهد شد، بنا به گزارش گیزمودو تلاش برای ساخت تبلت گوگل هم از حدود 18 ماه قبل توسط این دو شرکت آغاز‌ شده و نتیجه آن، تهیه چندین مدل رایانه لوحی لمسی است که بعضی از آنها از سیستم‌عامل کروم بهره خواهد برد.

این در حالی است که گمانه زنی‌ها در مورد رایانه لوحی اپل که احتمالا اواسط بهمن‌ماه جاری توسط استیو جابز رونمایی شد، ادامه دارند. این رایانه لوحی قابلیت دانلود و خواندن کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌ها و مجلات آنلاین را خواهد داشت. جالب‌تر از آن اینکه اپل به تازگی مالکیت سایت موسیقی «لالا» را نیز به دست آورده و به نظر می‌رسد با آن آینده آی‌تیون را در حافظه ابری رقم زده باشد.

گزارشات دیگری هم حاکی از این هستند که اپل دارد بسته اشتراک حفاظت‌شده نمایش تلویزیونی را برای مشتریان فروشگاه آی‌تیون آماده می‌کند. شاید تمامی این اتفاقات با رونمایی رایانه لوحی اپل مرتبط نباشند اما اگر تمامی این قطعات کنار یکدیگر قرار گیرند با ابزاری روبرو خواهیم بود که بر روی آنچه می‌خوانید، می‌شنوید یا تماشا می‌کنید تمرکز کرده است.

اما پیش‌بینی آینده برای رایانه لوحی گوگل و محتویات آن کار ساده‌ای نیست. شاید این دستگاه هم مانند رایانه لوحی شرکت فیوژن‌گراج که JooJoo نام دارد تنها ابزاری همراه و کوچک برای خواندن کتاب‌های دیجیتال، ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیکی و انجام تلفن‌های ویدئویی باشد. علاوه بر این JooJoo صفحه کلید ندارد و تنها یک صفحه نمایش 12 اینچی است که از طریق آن می‌توان به صفحه‌کلید مجازی دست پیدا کرد.

از حدس و گمان که بگذریم آنچه مسلم است با استفاده از سیستم‌عامل کروم در این تعدادی از این رایانه‌ها با ابزاری چند‌منظوره مواجه خواهیم بود که به سادگی به اینترنت متصل می‌شود، سرعت خوبی دارد و احتمالا ارزان است.

500x_500x_tablet-chrome.jpg
 
بالا