• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آزمون ها و مدارک مختلف برای یادگیری زبان های مختلف

  • شروع کننده موضوع
  • #1

EhsanJ

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
682
امتیاز
254
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
دانشگاه
دانشگاه فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
سلام. این تاپیک محلی هست برای معرفی آزمون ها و مدارک معتبر جهانی برای یادگیری زبانهای مختلف. (از جمله انگلیسی) من به ندریج سعی می کنم اطلاعات درباره ی زبان ها ی مختلف بذارم. شما هم اگه تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه دارین، خوشحال می شیم که از اونا با خبر بشیم. با تشکر!

اول از انگلیسی شروع می کنم:



آزمون IELTS

آزمون آیلتس (International English Language Testing System) برای سنجش آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل یا فراگیـری مهارتهـای تخصصـی (کار و اقامـت) در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است.

آزمون IELTS تـوسط دانشگاه کمبریج، British Council و مرکز آیلتس استرالیا در بیش از 500 مرکز در 120 کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند.

این آزمون در دو نوع م آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training) اجرا می شود. افرادی که قصد تکمیل تحصیلات خود در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند باید از نوع آکادمیک این آزمون، و افرادی که به منظور گذراندن دوره‌های کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای، اخذ دیپلم، کار و یا اقامت قصد سفـر به کشورهـای انگلیسی زبان را دارند، می‌توانند از نوع عمومی این آزمون استفاده کنند.

آزمون آیلتس حد نصابی برای قبولی ندارد. این مؤسسات و دانشگاههای مختلف هستند که حد نصاب مورد قبول خود را دارند. اما بطور کلی 9 نمره یا band در نظر گرفته شده است که در آن نمره 9 عالی، نمره 7 خوب، نمره 5 متوسط و نمره 3 به پایین ضعیف محسوب می‌شود.

جدول مقایسه مدارک بین المللی

CEF BULATS IELTS Cambridge
C2 7.5 + CPE​
C1 4 6.5 - 7.0 CAE-BEC Higher​
B2 3 5.0 - 6.0 FCE-BEC Vantage​
B1 2 3.5 - 4.5 PET- BEC Preliminary​
A2 3.0 KET​

مدارک و آزمون های بین المللی کمبریج

cambrdige.gif

دانشجویان دوره آنلاین آموزش زبان انگلیسی، در پایان دوره می توانند در آزمون های ESOL دانشگاه کمبریج شرکت کرده و پس از قبولی، مدرک پایان دوره را از دانشگاه کمبریج دریافت نمایند.

آزمون های زبان انگلیسی کمبریج CPE ، CAE ، FCE ، PET ، KET و BEC نام دارند. این آزمون ها از سطح پیش مقدماتی شروع شده و تا سطح حرفه ای ادامه دارند.

کدام آزمون برای من مناسب است؟

شما می توانید برای اطلاع از دقیق از این که کدام آزمون برای شما مفید است در آزمون مخصوص سایت دانشگاه کمبریج Test Your English شرکت کنید.
برای شرکت در این آزمون ها می توان چهار با در طول سال اقدام کرد. آزمون ها معمولا، خرداد. شهریور. دی و اسفند تشکیل می شود. آزمون های زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج در ایران با همکاری دفتر آزمون های دانشگاه کمبریج در ایران اجرا می شود. و از این رو برای شرکت در آزمون نیاز به حضور در خارج از کشور نیست.
برای شرکت در آزمون می بایست از 8 هفته قبل مدیر آموزش را مطلع کنید. تمام هماهنگی ها می بایست حتما 8 هفته قبل از آزمون با دفتر کمبریج انجام شود.

مدارک و آزمون های بین المللی LCCI

LCCI.jpg

اتاق بازرگانی و صنایع لندن (LCCI IQ)، از سال 1887میلادی ضمن برگزاری آزمون های بین المللی با ارایه مدراک معتبر در رشته های مختلف آموزشی به متقاضیان عمومی و کارمندان شرکت ها، جایگاه ویژه ای نزد شرکت ها، کارخانجات و دانشگاه های سراسر دنیا پیدا کرد. هیات امتحانات اتاق بازرگانی و صنایع لندن در سال 2003 میلادی با ادغام با مرکز توسعه آموزشی بین المللی (EDI) امکان برگزاری امتحانات و ارایه خدمات بصورت آنلاین را فراهم کرد.

EDI به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ارایه مدارک بین المللی در انگلستان شناخته شده است و همکاری نزدیکی با آموزش و پرورش و وزارت علوم کشورهای دنیا دارد. در حال حاضر LCCI با بیش از 4000 نماینده فعال در 80 کشور سالانه 500.000 مدرک بین المللی ارایه می دهد.

LCCI در حال حاضر در حیطه زبان انگلیسی، مالی، فروش و بازاریابی، بازرگانی و IT، و توریسم به ارایه مدارک بین المللی به شرح زیر می پردازد:

JET SET، مدارک زبان انگلیسی
EFB، مدارک انگلیسی بازرگانی
EFT، مدرک انگلیسی توریسم
SEFIC، مدارک انگلیسی گفتاری در شاخه صنعت و بازرگانی
FTBE، مدارک ویژه اساتید جهت آموزش دوره های انگلیسی بازرگانی

امتحانات بین المللی LCCI سه بار در سال برگزار می شود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

EhsanJ

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
682
امتیاز
254
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
دانشگاه
دانشگاه فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : آزمون ها و مدارک مختلف برای یادگیری زبان های مختل

[ltr]TCF pour la demande d’admission préalable (DAP)[/ltr]


TCF آزمون آشنايي با زبان فرانسه

آزمون آشنايي با زبان فرانسه يكي از آزمونهاي رسمي زبان فرانسه عمومي و معادل تافل زبان انگليسي است و نشانگر سطح آشنايي با زبان فرانسه به طور ساده، مطمئن و به خصوص بسيار سريع است. ارزيابي تمامي سطوح آشنايي با زبان فرانسه از سطح مقدماتي تا سطوح پيشرفته را همانگونه كه شوراي اروپا تعريف نموده است، ممكن مي سازد. اين ارزيابي تنها دو سال معتبر است.

مركز بين المللي مطالعات آموزشي CIEP به عنوان موسسه دولتي وابسته به وزارت آموزش ملي، آزمون را طراحي، تصحيح و ارزشيابي مي كند. آزمون آشنايي با زبان فرانسه داراي ٣ آزمون اجباري درك مفهوم شفاهي، درك متون نوشتاري، تسلط به ساختارهاي زبان است ( يك ساعت و نيم ) و آزمونهاي تكميلي (امتحان كتبي و شفاهي) است.

TCF-U

TCF-U آزمون آشنايي با زبان فرانسه براي ورود به مقطع اول دانشگاهي

آزمون زبان فرانسه جهت پذیرش در موسسات آموزشی در مقطع لیسانس

آزمون بررسي سطح آشنايي زبان قبلي از اين پس با آزمون آشنايي با زبان فرانسه براي ورود به مقطع اول دانشگاهي جايگزين شده است.

اين آزمون به طور اجباري شامل :

• يك پرسشنامه ٨٠ سوالي تستي است كه ارزيابي موارد زير را ممكن مي سازد
• فهم شفاهي
• تسلط به ساختارهاي زباني
• فهم نوشتاري
• يك امتحان كتبي

طول مدت امتحان ٣ ساعت است.

نتايج به دست آمده توسط داوطلبان در اين امتحان به شكل زير خواهد بود:

• امتياز نهايي از ٦٩٩ امتياز براي امتحان تستي در ٦سطح
• امتياز و سطح تعيين شده براي هر توانايي )فهم شفاهي ، تسلط به ساختارهاي زباني ، فهم نوشتاري(

نمره از ٢٠ براي امتحان كتبي (توانايي بيان نوشتاري)

كسب معدل و نتيجه در اين آزمون نشانگر ثبت نام يا پذيرش در موسسه آموزش عالي فرانسوي نيست. شركت در امتحان اجباري است، مگر در صورتي كه داوطلب داراي مدرك DALF باشد.

ثبت نام و امتحانات

اين آزمون هر ساله در يك زمان برگزار مي شود.
براي هر سال تحصيلي :

• پرونده هاي پيش ثبت نام قبل از اول ژانویه بايد از بخش همكاري و فعاليت فرهنگي سفارت فرانسه دريافت شوند.
• ثبت نام نهايي روزهاي ۳۱ ژانویه انجام مي شوند.
• تاريخ برگزاري امتحان در تهران در ماه فوريه خواهد بود.

تعرفه شركت در آزمون

گواهي آزمون آشنايي با زبان فرانسه براي ورود به مقطع اول دانشگاهي

نتايج به دست آمده منتج به دريافت يك گواهي مي شوند. اين گواهي داراي اعتبار ٢ ساله است.

داوطلبي كه در دو گزينش خود در موسسات آموزش عالي پذيرفته نشود به شرطي مي تواند درخواست سومي را به وزارت آموزش ارائه نمايد كه :

• امتياز كل وي مساوي يا بالاتر از ٣٥٠ باشد.
• نمره امتحان كتبي اش مساوي يا بالاتر از 10از 20 باشد.
 
ارسال‌ها
2,779
امتیاز
11,238
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان امین
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
یه زمانی واسه شیمی/ نجوم میخوندم
پاسخ : آزمون ها و مدارک مختلف برای یادگیری زب

[size=10pt]DILF- DELF-DALF[/size]​

آزمون های dilf وdelf و dalf یه سری آزمون حرفه ای رسمی فرانسه اند که توسط Centre international d'étude pédagogiques برگذار میشن. علاوه بر اینکه برای ورود به یه دانشگاه فرانسه زبان کمک میکنن، واسه رزومه هم به درد میخورن. این 3 تا آزمون یه جورایی مثل آزمون TOFEL انگلیسی هستن ولی خب تفاوت هایی هم دارن. تافل که توسط Educational Testing Services برگذار میشه از متقاضیان میخواد که یه امتحان 2 تا 4 ساعته رو بدن و بعد از اون هم یه نمره میگیرن که میزان مهارتشون رو نشون میده. ولی اون 3 تا آزمون فرانسه از چند مرحله تشکیل شده.

متقاضیان یکی از 7 دیپلم زیر رو از طرف Ministère de l'Éducation nationale, de l'enseignement supérieur et de la recherche دریافت میکنن :

DILF A1.1
DELF A1
DELF A2
DELF B1
DELF B2
DALF C1
DALF C2

هر کدوم از این تصدیق ها ( اگه بش بشه گفت تصدیق! ) 4 مهارت خواندن ، نوشتن ، شنیدن و صحبت کردن رو تست میکنه
نمره ای در کار نیست بلکه مهارت هر فرد با بالاترین تصدیقی که میگیره معلوم میشه. هر کدوم از این تصدیق ها یا مدرک ها مستقل از هم اند. یعنی نیازی نیست هر 7 تاش رو بگیرین. میتونین در هر سطحی که هستین امتحان بدین.

به متقاضی های جوون تر این آزمون ها که مشابه همون 3 تا هستن توصیه میشه : DELF, version junior و DELF scolaire.


فعلا در همین حد تونستم اطلاعات پیدا کنم :D
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

EhsanJ

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
682
امتیاز
254
نام مرکز سمپاد
شهید هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
دانشگاه
دانشگاه فردوسی مشهد
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : آزمون ها و مدارک مختلف برای یادگیری زبان های مختل

آزمون TOEFL

TOEFL یکی آزمونهای بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS دانشگاه پرینستون برگزار می شود.TOEFL خروف اول عبارت Test of English as a Foreign Language است و اولین بار در سال 1964میلادی برگزار شد. آزمون تافل شامل 4 مهارت خواندن، گوش دادن، سخن گفتن، و نوشتن است. این آزمون در سراسر دنیا به 3 شکل CBT, PBT و iBT برگزار می شود. مدت اعتبار مدرک این آزمون 2 سال می باشد.

Paper Based TOEFL – PBT

دارای 3 بخش اصلی می باشد. امتیاز این امتخان از 310 تا 677 می باشد که به جمع نمره 3 بخش آن مربوط شده و نمره بخش نوشتاری جدا مخاسبه می شود.

1- بخش شنيداري -------------------- 50 پرسش ----- 35 دقيقه
2- بخش ساختار و نگارش-------------40 پرسش ----- 25 دقيقه
3- درک مطلب------------------------- 50 پرسش ----- 55 دقيقه

بخش شنيداري. اين بخش از تافل توانايي شما را در درک مکالمه هاي انگليسي مورد سنجش قرار مي دهد. اين بخش خود به سه قسمت تقسيم مي شود. قسمت اول اين بخش شامل مکالمه هايي کوتاه مي باشد که بين دو نفر صورت مي گيرد و پس از پايان هر مکالمه پرسشي مبني بر اينکه چه چيزي بين اين دو نفر رد و بدل شده است و يا پرسشي در مورد زمان يا مکان اين مکالمه، مطرخ مي شود.
در قسمت دوم مکالمه هاي گسترده تري بين دو يا چند نفر انجام مي شود و قسمت سوم نيز دربرگيرنده نطق ها و سخنراني هايي است که بيشتر در مورد موضوعات دانشگاهي و آکادميک مي باشد.
بخش ساختار و نگارش. اين بخش دو دسته از سؤالات را در بر مي گيرد و هر دو دسته براي سنجش توانايي شما در تشخيص گرامر و ساختار صخيخ در يک متن طراخي شده اند. در دسته اول سؤالات (ساختار يا Structure) شما بايد ساختار صخيخ و ترتيب لغات را تشخيص دهيد. اين دسته از سؤالات از يک جمله با يک يا چند جاي خالي تشکيل شده است و شما بايد گزينه اي را که به بهترين نخو جمله را تکميل مي کند، انتخاب کنيد. در دسته دوم سؤالات (نگارش يا Written Expression) هم شما با جملات کاملي روبرو مي شويد که زير چهار تا از کلمات آنها خط کشيده شده است و شما بايد کلمه يا عبارت نادرست را شناسايي کنيد.
درک مطلب. مهارت کافي در درک متون انگليسي و نيز دايره لغات خوب، کليد موفقيت در همه بخشهاي تافل مخسوب مي شود، اما در اين بخش اين مهارتها بطور خاص مورد ارزيابي قرار مي گيرند. اين بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمينه هاي علمي و دانشگاهي مي باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرخ مي شود. همه اطلاعاتي که براي پاسخ به پرسشها نياز داريد در داخل متنها گنجانده شده است و شما نياز به پيش زمينه علمي خاصي نداريد.

Computer Based TOEFL – CBT

این امتحان بسیار شبیه امتخان تافل ورقه ای می باشد، با این تفاوت که بوسیله کامپیوتر انجام می شود. این نوع آزمون در ایران برگزار نمی شود.
نسخه کامپيوتري آزمون تافل از بخشهاي زير تشکيل شده است:

1- بخش شنيداري------------ 50-30 پرسش------- 60-40 دقيقه
2- ساختار-------------------- 25-20 پرسش------- 20-15 دقيقه
3- درک مطلب----------------- 60-44 پرسش------ 90-70 دقيقه
4- بخش نوشتاري------------ 1 انشاء ------------30 دقيقه

Internet Based TOEFL – iBT

تفاوت عمده ی آزمون iBT با دو نوع دیگر تافل (pbt-cbt)، افزوده شدن بخش Speaking و خذف Structure از آن است. هر 4 مهارت زبان در آن مورد آزمایش قرار می گیرد.این آزمون از ۴ بخش ۳۰ نمره ای تشکیل شده است و تقریبا ۴ ساعت به درازا می کشد.
سيستم امتياز دهي در آزمون TOEFL iBT :

Listening:0-30
Reading:0-30
Speaking:0-30
Writing:0-30
Total score:0-120

بطور کلی مي توان امتخان iBT را در دو نوع تعريف کرد:

1. بخش Reading آن long format و بخش Listening آن short format است.
2. بخش Reading آن short format و بخش Listening آن long format است.

داوطلبان آزمون بصورت تصادفی، در يک زمان، يکی از انواع فوق را در امتخان مشاهده می کنند. از نظر نمره دهی تفاوتی بين آنها ديده نمی شود. هر گروه يکی از بخشها را بصورت long format دارند.

مهارت Reading
در نوع Long Format سه بخش وجود دارد. بخش اول يک متن در مدت زمان 20 دقيقه و دو بخش ديگر هر کدام 2 متن و زمان 40 دقيقه.بطور کلي هر متن شامل 12 سوال است.آزمون دهنده پس از پاسخ دادن به سوالات متن 2 و 3 (بخش دوم) در طول زمان 40 دقيقه، بايد به سوالات متنهاي 4و 5 (بخش سوم) نيز در 40 دقيقه بعد پاسخ گويد. البته بايد توجه کرد که 2 متن از اين 5 متن تصخيخ نشده و در نمره دهي تاثير ندارد. اما از آنجا که آزمون دهندگان در طول امتخان نمي دانند که کدام 2 متن از 5 متن داده شده، ارزيابي نمي شود، بايد تمام تلاش خود را براي پاسخ گويي به سوالات داده شده بکنند.
در نوع Short Format که دو بخش است، سه متن داده مي شود. اولين بخش همانند نوع Long Format بايد در زمان 20 دقيقه جواب داده شود و متنهاي 2و 3 (بخش دوم) نيز در 40 دقيقه بعد. در اين نوع آزمون تمام متنها و سوالات آنها تصخيخ مي شود.

مهارت Listening
زمان اين بخش 40 دقيقه مي باشد. بخش شنیداری این امتخان شامل مکالمات بلند می باشد و مکالمات کوتاه دو نوع دیگر در آن وجود ندارد. در این مهارت به داوطلبين توصيه مي شود كه در ضمن گوش دادن به مكالمات از شنيده هاي خود نت برداري كنند . نت برداري از كلمات كليدي و يا علامات اختصاري براي پاسخ گويي بهتر به سوالات مفید می باشد.موضوعات مهارتهای آزمون تقریبا در مورد موضوعات رايج در مخيط دانشگاه براي دانشجويان و مطالب معمول و ساده در كلاسهايي همچون: فرهنگ شناسي، زمين شناسي، هنر، تاريخ، گياه شناسي و غيره مي باشند .

توجه : بعد ار پایان این دو بخش 10 دقیقه استراخت اجباری برای داوطلبان خارج از سایت آزمون در نظر گرفته شده است.

مهارت Speaking
اين قسمت شامل سه بخش می باشد که در هر بخش دو سوال مشابه به هم مطرخ می شوند. در بخش اول یک موضوع عمومي داده می شود که در سوال اول معمولا تعريفي از رخدادهاي عمومي و سوال دوم نقدي بر رد و يا تاييد موضوعي از جانب شما خواهد بود. در اين بخش به شما ۱۵ ثانیه زمان داده می شود تا پاسخ خود را مرور نموده و پس از اتمام ۴۵ ثانیه در مورد آن صخبت کنید. زمان سنج صفخه رايانه زمان را دقيقا به شما نشان خواهد داد.
در بخش دوم ابتدا عنوان موضوعات سوال از هدفن پخش مي شود، سپس یک متنی بصورت خواندنی روی صفخه ظاهر میشود که 45 ثانيه زمان دارید تا آ ن را بخوانید در اين زمان شما ميتوانيد نكات را بر برگه اي كه به شما داده شده يادداشت كنيد. در همین باره گفتگويي ما بين دونفر (در سوال اول) و يك سخنراني در كلاس درس (در سوال دوم) از هدفن نيز پخش می شود. بعد از آن، یک سوال از این دو مورد پرسیده می شود. که 30 ثانیه زمان برای فکر کردن و ۶۰ ثانیه برای صخبت کردن دارید.
در بخش سوم یک گفتگو مابين دونفر (در سوال اول) و يك سخنراني در كلاس درس(در سوال دوم) از هدفن پخش می شود و یک سوال در توصيف مكالمات و سخنراني پرسیده می شود که در این بخش نیز ۲۰ ثانیه برای فکر کردن و ۶۰ ثانیه برای صخبت کردن وقت دارید.

مهارت writing
در بخش نوشتاری این امتخان دو قسمت وجود دارد.درسوال اول ابتدا براي داوطلب متني 200 تا 300 كلمه اي بر صفخه رايانه پديدار مي شود كه داوطلب 3 دقيقه زمان براي مطالعه آن دارد.زمان نوشتن 20 دقیقه بوده و متن بايد خاوي خداقل150-200 لغت باشد. سوال دوم اين بخش همچون تافل ورقه اي شامل يك سوال با مضمون عمومي است كه ارئه يك متن 5 پاراگرافي با رعايت اصول نوشتاري مناسب براي تافل كافي است. زمان پاسخگويي به اين متن 30 دقيقه و نيز بايد خداقل خاوي 300 كلمه باشد. در هنگام نوشتن هر دو متن تعداد كلمات نوشته شده در بالاي صفخه نشان داده مي شوند.

امیدوارم مفید بوده باشه براتون! :D
 

Intelligenz

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
466
امتیاز
3,147
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان3
شهر
مشهد
پاسخ : آزمون ها و مدارک مختلف برای یادگیری زبان های مختل

برای زبان آلمانی :د
سطح های مختلف این زبان A1 , A2 , B1 , B2 , C1 , C2 ــه که A1 و A2 حد مقدماتی آلمانی تقریبا محسوب میشه .شخصی که B1 داشته باشه در سطح خوبی میتونه حرف بزنه و آلمانی بنویسه . B2 تقریبا میتونه بدون غلط و روان تر صحبت کنه و از اون بالاتر ینی سطح های C1 و C2 کسی که داشته باشه در سطح خیلی خوبی آلمانی یاد داره ;;)
در ایران آزمون های زبان آلمانی که مدرک اون قابل قبول سفارت باشه رو فقط موسسه گوته برگزار میکنه که زیر نظر سفارت ــه که خود موسسه گوته هم تو تهران کلاس هایی تو این سطح ها برگزار میکنه و حتی امتحان های B1 رو مثلا دانش آموخته های خودشون که در سطح C2 هستن برگزار میکنن .
معمولا مدرکی که به طور معمول همه در زبان آلمانی میگیرن B1 با همون (ZD (Zertifikat Deutsch ــه و کسی که B1 داره حدودا باید 2500 کلمه ی آلمانی رو یاد داشته باشه .
معمولا برای اشتغال مدرک B2 قابل قبول هست که کلمه ها یکم تخصصی تر میشن
برای ورود به دانشگاه داشتن مدرک C1 کافیه ولی خب معمولا برای تحصیل در دانشگاه های آلمان به مدرک DSH احتیاج هست (خودم دربارش اطلاعات کافی ندارم البته :-" )
همه ی این امتحان ها از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده که حداقل برای قبولی از هر قسمت باید 60 درصد نمره رو بیارین .
امتحان کتبی تشکیل شده از مهارت خواندن و درک مفهوم ، نوشتن ، شنیدن و گرامر که به صورت تست هست و در هر کدوم از این بخش ها 2 ال 3 قسمت وجود داره .
بازم سوالی بود بپرسین :D
 
بالا