• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

10 سایت برتر آموزشی دنیا را بشناسید! (+آدرس)

  • شروع کننده موضوع
  • #1

fire storm

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
98
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 ارومیه
شهر
urm
مدال المپیاد
کانگرو & لیگ پایا (ریاضی)
دانشگاه
-
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
10 سایت برتر آموزشی دنیا را بشناسید! (+آدرس)


نشریه تایمز آنلاین با توجه به محتوی وب سایتهای آموزشی و میزان اعتبار مطالب آنها به معرفی 10 وب سایت برتر آموزشی پرداخته است که هر یک به گونه ای در آموزش و اطلاع رسانی به انسانها نقش اساسی به عهده دارند.
در گذشته شیوه های متفاوتی برای جمع آوری اطلاعات درباره مباحث مختلف علمی وجود داشت که اکثر آنها بسیار محدود و ناکامل بودند. با گسترش اینترنت در ریشه های زندگی مدرن، این ابزار جایگزینی وسیع و قابل اطمینان برای منابع قدیمی و دایره المعارفها شد که از سرعت و تعامل بالاتری نیز برخوردار است.
امروزه اینترنت در کنار تمامی کاربردهایش ابزاری آموزشی نیز به شمار می‌رود که بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان از آن به عنوان مرجع اطلاعاتی و آموزشی برای انجام تکالیف و پروژه های خود بهره می‌برند. نشریه تایمز آنلاین نیز بر همین اساس لیستی از 10 وب سایت آموزشی برتر را از دیدگاه خود ارائه کرده است.


نشنال جئوگرافیک (nationalgeographic.com): نشریه ای که دامنه وسیعی از اطلاعات علمی را از فضا و محیط زیست تا حیوانات و جهان موسیقی در خود می‌گنجاند، اما مهمتر از همه این نشریه اشتیاق زیستن را در جهان گسترش می‌دهد و با استفاده از آن به بهبود شرایط محیط زیست کمک می‌کند.


ناسا (www.nasa.gov): فایلهای ویدیویی، فایلهای صوتی خبری، آرشیو عظیم تصویری، فایلهای تصویری سه بعدی و پرونده هایی در رابطه با ماموریتهای فضایی اطلاعاتی هستند که می‌توان در این وب سایت جستجو کرد. این سایت می‌تواند کاملترین اطلاعات را در اختیار علاقمندان به علوم فضایی قرار دهد.


ابزارها چگونه کار می‌کنند (howstuffworks.com): این وب سایت مقالات حرفه ای درباره عملکرد هر پدیده و ابزار از رایانه ها و خودروها گرفته تا جزئی ترین ابزار و پدیده ها را ارائه کرده و دارای صدها فایل ویدیویی برای نمایش تجربیات مختلف علمی است.


دیسکاوری (discovery.com): این وب سایت بیشتر بر موضوعاتی مانند محیط زیست، باستان شناسی، انسان، دایناسورها، فضا و تکنولوژی تمرکز داشته و فایلهای تصویری و صوتی فراوانی را برای استفاده علاقمندان بر روی شبکه قرار داده است.


مجله آنلاین اسمیتسونیان (smithsonianmag.com): موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن یکی از بزرگترین مجتمع های موزه در جهان به شمار می‌رود و مجله آنلاین آن رقیبی جدی برای نشنال جئوگرافی شناخته می‌شود. این وب سایت منبعی غنی از مطالب علمی ارزشمند و معتبر است.


سایت طبیعت بی بی سی (bbc.co.uk/nature): یکی از برترین میکرو سایتهای بی بی سی به شمار می‌رود که مجموعه ای ساده از فایلهای ویدیویی را در خود جا داده است. تصاویر متحرک بیش از 370 جانور در این وب سایت یافته شده و می‌توان از طریق ابزاری خاص به صدای پای آنها نیز گوش فرا داد.


ted.com: تد نام سازمان بزرگی است که افراد مختلف را از سرتاسر جهان به کنفرانسی دعوت می‌کند تا نظریات خود را درباره جهان، فناوری، طراحی و دیگر حوزه های علمی و هنری با یکدیگر در میان بگذارند. آرشیو فیلمهای این کنفرانسها را می‌توان در وب سایت این سازمان مشاهده کرد. این وب سایت مطالب خود را در زبانهای مختلف از جمله فارسی ارائه می‌کند.


arkive.org: تصاویری از حیات بر روی زمین عنوان کلی اطلاعات و فایلهایی است که درباره حیات وحش و محیط زیست بر روی این وب سایت قرار گرفته است. گونه های منقرض شده جانوران در این سایت در اولویت قرار دارند و به گفته این سایت، این جانداران را تنها می‌توان در arkive زنده و سالم مشاهده کرد.


historytoday.com: در صورتی که به صورت رایگان به عضویت این سایت در آیید می‌توانید به صدها مقاله معتبر از مجلات مشهور دسترسی پیدا کنید. این مقالات در بخشهای مختلف طبقه بندی شده اند و با وجود رتبه بندی های آکادمیک معتبر خواندن آنها بسیار ساده است.


pbs.org: دامنه فعالیتهای این شبکه و وب سایت علوم، هنر و تاریخ است و بر روی آن می‌توان فایلهای ویدیویی ارزشمندی را درباره موضوعات علمی مورد نظر مشاهده کرد.

امید وارم به دردتون بخوره (;
 

نسترنگار

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,367
امتیاز
7,064
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ تهران
رشته دانشگاه
پزشکی بهشتی
پاسخ : 10 سایت برتر آموزشی دنیا را بشناسید! (+آدرس)

از همه این‌ها جالب‌تر سایت TEDـه؛ بیش از ۱.۰۰۰ ویدئو با طیف وسیع موضوعات. مخصوصاً برای ایده گرفتن و آشنا شدن با ایده‌های بقیه خیلی خوبه چون بعضی از ایده‌هایی که مطرح می‌شن واقعاً ناب هستن و به خودی خود موضوعی برای بحث‌کردن. یک فایده دیگه اینه که با نحوه سخنرانی خوب و مسلط آشنا می‌شیم و جدا از اون احتیاجی به خوندن متن‌های طولانی و حوصله‌سر‌بر نیست و انتقال اطلاعات خیلی مؤثر‌تره؛ خیلی ساده یک ویدئو ۲۰-۳۰ دقیقه‌ای رو تماشا می‌کنیم
 

ShapoorII

Erfan
ارسال‌ها
429
امتیاز
811
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای 1
شهر
نصف جهان
سال فارغ التحصیلی
1392
مدال المپیاد
علوم و فناوری نانو: نقره (دومین دوره) و طلا (چهارمن دوره)
دانشگاه
علوم پزشکی شهید بهشتی
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : 10 سایت برتر آموزشی دنیا را بشناسید! (+آدرس)

علاوه بر وب سایتهای معرفی شده، ولفرام هم فوق العاده خوب و مفیدـه
کنفرانسهای زیادی در زمینه های تکنولوژی و علوم برگزار میشه که شرکت در اونها محدودیتی نداره
نرم افزارهای کاربردی و بسیار خوبی توسط این سایت ارائه میشه: CDF player , mathematica
گمان نکنم موتور جستجو WolframAlpha نیاز به معرفی داشته باشه


TED واقعا عالی ـه
 
ارسال‌ها
687
امتیاز
915
نام مرکز سمپاد
راهنمایی حلی 2 - دبیرستان حلی10
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشگاه
Shahed Uni
رشته دانشگاه
Computer Science
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : 10 سایت برتر آموزشی دنیا را بشناسید! (+آدرس)

وب سایت آموزش طراحی وب بسیار معروف : http://w3schools.com
 
بالا