• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

حشرات

hasti khanoom

کاربر فعال
ارسال‌ها
28
امتیاز
2
نام مرکز سمپاد
farzanegan
پاسخ : حشرات

اطلاعات خوب و مفیدی بود
منم یه سری دارم
 

fire storm

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
98
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 ارومیه
شهر
urm
مدال المپیاد
کانگرو & لیگ پایا (ریاضی)
دانشگاه
-
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
زنبور غول اسا

i253169_38105.jpg

سم اين حشره مي‌تواند بافتهاي بدن انسان را به صورت تلخ و دلخراشي از هم جدا كند...
در عالم حيوانات و حشرات گاهي مواردي يافت ميشود كه حيرت انسان را بر مي‌انگيزد، يكي از حشراتي كه مي‌تواند به شدت موجب ترس انسان گردد زنبور عظيم آسيايي است كه نام لاتين آن Vespa mandarina و در كشورهاي كره جنوبي، چين، تايوان، نپال، هند، ژاپن، مناطق كوهستاني فدراسيون روسيه ديده ميشود.
i253170_12458465801245632280i2846191245325026hornet1.jpg

اين حشره در كشورهاي گوناگون با نامهاي مختلف نامگذاري شده كه براي مثال در تايوان ببر پرنده خوانده ميشود.زهر اين حشره فوق العاده سمي و بسيار خطرناك است و در سطح آسيا بارها اين حشره خطرناك تعداد زيادي را به كشتن داده است.
سم اين حشره مي‌تواند بافتهاي بدن انسان را به صورت تلخ و دلخراشي از هم جدا كند. وحتی باعث مرگ انسان نیز می شود در صورتی که انسان با خوردن 20 نيش از زنبور عسل خواهد مرد.
i253169_38105.jpg
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
خوردن حشرات مفید است !

خوردن حشرات مفید است !

entomophagy-5.jpg
در حالی که بیش از 1700 گونه حشره در 113 کشور خورده می‌شوند، برخی دانشمندان معتقدند که افزودن حشرات به رژیم غذایی علاوه بر انسان می‌تواند برای محیط زیست هم مفید باشد!

خوردن حشرات به عنوان یک رژیم غنی از ریزمغذی‌ها، به کاهش آفت‌ها کمک می‌کند و در مقایسه با خوردن غذاهای معمولی فشار کمتری را به سیاره زمین تحمیل می‌کند. دانشمندان می‌گویند برخی از حشرات به صورت خشک شده دو برابر بیشتر از گوشت و ماهی خام حاوی پروتئین هستند، در حالی که گروه دیگری از آنها سرشار از چربی‌های اشباع نشده و حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم و ضروری هستند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی در این زمینه آورده است که برخی کارشناسان معتقدند در آینده حشرات می‌توانند به عنوان یک جایگزین سالم برای تنقلات و میان وعده‌های غذایی چرب در بازار توزیع شوند و به فروش برسند. در تایوان جیرجیرک‌های تفت داده شده به روش چینی یا کرم پروانه‌های تفت داده غذاهای لذیذی محسوب می‌شوند، در پاپوآ گینه نو کرم حشره در نشاسته ساگو که داخل برگهای موز پیچیده شده‌اند و در بالی، سنجاقک‌ها غذاهای پرطرفداری هستند.

این درحالی است که سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد نیز در اوایل سال جاری طی کنفرانس این موضوع را مورد بحث قرار داد که چطور خوردن حشرات به عنوان غذا در حفظ توسعه پایدار نقش دارد. منبع: جام جم آنلاین
 

fire storm

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
98
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 ارومیه
شهر
urm
مدال المپیاد
کانگرو & لیگ پایا (ریاضی)
دانشگاه
-
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
زنبورهای سحرخیز با هوشترند

i260558_westernmoneybee341081.jpg

تحقیقات جدید نشان می دهند زنبورهای عسل سحرخیز می توانند به راحتی گلهای تازه شکفته سپیده دم را پیدا کرده و بهترین غذا را نوش جان کنند زیرا این حشرات سودمند در صبح های زود باهوشترند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این قدرت بالا در صبحگاه شاید از این رو شکل گرفته باشد که این حشرات باهوش بتوانند گیاهان در حال شکفته شدن را به راحتی ردیابی کرده و جستجوی شهد گل برای آنها پربارتر شود.
تحقیقات پیشین نشان می دهند میزان شهد گلها در هنگام صبح بیشتر دیگر ساعات روز است، از این رو این مدت زمان دوره ای است که شناسایی رایحه های جدید و تازه می تواند برای زنبورها مفید باشد.
روند به خاطر سپردن رایحه های جدیدی که توسط گلها آزاد می شود برای مغز زنبورها روندی بسیار پر مصرف است و انرژی زیادی صرف می کند از این رو کاهش میزان هوشمندی این حشرات در طول روز می تواند به آنها در ذخیره انرژی کمک کند.
i260559_beeonflower.jpg

محققان دانشگاه "کونستانز" در آلمان، برای مطالعه این پدیده هزار زنبور عسل گشت زن را جمع آوری کرده و گروهی از آنها را در ازای پاداش غذا به گونه ای آموزش دادند که در زمان های مختلفی از روز به دنبال رایحه های جدید بگردند. به این شکل دانشمندان می توانستند واکنش درست زنبورها را نسبت به رایحه های جدید مطالعه کنند.

پاسخ درست در برابر یک رایحه جدید به معنی انبساط دادن خرطوم مکشی حشره است که معمولا برای جمع آوری شهد گلها از آن استفاده می شود.
نتایج نشان داد زنبورهایی که برای ردیابی رایحه های جدید در صبح زود آموزش دیده بودند از حافظه قویتری برای به یاد آوردن مفهوم رایحه ها برخوردار بودند. قبل از این نیز دانشمندان پی برده بودند رفتار زنبورها با زمانهای مختلف روز در ارتباط مستقیم است. اما مطالعه اخیر به گفته محققان اولین مطالعه ای است که نشان می دهد زنبورها در صبحها باهوشترند.
دانشمندان این توانایی زنبورها را نتیجه همکاری و هم زیستی مسالمت آمیز زنبورها و گلهایی که گرده افشانی آنها به عهده زنبورها است می دانند. به گفته آنها یک زنبور سحرخیز بودن و یافتن زودهنگام گلهای تازه شکفته بسیار بهتر از سر و کله زدن با رقبایی مانند پروانه ها، حشرات و زنبورهای کندوهای همسایه است.
بر اساس گزارش بی بی سی، دانشمندان می گویند زنبورها نه تنها به خاطر گرده افشانی گیاهانی که زنجیره غذایی ما را تشکیل می دهند از اهمیت بالایی برخوردارند بلکه به دلیل گرده افشانی و کمک به رشد گلهای وحشی به حفظ زیبایی طبیعت و تنوع گونه های گیاهان وحشی کمک می کنند.
 

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
پاسخ : حشرات

مورچه ها غذای شور را ترجیح میدهند!

بر خلاف باور های رایج مطالعات جدید نشان میدهد که مورچه ها نسبت به مواد غذایی نمک دار بیشتر از مواد شیرین از خود علاقه نشان میدهند.

تمام جانداران از حیوانات تا بشر برای حفاظت از اعصاب بدن و فعالیت های ماهیچه ای و تعدیل میزان آب بدن نیازمند مصرف مقدار معینی از نمک هستند.

با این وجود که مورچه ها معمولا برای تامین انرژی مورد نیاز خود به منابع شیرین هجوم می آورند اما مطالعات جدید نشان میدهد که این جانداران در شرایط مختلف طعم شوری را به شیرینی ترجیح میدهند.

این نتایج در باره ی مورچه های گیاه خوار بیشتر صادق بود زیرا مورچه های گوشت خوار نمک مورد نیاز بدن خود را از بدن شکار تامین میکنند.
 

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
پاسخ : حشرات

زنبورهای عسل کیفیت هوای آلمان را کنترل می کنند !!

--------------------------------------------------------------------------------

زنبورهای عسل کیفیت هوای آلمان را کنترل می کنند !!
فرودگاه ها در آلمان از زنبورهای عسل به عنوان ردیابهای بیولوژیکی استفاده می کنند و به صورت منظم به منظور بررسی میزان آلاینده ها، عسل تولید شده توسط این حشرات را آزمایش می کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، آزمایش سال جاری در اوایل ماه ژوئن در فرودگاه بین المللی دوسلدورف برگزار شد و نتایج نشان داد عسلها کاملا سالمند، به بیانی دیگر هوای منطقه کاملا پاک است در حدود 200 هزار زنبور در برنامه دوسلدورف حضور دارند و هفت فرودگاه دیگر آلمان نیز بر روی زنبورها مطالعه می کنند.
آزمایشگاهی در آلمان دو بار در سال عسل این زنبورها را مورد بررسی قرار داده و به دنبال عناصری مانند هیدروکربنها و فلزات سنگین می گردد آخرین آزمایشها نشان داده اند عسل این حشرات با عسل زنبورهایی که در مناطق کاملا بکر و غیر صنعتی تولید می شوند، برابری می کند.
کربن منتشر شده از هواپیماها، تاکسی و اتوبوس در کنار صنایع محلی منجر به کاهش کیفیت هوا در حوالی فرودگاه ها می شوند مقامات فرودگاه ها اعلام کرده اند تلاش برای کاهش آلاینده ها آغاز شده است اما مطالعات نشان می دهد ذرات معلق موجود در هوا همچنان مشکل ساز هستند.
بر اساس گزارش گیزمگ، زنبورها یکی از راه های ردیابی این ذرات سمی از قبیل سرب هستند زیرا عسل تولید شده از زنبورهایی که در مناطق آلوده زندگی می کنند، می تواند نشانه هایی را از آلودگی هوا و یا حتی آلودگی گیاهانی که عسل از گرده آنها تولید شده را نمایان سازند.
 

akvan

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,253
امتیاز
323
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
پاسخ : حشرات

کتاب حشرات ( راهنمای جمع آوری و شناسایی)
نوشته ی سید حسین حجت
خیلی براتون خوبه


به نقل از پژمان :
اسم این موجود جذاب چیه؟عاشقش شدم.


اولی hymoneptera راسته فک کنم--> anthophora acervorum
دومی palpares libelluloides
 

fire storm

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
98
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 ارومیه
شهر
urm
مدال المپیاد
کانگرو & لیگ پایا (ریاضی)
دانشگاه
-
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
تلاش مورچه ها برای فرار از باران

بارش باران برای ما انسان‌ها شاید گاهی غیرمنتظره باشد اما مطمئنا خطرناک نیست. اما تنها یک قطره از این باران می‌تواند مورچه‌ها و دیگر جانداران کوچک را به دام بیاندازد و آنها را غرق کند! طبیعت چاره جالبی برای حل این مشکل اندیشیده است، کلونی مورچه‌ها می‌تواند رفتار جریان‌های متفاوتی از مایعات را تقلید کند و به این شکل موانع را پشت‌سر بگذارد.

i560725_D985D988D8B1DA86D98720D8B3D984DB8CD985D8A7D986.jpg


برای دیدن فیلم کلیک کنید میکا ستریف و همکارانش در مؤسسه فناوری جورجیا موفق شده‌اند رفتار گروهی مورچه‌ها را بررسی کنند و نشان دهند آنها می‌توانند رفتار مایعات گوناگون را با میزان غلظت و ویسکوزیته متفاوت تقلید کنند. همانطور که در این فیلم می‌بینید، آنها می‌توانند برای رسیدن به مناطقی که خیس نشده‌اند، چیزی شبیه به یک قایق درست کنند؛ یا هنگامی که رو به پایین حرکت می‌کنند، مانند مایعی با گران‌روی زیاد (مانند عسل یا قیر) عمل کنند و آرام‌آرام و قطره‌قطره فرو بریزند.
 

Daimon

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
323
امتیاز
859
نام مرکز سمپاد
helli 4.تا چشه یکیم دراد اینومیذارم:x
شهر
اونجایی ک مردمش نمیخوابنو همیشه زندگی درجریانه
مدال المپیاد
شیمیو زیست بود.بد شد زیست...برای ادبی اسم نوشتم آخرم سر جل3 نرفتم...یهو دیدم قبول شدم!!
دانشگاه
فقط HarVard
رشته دانشگاه
شناختوساخت سس مایونز(داریم)
پاسخ : حشرات

خب بهتر نبود اول ویژگی کلی حشرات رو میگفتیم؟
حالا من ی چیزایی میگم
1.تنفس نایی دارن
2.گردش خون باز دارن
اوریک اسید دفع میکنن
3.اسکلت خارجی از جنس کیتین دارن
4.از اولین ساکنان خشکی اند
5.اولین جاندارانی بودن ک بال داشتن
6.حشرات جز بندپایان،بندپایان جز بی مهرگان و بی مهرگان جز جانواران هستن
خب ادامه دارد
 
بالا