• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اولین لپ تاپ تاریخ چه شکلی بود؟

  • شروع کننده موضوع N.M
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

N.M

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,605
امتیاز
13,361
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
تهران
مدال المپیاد
طلای دوره ۲۷ المپیاد ادبی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
ادبیات فارسی
25 سال پیش در چنین روزهایی و در روزگاری که شرکتهای مایکروسافت، "آی. بی. ام" و اپل در تلاش برای تبدیل شدن به غولهای رایانه ای دنیا بودند شرکت ژاپنی توشیبا گوی سبقت را از رقبای آمریکایی ربود و اولین لپ تاپ تاریخ را عرضه کرد
laptop.jpg

در سالهایی که رایانه های شخصی "آی. بی. ام" بودند و در سالهایی که استیو جابز شرکت " NeXt" را راه انداخت و در سالهایی که مایکروسافت "ویندوز 1.0" خود را عرضه کرد ناگهان توشیبا از سرزمین آفتاب تابان اولین لپ تاپ خود را به دنیا هدیه داد. از آن روزها 25 سال گذشته و به همین علت توشیبا تصمیم گرفته است که یک ربع قرن از عرضه اولین رایانه قابل حمل خود را با سه محصول جدید جشن بگیرد.

روزلا دستینو یکی از مدیران ارشد شرکت توشیبا داستان اولین لپ تاپ را اینگونه شرح داد: "در سال 1985 توشیبا از سوراخی در آب بیرون آمد و یک رایانه شخصی ناسازگار با رایانه های آی. بی. ام را عرضه کرد و به همین علت با بی مهری بازار مواجه شد.

به این ترتیب تصمیم گرفت تیمی متشکل از سه نفر را برای ارائه یک پروژه جدید تشکیل دهد که از این گروه یک مفهوم جدید از رایانه های شخصی متولد شد که با محصولات آی. بی. ام سازگار بود، انرژی خود را از باتریهای قابل شارژ تامین می کرد مجهز به درایور فلاپی دیسک 5/3 اینچی بود و 5/4 کیلوگرم وزن داشت."


به این ترتیب اولین رایانه قابل حمل در این خانه ژاپنی متولد شد و T1100 نام گرفت و برای اولین بار در نمایشگاه "سبیت" هانفور آلمان رونمایی شد و شور و اشتیاق اروپاییها را برانگیخت.

به گزارش مهر، از آن زمان سرنوشت خواست که این شرکت از تولید رایانه های شخصی عبور کند و به توسعه رایانه های نوری، فوق قابل حمل و بسیار سبک برسد.

laptop2.jpg

در این راستا، اکنون این شرکت ژاپنی برای جشن تولد 25 سالگی این مفهوم جدید از رایانه ها تصمیم گرفت بار دیگر "برند" قدیمی مدلهای Libretto را زنده و سه محصول جدید را ارائه کند.


یکی از این محصولات W100 است که دو صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی دارد که یکی از آنها مجهز به صفحه کلید مجازی است و از نمایشگر دوم برای جستجو در اینترنت استفاده می شود. این محصول با سیستم عامل ویندوز 7 کار می کند و حافظه آن یک دیسک سخت Ssd با گنجایش 62 گیگابایت است. تنها 4 کلید فیزیکی در این دستگاه 800 گرمی قرار دارند. این محصول در دو نسخه معمولی به قیمت 1349 یورو و نسخه مجهز به سیم کارت نسل سوم به قیمت 1499 یورو عرضه می شود.



محصول دومی که توشیبا در بزرگداشت یک ربع قرن از اختراع اولین لپ تاپ تاریخ معرفی کرده است، AC100 نام دارد. سیستم عامل این دستگاه "آندروئید 2.1" است و شارژ باتری آن 5 روز در حالت آماده به کار و هشت ساعت در حالت استفاده به طول می انجامد. قیمت این محصول 299 یورو است که در نسخه مجهز به سیم کارت نسل سوم به 399 یورو می رسد.


هدیه سوم توشیبا به مناسبت 25 سالگی لپ تاپ، R700 نام دارد. سبکی و باریکی از ویژگیهای بارز این محصول است.

بی شک این روزها هر یک از غولهای "آی. بی. ام"، اپل، مایکروسافت و "اچ. پی" آرزو می کنند که ای کاش آنها به جای توشیبا جشن تولد 25 سالگی اولین لپ تاپ را برگزار می کردند.
منبع:konjkav.com
 

shayan-emperor

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
818
امتیاز
506
نام مرکز سمپاد
میرزاکوچک خان
شهر
رشت
سال فارغ التحصیلی
1394
مدال المپیاد
:-"
پاسخ : اولین لپ تاپ تاریخ چه شکلی بود؟

واقعا جالب بود من همیشه فکر می کردن IBM اولین لپ تاپ رو داده قشنگ بود +
 
بالا