• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

گذر ناهید 2012

  • شروع کننده موضوع
  • #1

Sadaf.Tb

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
340
امتیاز
96
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
صنعتی اصفهان
رشته دانشگاه
مهندسی پزشکی
در سال 2012 به جز نابودی زمین اتفاق جالب دیگری هم می افتد که از این قرار است:قرار است سیاره زهره از روی خورشید عبور می کند این اتفاق چندین سال قبل هم عبور کرده .امیدوارم همه ی ما بتونیم این اتفاق جالب را ببینیم :)

من که برای دیدن این پدیده لحظه شماری می کنم :-w

در قسمت تحتانی می تونید بیشتر در مورد این مطلب بخونید که از دوستم پگاه متشکرم که کمکم کرد *-: *-: >:D< >:D<
 

3ggerman

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,718
امتیاز
1,409
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
المپیاد ریاضی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : گذر ناهید 2012

واقعا؟! میشه مطلب علمی چیزی لینکی! بدین؟
ممنون/
 

Pegi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
998
امتیاز
1,252
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
اصفهان
پاسخ : گذر ناهید 2012

نه خیر قرار نیست زمین نابود بشه! (امیدوار باش! ) :)
بله! این پدیده خیلی پدیه ی مهمیه!

دو سیاره تیر وزهره که مدارشان درون مدار سیاره زمین است وبه خورشید نزدیکتر هستند در چرخششان بدور خورشید گهگاهی بین زمین وخورشید قرار می گیرند وموجب رخ دادن پدیده عبور یا ترانزیت می شوند. این دو سیاره بدلیل کوچکی نسبت به خورشید وفاصله دورشان بر خلاف ماه که در چرخش بدور زمین گاهی بین زمین وخورشید قرار میگیرد وموجب خورشیدگرفتگی شده و می تواند جلوی کل قرص خورشید رابگیرد نمی توانند موجب پوشاندن قرص خورشید بطور کامل شوند.در هنگام بروز پدیده ،تنها به شکل نقطه ای تیره ،کوچک وگرد (قطر ظاهری زهره یک سی ام وقرص تیر تنها یک صدوهشتادم خورشید است) از یک سمت قرص خورشید وارد قرص شده وبعد از چند ساعتی از سوی دیگر خارج می شوند.

برای دیدن این پدیده باید مانند هنگام رصد لکه های خورشیدی از ف****رهای مناسب خورشید استفاده کرد.این پدیده درمورد سیاره تیر که سرعت بیشتری در چرخش بدور خورشید دارد بیشتر رخ می دهد بطوریکه در هرقرن بطور متوسط 13 بار رخ می دهد.عبور زهره نسبت به تیر نادرتر است وبا دوره های تناوب 8 ساله-122 ساله -8 ساله -105 ساله تکرار می شود.آخرین عبور زهره در سال 2004 بوده عبور بعدی در سال 2012 ، عبور بعدی 2117 وعبور سال 2125 الی آخر..........

دلیل نادر بودن عبور سیاره زهره:سیاره زهره هر 1.5 سال یکبار حول خورشید می چرخد ولی از آنجاییکه صفحه مداری آن با صفحه مدار زمین زاویه کوچکی می سازد بیشتر مواقع زهره ،زمین وخورشید در یک راستا قرار نمی گیرند وسیاره گاهی از پایین وگاهی از بالای قرص خورشید عبور می کند.دو نقطه در مدار زهره وجود دارد که در صفحه مدار زمین بدور خورشید قرار می گیرند(نقاط گره ای)بنابراین اگر سیاره در هرکدام از نقاط گرهی باشد(این دو موقعیت در تاریخهای ژوئن ودسامبر هستند) وزمین هم در موقعیت مناسب باشد ،آنگاه زمین ،زهره وخورشید در یک امتداد قرار گرفته وپدیده عبور رخ خواهد داد.

تاریخچه رصد پدیده

در سال 1627 کپلر کتابی درباره مدارهای سیارات منتشر کرد که در آن سه قانون معروف(قوانین کپلر ) معرفی شده بودند.بدنبال انتشار کتاب او متوجه شد که دو سیاره تیر وزهره در سال 1631 از مقابل قرص خورشید عبور خواهند کرد.کپلر قبل از فرا رسیدن سال 1631 از دنیا رفت.منجمی بنام گاسندی توانست عبور سیاره تیر را ببیند ولی از آنجاییکه عبور سیاره زهره از اروپا قابل مشاهده نبود نتوانست آنرا مشاهده کند.کپلر همچنین پیش بینی کرده بود که عبور بعدی زهره در حدود صد سال دیگر رخ خواهد داد ولی یک ستاره شناس آماتور انگلیسی پیش بینی کرد که عبور بعدی زهره در سال 1639 یعنی تنها 8 سال دیگر رخ خواهد داد.محاسبات او ودوستش بنام هوروک تنها یکماه قبل از پدیده کامل شدند واین اطلاعات بطور کامل در دنیا پخش نشد. او ودوستش بطور کامل پدیده را مشاهده کردند وتوانستند قطر ظاهری سیاره را بدست بیاورند.

چهل سال بعد ادموند هالی پیش بینی کرد که می توان از رصد پدیده عبور زهره به فاصله دقیق زمین تا خورشید پی برد. تا آن زمان بر اساس قوانین کپلر فواصل در منظومه شمسی بر اساس واحد نجومی شناخته شده بودند بنابراین فاصله زمین تا زهره نیز برحسب واحد نجومی مشخص بود پس کافی بود تا فاصله دقیق زمین تا زهره بر حسب کیلومتر مشخص شود تا تمام فواصل در منظومه شمسی بر حسب کیلومتر مشخص شوند.

در طرح پیشنهادی ادموند هالی که مورد مسابقه هم قرار گرفت افراد رصد کننده در فواصل بسیار دور از هم به اندازه گیری زمانهای عبور شامل تماس اول، تماس دوم ،تماس سوم وچهارم می پرداختند.بکمک این زمانها وبکمک اختلاف منظر که ناشی از اختلاف دید ناشی از فاصله مکانهای رصد بود ،با داشتن فاصله دو مکان رصد بر حسب کیلومتر می شد فاصله سیاره زهره تا زمین را بر حسب کیلومتر اندازه گیری کرد.البته اندازه گیری آن زمانها مشکل بود چراکه بویژه در لحظات تماس دوم وسوم که بدلیل پدیده قطره سیاه لحظه مماس بودن واقعی تصاویر زهره وخورشید براحتی مشاهده نمی شود ودر نتیجه ثبت زمان وقوع نیز کاری دشوار است.پدیده قطره سیاه بدلیل خواص جوی زمین رخ می دهد.اگر دو انگشت اشاره وشصت خود رادر کنار هم قرار دهید واز میان آنهابه یک فاصله دور نگاه کنید می توانید با مماس کردن دو انگشت ، مشابه این پدیده را ببینید .

دولت بریتانیا در سال 1761 که قرار بود پدیده رخ دهد جیمز کوک کاپیتان معروف خود را مامور کرد که با کشتی اندیوور به مکانی در نیمکره جنوبی برود وبه رصد پدیده وهمچنین اکتشاف نقاط جدید بر سطح زمین بپردازد.گروههای رصدی دیگری نیز در اقصی نقاط دنیا به رصد پرداختند.جیمز کوک در یک سفر طولانی بهمراه انواع بیماریهای شایع ملوانان راهی سفر شد.البته وضعیت جوی نامناسب وخیلی مشکلات دیگر مانع نتیجه گیری مناسب در تعیین فاصله زهره تا زمین گردید.در سال 1769 دوباره جیمز کوک طی یک سفر 8 ماهه به سمت غرب رفت وتوانست پدیده را رصد کندالبته اینبار نیز نتایج مشاهدات چندان رضایت بخش نبودند.

اندازه گیری ها در سال 1874 و1882 که روشهای عکسبرداری به کمک آمده بودند با دقت بسیار بهتری انجام شدند.در حال حاضر بدلیل اینکه فواصل با دقت بسیار بالایی پیدا شده اند اهمیت این پدیده از این لحاظ تقریبا"از بین رفته است.
 

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : گذر ناهید 2012

خدا کنه تاپیک تکراری نباشه

روز 17 خرداد امسال سیاره ی ناهید از روی خورشید میگذره
این اتفاق هر 105سال یک بار اتفاق می افته
هر اطلاعات دیگه ای دارید بدید!!!!!!!!!!!
 

sh.n1996

شراره
ارسال‌ها
366
امتیاز
2,155
نام مرکز سمپاد
دبیرستـ۱ن‌ فرزانـگان‌ امین
شهر
اصفهـــان
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
خاطره شد دیگه:دی
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی معماری
پاسخ : گذر ناهید 2012

فک نکنم چیز خاصی دیگه ای داشته باشه
فقط این که موقع طلوع خورشیده که به نفعمون راحت تره دیدنش
بعد این که این اتفاق 8 سال پیشم افتاده که 105 سال پیش نیست و البته من فک کنم شنیدم که 8-105 -8-120 هستش
مثلا توی قرن بیستم اتفاق نیوفتاده و اینا
کلا این که ما که هالی رو احتمالا نمی بینیم فعلا از این یکی فیض(!) ببریم
دیگه :D
 

el nino

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
469
امتیاز
1,653
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
هوافضا
پاسخ : گذر ناهید 2012

گذر زمانی رخ میدهد که یکی از سیارات ناهید یا عطارد از دید ناظر زمینی از مقابل قرص خورشید عبور کند. این صحنه از پشت یک تلسکوپ مجهز به پالایه مخصوص , شبیه به یک نقطه تیره رنگ روی سطح خورشید است که در طی ساعاتی از نقطه ای از خورشید وارد و ساعاتی بعد از آن خارج میشود. این همان اتفاقی است که در 19 خرداد 1383 هم در ایران رخ داده بود. در آن سال ایران شاهد تمام مراحل عبور سیاره ناهید از مقابل خورشید بود. گذر ناهید در 17 خرداد 1391 در ایران کامل نیست و ما پس از طلوع خورشید میتوانیم از نیمه آن را مشاهده کنیم.

برای مشا هدهٔ گذر ناهید لزوما نیاز به ابزار اپتیکی نیست بلکه با چشم غیرمسلح هم می‌توان این پدیده را مشاهده کرد. هنگام رصد چشم نباید مستقیما به خورشید خیره شود بلکه باید چشم یا ابزار اپتیکی مورد استفاده را به فیلترهای مخصوصی مجهز کرد تا از صدمه زدن امواج فرابفش و مضر به چشم جلوگیری شود. سیاره ناهید با کمی دقت به شکل لکه گرد و سیاهی مشاهده می‌شود راحتی از لکه‌های خورشیدی قابل تفکیک خواهد بود زیرا لکه‌های خورشیدی شکل منظمی ندارند و به اندازهٔ ناهید تیره و سیاه رنگ نیستند.


عبور سیاره ناهید از مقابل خورشید در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ (۵ ژوئن ۲۰۱۲م) از ساعت ۲:۴۰ تا ۹:۲۰ بامداد به وقت ایران (ساعت ۲۲:۰۹ تا ۴:۴۹ به وقت جهانی) خواهد بود. شروع گذر را می‌توان در سراسر آمریکای شمالی، هاوایی، مناطق انتهای شمالی و باختری آمریکای جنوبی، نوارهای شمالی و خاوری آسیا و استرالیا و زلاند نو تماشا کرد. تماشاگران در آلاسکا، آسیا، استرالیا، بخش‌هایی از آفریقا و خاور اروپا نیز مکان‌هایی مناسب برای دیدن پایان گذر خواهند بود، زمانی که ناهید از قرص خورشید بیرون می‌رود. در ایران تماس‌های اول و دوم سیاره ناهید با خورشید قبل از طلوع خورشید رخ خواهد داد و ساکنان ایران تنها قادر به مشاهده تماس‌های سوم و چهارم خواهند بود که منطقه سرخس و چابهار در ایران بهترین نقاط برای رؤیت هستند. این رخداد نجومی ۱۲۰ سال دیگر تکرار خواهد شد.

رصدگران آلمانی در سال 1874 اصفهان را برای رصد گذر ناهید انتخاب کرده بودند. مکان رصد آنها جایی به نام باغ زرشک در قسمت جنوبی سی و سه پل بوده است.
http://bac.vacau.com/photos/b105cf1504c4.jpg
سنگ نوشته ای که گروه آلمانی در محل رصد خود به جای گذاشتند, هم اینک در کلیسای وانک اصفهان نگهداری میشود.

منبع:hupaa.com
 

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : گذر ناهید 2012

درسته این اتفاق سال 2004 هم افتاده بود اما دفعه ی بعد این اتفاق در سال 2117 رخ خواهد داد پس بهتره این رخداد رو از دست ندید چون اگه نبینید دیگه هم نمی بینید!!!!

همانگونه که پیشتر گفته شد پس از گذر سال 1391، صد و پنج سال طول می کشد تا ناهید دوباره از مقابل خورشید عبور کند. این بدین معنا است که علاقمندان زیادی در سراسر دنیا برای آخرین بار این پدیده را در عمر خود خواهند دید و شمار زیادی از نسل های آینده بشر تا سال 1496 انتظار می کشند تا برای نخستین بارشاهد گذر ناهید باشند.
انسانی که در سال 1496 گذر ناهید را برای اولین بار می بیند چه احساسی خواهد داشت؟
پس از 105 سال چه بر سر انسان، سرزمین و سیاره خاکی اش خواهد آمد؟
و....
قطعا احساسات ما برای انسان 1496 جالب خواهد بود ؛ لذا از کلیه علاقمندان دعوت می شود نامه ای سرگشاده به انسانی که در سال 1496 خورشیدی گذر ناهید را برای نخستین بار رصد می کند بنویسند.
گفتنی است بهترین نامه ها در سایت اختر سپهر به روز رسانی خواهد شد و پس از ترجمه برای مجلات معتبر ، گروه ها و سازمان های نجومی دنیا فرستاده خواهد شد و در نهایت در کپسول زمان قرار خواهد گرفت تا پس از 105 سال به دست بشر 1496 برسد.
برای اطلاعات بیشتر به سایتhttp://www.akhtarsepehr.ir/مراجعه کنید


× ترکیب دو پست متوالی
 

MAHia

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
536
امتیاز
3,589
نام مرکز سمپاد
فَرزانـگانـ‌ـ ـیک
شهر
کرمان‌
سال فارغ التحصیلی
93
مدال المپیاد
باختم بهش... :دی
دانشگاه
علوم پزشکی کرمان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : گذر ناهید 2012

یه ایمیل برام اومده بود از طرف موسسه آسمان شب
همایش آخرین دیدار باگذر زهره
yw41vfm6g01gbhek3nxq.jpg

مؤسسه‌ي طبيعت آسمان شب، همايش يك‌روزه‌ي آخرين ديدار با گذر زهره را با سخنراني و برنامه‌هاي جانبي برگزار میکنه. با حضور کارشناسای زیر
- پوريا ناظمي (ويديويي)
- آريا صبوري
- مزدك مطهري
- كاظم كوكرم
- علي ابراهيمي
- طاها قوچكانلو

یه بخش از همایش هم ارائه نتيجه‌ي تحقيقاتي كه دانش‌آموختگان سطح پيشرفته‌ي اين مؤسسه انجام داده‌ان. حضور در اين همايش براي همه آزاد و رايگان است.

10 خرداد 1391 - از ساعت 4 بعد از ظهر

تهران، خيابان 16 آذر، دانشكده‌ي حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران، تالار شهيد انصاري

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عزیزان تهرانی که میتونن برن!!!به نظرم برنامه ی جالبیه!!
 

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : گذر ناهید 2012

چي ميشد به جاي اين شنبه 18 را تعطيل ميكردند. منم ميخوام برم تهران . اصلا اين پوستر ديدم و وقتي اسم مهمان زيرش رو خوندم دلم آب شد . :((
اگر پوريا ناظمي مي آمد حتما ميرفتم . خب ويديو كه نمي ارزه . =((

...اگر خودتان برای یک رصد دارید برنامه ریزی میکنید در ذهن داشته باشید که گذر از حدود ساعت ۲ بامداد آغاز میشود و تا ۹ صبح ادامه خواهد داشت. ما از لحظه ی طلوعِ خورشید میتوانیم گذر را ببینیم....بنابراین برای اینکه بیشترین میزان گذر را ببینید بهتر است جایی بروید که افق شمال شرقی تان تا حد ممکن باز باشد و مانعی بر سر راه رصد خورشید قرار نداشته باشد....

و در نهایت اگر به هیچ کدام نرسیدید...کافی است شبکه ی ۴ سیما را در روز ۴ شنبه ۱۷ خرداد نگاه کنید به همراه سیاوش صفاریان پور و جمعی از کارشناسان دیگر برنامه ی زنده ی این پدیده را خواهیم داشت....
نقل قول از :http://www.kacoli.blogfa.com/


× ترکیب دو پست متوالی
 

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : گذر ناهید 2012

ToV2012_PrintMap_Farsi_1.jpg

این هم نقشه ی مکان هایی که می شه این پدیده رو دید
در ایران از زمان طلوع خورشید تا سه ساعت بعد یعنی ساعت نه و بیست وپنج دقیقه است
 

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : گذر ناهید 2012

دانلود نرم افزار گذر زهره :
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=18390&softwareID=8338
 

البرت

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
221
امتیاز
230
نام مرکز سمپاد
ایت الله خامنه ای
شهر
سیرجان
مدال المپیاد
داشتم میخوندم دیدم هیچی نمیشم ولش کردم
پاسخ : گذر ناهید 2012

شکل زهره در تماس های سوم و چهارم تغییر میکنه؟ میشه عکس هایی رو بذارید؟
قطره ی سیاه و (یه چیز دیگه که منظور جو زهره است)
میشه توضیح بدید؟
 

robomash

Lily Delicated
ارسال‌ها
1,960
امتیاز
8,422
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی نرم افزار
پاسخ : گذر ناهید 2012

دوستان مشهدی می تونن روز 4شنبه ساعت 5 تا 9 و نیم صبح برن دانشگاه فردوسی یا دانشگاه خیام این پدیده رو رصد کنن البته قبلش باید یه ایمیل بفرستن و ثبت نام کنن.
من خیلی دوست داشتم برم اما اون ساعت امتحان فیزیک دارم :(
 

el nino

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
469
امتیاز
1,653
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
هوافضا
پاسخ : گذر ناهید 2012

به نقل از البرت :
شکل زهره در تماس های سوم و چهارم تغییر میکنه؟ میشه عکس هایی رو بذارید؟
قطره ی سیاه و (یه چیز دیگه که منظور جو زهره است)
میشه توضیح بدید؟
ببین مثلن دوتا انگشت شصت و اشارت رو بیار نزدیک چشمت،حالا به هم نزدیکشون کن..... اون موقعی که هنوز بهم نرسیدن،فک میکنی به هم خوردن!!!
زهره هم قبل از تماس سوم همین حالت براش پیش میاد
هنوز تماس سوم اتفاق نیفتاده که به خاطر پَراشِ نور،ما فک میکنیم تماس سوم اتفاق افتاده!!!
نو این لحظه ی کوتاه،زهره تخم مرغی شکل میشه و به حالت قطره دیده میشه که چون سیاه هم هست بهش میگن قطره سیاه!!!!!



a85e45da94cb.gif
 

lgh95

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
285
امتیاز
1,660
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
93
مدال المپیاد
برنز نجوم 92
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
فیزیک
پاسخ : گذر ناهید 2012

فوق العاده بود... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ ;;)
 

zahra:)

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
545
امتیاز
5,223
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
نجف‌آباد
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
الزهرا/رویان
رشته دانشگاه
بیوتکنولوژی/ژنتیک مولکولی
پاسخ : گذر ناهید 2012

امروز با گذر الهه ی عشق اسمان خداحافظی کردیم
حالا یه سوالی چه طور به وسیله ی این گذر میشه فاصله ی این سیاره تا خورشید و مدار این سیاره رو محاسبه کرد!!
 

el nino

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
469
امتیاز
1,653
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
هوافضا
پاسخ : گذر ناهید 2012

راستی توی این سایت هم برین:
venustransit.ir
مسابقه توی رشته های مختلف داره،خیلی هم وقت نمونده..........
 

skyfullofstars

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
304
امتیاز
1,055
نام مرکز سمپاد
فرزانگان کرمان
پاسخ : گذر ناهید 2012

تصاویر عبور تاریخی سیاره زهره از برابر خورشید در نقاط مختلف جهان
http://www.hupaa.com/page.php?id=20120606090355003
 

Samaneh.Z

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,137
امتیاز
1,490
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
کرج
مدال المپیاد
مدال نقره‌ی المپیاد نجوم‌و‌اخترفیزیک ..
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک
پاسخ : گذر ناهید 2012

آره خیلی خوب بود !! مخصوصا قطره ای که تشکیل میشد :D
به نقل از زهـــــــرا :
امروز با گذر الهه ی عشق اسمان خداحافظی کردیم
حالا یه سوالی چه طور به وسیله ی این گذر میشه فاصله ی این سیاره تا خورشید و مدار این سیاره رو محاسبه کرد!!
گذر یعنی که توی یه راستا قرار دارن خورشید و زهره ، پس ما اندازه ظاهری ها رو داریم ، با دیدن اونا ، نسبت قطر ظاهری هاشون میشه عکس نسبت فاصله هاشون تا ما ! فاصله ی ما تا خورشید معلومه ، پس فاطله مون تا زهره به دست میاد ، چون ما تو یه راستاییم ، با کم کردن این دو تا عدد ، فاصله ی خورشید تا زهره به دست میاد !
 

pariya

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
689
امتیاز
970
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
شیراز
مدال المپیاد
یه حماقتی کردیم یه زمانی :|
پاسخ : گذر ناهید 2012

این عکس به نظرم خیلی قشنگ اومد :D

656779main_image_2271_428-321.jpg
 
بالا