• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

آرم سمپاد

Mr.E

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
229
نام مرکز سمپاد
علامه حلی تهران
شهر
تهران
دانشگاه
پلی تکنیک تهران
رشته دانشگاه
ریاضات و کاربردها - علوم کام
پاسخ : آرم سمپاد !

دیدم هیچ کس هیچی نمیدونه 120 روزم هست کسی جوابشو پیدا نکرده پس من جوابشو منمی گم
جوابشم هوش هشت گانه انسان است

هوش‌ها انواع و اقسام دارند؛ باید هر کسی در وجود خودش به دنبال هوش خود بگردد و تحصیلات و شغلش را بر پایه آن قرار دهد. هوارد گاردنر روان‌شناسی بود که اولین بار این حرف را بر سر نظام آموزشی سنتی دنیا فریاد کشید.
درس پشت درس، دارید می‌افتید؟ کم کم دارد از تحصیلات آکادمیک حالتان به هم می‌خورد؟ دپ زده‌اید که آن‌قدر خنگید که نمی‌توانید درس‌هایی را که نصف بیشتر همکلاسی‌هایتان پاس می‌کنند، پاس کنید؟ دارید حس می‌کنید که بلا نسبت ما، «خنگ» هستید؟
اما آیا واقعا چون نمی‌توانید درس‌هایتان را پاس کنید، خنگ هستید؟ آیا فقط آنهایی که مدرک دکترا و فوق لیسانس‌شان را قاب گرفته‌اند و زده‌اند بالای میز کامپیوترشان، باهوش هستند؟
تا موقعی که هوش به معنی همین آی‌كیویی بود که از تست‌های سنتی به دست می‌آمد بله؛ باهوش‌ترین‌ها همان آقا مهندس‌ها و خانم دکتر‌ها بودند. اما نظریه‌های جدیدتر هوش، چیز دیگری می‌گویند.
آنها برگشته‌اند به تعریف اصلی هوش یعنی «توان سازگاری و پیشرفت در شرایط مختلف» و به این نتیجه رسیده‌اند که یک مکانیک ماهر با تحصیلات سیکل، یک نوازنده دوتار بی‌سواد، یک فوتبالیست لیگ برتر یا یک کشاورز که از زمینش محصول بیشتری برداشت می‌کند هم باهوش هستند.
در واقع هوش‌ها انواع و اقسام دارند؛ باید هر کسی در وجود خودش به دنبال هوش خود بگردد و تحصیلات و شغلش را بر پایه آن قرار دهد. هوارد گاردنر روان‌شناسی بود که اولین بار این حرف را بر سر نظام آموزشی سنتی دنیا فریاد کشید.

هوش تصویری

هوش تصویری یا فضایی یعنی توانایی تجسم تقریبا هر چیزی حتی تجسم فکر‌ها؛ یعنی اینکه وقتی به شما می‌گویند دموکراسی، بتوانید برای مفهوم دموکراسی، یک تصویر ذهنی از آدم‌های یک جامعه دموکرات در ذهنتان بسازید.
اگر خیلی باهوش باشید، می‌توانید همین تصویر را تغییر بدهید طوری که مفهوم دیکتاتوری را القا کند. کسانی که هوش بالای تصویری دارند به جزئیات یک تصویر خیلی خوب دقت می‌کنند و می‌توانند تصویرهایی که در ذهنشان می‌سازند را روی کاغذ بیاورند.

پرورش: تصور کنید که کره چشمتان از بدنتان جدا شده و دارد در اتاقی که در آن نشسته‌اید سیر می‌کند. بگذارید این کره بازیگوش همه جا برود و بالا و پایین و پشت و روی همه چیز را ببیند. حالا تصور کنید چیز‌ها از دید کره چشمتان چگونه است. اگر این کار
خیلی برایتان راحت است، مطمئن باشید از نظر تصویری با هوش هستید.

یك تمرین خلاقانه‌تر هم اینكه تصور كنید شما همزمان، هم مدیر هنری و هم عکاس همشهری جوان هستید. حالا عکس‌هایی که می‌شد برای مطالب همین هفته گرفت و صفحه‌بندی‌های احتمالی را‌ در‌ذهنتان تصور کنید، البته یادتان باشد فقط یک هفته وقت دارید!

كاربرد: معماری، نقاشی، عکاسی، تصویرسازی، صفحه‌بندی، مرمت بنا‌های تاریخی
و جعل اسناد با فتوشاپ!


هوش زبان‌شناختی

نوع دیگرهوش یعنی هوش زبان‌شناختی، درواقع بخشی از همان چیزی است که میان عامه مردم هم به عنوان هوش پذیرفته شده است؛ داشتن اطلاعات عمومی‌زیاد، توانایی سخنوری و زبان بازی، توانایی خوب نوشتن و خوب خواندن؛روی هم‌رفته، کسی که بتواند از زبان به بهترین نحو استفاده کند.

پرورش: همه چیزهایی که در کارگاه‌های نویسندگی می‌گویند، می‌تواند این هوش را در شما پرورش دهد. توجه به ریشه‌های شفاهی فرهنگ خودمان (مثلا معنای ضرب‌المثل‌ها، قصه‌های پریان و قصه‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) و خواندن بازیگوشانه و لذت‌بخش کتاب‌ها - بدون اینکه هدفی خارجی مثل اضافه شدن معلومات یا پز دادن به خاطر اضافه شدن به کلکسیون کتاب‌های خوانده شده، مدنظرمان باشد- هم می‌تواند این هوش را پرورش دهد.

اگر شما می‌توانید برای همین مطلب یک تیتر جذاب‌تر انتخاب کنید، مطمئن باشید از این نوع هوش برخوردارید. اصلا یک تمرین می‌تواند این باشد که برای تمام مطلب‌های همشهری جوان دوباره تیتر بزنید.

كاربرد: روزنامه نگاری، نویسندگی، تدریس ادبیات، مسئول روابط عمومی، وكالت و... .


هوش منطقی – ریاضی

انگار کسانی که اولین‌بار اصطلاح «دو دوتا چهار تا کردن» را به وجود آورده‌اند، ناخودآگاه می‌دانسته‌اند بین منطقی بودن و ریاضی دانستن، یک رابطه‌هایی هست! کسانی که هوش منطقی ریاضی بالایی دارند، هم در عملیات ریاضی - مثل حساب کتاب کردن - از دور و بری‌هایشان بهتر عمل می‌کنند، هم بهتر می‌توانند استدلال كرده و روابط علی و معلولی را درک کنند.
این هوش هم از آن نوع هوش‌هایی است که در تست‌های معمولی هوش سنجیده می‌شود و در مدرسه و دانشگاه زیاد به کار می‌آید.

پرورش: بروید ببینید چرتکه چطور کار می‌کند. یک زبان کامپیوتری، مثلا پاسکال را یاد بگیرید. برای مسئله‌های ساده ریاضی از ماشین حساب استفاده نکنید. به این فکر کنید که چه قوانین علمی‌ای ‌در سیستم‌های خانه شما تاثیر دارند و برای یک‌بار هم که شده سعی کنید از صفحه اقتصادی روزنامه همشهری سر درآورید.

كاربرد: مهندسی، حسابداری، برنامه‌نویسی کامپیوتر، متخصص فلسفه مخصوصا فلسفه علم و مجری طرح‌های پژوهشی.



هوش موسیقایی

کسی که به زیر و بم‌ آهنگ‌ها، ریتم و تن صداها و نغمه‌ها حساس است، مطمئنا از هوش موسیقایی برخوردار است.
آدم‌هایی که هوش موسیقایی بالایی دارند حتما لازم نیست که نوازنده یا خواننده باشند؛ کسی که می‌تواند از تن صدای شما تشخیص دهد که دارید دروغ می‌گویید یا به خوبی می‌تواند صدای مشابه ۲ خواننده را از هم تشخیص دهد هم، به‌نوعی دارد از هوش موسیقایی‌اش استفاده می‌کند.

پرورش: آواز بخوانید. سوت بزنید. دوش بگیرید. سبک‌های مختلف موسیقی را گوش کنید. برای هر زمان از زندگی روزمره‌تان یک موسیقی متن تصور کنید. به آواز طبیعت (صدای پرنده‌ها یا رودخانه) دقت کنید.هر چه در یک روز بر سرتان آمده را برای یک دوست صمیمی ‌ با آواز بخوانید.

كاربرد: آهنگسازی، خوانندگی، نوازندگی،نقد آثار موسیقایی و تدریس موسیقی در کودکستان.


هوش جسمی‌– حرکتی

این نوع هوش را احتمالا هیچ کدام از شما تا به حال هوش به حساب نمی‌آوردید؛ استعداد کنترل حرکات بدن و دستکاری ماهرانه اشیا. حتی بعضی‌ها می‌گویند ما هوش نشستن و هوش پیاده‌روی هم داریم.

معلوم است که اولین تصویر که از این نوع هوش به ذهنتان می‌آید، تصویر ژیمناستیک‌کار‌های ماهر است اما خدمت‌تان عرض شود که جراح‌ها و كسانی كه خوب از پس حركات موزون بر‌می‌آیند هم در این زمینه تبحر خاصی دارند.
پرورش: برای اینکه یک بدنسازی ذهنی انجام دهید قبل از هرچیز باید ورزش کنید، یکی از صنایع دستی را یاد بگیرید، مانند «دختری با کفش‌های کتانی» از تجریش تا راه‌آهن را روی جدول کنار خیابان راه بروید و بالاخره اینکه، تا می‌توانید پانتومیم بازی کنید.


كاربرد: ورزشکاری حرفه‌ای (از فوتبال گرفته تا پرتاب دیسک)، جراحی، مکانیکی .




هوش میان فردی

بخشی از آن چیزی که این روزها به نام هوش هیجانی معروف شده است و همه جا توی بوق و کرناست، همین هوش میان فردی است که اولین بار گاردنر از آن نام برده است. هوش میان‌فردی، توانایی ارتباط برقرار کردن و خوب ارتباط برقرار کردن و خوب درک کردن دیگران است. اگر در دوستان‌تان به سنگ صبور مشهور هستید، حتما از این نوع هوش برخوردارید.

پرورش: به یک NGO (سازمان غیردولتی) بپیوندید و ببینید برای عمل‌کردن به شعارهای مردمی‌تان چند مرده حلاج هستید. هر روز ۱۵ دقیقه به حرف یک نفر خوب گوش دهید (سخت است نه؟). اگر وبلاگ دارید به کامنت‌هایش جواب بدهید. در یک کلوب اینترنتی عضو شوید. زندگی آدم‌های مردم‌دار را بخوانید و ببینید چه کرده‌اند که این طور مشهور شده‌اند.

كاربرد: مشاور مدرسه، مشاور خانواده، مدیر روابط عمومی ‌یک شرکت، معلمی، پزشکی، مددکاری و فروشندگی.


هوش درون فردی

هوش درون فردی یعنی هوش درک کردن خود و استفاده از خودشناسی برای انتخاب هدف‌های زندگی. کسانی که هوش درون فردی دارند بسیار مستقل و فردیت یافته‌اند. آنها ریز و درشت عیب و خوبی‌های خودشان را می‌دانند و یک تصویر کامل از خودشان در ذهن دارند.


پرورش: مطلب‌های خودشناسی صفحه موفقیت را دوباره بخوانید، زندگینامه خودتان را بنویسید، رؤیاهای خودتان را بنویسید و ردی از خودتان را در آنها کشف کنید. تست‌های معتبر خودشناسی یا شخصیت را علامت بزنید تا تصویر بهتری از خودتان در ذهن داشته باشید.

كاربرد: روحانی، روان شناس بالینی و مخصوصا روانکاو، متخصص الهیات و شغل‌هایی که آدم آقای خودش است.


هوش طبیعت

گاردنر وقتی که نظریه هوش‌های هفت‌گانه‌اش در تمام دنیا سر و صدا کرده بود، دریافت که نظریه‌اش یک چیزی کم دارد و آن هوشی بود که آدم‌های عاشق طبیعت دارند؛ کسانی که می‌توانند طبیعت را بفهمند، در آن کار کنند و از آن لذت ببرند.

پرورش: یک باغچه شخصی در گوشه‌ای از خانه درست کنید و گیاه پرورش دهید. آخر هفته‌ها بروید کوهنوردی و تغییرات فصل‌های مختلف را ببینید و از طبیعت عکاسی کنید.

كاربرد: کشاورزی، متخصص گیاه شناسی، متخصص جانور شناسی، نقاشی و عکاسی از طبیعت و عضویت در تیم ملی یا فدراسیون کوهنوردی.
 

kaboos

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
315
امتیاز
29
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
مدال المپیاد
راهیابی به المپیاد واتر لو کانادا و کسب مقام اول
پاسخ : آرم سمپاد !

معنیش این که هرکی میاد بو سمپاد اینقدر می چرخوننش که فقط خدا می تونه به دادش برسه :)) :))
 

niloofar_al

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
100
امتیاز
20
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
بچه بودم المپیاد ریاضی دوست داشتم ولی الان فقط ادبیااااااااااااات :دی
رشته دانشگاه
فلسفه / علوم اجتماعی / علوم س
پاسخ : آرم سمپاد !

این یعنی کسی که هیچی هوش نداره سمپادی نیست !!!! ؟
 

ــــــبا

کاربر فعال
ارسال‌ها
73
امتیاز
71
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1 تهران
شهر
طهرون!
پاسخ : آرم سمپاد

چیزی که آرم سمپاد منو یادش میندازه "فرار مغز ها" ِ ! :D
ولی فک کنم معنیش همون هوش 8 گانه باشه! :D
 

pariya

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
689
امتیاز
970
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
شیراز
مدال المپیاد
یه حماقتی کردیم یه زمانی :|
پاسخ : آرم سمپاد

خب میتونستن یه شکل دیگه آرمو طراحی کنن که همین مفهومم بده

طراح کی بوده؟
 

oo00oo

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
539
امتیاز
703
نام مرکز سمپاد
علامه حلی1
شهر
تهران
مدال المپیاد
نچ!
دانشگاه
بقیت الله
رشته دانشگاه
دندان پزشکی
پاسخ : آرم سمپاد

اسم کتاب شیمی زیبا بود.
الان عکس میگیرم از اون صفحه میگذارم
 

Sampadik

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,666
امتیاز
7,041
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تــهران
پاسخ : آرم سمپاد

یکی حرف قشنگی زد نمی دونم کجا بود!
گفت : آرم کاملا نشون میده یعنی چی!
در قسمت وسط اسلام و ایرانه دیگه!
حالا شما جای اون فلش ها که دارن فرار میکنن تیزهوشان رو بذارین.!
 

meli

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,014
امتیاز
8,478
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
برنز کشوری کامپیوتر
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : آرم سمپاد

یه دفه یکی از معلمامون گفت قبل انقلاب سمپاد واسه استثنایی ها بوده هشتا پیکانشم:
نابینایان ، ناشنوایان ، معلولین جسمی ، معلولین ذهنی، و.... و آخریشم تیز هوشان بوده که بعد انقلاب فقط کردنش تیز هوشان...
بازم خودم مطمئن نیستم...
 

mahta.H

کاربر فعال
ارسال‌ها
58
امتیاز
67
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
پاسخ : آرم سمپاد

حذف شد.
 

Your feline

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,059
امتیاز
16,981
نام مرکز سمپاد
فرزانگـان
شهر
شهرستان
سال فارغ التحصیلی
105
پاسخ : آرم سمپاد

حقیقتش که نه ! فقط نگاش کردم ... و گفتم : به به ... به به ... عجب آرم خفنی !
 
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : آرم سمپاد

جدا وسطش الله ــه ؟!
باورتون میشه نمیدونسم تا الان ؟! D:
 

LOLLIPOP

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,186
امتیاز
11,408
نام مرکز سمپاد
فـرزانگان یک
شهر
تبـریـز
دانشگاه
پلی‌تکنیک
رشته دانشگاه
مهندسی پلیمر/رنگ
پاسخ : آرم سمپاد

به نظرم بهترین برداشت اینه که شاید ما ها مثل هشتا فلشش هرکودوممون به یه طرفی بریم ولی دلمون تو اون دایره ی وسطی گیره...
 

lindaa

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
573
امتیاز
3,604
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ابرشهرقدیم (نیشابور)
پاسخ : آرم سمپاد

معنی های مختلفی میتونه داشته باشه!ولی در کل خیلی قشنگه و خیلی کلاس داره!!!!
 

mamareza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,664
امتیاز
1,999
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی
شهر
تهران
دانشگاه
آزاد تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : آرم سمپاد

به نظر من ینی رشد از همه جهت.فلش هاش نشون میدن که بچه های سمپاد از همه جهت رشد میکنن و تک بعدی نیستن.
 

lindaa

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
573
امتیاز
3,604
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ابرشهرقدیم (نیشابور)
پاسخ : آرم سمپاد


یکیشم اینه که از 8 جهت بچه هارو پرورش میدن
1.از نظر رقابت(بیشترناسالم) :> (<
2.افزایش اعصابخوردی انها ~X(
3.جوش زدن بیشتر :-s
4.خرخونی بیشتر
5.افزایش سرکوفت زدن معلما :-< :-s
....
....
8.دراخر شاید هم یکم از فکرشون بیشتر استفاده کنن!!!! :D :))
 

poorya.kh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,567
امتیاز
8,851
نام مرکز سمپاد
شهیـد بهشتی
شهر
نیشابـور
دانشگاه
علم‌وصنعت‌ ایران
رشته دانشگاه
مهندسی‌کامپیوتر
پاسخ : آرم سمپاد

به نقل از mamareza :
به نظر من ینی رشد از همه جهت.فلش هاش نشون میدن که بچه های سمپاد از همه جهت رشد میکنن و تک بعدی نیستن.
اگه اینجوری بود که خوب بود و ما دیگه مشکلی نداشتیم
اما فعلا که بعضی شاید هم اکثر بچه های سمپاد فقط از نظر درسی رشد کردن
بچه ها مدرسه ما البته چند نفریشون فقط به خاطر درس با هم دوستی میکنن و ...
 

Mohparas

کاربر فعال
ارسال‌ها
42
امتیاز
10
نام مرکز سمپاد
در حال انتقال به علّامه حلّی
شهر
تهران
پاسخ : آرم سمپاد

یه زمانی، اون اول اولا( :D) منظور هوش هشت گانه بود، که البته همون موقع هفت تاش هم بیشتر اجرا نمیشد. الان اگه قرار باشه دوباره فلش گذاری کنند، 2 الی 3 تا برای مراکز خوب، 1 دونه هم برای بقیه مراکز فکر کنم بهترین حالتش باشه!
 

amir.mr

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
650
امتیاز
1,330
نام مرکز سمپاد
طلايه داران
شهر
اهواز
مدال المپیاد
زيست،رياضي...همشونم در حد مرحله اول :D
دانشگاه
شهيد بهشتي
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : آرم سمپاد

اگه بخوان بر اساس دانش اموزای مدرسه ی ما اون فلشا رو بذارن،نمیدونم،شاید یکی بیشتر نذارن...ای خدا ******* کنه اونیو که ورودی از راهنمایی به دبیرستانو برداشت همه سرشون رو انداختن پایین،از اونور حیاط اومدن اینور دبیرستانی شدن... :|
 

Mohparas

کاربر فعال
ارسال‌ها
42
امتیاز
10
نام مرکز سمپاد
در حال انتقال به علّامه حلّی
شهر
تهران
پاسخ : آرم سمپاد

به نقل از .:amir.mr:. :
اگه بخوان بر اساس دانش اموزای مدرسه ی ما اون فلشا رو بذارن،نمیدونم،شاید یکی بیشتر نذارن...ای خدا ******* کنه اونیو که ورودی از راهنمایی به دبیرستانو برداشت همه سرشون رو انداختن پایین،از اونور حیاط اومدن اینور دبیرستانی شدن... :|
میدونی اتفاقا کار خوبی بود، هرکسی که تو این مدرسه قبول میشه صرفا برای ریاضیات و هوش درسی نیومده، محیط مدرسه باید پویا باشه تا هرکسی بر اساس استعداد فردیش سنجیده و پرورش داده بشه، اینکه افراد رو فقط با یک فلش و هوش ریاضی از مدرسه اخراج و یا قبول کنند درست نیست و نوعی ظلمه..
 

mamareza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,664
امتیاز
1,999
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی
شهر
تهران
دانشگاه
آزاد تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : آرم سمپاد

به نقل از !Poorya! :
اگه اینجوری بود که خوب بود و ما دیگه مشکلی نداشتیم
اما فعلا که بعضی شاید هم اکثر بچه های سمپاد فقط از نظر درسی رشد کردن
بچه ها مدرسه ما البته چند نفریشون فقط به خاطر درس با هم دوستی میکنن و ...
ببینید من الان که از همه مراکز خبر ندارم.ولی در واقع یه جورایی هدف سمپاد رو گفتم.
ینی هدف سمپاد اینه که آدم هایی رو به جامعه تحویل بده که فقط از یه بعد رشد نکردن.
درسشون نسبتا خوبه.
تو مسابقات رباتیک برنامه نویسی و حتی خیلیاشون تو هنر قوی هستن.
از نظر اخلاق آدم های با شخصیتی هستن.
و ... .
 
بالا