• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

توسعه فردی

  • شروع کننده موضوع
  • مدیر کل
  • #1

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,596
امتیاز
37,032
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
توسعه‌‌ی فردی یعنی روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید تا هر آنچه زندگی پیش روی شما می‌گذارد بتوانید مدیریت کنید و به بهترین شکل از پس آن بربیایید. توسعه‌ی فردی به شما اجازه می‌دهد به جای اینکه منتظر باشید زندگی چیزهای خوب سر راه شما قرار دهد، خودتان کنترل اوضاع را در دست بگیرید و کاری کنید چیزهای خوب اتفاق بیفتند. ممکن است همیشه به چیزی که می‌خواهید نرسید، اما وقتی اهدافتان را دنبال می‌کنید تجربه‌ی زیباتر و پربارتری از زندگی خواهید داشت.

شما کاری می‌کنید که اتفاقات خوب براتون بیافته؟
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,278
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
کلا به نظرم توسعه فردی زیاد ربطی به اتفاق افتادن چیزهای خوب نداره! توسعه یک مفهوم خیلی گستردست ، که از شناختن استعداد تا انگیزش و برنامه ریزی و بهره وری رو شامل میشه! (به طور کلی توسعه در مفاهیم سیاسی، مدیریتی و اقتصادی هم همین مفهوم رو داره یعنی شناختن استعداد ها ، برنامه ریزی و بهره وری در حالی که استهلاک حداقل باشه! )
درست مثل تعریف توسعه ما باید استعداد های خودمون رو بشناسیم، و سعی کنیم روی استعداد هامون کار کنیم! و تلاش نکنیم توی چیزی که استعداد و تواناییش رو نداریم بهترین باشیم (برای مثال ما خیلی وقت ها برای اینکه انگیزه بگیریم میریم فیلم میبینیم که طرف مثلا پا نداره و قهرمانه دوــه و خب این دیدگاه درستی نیست چون شما نباید سراغ چیزی برید که تواناییش رو ندارید حالا در پایین توضیح میدم راجع به استهلاک ) دومین چیز بحث برنامه ریزیه که اصولا در توسعه ی فردی برنامه ریزی همون تقویت کردن مهارت های فردیه! و بعد از همه ی اینها بهره وریه که اگر شما مراحل یک و دو رو انجام بدید و بتونید در جایگاهی قرار بگیرید که با روحیات شما سازگار باشه قطعا بهره وری هم نمود پیدا میکنه!

حالا یک مقوله ای که وجود داره بحثِ استهلاکه! ما اصولا شنیدیم مثلا استهلاک انبار یا استهلاکِ خونه و ماشین! اما کمتر شنیدیم راجع به استهلاکِ آدم! و کلا وقتی شما در زمینه ای هستید که تواناییش رو ندارید یا دوستش ندارید ممکنه که بعد از مدتی احساس کنید که دیگه نمیتونید ادامه بدید خصوصا رشته هایی که اغلب سخت تر هستند و افراد خیلی باهوشی هم انتخابشون میکنند، این افراد بیشتر دچار استهلاک میشن چون باید انرژی و زمان زیادی رو برای چیزی که دوست ندارن بذارن! و بله توسعه ی فردی یک بخشیش همینه که شما بدونید چطور از استهلاک خودتون کم کنید .
حالا یک هینت بدم برای اینکه چطور میشه از استهلاک کم کرد:
کلا اگر شما میخواید وارد رشته یا کاری بسیار سخت بشید باید خیلی انگیزه/علاقه داشته باشید! و اگر میخواید وارد کاری ساده بشید که نیاز به انرژی و زمان زیادی نداره حتی با داشتن کمی انگیزه و علاقه میتونید از پسش بر بیاید! یعنی هر میزان که سختی کار بیشتر میشه علاقه هم باید بیشتر باشه که بتونید موفق باشید!

و اینکه شما لزومی نداره که همه ی مهارت های ابتدایی رو داشته باشید ، اگر مثلا شما فرد درونگرایی هستید و تحلیل های آماری رو دوست دارید هیچ لزومی نداره که تایم زیادی رو صرف یاد گرفتن چگونگی ارتباط با آدم ها بکنید! فقط باید شغل مورد نظر خودتون رو پیدا کنید و یا برعکس اگر آدمی هستید که زیاد به نظم و برنامه ریزی علاقه ندارید دلیلی نداره که مدیر تنظبم پروژه ی یک شرکت بشید!!

داشتن یک سری مهارت محدود ولی توانایی بیشتر در اونها واقعا ارزش بیشتری داره تا بلد بودن همه ی مهارت ها در حد ابتدایی! و توسعه دادن اتفاقا اگر خطی باشه و در راستای یک مهارت خاص بهتره تا زمانی که شما هم بخواید یک پیانیست بشید هم یک مهندس / دکتر موفق ، هم یک آشپز فوق العاده ، همچنین فردی که رکورد پرتاب وزنه رو میزنه مثلا!

|:
احساس میکنم شبیه این کتاب های موفقیت دارم حرف میزنم |:
 
بالا