• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

لزوم آموزش مسائل جنسی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

امیرحسین

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,075
امتیاز
15,767
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
خواجه نصیر
رشته دانشگاه
مهندسی برق
وقتی که به زندگی خودم تا به الان نگاه می‌کنم می‌بینم که هیچ آموزش خاصی در خصوص مسائل جنسی ازسوی آموزش پرورش و یا حتی پس از اون در دانشگاه ندیدم ولی این مسائل هیچ‌گاه حتی از زمان کودکی از زندگی من دور نبوده بیایم چند صفحه از خاطرات رو ورق بزنیم: (این بخش فقط سند‌های زنده‌ای از خاطراتم هستند که در هر سنی می‌تونه این مشکلات رخ بده و اگه فرد از افراد خطرناک دور نشه و یا از کسی کمک نخواد ممکنه گرون براش تمام بشه پس خوندنش واجب نیست به همین دلیل مخفی می‌کنمش)
1) وقتی که حدوداً 5 ساله بودم در سفر شیراز وقتی که با خانواده برای غذا در یک پارک بودیم و من مشغول بازی در پارک بودم یه پیرمردی اومد سراغم و رنگ لباس زیرم رو پرسید و من با سرعت هرچه تمام‌تر پا به فرار به سمت خانواده گذاشتم. (اون زمان طبیعتاً هیچ دیدی از لحاظ مسائل جنسی نداشتم ولی پرسیدن همچین سال شخصی فقط حکم فرار رو برای من داشت)
2) زمانی که دبستان بودم از اون افرادی نبودم که تو کوچه با هم سن و سال‌ها اوقاتش رو در کوچه بگذرونه و به ندرت بیرون می‌رفتم یه حالت ایزوله با دنیای بیرون با این حال خاطرم هست یک شب به بهانه‌ی هدیه دادن کارت‌های بازی عده‌ای پسر بزرگ‌تر می‌گفتن بیا بریم پشت‌بام از این کارت‌ها بهت بدیم و خب در عین گیج بودن از خواسته عجیبشون یه پسر دلسوز بهم هشدار داد که فاصله بگیر. من اون ماجرا رو به خانواده گزارش دادم و خب اونا خدا رو شکر می‌کردند که به خیر گذشته و خب چیزهایی که لازم بود رو تا حدی بهم هشدار دادند.
2) وقتی که راهنمایی بودم بین هم‌سن و سال‌های خودم حرکاتی رو می‌دیدم که اون زمان برای من معنی نداشت و خب الان متوجه‌ام که حرکات جنسی بود و حتی خاطر دارم که شخصی روحانی آوردند که مسائل شرعی مربوط به غسل رو توضیح بده؛ همه بچّه‌ها می‌خندیدند و خب یه سری چیزهای کلی گفته شد که هیچ سودمند نبود و چنان در لفافه حرف زده شد من هیچی نفهمیدم مثلاً می‌گفت شب خواب مرغ همسایه دیدی. حالا که به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم چقدر مضحک بوده.
3) اول دبیرستان معلم دینی دوباره مسائل شرعی رو باز کرد؛ اجازه مضحکه کردن کلاس رو نداد و بدون تعارف توضیحات لازم رو داد و جو جوری مفید شد که دانش‌آموزها سوال می‌پرسیدند و من مسائل شرعی رو یاد می‌گرفتم.
4) در دبیرستان یکی از هم‌کلاسی‌ها قصد ایجاد مزاحمت برایم داشت احتمالاً با خودش گفته بود این هیچی حالیش نیست و یا اینکه منزویه چیزی به کسی نمی‌گه و یا هر فکر خیال و دیگه که به خودش جرئت داده بود. با این حال من تو دبیرستان چشم و گوش بسته نبودم در واقع قبل از دبیرستان با یکی از دوستانم در مورد این مسائل صحبت کرده بودیم و راهنمایی بهم داده بود. این شد که از غرض هم‌کلاسی دبیرستان زود آگاه شدم و با همکلاسی سومی که بسیجی بود و به دلیل جایگاهش با مدیر و معاون ارتباط داشت در میون گذاشتم که فلان شخص فکر می‌کنم که قصد ایجاد مزاحمت جنسی داره و خواهش کردم که قبل از اینکه مشکلی پیش بیاد با مدیر در یون بذاره و اینکه گفتم چیزی برای اثبات ندارم و چیزی هم رخ نداده ولی احساس امنیت ندارم. خدا رو شکر همونطور که انتظار می‌رفت باهاش صحبت کردند و چند وقت بعد از اون ماجرا هم ازم چند بار پرسید و اطلاع دادم که خیلی وقته هیچ صحبتی با اون شخص ندارم و احساس امنیتی که می‌خواستم فراهم شده بود.
5) در دوران دانشگاه هم به دلیل اینکه معتقد بودند باید فرزندآوری بشه کلاً درس تنطیم و خانواده رو حذف کردند. من مجبور شدم خودم مسائل رو از اینترنت مطالعه کنم که برای رسیدن به یه منبع درست و قابل اعتماد زمان زیادی صرف کردم. (مسائل جنسی محدود به آمیزش جنسی بین مرد و زن نمی‌شه خیلی گسترده‌تر از این حرفاست)
آنقدر بی‌اطلاع و پرت از ماجرا نبودم (َشاید هم بودم :)) ) با این حال شخصیت آروم و منزوی که عمده ذهنش درگیر با مسائل ریاضی بود منو از خطرات این مسائل حفظ کرده بود در دوران بلوغ هم آموزش خاصی ندیدم و به جرات می‌تونم بگم که اگه آموزش دیده بودم که چطور احساسات و مسائل جنسی جدیدی که برام رخ می‌ده رو مدیریت کنم مسیر زندگیم خیلی بهتر از الان می‌بود؛ بالاخره بخشی جدیدی از دنیای من بود امّا در این بخش از زندگی تنها بودم.
حالا مسئله اصلی اینه وقتی که مسئله به این مهمی چرا همچنان در کشور ما تابو محسوب می‌شه و هیچ اقدامی برای حلش صورت نمی‌گیره؟ خاطرم هست که در زمان انتخابات بحث سندی به نام 2030 خیلی داغ شده بود و بخشی از اون سند شامل آموزش مسائل جنسی بود؟ چرا اینقدر جبهه‌گیری در مورد این مسائل می‌شه و اگر قرار نباشه این چیزا رو توی مدارس به مرور زمان یاد بگیریم پس از کجا باید یاد گرفت؟
آیا سایت‌ها و فروم‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی فضای امنی هستند؟ جدای از مسئله امنیتشون آیا مسائل رو به درستی و کاملی که باشه انتقال می‌دند؟ آیا هر مطلبی که در اینترنت هست نباید در سن خاصی به فرد انتقال داده بشه و بهتر نیست که فرد قدم به قدم با این مسائل آشنا بشه؟ آیا درسته این مسئولیت رو به عهده خانواده‌ها قرار بدیم؟ بنظرتون اونطور که باید کامل و به موقع مسائل رو برای فرزندانشون شرح می‌دهند؟ یا حتی از کجا ممکن که کودک در مقابل خانواده خودش امن باشه؟
چرا در دانشگاه باید درس تنظیم خانواده حذف بشه؟
(لطفاً اگه سایت کانال تلگرام یا پیج اینستای معتبر (داخلی یا خارجی) در خصوص آموزش این مسائل سراغ دارید پیغام خصوصی کنید)
 
آخرین ویرایش:

HeiSenberG

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
339
امتیاز
2,062
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خرم آباد
سال فارغ التحصیلی
1399
خب واضحه که هر فردی بالاخره یاد می‌گیره
حالا در یه کشور تو مدرسه و خانواده و اصولی یاد می‌دن
تو کشور ما و یه‌سری کشور دیگه‌هم بچه‌ها تو کوچه و خیابون و آب‌جوب و فاضلاب از بقیه بچه‌ها! و فیلمای پورن یاد می‌گیرن
 
آخرین ویرایش:

علـی

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
89
امتیاز
894
نام مرکز سمپاد
دستغیب
شهر
شیراز
مرسی از امیرحسین که این پست رو زد. خیلی مهمه که سعی کنیم دانش‌مون رو در زمینه مسائل این‌چنینی بالا ببریم تا در صورت لزوم بدونیم که چطور رفتار کنیم و سهم و حق ما چیه.

این رو مدت‌ها قبل Lorca نوشته بود، مضمونش مشابه ماجراهای اخیر هست.
این «آبرو»، از هر طرف که بهش نگاه کنین، خودش یک معضل شده توی ایران و صد البته البته که همین کانسپت در جوامع قدیمی وجود داشته کلاً. به خاطرش دروغ می‌گن، رشوه می‌دن، چشم‌شون رو همه‌چیز [تأکید می‌کنم، همه چیز] می‌بندن! یکی که عضو خانواده‌ست همه‌جور خلافی کرده و همه‌جور جرمی مرتکب شده، بقیه اعضای خانواده حتی اگر توی چهاردیواری خونه سرزنشش کنن، بیرون خانواده به هر کسی حرف بخواد بزنه یا حمله می‌کنن یا از بیخ و بن انکار می‌کنن؛ در بسیاری از خانواده‌ها برای حفظ آبرو با بچه‌ها عین اسبی که بخوان روش شرط‌بندی کنن رفتار می‌شه و مجبورن مطابق انتظارات مادر و پدر زندگی کنن، درس بخونن، عقایدشون رو انتخاب کنن، ازدواج کنن، بچه‌دار بشن و...، برای حفظ آبرو دخترا [یا حتی پسرا] باید هر بلایی سرشون میاد صداش رو در نیارن چون آبروی خانواده می‌ره و...

در آخر. البته که باید شکایت کرد. البته که باید داد زد و به هر نحوی آدم مجرم رو متوقّف کرد. کل این ماجرای اهمیت دادن به بکارت [که در مورد دخترها به نظر میاد مشکل اصلیِ این داستان آبرو و ایناست] رسماً‌ یک معیار تماماً چرند و قرون وسطایی برای قضاوت راجع به یک انسانه؛ آدم شرمش باید بیاد توی قرن بیست و یکم جوری راجع به این موضوع صحبت کنه انگار داره از اخلاق و شرافت یک انسان حرف می‌زنه. علنی نکردن جرم، مساویه با دل و جرأت دادن به مجرم و به افراد دیگه برای ارتکاب اون جرم.
حداقل در مورد دخترها این رو می‌شه گفت که همه‌ توی فضایی بزرگ شدن که روشون نشده چیزی در برابر آزار جنسی بگن. توی تاکسی، توی اتوبوس، توی خیابون، توی دانشگاه، توی مغازه، توی پارک و... همه‌جا، هر روز [به طور متوسط] دخترا مورد آزار قرار می‌گیرن، و بعضاً [در مواردی که توی مکان‌های شلوغ پیش میاد] هیچی نمی‌گن رسماً. که خب طبیعتاً باعث می‌شه اون مجرم دست از کارش برنداره و شاید همون روز، همون کار رو با بیست تا دختر دیگه هم انجام بده. این «هیچ‌چیز» نگفتن به خودیِ خودش یک حرکت اشتباهه؛ شما باید تو خیابون سر طرف داد بزنید؛ هدفتون هم این نباشه که بقیه بیان جلو حمایت کنن؛ این‌جا ایرانه، و نه تنها ممکنه هیچکس نیاد حمایت کنه، بلکه ممکنه افرادی که رد می‌شن زیر لب بهتون بگن تقصیر خودتون بوده که مثلاً لباستون تنگه، یا موهاتون بیرون یا آرایش دارید [به هر حال سرزنش و تخطئه‌ی قربانی توی ایران کار رایجی‌اه؛ به ویژه در مورد جرم آزار جنسی] مسئله این‌جاست که شما سکوت نکرده باشید در برابر یک جرم؛ به مجرم اجازه ندید بدون اینکه کوچکترین بهایی بپردازه، مرتکب جرم بشه.
 
آخرین ویرایش:

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
خب واضحه که هر فردی بالاخره یاد می‌گیره
حالا در یه کشور تو مدرسه و خانواده و اصولی یاد می‌دن
تو کشور ماهم بچه ها تو کوچه و خیابون و آب جوب و فاضلاب از بقیه بچه ها و فیلمای پورن یاد می‌گیرن
خب شما میگی فیلمای پورن!!!

بنظر شما از فیلمای پورن میشه این مسائل رو "یاد"گرفت؟؟اصن منبع خوبیه؟؟

تو همون خارجم و همون جهنمی:)که اینارو میسازن هم پورن منبع یادگیری نیست و از نظر روانشناسی جنسی تاثیر این فیلما رو بسیار مخرب میدونن پس باید منبعی برای یادگیری اینجور مسائل درست کنیم که در صورت نیاز*از نبودش بچه ها به فیلمای پورن پناه نبرن و خودشونو ارضا کنن
 

sadlove

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,382
امتیاز
31,812
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شـیراز
سال فارغ التحصیلی
93
من زیاد نخوندم پستاشو اما بنظرم مفیده این پیج اینستاگرام
@organic_minded
 

RREEZZAA

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
364
امتیاز
-89
نام مرکز سمپاد
علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
96
چند تا نكته بنظرم مي رسه:
يكي اينكه آموزش مسائل جنسي در مدارس ميشه اتفاق بيفته بدون اينكه در قالب سند ٢٠٣٠ باشه.در واقع اينجوري فك نكنيم كه سند ٢٠٣٠ فقط حاوي آموزش مسائل جنسي در مدارسه و مخالفت با اون، مخالفت با اين آموزش.اصلا بنظرم اگرهم بنا باشه در اين زمينه آموزشي داده بشه بايد متناسب با جامعه ي خود ما تدوين بشه تا دقيقتر باشه.قطعا آموزش اين مسائل در كشور ما با كشور هايي كه دراون ها همجنسبازي مجازه يا كشورهايي مثل صربستان ، مجارستان و روماني كه در اون ها فاحشه خانه براي ارتباط با حيوانات وجود داره ، بايد متفاوت باشه.

نكته دوم اينكه،
در اين زمينه مسائل مختلف و سؤالات گوناگوني پيش مياد كه بايد توسط انديشمندان حل بشه
مثلا تنوع مسائل جنسي بسيار زياده، كدوم مسائل واسه كدوم سن مناسبه ؟

سوم اينكه،
برخي آموزش ها در اين زمينه مفيد خواهد بود ولي برخي آموزش به تنهايي مفيد نخواهد بود
مثال مي زنم: مثلا آموزش نحوه ي مواجهه با آزار براي كودكان به به تنهايي مفيده ولي آموزش مضرات شوخي جنسي، خودارضايي و... به تنهايي مفيد نيست و جنبه بازدارندگي زيادي نداره. آموزش صرف به تنهايي نميتونه جلوي كودك آزاري رو بگيره.بنابر اين اونچه كه لازمه آموزش صرف نيست بلكه تربيت هم هست.
 

Armin-

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
94
امتیاز
309
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خرم آباد
من که نگفتم باید از این طریق یادگرفت!!
منظورم این‌بود که در حال حاضر داره این‌جوری پیش‌می‌ره.
شاید لحنم بد بوده
آره ناموسا راس میگی من ک به شخصه خودم وقتی کلاس چهارم بودم بدون اینکه بدونم چیه از تو کوچه و خیابون یاد گرفتم :| این رسمش نیست ولی شما انتظار دارید تو کشوری ک دختر و پسر هفت ساله رو از هم جدا میکنن بیان مسائل جنسی آموزش بدن ما از ریشه خرابیم
 

Elaheh_nas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
421
امتیاز
2,795
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ دبیرستان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1399
مدال المپیاد
نداشته بید
دانشگاه
محقق
رشته دانشگاه
فیزیک
تلگرام
اینستاگرام
واااااقعا تاپیک مفیدیه
یه خاطره خیلی تلخ دارم از این ماجرا
یکی از آشناهامون دو یا سه سال پیش مورد آزار واقع شده بود :|
انگار قضیه اینجوری بوده که با یه پسره تو چت‌روم آشنا شده بوده بعد باهم قرار ناهار گذاشتن پسره تو غذاش داروی خواب‌آور ریخته بوده بعد دختره خورده تو ماشین خوابش برده و ادامه ماجرا
قسمت تلخ‌ترش اینجاست که خونوادش (۳تا داداش بزرگتر +مامان و بابا) بهش گفته بودن حالا که همه فامیل این ماجرا رو فهمیدن ما نمیتونیم این بی‌آبرویی رو تحمل کنیم
خودکشی کن
روز بعدش خانواده رفتن بیرون
دختره تو خونه تنها بوده
موقع ناهار دختره دارو خورده و مرده
به همین سادگی
و اون پسره الان ازادانه داره برا خودش میگرده و احتمالا با چندتا دختر دیگه هم این کارو کرده
بدم میاد از این جامعه
از این مملکت
از این حکومت
از اون لعنتیایی که میبینن این چیزا رو ولی دردشون نمیاد
حالم ازشون بهم میخوره
انصافا ببینین چقدر درد داره
ببینین اون دختره چقدر اذیت شده
چقدر درد کشیده
اون ماجرا از یه طرف
اون حرف خونواده‌ش یه طرف دیگه
همین الانم که دارم مینویسمش دارم گریه میکنم
لعنت به این مملکت واقعا
 

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
با لعنت فرستادن این مشکلات درست نمیشه!!!

اینجور مسائلم فقط تو ایران نیست!بنظرم باید دنبال راهش گشت تا لعنت فرستادن
 

Elaheh_nas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
421
امتیاز
2,795
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ دبیرستان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1399
مدال المپیاد
نداشته بید
دانشگاه
محقق
رشته دانشگاه
فیزیک
تلگرام
اینستاگرام
حداقلش اینه که تو کشورای دیگه خونوادش بهش نمیگن برو خودتو بکش
هیچ کاری از دستمون برنمیاد
عملا هیج کاری
به جز اینکه بشینیم نگا کنیم و دردمون بیاد:)
ماشالا خونواده ها هم که انقدر باحیان به بچه هاشون این چیزا رو یاد نمیدن
 

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
شما یک جور میگی خانواده میگن*انگار این عمل قبولونده اس که همه خانواده ها همچین عکس العملی دارن نسبت به تجاوز!!!:)خب من دقیقا برعکسشو دیدم ایا این همه خانواده دختراشون اینکاره ان بهشون میگن خودکشی کنین؟

بحث باید بره سمت تابو شکنی!شما فکر میکنین خارج اینجور تابو ها هرگز وجود نداشته؟خیر اتفاقا هم وجود داشته اما اونا به جای لعنت فرستادن راه حل پیدا کردن و خرافات رو گذاشتن کنار نمونش هم خیلی هست!
مشکل ما اینه میخوایم یه شبه ره صد ساله رو بریم و منتظریم یک وادی الهی بیاد و مشکلمون رو حل کنه و ما بشینیم و فقط لعنت بفرستیم به بهونه اینک دیگه کاری نمیشه کرد!
 

Elaheh_nas

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
421
امتیاز
2,795
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۱ دبیرستان
شهر
اردبیل
سال فارغ التحصیلی
1399
مدال المپیاد
نداشته بید
دانشگاه
محقق
رشته دانشگاه
فیزیک
تلگرام
اینستاگرام
شما یک جور میگی خانواده میگن*انگار این عمل قبولونده اس که همه خانواده ها همچین عکس العملی دارن نسبت به تجاوز!!!:)خب من دقیقا برعکسشو دیدم ایا این همه خانواده دختراشون اینکاره ان بهشون میگن خودکشی کنین؟

بحث باید بره سمت تابو شکنی!شما فکر میکنین خارج اینجور تابو ها هرگز وجود نداشته؟خیر اتفاقا هم وجود داشته اما اونا به جای لعنت فرستادن راه حل پیدا کردن و خرافات رو گذاشتن کنار نمونش هم خیلی هست!
مشکل ما اینه میخوایم یه شبه ره صد ساله رو بریم و منتظریم یک وادی الهی بیاد و مشکلمون رو حل کنه و ما بشینیم و فقط لعنت بفرستیم به بهونه اینک دیگه کاری نمیشه کرد!
میشه فقط یه پیشنهاد عملی ارائه کنین لطفا؟
من در اون حد مطالعه ندارم که بدونم تو اروپا این تابوها چطور شکسته شده.
خیلی خوب میشه اگه یه گوشه از اینا رو اینجا به اشتراک بذارین شاید یه عده دیگه هم مثل من ندونن اینارو
 

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
ارجاع به انقلاب جنسی امریکا و تابوشکنی زیگموند فروید!

مسلما معایبی هم داشت!
 

Armin-

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
94
امتیاز
309
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
خرم آباد
به جا اینکه بر تاریکی لعنت بفرستم برخیزیم و شمعی بر افروزیم

مشکلات جنسی همه جا هست از ریشه مشکل داریم مثلاً همین مسئله ای ک بالا ذکر کردید باید علنی بشه مثل خانم جباری ک بقیه همچین واکنشی نشون ندن و نزارن دخترشون بمیره -_- مشکل از حکومته خیلی کتمان مسائلی جنسی داریم خداییش پسر ۱۶ ساله نمیدونه غسل جنابت چیه دختر ۱۰/۱۲ ساله نمی‌فهمه چرا باید عادت ماهانشو مخفی کنه پسر ده ساله نمی‌فهمه وقتی مرد بزرگی انگولکش می‌کنه چ خبره...
 

SAREH AKBARI

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
482
امتیاز
1,991
نام مرکز سمپاد
۳
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1400
راستش با این خیلی موافقم که اموزش دادن این مسائل باعث نمیشه که خیلی از این تعرضها اتفاق نیفته
ولی خوب میدونین اینکه شما هیچ اگاهی نسبت به این مسائل ندارین؛ وقتی مورد ازار قرار میگیرین، اونوقته که زجر بیشتری میکشین
و احتمالا تا اخر عمرتون به مشکل برمیخورین
راستش شاید منم اگه خیلی زودتر این چیزا رو میفهمیدم خیلی اتفاقا برام نمی افتاد!
 

sadlove

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,382
امتیاز
31,812
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شـیراز
سال فارغ التحصیلی
93
فک کنم لنتی ک @Elaheh_nas میگه بیشتر برا جو جامعهست
الان اون دختر مورد تجاوز هم قرار گرفته میتونست با روانکاوی و اینا ب ادامه زندگیش برسه اما بخاطر این تعصبات جاهلانه جامعه و این طرز افکار مردم و خونوادش کارش ب اینجا کشیده شده .
الان مثلن بین پسرای اینجا چند نفرشون اگه بدونن ب ی دختری تجاوز شده حاضرن برن باهاش ازدواج کنن ؟ و یا اینکه مورد بهتر اینکه مطمئنن ک خونوادشون هم مخالفت نمیکنن !؟ در حالیکه دختری ک باهاش ازدواج میکنن ممکنه قبل ازدواج با خیلی ها رابطه ای داشته باشه و نگه اما اونی ک بهش تجاوز شده گناهی نکرده . ینی ن فقط خانواده ها این تابو رو من شخصن بین نسل جوان هم دیدم .
 
بالا