• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

چگونه فیزیک را مفهومی یاد بگیریم؟

  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

sirvan1124

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
4
نام مرکز سمپاد
هیچ مرکزی
شهر
تهران
دانشگاه
خواجه نصیر
رشته دانشگاه
مکانیک
چگونه فیزیک را مفهومی یاد بگیریم؟ درس فیزیک را باید خوب فهمید و درک کرد. قبل از اینکه سراغ روش ها و راهکارهایی که برای آموزش مفهومی و پایه ای درس فیزیک وجود دارد برویم، خود شما باید خوب این را درک کنید که درس فیزیک را باید عمقی و مفهومی آموزش ببینید و در کلاس درس، حین مطالعه، حل تمرین و مسئله و .... این نکته را به خاطر داشته باشید. در طول ترم باید تلاش کنید مفاهیم را خوب درک کنید و مفاهیم را متوجه شوید. از مطالعه سطحی بپرهیزید و بدانید که تنها با حفظ کردن فرمولها نمی توانید در امتحان و کنکور در فیزیک موفق باشید. تعدادی از دانش اموزان و دانشجویان حتی سوالات و مسائلی که در جزوه خودشان دارند را هم حفظ می کنند. اگر اینطور عمل کنید تنها وقتی عینا همان سوال در امتحان مطرح شود می توانید پاسخ دهید و اگر سوالات کمی تغییر کند پاسخ دادن به انها برای شما سخت خواهد شد. با یادگیری عمقی و مفهومی فیزیک خیالتان راحت خواهد بود که برای هر سوالی راه حلی را می توانید ارائه دهید.
همانطور که گفته شد، برای آموزش مفهومی و پایه ای درس فیزیک راهکارهای مختلفی وجود دارد. در مرحله اول کلاسهای تدریس فیزیک در مدرسه و یا دانشگاه را جدی بگیرید. اتفاقا کلاس فیزیک برای یادگیری این درس بسیار مفید است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه روی مسائل و تمرینات بحث می شود. ممکن است خودتان یا یکی از همکلاسی هایتان سوال بپرسد و همین سوال باعث شود مسئله به خوبی باز شود و تشریح گردد. مدرس یا معلم فیزیک شما با سالها تجربه تدریس درس فیزیک به خوبی مسائل و مطالب را تشریح می کند و می توانید سوالات خودتان را بپرسید. خلاصه اینکه در این کلاسها چون مطلب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد اگر خودتان خوب دقت کنید و به مطالب گوش دهید و سوال بپرسید حتما خیلی خوب درس فیزیک را یاد خواهید گرفت.
با شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک می توانید هر اشکالی که دارید را بپرسید و درس را کاملا متوجه شوید. اگر مبحثی را در کلاس اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه خوب متوجه نشده اید و فرصت برای پرسیدن سوال وجود نداشته است، در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک می توانید از مدرس خصوصی خودتان هر سوالی را بپرسید. کلاسهای تدریس خصوصی به صورت کلی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفیدتر و پربازده تر است. در حقیقت فرمولهای فیزیک باید خوب توضیح داده شود و مسائلی مختلفی با استفاده از آنها حل شود تا دانش آموز یا دانشجو درس را خوب متوجه شود.
آیا با شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک می توان درس فیزیک را مفهومی یاد گرفت؟ یکی از بهترین راهکارها برای اموزش عمقی و مفهومی درس فیزیک شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک است. در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه زمان بیشتری برای یادگیری وجود دارد و تعداد جلسات را به تناسب حجم مطالب می توان افزایش داد. با در اختیار داشتن زمان کافی در جلسات خصوصی فیزیک می توان روی مسائل و تمرینات مختلف بیشتر بحث کرد، درس را بهتر و با جزئیات بیشتر تشریح نمود، تمرینات و مسائل بیشتری حل کرد و نمونه سوالهای امتحانی و تست های کنکور سالهای قبل را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داد. همه ی این موارد باعث می شود در این کلاسها درس فیزیک را بتوان بهتر یاد گرفت.
 
بالا