• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

حقوق نابرابر زنان وشروط ضمن عقد

  • شروع کننده موضوع
  • #1

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
خوب تو جامعه ودینی زندگی میکنیم که بر اساس قوانین حقوق زنان در حد انسان نیست وبهشون کمتر از انسان نگاه میشه....
________________________________________________________________________________
زهرا نعمتی پرچمدار بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته تیر و کمان از سوی همسرش ممنوع‌الخروج شد.

رهام شهابی‌پور، همسر زهرا نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شد: بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده و تا این لحظه با وجود این که چندین‌بار خواستار بازگشت او به منزل بودم از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده است. پس از این اتفاق او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند. اگرچه نمی‌دانم با چه مجوزی توانست به عنوان نماینده سازمان ملل کشور را ترک کند و عازم سوییس شود.

شهابی‌پور خاطرنشان کرد: به هر صورت یکسری مسائل و مشکلات خانوادگی پیش آمده که قابل حل است و نیاز نیست تا حد طلاق به آن دامن زده شود.

او تهدید کرد، بهتر است نعمتی این مسیر را ادامه ندهد.
منبع:ایسنا

______________________________________________________________________________


یه مدت خیلی سروصدا کرد این خبر وخیلیا خواهان اصلاحش شدن.....از روز انتشارش معاون امور زنان رئیس جمهور وچند نفر از نمایندگان دنبال اصلاح این قانون بودن...وسایتهای خبری وکانالها هر از گاهی ازشون صحبت میشد.....و خوب امیدوار بودیم اصلاح بشه...ولی چند روزی میشه که کاملن مسکوت شده این طرح...


این تاپیک میخوایم درباره ناعدالتی ومحدودیتهای قوانین بعد از ازدواج برای زنان وراهکارهای کمتر کردن این محدودیتها بحث کنیم....
از شروط ضمن عقد چی میدونین؟
شاهد تجربه ای بودین در اشناها وفامیل یا دوستان؟
چه قوانینی بعد از ازدواج زنان رو محدود میکنن؟
راه حلی براش سراغ دارین؟

میتونین سوالی هم داشتین بپرسین...بچه هایی از سایت که حقوق خوندن یا اشنایی دارن با این قوانین جوابتونو بدن.
 
آخرین ویرایش:

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
از بهترین راهکارها،مبارزه با عقاید عصر حجری اسلامه!
عقایدی مثل تملک مرد بر زن مستقیما از اون میان و در همه کشورای اسلامی و در همه زمانهاشون دیده میشه.
خوشبختانه جوامعی که دین رو به حاشیه روندن،موفقیتای زیادی در این زمینه بدست اوردن.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
از بهترین راهکارها،مبارزه با عقاید عصر حجری اسلامه!
عقایدی مثل تملک مرد بر زن مستقیما از اون میان و در همه کشورای اسلامی و در همه زمانهاشون دیده میشه.
خوشبختانه جوامعی که دین رو به حاشیه روندن،موفقیتای زیادی در این زمینه بدست اوردن.

خوب میکائیل حق با توعه....شوربختانه قانون اساسیمون بر اساس همین عقاید نوشته شده....
چه قوانین ضد زنی(منظور اونایی که به بعد از ازدواج مربوط میشن) قانون اساسی هستن که دلیل وجودش اسلامه؟
میتونی این قوانینو توضیح بدی برامون؟
 

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
خوب میکائیل حق با توعه....شوربختانه قانون اساسیمون بر اساس همین عقاید نوشته شده....
چه قوانین ضد زنی(منظور اونایی که به بعد از ازدواج مربوط میشن) قانون اساسی هستن که دلیل وجودش اسلامه؟
میتونی توضیح بدی برامون؟
معروفترینش همون دیه زن و توجیه فوق العاده احمقانه ایه که براش اوردن.
من دقیقا مو به مو قوانین مملکت عاغا عمام ظمان(!) درباره زنان رو نمیدونم بلکه بیشتر رو "دیدگاه و برداشت کلی" تکیه دارم چون هم پرداختن بهشون ساده تره هم پایه و اساس اون قانون اساسی مزخرفن.مثلا محمد میگه:
مردان مسلط بر زنان و سرپرست ایشان‌اند چرا که خداوند برخی را بر برخی دیگر برتری داده‌است؛ پس مردان از اموال خویش به زنان نفقه دهند و زنان شایسته و مطیع و حافظان خانه در غیاب شوهر باشند و آنچه خداوند به نگهداری آن دستور داده، نگه‌دارند
این عقیده دیوانه وار و متحجرانه به تنهایی کل موارد مطیع بودن زن در برابر مرد که تو پست اول بهش اشاره کردیو در بر میگیره.از جمله حق چند همسری و ممنوعیت چند شوهری.
منع ازدواج زن مسلمون با مرد کافرم همینطور.
 
آخرین ویرایش:

هولدن

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
884
امتیاز
12,092
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
96
من فکر میکنم بعد ازدواج زندگی مشترکه نمیتونیم بگیم طرف مقابل حق دخالت نداره (چه مرد چه زن)
یه سری شرایطی هست بهش میگن ضمن عقد مثه حق طلاق و حضانت بچه وسفر و کار کردن و... اینارومیشه اضافه کرد(زنی که ازدواج میکنه میتونه اینارو ازمرد بگیره)
تو فامیل واشناها دیدم زنهایی که قدرت داشتن ، خواستن اذیت کنن دمار از روزگار شوهر بیچاره دراوردن پس بهترین راه کار اینه زیادم قدرت نداشته باشن:-"
مردای گرام:D
ازحق تون نگذرید:-"شرایط ضمن عقدو قبول نکنید(مخصوصا حق طلاق و حضانت بچه، بعضا کار) +مهریه رو بتونید بدید شاهکار کردید
.....‌.‌‌‌‌‌‌‌.‌.‌.

مثلا تو فامیل ،زنه چون اکثر چیزا به اسمش بود علنی زور میگفت و اخرین بار حق کار کردن هم گرفت(من باکار‌کردن مشکل ندارم اما این مدلی رفتار کردن شدیدا مشکل دارم)یا مثلا تو جمع بهش تیکه مینداخت و تحقیرش میکرد
(یه چیزایی تو مایه های سهیل تو سریال عاشقانه:D ولی فرقش این بود سهیل قیافه داشت اما اون بیچاره قیافه هم نداره)
.........................
وهمون طور که استنلی گفت باید قوانین تغییر کنند توصیه های من برای این قوانینه
[چه قدر ویرایش کردم این پستو:-"]
 
آخرین ویرایش:

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
فکر میکنم شما کلا با درکِ این مسئله مشکل دارید.
ببینید اولا که تو اسلام تملک فقط مختص خداست و مرد "هیچ" تملکی نداره. مرد سرپرست زن هست. و این حکمیه که تو اسلام درسته. تو اسلام.تو.میفهمید؟ تو!
پس شما مطلقا نمیتونید به یه زن بگید که آره دارن حق تورو میخورن و اینا. زن اگه میخواد میتونه از اسلام خارج شه(که قبلا هزاران بار(:|) گفتم اعدام هم نمیشه). خیلی از چیزای اسلام از نظر شما منطقی نیستن. مثلا خمس که حتی تو قرآن هم اومده به نظرِ من منطقی نیست. ولی بهش احترام میذارم. چون مسلمونم.
شما تا وقتی مسلمون نیستید که هیچ، وقتی مسلمون شدید یعنی چی؟ یعنی قوانین اسلامی رو قبول کردید. پس هیچ اعتراضی هم نباید بکنید. میفهمید که؟
منم که معتقدم جامعه باید سکولار باشه.
پس چی شد؟ شما مسلمون نیستید ما با شما کاری نداریم.این هیچ چی. شما مسلمون هستید، یعنی تحت قوانین اسلامی هستید و با این منطق( ِ از نظر ما درست) که "ما توانایی درک همه احکام الهی رو نداریم و فقط تا یه جایی میتونیم درکشون کنیم" از حکم اطاعت میکنید.(با در نظر گرفتنِ این نکته که بار ها و بار ها تو آیات قرآن گفته شده با محبت و عدالت و مهربانی و انصاف با همسرتون برخورد کنید و حق ندارید بی دلیلِ منطقی آزادیشون رو بگیرید!)
زنِ غیرمسلمون==» به من چه ؟ :|
زنِ مسلمون==» با همون منطقی که گفتم( و با در نظر گرفتن نکاتی که گفتم) باید حکم رو اجرا کنید. البته اگه میخواید میتونید تو عقد شرط بذارید و پدرِ مردرو در بیارید :|
پ.ن: برای بی ربط نبودن به تاپیک، اگه با این حکم مشکل دارید میتونید سکولاریسم طلب شید / :
 
آخرین ویرایش:

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
متاسفانه عقاید پوچ اسلام،شدن مبنای قانون گذاری کشور ما:
http://www.eslam.nu/2016/07/04/زن-برده-ای-پنهان-اسلام/

کسانی هم که میگن برگشت از دین اسلام حکمش اعدام نیست،اینو بخونن:
مرتد به کسیمی گویند که قبلا مسلمان بوده و بعد از دین اسلام برگشته باشد.به این صورت که یا خدا را انکار کرده، یانبوت و قرآن را مُنکر شده ویا یکی از ضروریات دین را منکر شده، یا حلالی را حرام و یاحرامی را حلال کرده باشد. چنین شخصی از نظر اسلام، مُرتَد محسوب می شود.
مرتد بر دو قسم است:
مرتد فطری و مرتد ملّی
مرتد فطری : کسی است که فطرتاً مسلمان بوده ،یعنی از پدرو مادری مسلمان، به دنیا آمده و خود هم مسلمان بوده بعداً مرتد شده است.
مرتد ملی: کسیاست که از پدر و مادر غیر مسلمان به دنیا آمده و بعد از رشد و بلوغ مسلمان شده و بعد ازمدتی از اسلام بر گشته است. این شخص را مرتد ملی می گویند. حکم مرتد فطری، قتل است چهتوبه کند یا در ارتدادش باقی باشد.
امّاحکم مرتد ملّی این است که تا سه روز به او مهلت می دهند،اگر توبه کرد و دوباره اسلام را پذیرفت، رهایش می کنند. در غیر این صورت او را به قتلمی رسانند .
دلیل قتل مرتد فرموده پیغمبر اکرم(ص) است که فرمود: کسی که دینش رابه دین دیگر تبدیل کند پس او را بکشید .
هم چنین عمّار از امام صادق(ع) روایت کردهکه آن جناب فرمودند: (شخص مسلمان از اسلام ارتداداختیار کرده و نبوت پیامبر اکرم(ص) را انکار نموده و بر هر کسی که این امر را بشنودخونش مباح بوده و بر امام مسلمین است که او را کشته و توبه اش را نپذیرد.)[ii]
این است حکمکسی که شریعت را زیر پا بگذارد مثل سلمان رشدی مرتد که امام (ره ) حکم قتل او راصادر فرموده و این حکم قطعی است و قابل عفو و بخشش نیست و هرگز نسخ نمی شود، زیرا بر اساس ادله معتبر شرعی از روایات پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین (ع) است که ما فقط دو مورد از آنها را نقل کردیم .
در اینجا باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم:
1- در مسایل علمی باید با منطق و استدلال سخن گفت نه با داد و فریاد و احیاناً توهین و افترا و عکس العمل های فیزیکی، زیرا چنین روشهایی حاکی از ضعف استدلال است و معمولا نتیجه معکوس دارد.
2- مسأله حکم ارتداد در اسلام ناظر به معانی و اهداف خاصی است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اعتقادی. مقصود آن است که در صدر اسلام، گروهی از مشرکین و احیاناً اهل کتاب، توطئه ای چیده بودند که صبحها اسلام آورده و شامگاهان از اسلام برگردند، تا موجبات ضعف ایمان و سستی اعتقاد را در مسلمین فراهم آورند. اسلام برای مقابله با این توطئه که همیشه وجود دارد، احکام ارتداد را وضع نمود، که باید هم با چنان توطئه ها و دسیسه هایی متناسب باشد.
3- ازنظراسلام تحقق دقیق ارتداد دارای ارکان خاصی است که بدان اشاره می شود.
اول این که؛ شخص اسلام آورده و سپس از اسلام روی گردانده باشد. ولی اگر کسی از همان اوان بلوغ اسلام نیاورد او را مرتد محسوب نمی کنند.
دوم آن که؛ ارتداد خود را آشکار نماید. یعنی برگشتن خود از دین مبین اسلام یا اموری که در حکم آن است.(مثل انکار یکی از ضروریات دین) را اظهار کند. پس اگر کسی قلباً از دین اسلام بر گردد، ولی بدان تظاهر نکرده و آن را به زبان نیاورد، احکام مرتد متوجه او نخواهد بود.
سوم: متلفت باشد که انکار این ضروری، برابر با انکار خدا و یا رسول خدا(ص) است.

با توجه به نکات یاد شده (پذیرش اسلام و بعد اظهار ارتداد) معلوم می شود که این حکم، یک تدبیر برای حفظ جامعه اسلامی از فرو پاشی اعتقادی آن است و در تمام ادیان کم و بیش چنین حصارهای نگهدارنده ای وجود دارد.
4- انکار هر حکمی (ولو ضروری نباشد) برابر با ارتداد نیست و حتی انکار ضروری بدون التفات به لازمه ضروری آن (که انکار نبوت یا الوهیت یا تکذیب آنان است) هم ارتداد آور نیست. و در حکومت اسلامی باید در دادگاه صالحی این امر ثابت شود و کسی مجاز نیست که خود مجری حکم ارتداد باشد.
دَعَائِمُ الْإِسْلَامِ، رُوِّینَا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ مَنْ بَدَّلَ دِینَهُ فَاقْتُلُوهُ، مستدرکوسایل الشیعه جلد 8 صفحه163باب45حدیث1.

[ii]- مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ وَ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ جَمِیعاً عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ عَمَّارٍ السَّابَاطِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ کُلُّ مُسْلِمٍ بَیْنَ مُسْلِمَیْنِ ارْتَدَّ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ جَحَدَ رَسُولَ اللَّهِ ص نُبُوَّتَهُ وَ کَذَّبَهُ فَإِنَّ دَمَهُ مُبَاحٌ لِمَنْ سَمِعَ ذَلِکَ مِنْهُ وَ امْرَأَتَهُ بَائِنَةٌ مِنْهُ یَوْمَ ارْتَدَّ وَ یُقْسَمُ مَالُهُ عَلَی وَرَثَتِهِ وَ تَعْتَدُّ امْرَأَتُهُ عِدَّةَ الْمُتَوَفَّی عَنْهَا زَوْجُهَا وَ عَلَی الْإِمَامِ أَنْ یَقْتُلَهُ إِنْ أَتَوْهُ بِهِ وَ لَا یَسْتَتِیبَهُ;کافی جلد6 صفحه 174
http://www.askdin.com/showthread.php?t=3094



میبینیم که افراد از خانواده مسلمان،برای حفظ جونشونم که شده باید این احکام وحشیانه رو تحمل کنن! جامعه مدرن نه تنها باید این دین رو از حکومت جدا کنه،بلکه هرگزم نباید مدارایی باهاش داشته باشه! ازادی عقیده فقط وقتی خوبه که تا این حد اسیب رسان نباشه!
 

Arshawm

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
118
امتیاز
584
نام مرکز سمپاد
حلي ٣
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
خوب تو جامعه ودینی زندگی میکنیم که بر اساس قوانین حقوق زنان در حد انسان نیست وبهشون کمتر از انسان نگاه میشه....
________________________________________________________________________________
زهرا نعمتی پرچمدار بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته تیر و کمان از سوی همسرش ممنوع‌الخروج شد.

رهام شهابی‌پور، همسر زهرا نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا مدعی شد: بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو زهرا نعمتی بنا به دلایلی منزل را ترک کرده و تا این لحظه با وجود این که چندین‌بار خواستار بازگشت او به منزل بودم از زندگی با من امتناع کرده و حتی درخواست طلاق داده است. پس از این اتفاق او را ممنوع‌الخروج کرده‌ام تا نتواند در هیچ تورنمنت برون‌مرزی شرکت کند. اگرچه نمی‌دانم با چه مجوزی توانست به عنوان نماینده سازمان ملل کشور را ترک کند و عازم سوییس شود.

شهابی‌پور خاطرنشان کرد: به هر صورت یکسری مسائل و مشکلات خانوادگی پیش آمده که قابل حل است و نیاز نیست تا حد طلاق به آن دامن زده شود.

او تهدید کرد، بهتر است نعمتی این مسیر را ادامه ندهد.
منبع:ایسنا

______________________________________________________________________________


یه مدت خیلی سروصدا کرد این خبر وخیلیا خواهان اصلاحش شدن.....از روز انتشارش معاون امور زنان رئیس جمهور وچند نفر از نمایندگان دنبال اصلاح این قانون بودن...وسایتهای خبری وکانالها هر از گاهی ازشون صحبت میشد.....و خوب امیدوار بودیم اصلاح بشه...ولی چند روزی میشه که کاملن مسکوت شده این طرح...


این تاپیک میخوایم درباره ناعدالتی ومحدودیتهای قوانین بعد از ازدواج برای زنان وراهکارهای کمتر کردن این محدودیتها بحث کنیم....
از شروط ضمن عقد چی میدونین؟
شاهد تجربه ای بودین در اشناها وفامیل یا دوستان؟
چه قوانینی بعد از ازدواج زنان رو محدود میکنن؟
راه حلی براش سراغ دارین؟

میتونین سوالی هم داشتین بپرسین...بچه هایی از سایت که حقوق خوندن یا اشنایی دارن با این قوانین جوابتونو بدن.
جالبه شوهره نوشته "و حتي درخواست طلاق داده"
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
متاسفانه عقاید پوچ اسلام،شدن مبنای قانون گذاری کشور ما:
http://www.eslam.nu/2016/07/04/زن-برده-ای-پنهان-اسلام/

کسانی هم که میگن برگشت از دین اسلام حکمش اعدام نیست،اینو بخونن:
مرتد به کسیمی گویند که قبلا مسلمان بوده و بعد از دین اسلام برگشته باشد.به این صورت که یا خدا را انکار کرده، یانبوت و قرآن را مُنکر شده ویا یکی از ضروریات دین را منکر شده، یا حلالی را حرام و یاحرامی را حلال کرده باشد. چنین شخصی از نظر اسلام، مُرتَد محسوب می شود.
مرتد بر دو قسم است:
مرتد فطری و مرتد ملّی
مرتد فطری : کسی است که فطرتاً مسلمان بوده ،یعنی از پدرو مادری مسلمان، به دنیا آمده و خود هم مسلمان بوده بعداً مرتد شده است.
مرتد ملی: کسیاست که از پدر و مادر غیر مسلمان به دنیا آمده و بعد از رشد و بلوغ مسلمان شده و بعد ازمدتی از اسلام بر گشته است. این شخص را مرتد ملی می گویند. حکم مرتد فطری، قتل است چهتوبه کند یا در ارتدادش باقی باشد.
امّاحکم مرتد ملّی این است که تا سه روز به او مهلت می دهند،اگر توبه کرد و دوباره اسلام را پذیرفت، رهایش می کنند. در غیر این صورت او را به قتلمی رسانند .
دلیل قتل مرتد فرموده پیغمبر اکرم(ص) است که فرمود: کسی که دینش رابه دین دیگر تبدیل کند پس او را بکشید .
هم چنین عمّار از امام صادق(ع) روایت کردهکه آن جناب فرمودند: (شخص مسلمان از اسلام ارتداداختیار کرده و نبوت پیامبر اکرم(ص) را انکار نموده و بر هر کسی که این امر را بشنودخونش مباح بوده و بر امام مسلمین است که او را کشته و توبه اش را نپذیرد.)[ii]
این است حکمکسی که شریعت را زیر پا بگذارد مثل سلمان رشدی مرتد که امام (ره ) حکم قتل او راصادر فرموده و این حکم قطعی است و قابل عفو و بخشش نیست و هرگز نسخ نمی شود، زیرا بر اساس ادله معتبر شرعی از روایات پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین (ع) است که ما فقط دو مورد از آنها را نقل کردیم .
در اینجا باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم:
1- در مسایل علمی باید با منطق و استدلال سخن گفت نه با داد و فریاد و احیاناً توهین و افترا و عکس العمل های فیزیکی، زیرا چنین روشهایی حاکی از ضعف استدلال است و معمولا نتیجه معکوس دارد.
2- مسأله حکم ارتداد در اسلام ناظر به معانی و اهداف خاصی است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا اعتقادی. مقصود آن است که در صدر اسلام، گروهی از مشرکین و احیاناً اهل کتاب، توطئه ای چیده بودند که صبحها اسلام آورده و شامگاهان از اسلام برگردند، تا موجبات ضعف ایمان و سستی اعتقاد را در مسلمین فراهم آورند. اسلام برای مقابله با این توطئه که همیشه وجود دارد، احکام ارتداد را وضع نمود، که باید هم با چنان توطئه ها و دسیسه هایی متناسب باشد.
3- ازنظراسلام تحقق دقیق ارتداد دارای ارکان خاصی است که بدان اشاره می شود.
اول این که؛ شخص اسلام آورده و سپس از اسلام روی گردانده باشد. ولی اگر کسی از همان اوان بلوغ اسلام نیاورد او را مرتد محسوب نمی کنند.
دوم آن که؛ ارتداد خود را آشکار نماید. یعنی برگشتن خود از دین مبین اسلام یا اموری که در حکم آن است.(مثل انکار یکی از ضروریات دین) را اظهار کند. پس اگر کسی قلباً از دین اسلام بر گردد، ولی بدان تظاهر نکرده و آن را به زبان نیاورد، احکام مرتد متوجه او نخواهد بود.
سوم: متلفت باشد که انکار این ضروری، برابر با انکار خدا و یا رسول خدا(ص) است.

با توجه به نکات یاد شده (پذیرش اسلام و بعد اظهار ارتداد) معلوم می شود که این حکم، یک تدبیر برای حفظ جامعه اسلامی از فرو پاشی اعتقادی آن است و در تمام ادیان کم و بیش چنین حصارهای نگهدارنده ای وجود دارد.
4- انکار هر حکمی (ولو ضروری نباشد) برابر با ارتداد نیست و حتی انکار ضروری بدون التفات به لازمه ضروری آن (که انکار نبوت یا الوهیت یا تکذیب آنان است) هم ارتداد آور نیست. و در حکومت اسلامی باید در دادگاه صالحی این امر ثابت شود و کسی مجاز نیست که خود مجری حکم ارتداد باشد.
دَعَائِمُ الْإِسْلَامِ، رُوِّینَا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَالَ مَنْ بَدَّلَ دِینَهُ فَاقْتُلُوهُ، مستدرکوسایل الشیعه جلد 8 صفحه163باب45حدیث1.

[ii]- مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ وَ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ جَمِیعاً عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ عَمَّارٍ السَّابَاطِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ کُلُّ مُسْلِمٍ بَیْنَ مُسْلِمَیْنِ ارْتَدَّ عَنِ الْإِسْلَامِ وَ جَحَدَ رَسُولَ اللَّهِ ص نُبُوَّتَهُ وَ کَذَّبَهُ فَإِنَّ دَمَهُ مُبَاحٌ لِمَنْ سَمِعَ ذَلِکَ مِنْهُ وَ امْرَأَتَهُ بَائِنَةٌ مِنْهُ یَوْمَ ارْتَدَّ وَ یُقْسَمُ مَالُهُ عَلَی وَرَثَتِهِ وَ تَعْتَدُّ امْرَأَتُهُ عِدَّةَ الْمُتَوَفَّی عَنْهَا زَوْجُهَا وَ عَلَی الْإِمَامِ أَنْ یَقْتُلَهُ إِنْ أَتَوْهُ بِهِ وَ لَا یَسْتَتِیبَهُ;کافی جلد6 صفحه 174
http://www.askdin.com/showthread.php?t=3094



میبینیم که افراد از خانواده مسلمان،برای حفظ جونشونم که شده باید این احکام وحشیانه رو تحمل کنن! جامعه مدرن نه تنها باید این دین رو از حکومت جدا کنه،بلکه هرگزم نباید مدارایی باهاش داشته باشه! ازادی عقیده فقط وقتی خوبه که تا این حد اسیب رسان نباشه!
یعنی کلا به چیزتم نیست من چی میگما :|
دیگه حوصله تکرار صدباره حرفام رو ندارم!
ارجاع به تاپیک و مفهوم تواتر.
 

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
یعنی کلا به چیزتم نیست من چی میگما :|
دیگه حوصله تکرار صدباره حرفام رو ندارم!
ارجاع به تاپیک و مفهوم تواتر.
دلیلی نمیبینم به دلایل مزخرف و غیراسلامی(!) برای شناخت احکام اسلام،اهمیتی بدم!
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
دلیلی نمیبینم به دلایل مزخرف و غیراسلامی(!) برای شناخت احکام اسلام،اهمیتی بدم!
واقعا حرف منطقی ای زدید. ممنون که اینقدر با منطق استدلال من رو رد میکنید =)
:|
من از احکام و مفاهیم اسلامی استفاده کردم! چطور میگید غیراسلامی؟
 

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
واقعا حرف منطقی ای زدید. ممنون که اینقدر با منطق استدلال من رو رد میکنید =)
:|
من از احکام و مفاهیم اسلامی استفاده کردم! چطور میگید غیراسلامی؟
تابحال چنیدین بار استدلال کردیم شما براتون مهم نیست!
وقتی داریم درباره یه "مکتب" حرف میزنیم و نه "چیز درست"،مرجعیت قابل قبوله نه عقل.اگه بخوایم عقلو بکار ببریم که کل دین میره رو هوا!
وقتی حکمی مبنای تمام حکومتای اسلامی و مورد قبول فقهای بزرگه،به اندازه کافی در تفکر بیمار اسلامی معتبر بوده.
علیمپو هم تو پست اولش جواب خوبی داد.
 
  • لایک
امتیازات: fteh

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
تابحال چنیدین بار استدلال کردیم شما براتون مهم نیست!
وقتی داریم درباره یه "مکتب" حرف میزنیم و نه "چیز درست"،مرجعیت قابل قبوله نه عقل.اگه بخوایم عقلو بکار ببریم که کل دین میره رو هوا!
وقتی حکمی مبنای تمام حکومتای اسلامی و مورد قبول فقهای بزرگه،به اندازه کافی در تفکر بیمار اسلامی معتبر بوده.
علیمپو هم تو پست اولش جواب خوبی داد.
استدلال های شما چیزی جز "شما مرجع نیستید و باید به بزرگانِ دین مراجعه کرد" نبوده. قبلا هم گفتم که حرفتون قابل قبول نیست.
خط دوم، برای بار صدم، فتوا=عقل+حدیث+قرآن !
خط سوم، درمورد حجاب اجباری هم مطلقا "هیچ" حکمی تو اسلام نیست! ولی یکی از مبانی حکومت ایران و کشورای دیگه اسلامیه. دلیل میشه متعلق به اسلام باشه؟ حرفتون منطقی نیست.
میتونی نقل قول من رو هم بخونی.
 

helii

کاربر فعال
ارسال‌ها
35
امتیاز
60
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
ایران
به نظر منم 90درصد مشکلات زنان به خاطر استفاده کردن از قوانینیه که میگن واسه اسلامه گرچه من قبول ندارم چون از بچگی به ما میگفتن خدا عادله ولی هرچی بزرگتر میشم میبینم قوانینی رو که به خدا نسبت میدن اصلا عادلانه نیس.ب نظر من این هارو مراجع تقلید و ملاها از خودشون دراوردن و مردم عوام و کم سواد 200 سال پیش هیچ مخالفتی نکردن و همینطوری اومده و اومده تا رسیدیم به اینجا...کشورایی که قانون رو از دین جدا کردن راحت ترین سبک زندگی رو واسه مردمشون درست کردن زندگی با عدالت و برابری که تو ایران اصلا وجود نداره...
فکر میکنم دیگه وقتشه که به دو سه تا مخالفت بسنده نکنیم و علنی ضد این جور محدودیت ها مخالفت کنیم مثل اجازه ورود به استادیوم ها نداشتن اجازه موتو سواری نداشتن.اجازه خروج از کشور نداشتن.بعد از عقد که دیگه ادم رو از حقوق انسانیش محروم میکنن و اگرم کسی یکی دوتا از این حقوق رو پس بگیره به دلیل فقدان فرهنگ در جامعه نمیگن که برابر شدن از این لحاظ یا این حقشه که داشته باشه مثل این دوستمون میگن زنه میخواست پدره مرده رو در بیاره..داریم تو کشوری زندگی میکنیم که برای حبس کردن زنان و اینکه بهشون یاد بدن حق اعتراض ندارن از 7 سالگی دخترا رور مجبور به پوشیدن مانتو و مقنعه ی مدرسه میکنن و این میشه که دخترا دیگه عادت میکنن راجبه حقوق انسانیشون اعتراض نکنن.
تنها راه حلش اینه که فرهنگ سازی کنیم واز خودمون شرو کنیم و به هیچ عنوان زیربار زور نریم و برای حقوقمون بجنگیم
 

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
استدلال های شما چیزی جز "شما مرجع نیستید و باید به بزرگانِ دین مراجعه کرد" نبوده. قبلا هم گفتم که حرفتون قابل قبول نیست.
خط دوم، برای بار صدم، فتوا=عقل+حدیث+قرآن !
خط سوم، درمورد حجاب اجباری هم مطلقا "هیچ" حکمی تو اسلام نیست! ولی یکی از مبانی حکومت ایران و کشورای دیگه اسلامیه. دلیل میشه متعلق به اسلام باشه؟ حرفتون منطقی نیست.
میتونی نقل قول من رو هم بخونی.
کاملنم قابل قوبله.احادیث برای اکتفا کردن لزمی نداره کاملا متواتر باشن بلکه احادیث معروف هم قابل قبولن.اگه اینطور نبود که فقط چنتا حدیث متواتر بیشتر نداشتیم!
2. حدیث معروف؛ حدیثی مقبول است که راوی آن ضعیف بوده و مخالف با حدیث ضعیف‌تر از خود است.
همان‌طور که دیده می‌شود در تعریف اول؛ معروفیت حدیث، درباره معروف و مشهور بودن محتوا و مضمون آن؛ تفسیر شده است و در تعریف دوم؛ مقصود از معروفیت حدیث؛ مقبولیت روایت حتی با توجه به ضعف راوی، تفسیر شده است.[11]
http://aghigh.ir/fa/news/34570/فرق-حدیث-متواتر-و-معروف-چیست

حجاب اجباری همیشه و همه جا نبوده ولی اعدام مرتد در "همه" کشورایی که قانونشون بر مبنای احکام سخیفانه اسلامه،وجود داشته( و در همه زمانها).
اعدام مرتد اگر اسلام رو دین برحق بدونید و کثرت گرای دینی نباشید،کاری کاملا عقلانیه!
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
کاملنم قابل قوبله.احادیث برای اکتفا کردن لزمی نداره کاملا متواتر باشن بلکه احادیث معروف هم قابل قبولن.اگه اینطور نبود که فقط چنتا حدیث متواتر بیشتر نداشتیم!
2. حدیث معروف؛ حدیثی مقبول است که راوی آن ضعیف بوده و مخالف با حدیث ضعیف‌تر از خود است.
همان‌طور که دیده می‌شود در تعریف اول؛ معروفیت حدیث، درباره معروف و مشهور بودن محتوا و مضمون آن؛ تفسیر شده است و در تعریف دوم؛ مقصود از معروفیت حدیث؛ مقبولیت روایت حتی با توجه به ضعف راوی، تفسیر شده است.[11]
http://aghigh.ir/fa/news/34570/فرق-حدیث-متواتر-و-معروف-چیست

حجاب اجباری همیشه و همه جا نبوده ولی اعدام مرتد در "همه" کشورایی که قانونشون بر مبنای احکام سخیفانه اسلامه،وجود داشته( و در همه زمانها).
اعدام مرتد اگر اسلام رو دین برحق بدونید و کثرت گرای دینی نباشید،کاری کاملا عقلانیه!
شاید منظورم رو درست نرسوندم(که رسونم :|)
ببینید فقط حدیث متواتر هست که قابلیت اتکای مطلق رو داره.میفهمید که؟ مطلق! اتکای مطلق!
یعنی بدون در نظر گرفتن جنبه عقلی قضیه.
حدیث معروف اگه با عقل یا قرآن متناقض باشه بهش اتکا نمیشه!
 

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
شاید منظورم رو درست نرسوندم(که رسونم :|)
ببینید فقط حدیث متواتر هست که قابلیت اتکای مطلق رو داره.میفهمید که؟ مطلق! اتکای مطلق!
یعنی بدون در نظر گرفتن جنبه عقلی قضیه.
حدیث معروف اگه با عقل یا قرآن متناقض باشه بهش اتکا نمیشه!
اعدام مرتد نه با عقل اسلامی در تضاده نه با قران!
و ضمنا،منظور از شرط عقل، عاقل بودن راویه:
http://www.wikifeqh.ir/شرایط_قبول_روایت
 

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
اعدام مرتد نه با عقل اسلامی در تضاده نه با قران!
و ضمنا،منظور از شرط عقل، عاقل بودن راویه:
http://www.wikifeqh.ir/شرایط_قبول_روایت
چون اصلا عقل اسلامی و قرآن چیزی درموردش نگفتن که در تضاد باشن! قرآن فقط درمورد ملحد نظر داده. اینجا مجوریم به عقل عامی مراجعه کنیم.
منظورم این نبود. منظورم اون عقلِ "فتوا=عقل+حدیث+قرآن" بود. اینی که شما میگید میره طرف شرایط تواتر و اینا.
 

صال

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
827
امتیاز
8,349
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی۲
شهر
اسفراین
سال فارغ التحصیلی
99
دانشگاه
آزاد بجنورد
رشته دانشگاه
پرستاری
در راستای بحث دو دوست عزیز سر وحشیانه بودن اسلام و عقاید الحاد
سعی کنید تمام اعتقادات خودتان را برای بحث در چنین موردی دور بریزید درغیر این صورت تنها انرژی خود را ازدست میدهید
و نهایتا هردو راه خود را ادامه میدهید
.
بلی قبول دارم که مثالی که دوست عزیزمون هاکان زدند و امثالهم باعث ناراحتی میشوند
نظر بنده این است اگر مرد حقیقتا صلاح همسر خود را می خواهد نباید او را آزاد و بی دفاع بگذارد و نه اینکه آنقدر ب او فشار آورد ک آزادی اورا سلب کند
واقعا باید تغییری در این روند اعمال شود.چون بنده اطلاعات حقوقی بالایی ندارم فقط میتوانم بخشی از صحبت های هاکان تایید کنم(امیدوارم ایشان خواستار آزادی مطلق نباشند زیرا از نظر بنده ما در یک زندگی اجتماعی نیازمند آزادی محدود هستیم)
 

stanly1

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
821
امتیاز
3,045
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب(قبلا)
شهر
شیراز-الان کیف(پایتخت اوکراین)
چون اصلا عقل اسلامی و قرآن چیزی درموردش نگفتن که در تضاد باشن! قرآن فقط درمورد ملحد نظر داده. اینجا مجوریم به عقل عامی مراجعه کنیم.
اسلام به اندازه کافی تنفرشو از عقاید دیگه نشون داده!
اگه اسلامو مطلق بدونید،اعدام مرتد کاملا منطقیه.
منظورم این نبود. منظورم اون عقلِ "فتوا=عقل+حدیث+قرآن" بود. اینی که شما میگید میره طرف شرایط تواتر و اینا.
تو لینک هیچی درباره تواتر نگفته.شرط "مقبولیت" حدیثه.احادیث معروف هم مقبولن.در اینجا شرط "عقل" منظور عاقل بودن خودِ راویه.
 
بالا