• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

قاچاق انسان

  • شروع کننده موضوع
  • #1

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
وزارت خارجه آمریکا: جوانان ایرانی برای قاچاق جنسی مورد هدف قرار گرفته اند.

براساس این گزارش از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ انتقال دختران ایرانی و سایر ملیت ها از طریق ایران به سایر کشورهای خلیج فارس برای سوءاستفاده جنسی افزایش پیدا کرد.

"دختران ایرانی در معرض قاچاق انسان برای کار در روسپی خانه های منطقه کردستان عراق به خصوص سلیمانیه بودند. در سال ۲۰۱۵ رسانه ها گزارش دادند که مقام های دولت کردستان عراق در میان مشتریان این روسپی خانه ها بودند. بنابه گزارش ها، در تهران، تبریز، و آستارا شمار دختران زیر ۱۹ ساله که برای سوءاستفاده جنسی قاچاق می شوند افزایش یافته."در این گزارش آمده: "حلقه های قاچاق از شیراز به عنوان یک نقطه ترانزیت برای آوردن دختران آذری از آذربایجان به امارات متحده عربی برای بهره برداری جنسی استفاده می کنند."

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به گزارش هایی دایر بر افزایش "صیغه"های چند ساعته تا یک هفته ای برای بهره برداری جنسی اشاره می کند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد قاچاق انسان گفته است که دولت ایران "تلاش قابل توجهی برای جلوگیری از "مشکل گسترده قاچاق انسان" در این کشور انجام نمی دهد.در عین حال به بعضی گام های دولت ایران برای رسیدگی به این مشکل از جمله موافقت با بهبود همکاری با شمار کوچکی از کشورهای همسایه اشاره کرد.


▪️ایران دولت آمریکا و متحدان آن را مسئول قاچاق انسان دانست

روز پنجشنبه، ٨ تیر بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا در مورد پدیده قاچاق انسان در جهان، گفته است که "سرمنشاء قاچاق انسان را باید در سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه، مداخله‌جویانه، تجاوزگرانه، جنگ‌های فرسایشی، پاکسازی نژادی و تروریسم دانست که آمریکا و برخی از متحدان این کشور در اکثر آنها دخالت دارند."

وی دولت آمریکا را متهم کرد که این گزارش‌ها را براساس ملاحظات سیاسی و "استانداردهای دوگانه" تهیه می‌کند و محتوای آن مغرضانه و هدف از آنها "خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران" است.

منبع:بی بی سی


________________________________________________________________________
گفته میشه که ایران در سطح سوم قاچاق انسان قرار داره.
نظر شما درباره این بحث قاچاق که طی چند روز گذشته بحثش شکل گرفته چیه؟
دلیلش چیه؟
 

boodika

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
904
امتیاز
6,071
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
ناکجا
سال فارغ التحصیلی
1398
خب ما هر روز در ایران شاهد این هستیم که فقر داره زیادتر میشه..و مشکلات مالی داره خانواده ها رو از هم میپاشونه...خب از خیلی دخترایی که تو ایران تن فروشی میکنن بپرسی میگن بخاطر پول و شرایط بد مالی این کارو میکنن و چاره ای ندارن..
یادمه تو یه خبر گزاری راجع به دخترایی که میرن دبی و تن فروشی میکنن خونده بودم اونا هم شرایط بدی مالی رو دلیل این کارشون میدونستن...
در کل فکر میکنم فقر تو این مسائل خیلی دخیله..
و خیلی هم سطح فحشا با افزایش فقر افزایش پیدا میکنه...
این خبر قاچاق انسان و سواستفاده جنسی واقعا برای منی که هم ایرانیم هم هم جنس اونا هستم و دست کم هم انسانم خیلی ناراحت کننده ست..واقعا باید از مسئولین پرسید چرا برای فقرزدایی در وحله اول اقدام جدی صورت نمیگره کشوری که روی نفت نشسته دختراش اینجوری باید تو خیابونا و کشورای خارجی تن فروشی کنن؟؟؟؟
مورد دوم هم که میخواستم بگم اینه که موضوع تن فروشی فقط به جنس زن خلاصه نمیشه...خبرگزاری های ایران از تن فروشی پسر ها هم خبر میدن که واقعا رقت باره.....
 
آخرین ویرایش:
بالا