1. اگر سمپادی هستید برای دسترسی کامل به مطالب و امکانات سایت عضو شوید :
    ثبت نام عضویت

# جامعه شناسانه

شروع موضوع توسط وکیل آینده ‏25 ژوئن 2017 در انجمن جامعه‌شناسی

  1. prosur

    prosur کاربر فوق فعال

    ارسال ها:
    112
    امتیازات:
    +1,012 / -7
    نام مرکز سمپاد:
    فرزانگان
    شهر:
    نیشابور
    من این کتاب رو نخوندم و اطلاعی هم از عقاید نویسنده ش ندارم!

    اما براساس انچه که از ظواهر امر بر میاد، و البته موضوعات پیرامون فلسفه ی جنگ،حدس می زنم که نیرو های اجتماعی و طبیعی ذکر شده، بر می گرده به مقوله ی «وضع طبیعی-state of nature» و تسلط حکومت بر افراد.
    با توجه به این مقاله
    http://farspage.com/w/16/a4k3n
    و توضیح ش در مورد «فضیلت های نظامی»
    فکر می کنم که در جوامع مذکور، این که هدف تامین منافع فردی باشه یا تامین منافع جمعی، که گاها با زیر پا گذاشتن منافع فردی همراهه، واضح و قابل تفکیک نیست، در واقع عوامل و ارزش هایی که این دو هدف رو به دنبال دارن قابل تمییز نیستن، مگر در موردی که خود فرد برای انتخاب، اراده کنه، و خود فرد این عوامل رو ارزش گذاری کنه، یا اینگونه پذیرفتن که انسان، کنترلی بر عوامل ترغیب کننده برای برقراری وضع طبیعی نداره.
     
    • لایک لایک x 1
  2. احسان از نوع قیچی ساز

    احسان از نوع قیچی ساز کاربر نیمه حرفه ای

    ارسال ها:
    222
    امتیازات:
    +363 / -18
    نام مرکز سمپاد:
    شهید مدنی 1
    شهر:
    تبریز/قم
    سال فارغ التحصیلی:
    1400
    دانشگاه:
    بارهم نمدونم
    رشته دانشگاه:
    نمدونم
    چرا این روزها دیگر علوم انسانی محبوب نیست؟چرا فرزندان او(علوم پایه)دارای او را میان خود تقسیم کرده و اورا با ناسپاسی وخشونتی جانفرساتر از بادهای زمستانی از خانه بیرون رانده اند.
    روزگاری بود که تواناترین مردم برای جانسپاری در راه حقوق وفلسفه وسیاستآماده بودند چنانکه سقراط شهادت در راه فلسفه را بر گریز از برابر دشمنان آن ترجیح دادند
    تا جامعه ایی مبتنی بر حکمت وفلسفه تشکیل دهند
    روز گاری بود که پادشاهان وپاپان از رشد علوم انسانی میترسیدند
    روز گاری درخشانی بود قرن 18 زمانی که علوم انسانی همه مناطق علوم را زیر پر خود داشت وپیشاهنگ تمام پیشرفتهای علمی وفناوری بود
    در آن زمان علوم انسانی محترم وچیزی شریف تر از فلسفه وجود نداشت
    علوم انسانی دیگر محبوب نیست زیرا آن روح خطر جویی وحقیقت جویی را از دست داده ومشتی ناخرد بر این عرصه وارد شده است

    شاید روزی بیاید که مردم فراموش کنند که روزی جامعه شناسی رهبری آنان را به عهده میگرفت
    و در آن روز چه بسا آن جامعه مستحق نابودی شوند
    در ایران بعد از جنگ جامعه داشت به سوی آزادی خواهی ونزدیکی به فلسفه بیکن واسپینوزا میرفت به همین خاطر هزینه ها بسیار کردند
    تا به نسل دهه 70 بگویند چیزی به اسم جامعه وجود ندارد و بر روی محور فرد گرایی تاکید کنند
    تو حجاب رو قبول نداری ایراد تو است نه از ما (چیزی به اسم جامعه نیست) پس حق تظاهرات وجمع شدن را نداری
    و افکاری که بر ذهن این مردم آمد این بود که قوانین اقتصاد لایتغیر هستند ویک دست پنهانی وجود دارد که اقتصاد را به جلو می برد
    واین باعث به وجود آمدن اختلاس ورانت وغیر شده است و ما شاهد رشد افکار و ما داریم به سوی مرگ جامعه شناسی میرویم
    واساس اتفاق های همچنین در جامعه ما همین است
     
    آخرین ویرایش: ‏7 ژوئن 2018
    • لایک لایک x 2
  3. مار

    مار کاربر فوق حرفه ای

    ارسال ها:
    1,333
    امتیازات:
    +14,563 / -216
    نام مرکز سمپاد:
    فرزانگان زینب:)
    شهر:
    تهر
    سال فارغ التحصیلی:
    95
    دانشگاه:
    علامه طباطبایی
    رشته دانشگاه:
    روان شناسی
    درباره ی فرانسه در زمان انقلاب صنعتی و انقلاب کبیر فرانسه گفته

    "نوشته های آن روز سرشار است از یک حس شدید چرخش ناگهانی و تشنج زا از راهی که طی دوره هتی هزارساله دنبال شده بود و یک شهود ژرف از نابودیِ ارزش های تاریخی ؛ و همراه با آن ها نابودیِ آسوده خاطری های دیرینه ، جباریت و نابرابری های دیرینه و آمدن قدرت های نو ، ناامنی های نو و جباریت های نویی که از هر آنچه پیش تر شناخته شده بود بدتر خواهد بود مگر آنکه سنجه های قاطعی صورت پذیرد . "

    درباره ی تحول و دگرگونی سریع ارزش ها و حرکت خیلی سریع جامعه به سمت مدرن شدن میگه که تمام نظام ارزشی پیشین فرو میریزه و به این سرعت نظام جدیدی شکل نمیگیره و این نابودی سریع معیارها و به همون سرعت جایگزین نشدنشون باعث مشکلات اجتماعی میشه .

    کتاب جرم شناسی نظری ، تقریبا مقدمه ی فصل بی هنجاری دورکیم .
     
    • لایک لایک x 2