• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سینما دورهمی

  • شروع کننده موضوع کاربر حذف شده 8031
  • تاریخ شروع
  • شروع کننده موضوع
  • #1

کاربر حذف شده 8031

مهمان
آقا من قبلا اینجا یه پیشنهادی دادم و حتّی به نظر بچه‌ها ازش استقبال کردند ولی خب خبری ازش نشد. نمی‌دونم من باید اقدامی می‌کردم و نکردم و یا هر چیز دیگه‌ای که کلا برنامه اجرایی نشد.
در کل حالا می‌خواهم که اگه بشه این برنامه رو شروع کنم. برنامه خیلی سادست و در عین حال به شدت مفرح، سرگرم‌کننده و جذاب. دورهمی به تماشای چندی از فیلم‌های کلاسیک مهم با رویکرد صرفا آشنایی با سینمای کلاسیک می‌شینیم. نه هدف‌مون نقده و نه نگاه فنی و تکنیکال به فیلم‌ها؛ صرفا دیدن و لذت بردن. و بعدش هم اینجا می‌تونیم با هم دیگه گپی راجع فیلم‌ها بزنیم.
برنامه هم احتمالا به این شکل خواهد بود. از هر کارگردانی چندتا فیلم معرفی می‌کنیم. بچه‌ها هم میرن این فیلم‌ها رو می‌بینند و احتمالا خب یه زمانی هم تعیین کنیم که تو از فلان بازه تا فلان بازه این فیلم‌ها رو ببینیم. خب اندر فواید این کار حرف هم باید بزنم؟ اولا؛ سینمای چندتا از کارگردان‌های مولف رو اندکی خواهیم شناخت. دوما؛ تاثیر دیدن این فیلم‌ها فوق‌العاده است. باعث خواهد شد که سینمای اصیل رو بشناسیم و اینکه چشم‌مون به دیدن فیلم خوب عادت کنه و حس‌مون تیز بشه. و هزاران فایده دیگه.

حالا اینکه پیشنهاد خاصی دارید؟ کسی علاقمند هست؟ کلا پیشنهاد خاصی کسی داره؟
کسی اگر علاقمند هست بگه تا بتونیم یه برآوردی داشته باشیم. و البته صرف «علاقمند» بودن کافی‌ه؛ چون هیچ بحث فنی نخواهیم داشت.
 

k.s

کاربر فعال
ارسال‌ها
68
امتیاز
330
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران. :دی
پاسخ : سینما دورهمی

The Misfits از John Huston
Rebecca و The birds از Hitchcock
The Apartmentو Some like it hot و Sunset Boulevard از Billy Wilder
Roman holiday از William Wyler
Singin' in the rain از Gene Kelly, Stanley Donen
بازم فیلم هست معرفی کنم. اما فعلا همینا.
 
ارسال‌ها
51
امتیاز
113
نام مرکز سمپاد
helli1
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
93
تماشای گروهی انگاری پاشیدش... ولی این طرح رو بیاید اجرا کنیمش...
 
  • لایک
امتیازات: Arina
  • شروع کننده موضوع
  • #4

کاربر حذف شده 8031

مهمان
احیانا این برنامه رو خواستید شروع بکنید- چه حالا اینجا نتیجه‌اش اینجا منعکس بشه و چه نشه؛ چه فردی خواستید ادامه بدید و چه انفرادی.- به نظرم از فیلم‌های بیلی وایلدر شروع بکنید. هم اینکه برای مخاطب ناآشنا به کلاسیک قدرت سینمای کلاسیک رو به رخ می‌کشه و هم اینکه به شدت جذابه!
به عنوان شروع هم فیلم «ایرما خوشگله!» رو ببینید و چند ساعتی با فیلم قهقه بزنید! :D و یا حتی فیلم «بعضی‌ها داغش رو دوست دارن» در کل به نظرم بیلی وایلدر بهترین کمدی‌ساز تاریخ سینماست.
 
بالا