• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

iPhone7

  • شروع کننده موضوع
  • #1

fateme.RMA

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,717
امتیاز
8,599
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1393
رشته دانشگاه
پزشکی
خب چندساعت پیش آیفون سون رسما رونمایی شد. قاعدتا خبرا رو خوندین! نظرتون چیه دربارش؟ :D

طراحی
همان طور که از قبل گفته شده بود، اپل ایجاد تغییرات بزرگ در آیفون‌ها را به دوره‌های سه ساله منتقل کرده و به همین دلیل آیفون ۷ ظاهری مانند گوشی‌های آیفون ۶s و آیفون ۶ دارد؛ اما ویژگی اصلی این تلفن همراه هوشمند ضد آب بودن آن است. آیفون ۷ از گواهی IP 67 بهره می‌برد و تا سی دقیقه می‌توان با آن در زیر آب کار کرد. جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا روی این گوشی دیده نمی‌شود و دقیقا تمام شایعات گذشته تایید شدند. اپل برای گوشی جدید خودش از هدفون‌هایی با کابل لایتنینگ استفاده کرده و حتی یکسری هدفون جدید معرفی کرده بی‌سیم هستند و با بلوتوث کار می‌کنند.
از دیگر تغییرات ظاهری این تلفن همراه هوشمند می‌توان به باریک‌تر شدن آن اشاره کرد. این گوشی نزدیک به ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا باعث این اتفاق شده و اکنون با یکی از باریک‌ترین گوشی‌های دنیا مواجه هستیم. بلندگوی دوم هم روی آن قرار گرفته و کاربران صدای استریو را تجربه خواهند کرد.

سخت افزار
گوشی آیفون ۷ از تراشه‌ی Apple A10 بهره می‌برد که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی در داخل آن قرار گرفته است. سرعت این پردازنده ۴۰درصد بیشتر از مدل قبلی است. این پردازنده مصرف انرژی کمتری دارد. همچنین پردازنده‌های گرافیکی جدیدی برای این گوشی طراحی شده است.
این گوشی از سه گیگابایت رم بهره می‌برد که قطعا عملکرد این تلفن‌ همراه هوشمند در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را بهتر از قبل می‌کند. همچنین مشخص شد که دکمه‌ی خانه‌ی آن به کلی تغییر کرده است. این دکمه همانند ترک‌پد‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک کار می‌کند و کاربران دیگه همانند یک دکمه با آن کار نمی‌کنند و تنها با فشار انگشت می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند.
از دیگر ویژگی‌های آیفون جدید می‌توان به حافظه‌ی داخلی آن اشاره کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم، آیفون ۷ در سه مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت راهی بازار خواهد شد. البته اینکه چرا مدل ۶۴ گیگابایتی راهی بازار نمی‌شود، هنوز جای سوال دارد. البته از آنجایی که آیفون جدید توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K هم دارد، حذف شدن مدل ۱۶ گیگابایتی دور از ذهن نبود، چرا که این گوشی فضای بسیار کمی را برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌داد. این گوشی با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی HD راهی بازار می‌شود.

لمس سه‌بعدی
قابلیت لمس سه‌بعدی یا ۳D Touch که سال گذشته روی آیفون ۶s قرار گرفته بود، در گوشی جدید اپل با پیشرفت‌هایی همراه بوده است. به طور مثال می‌توان به ویژگی لمس سه‌بعدی چندتایی اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش به مقدار فشار وارد شده به صفحه حساس باشد و هر چقدر این فشار بیشتر شود، گوشی کارهای متفاوتی انجام می‌دهد.

دوربین
دوربین مهم‌ترین بخش آیفون‌‌های جدید است که در چند ماه گذشته شایعات مختلفی درباره‌ی آن‌ها شنیده بودیم. دوربین‌ آیفون ۷ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد بیشتر دارد که باعث می‌شود نور بیشتری وارد گوشی شود و کیفیت عکس‌ها بیشتر شوند. همچنین این دوربین قابلیت زوم تا ۲ایکس‌ را دارد. اپل می‌گوید که این گوشی بهترین دوربین در بین تمام محصولات بازار دارد و می‌تواند با دوربین‌های DSLR رقابت کند. دوربین جلوی این گوشی هم ۷ مگاپیکسلی است و می‌تواند فیلم‌های HD ضبط کند. دوربین آیفون ۷ توانایی عکاسی با فرمت RAW دارد.

apple-iphone-watch-20160907-5556-1024x683.jpg
 

k.s

کاربر فعال
ارسال‌ها
68
امتیاز
330
نام مرکز سمپاد
حلی
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران. :دی
پاسخ : iPhone7

اول از همه این رو ببینید.
بعد هم یه سری هم به اینجا بزنید. :D

حالا برم سراغ بررسی خود گوشی.[nb]منبع سایت خود اپل[/nb]

یک. دوربین
دوربین این گوشی خیلی بهبود داشته نسبت به مدل قبلی.
دوبرابر زوم اپتیکال داره بدون افت کیفیت. و تا 10 برابر قابلیت زوم داره بدون افت کیفیت در تصویر.
در مورد iPhone 7 plus دوتا دوربین قرار داده شده. یکی با لنز تله و دیگر با لنز باز [nb]Wide[/nb].
این کمک می‌کنه عکس‌ها شارپ و واقعی به نظر بیان.
استفاده از لنز با دیافراگم f/1.8 که باعث میشه 50% نور بیشتر به سنسور نور دوربین برسه و تصاویری با نور کم و کیفیت بالا برسه به دست شما.
همچنین باید اینو اضافه کنم که با بهبود 50% LED Flash های این گوشی دمای رنگ‌‌ها با محیط مطابقت پیدا می‌کنه و باعث می‌شه تصویری زنده و واقعی‌تر از نسخه‌های قبل به دست شما برسه.
درضمن فیلم‌برداری 4K اضافه شده به این گوشی و می‌تونید حتی در نورهای بسیار کم هم فیلم‌هایی با کیفیت عالی بگیرید.
در سایت اپل نوشته شده که slo-mo ویدئو داره در فیلم‌برداری و با رزولوشن 1080 و 720 هم هستش.
همچنین Time Lapse این گوشی بهبود داشته و شما می‌تونید تایم‌لپس ویدئوهایی سریع و آسون درست کنید.

دوربین جلو هم یه دوربین 7 مگاپیکسلی هست که کیفیت عکساش واقعا عالی هستش.
در سایت اپل در مورد دوربین دوم نوشته شده که :
[ltr]The FaceTime HD camera is not only higher resolution, but it also uses wide color capture. So now you can take sharper and more vibrant selfies. Worried about lighting? The Retina Flash matches the ambient light for a shot with natural-looking skin tones. Hello, gorgeous.[/ltr]
جمع‌بندی در مورد دوربین
دوربین در سری 7 آیفون‌ها با به‌کارگیری چیپ A10 و IOS10 و لنز 6 قسمتی و ISP بالا باعث شده تا 100 میلیاردعمل در کمتر از 0.3 ثانیه باعث می‌شه تا یا بهترین دوربین در گوشی‌های شرکت اپل در طرف باشیم.

دو. پردازنده
پردازنده A10 به گفته تیم کوک قوی‌ترین پردازنده‌ای هستش که تاحالا در اسمارت فون‌ها به‌کار برده شده.
شما یه نگاه به این عکس بندازید.
IPhone7_Cpu.png

در آیفون 7 یه Cpu چاهار هسته داره.
دوهسته High-Performance که به تنهایی دوبرابر سرعت آیفون 6 رو تامین می‌کنه.
دوهسته هم High-Efficiency که برای کارای سنگین‌تر به کار می‌ره.
در کل اپل توی iPhone 7Plus از تراشه‌ی جدید خودش که A10 Fusion هستش استفاده کرده. این پردازنده برخلاف همیشه از چاهار هسته‌ی پردازشی ۶۴ بیتی استفاده می‌کنه. پردازنده‌ی جدید اپل از وجود ۳.۳ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده. قدرت پردازشی تراشه‌ی A10 Fusion بیشتر از ۱۲۰ برابر قدرتمندتر از تراشه‌ی نسل اول آیفون هستش. این تراشه در مقایسه با A9 بیشتر از ۴۰ درصد سریع‌تر شده. دو هسته‌ی تراشه‌ی جدید اپل کم مصرف بوده[nb]یک پنجم اون‌یکیا[/nb] و در زمان نیاز به پردازش سنگین، هر چاهار هسته استفاده می‌شه. اپل به اندازه‌ای از قدرت بالای تراشه‌اش مطمئنه که قدرت آیفون رو با کنسول‌های بازی یکی می‌دونه.

×بقیه‌شو بعدا می‌نویسم. :))
 
بالا