• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

عدم استقبال از انجمن های علوم انسانی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
درود!
قبلنا انجمنای علوم انسانی واسه خودشون برو بیایی داشتن....
خیلی از بچه ها پایه بحث بودن و علاقه ی زیادی نشون میدادن به تاپیکهای علوم انسانی...
ولی الان خیلی داغون شدن...
من خودم قبلنا هی تاپیک میزدم اعتقادی وجامعه شناسی....هر چقدر هم که اطلاعاتم دست وپا شکسته بود درباره بحث ولی بازم شرکت میکردم...پ.خ میدادم از بچه هایی که اطلاعاتشون زیاد بود منبع میخواستم برای مطالعه درباره موضوع...
...
ولی الان بچه ها تاپیک نمیزنن که هیچ....تو تاپیکایی هم که مدیرا میزنن شرکت نمیکنن....
حتا مناظره اسم نویسی میکنن نمیان پست بدن.....یا مثلن داوری رو قبول میکنن بعد میگن حوصلشو نداریم پستارو بخونیم وامتیاز بدیم :|
....
...
چرا اینطوری شده؟
چیکار کنیم مثل قبلنا بشه انجمنها؟
 
ارسال‌ها
2,126
امتیاز
23,682
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
قم
سال فارغ التحصیلی
97
پاسخ : عدم استقبال از علوم انسانی

اول از اینکه کاش عنوانت رو تغییر میدادی می گفتی انجمن های علوم انسانی،
من فکر می کنم یکی از دلایلش ساختار سنی فروم هم می تونه باشه. مثلا تا قبل از زمان ورود به دانشگاه،بچه ها وقت بیشتری داشتن برای حضور در انجمن ها.شرکت تو بعضی از بحث ها زمان و تمرکز لازم داره. و حتی دانشگاه رفتن هم خودش باعث تغییر سلیقه و علایق میشه. نحوه بحث کردن هم تغییر کرده حتی. وقتی داشتم برای برنامه ای از بچه ها می خواستم که توی بحثی که قراره داشته باشیم شرکت کنن اکثرا می گفتن اگر بحثای اجتماعی و سیاسی و اعتقادیه حاضر نیستن شرکت کنن و از روند بحث کردن همدیگه راضی نیستن.
خیلی از کسایی که من میشناسم فقط به خاطر اینکه وقت ندارن کمتر به اینجا سر می زنن و چه برسه که بیان و اینجا تو بحثا شرکت بکنن.
شاید جو سایت هم تاحدودی تغییر کرده،این چیزیه که من حس کردم. یعنی نسبت به زمان عضویت من اینجا خیلی چیزا تغییر کرده،هم بچه ها هم جو اینجا. البته من داشتم به یکی از انجمن ها سر میزدم،یه پستی بود برای پنج سال پیش،پنج سال پیش هم بچه ها می گفتن سمپادیا دیگه اون سمپادیای سابق نیست :D حالا اینکه چه خبر بوده اینجا رو فقط قدیمی ترا می دونن.
شاید یه بخشی ش هم به خاطر اینه که تاپیک های جذاب کمتر شدن که این برمیگرده به خود مدیرها :-" که البته همه مون در تلاشیم بهتر بشه...
همین دیگه،به نظرم ساختار سنی مهم تر از همه شونه که خیلی تو جو سایت و مسائل مربوطش اثر گذار بوده. و اینکه کم شدن بازدید مختص انجمن های علوم انسانی نیست و اکثر انجمن ها با این مسئله مواجه شدن.
البته این نظر منه و حتما مدیران رده بالا یا قدیمی ترها دلایل بهتر و منطقی تری داشته باشن
 

maziar

مازیمون
ارسال‌ها
1,962
امتیاز
6,834
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران، استانبول، کوالالامپور، اُسلو!
دانشگاه
Universitetet i Oslo
رشته دانشگاه
ریاضی، CS، نانو الکترونیک
پاسخ : عدم استقبال از انجمن های علوم انسانی

جدا از اینکه هم سن های من عموما الان درگیر نوشتن پایان نامه هاشون هستند یا درگیری های دیگه دارند، خیلی از بحث هایی که امروز میشه رو ما دو سه سال پیش کردیم و خوب خیلی هامون میدونیم که وقتی بحثی تا حدی جدی و جذاب بشه محمد تصمیم میگیره اون بحث رو ببنده ( در واقع اصلا اینجوری بود که انجمن جامعه‌شناسی یهو از یه انجمن فعال تبدیل شد به یه مرده خونه )

و خوب افراد شرکت کننده در بحث هم مهمند. و خب یک چیزی برای یه گروهی از ماها حل شدست، علم همیشه در اولویت قرار داره و روش علمی بررسی بهترین روش بررسی و پیدا کردن راه حل هست که ما امروز بهش دسترسی داریم برای جواب دادن به سوالاتمون.

و خوب بعضی از این پست ها ادم رو عصبانی میکنند و به ادم یاداوری میکنند که قدرت بررسی و استدلال های ساده دیگه برای وارد سمپاد شدن گویا اهمیتی ندارند!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
پاسخ : عدم استقبال از انجمن های علوم انسانی

برای بالا اوردن تاپیک :D
 
بالا