• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خارج گردی 5(ارمنستان)

کدام همسایه را برای پنجمین خارج گردی مجازی سمپادیا بیشتر میپسندید؟؟


  • رای‌دهندگان
    21
  • شروع کننده موضوع
  • #1

A.R.P

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
330
امتیاز
3,071
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
98
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
سلام دوستان

قراره باهم به یک سفر مجازی بریم و قراره یک کشور رو انتخاب درمورد جغرافیاش ومکان های دیدنیش مردم و خصوصیاتشون و حتی تاریخشون بحث کنیم هر وقت هم خسته شدین برمیگردیم :|
خب طبق رسم همسایه داری اول همسایه
اما کدوم همسایه ؟
 

rezanajafi

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
517
امتیاز
1,923
نام مرکز سمپاد
علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
95
مدال المپیاد
زیست
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : خارج گردی 5

راضی ام از افغانستان ت ...
به نظرم ارمنستان خوبه برای بررسی ...
 
  • لایک
امتیازات: A.R.P
  • شروع کننده موضوع
  • #3

A.R.P

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
330
امتیاز
3,071
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
98
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : خارج گردی 5

بنام خدا رسما شروع شد P:> P:> P:>
یک سری اطلاعات کلی از ارمنستان
ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان است. ارمنستان در قفقاز جنوبی (ماورای قفقاز) در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد که مرز میان آسیا و اروپا محسوب می‌شو د. همسایگان ارمنستان در غرب ترکیه، در شمال گرجستان، در شرق جمهوری آذربایجان، و در جنوب ایران و جمهوری خودگردان نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) می‌باشند.

نام بومی این کشور در زبان ارمنی هایک می‌باشد که در سده‌های میانه با افزودن پسوند فارسی ستان (به معنای سرزمین) به هایاستان تغییر یافت. این نام به طور سنتی از نام هایک، بنیان گذار افسانه ای ملت ارمنی و نتیجهٔ نتیجهٔ نوح پیامبر، گرفته شده است که بر اساس نوشتهٔ موسی خورنی، تاریخ نویس ارمنی، در سال ۲۴۹۲ قبل از میلاد بل پادشاه بابل را شکست داد و ملت ارمنی را در منطقهٔ آرارات بنیان گذاشت. زبان ارمنی، زبان رسمی کشور ارمنستان است.
بقیش با شما
 

Radikal

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,576
امتیاز
31,278
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
94
مدال المپیاد
داغ دیده ام بعله!
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
سیاستگذاری علم و فناوری
اینستاگرام
پاسخ : خارج گردی 5(ارمنستان)

8536e2_ede0341ca1234944a095c39e35fff627.jpg
کلیسایِ جامعِ اچمیادزین _ Etchmiadzin Cathedral​

کلیسای جامع اچمیادزین 300 سال بعد از میلادِ مسیح درست شده و مصالحِ به کار برده شده در اون از سنگ هست. مراسمی که در این کلیسا برگزار میشه و وسایلِ قدیمی که در اون نگه داری میشه ، این کلیسا رو به یکی از کلیساهایِ خاصِ ارمنستان تبدیل کرده.

تصاویری بیشتر از این کلیسایِ زیبا :
لینک 1
لینک 2
لینک 3


Matenadaran_6.jpg

موزه ی ماتناداران_Matenadaran​

یکی دیگه از جاذبه هایِ این کشور موزه ی ماتناداران هست ، ویژگی اصلی این موزه موقعیتِ جغرافیایی خاصیه که اون رو ویژه میکنه ، ساختمان این موزه در بالای یک تپه با منظره ی زیبا واقع شده ، حدود ۱۷ هزار دستنوشته ارزشمند به زبانهای ارمنی، زبان فارسی، یونانی، عربی و .. در این موزه نگهداری میشود.
.تصاویری از کتبِ نفیسِ این موزه :

لینک 1
لینک 2



Lake_Sevan_Armenias_blue_eyed_beauty.jpg

دریاچه سوان _ Lake Sevan​

خب بعد از جاذبه هایِ تاریخی بهتره بریم سراغِ جاذبه هایِ طبیعی ، مثلِ دریاچه سوان که یکی از بزرگترین دریاچه هایِ کوهستانیِ آبِ شیرینِ دنیاست و اطرافِ این دریاچه پر از مراکزِ تفریحی گردشگری هست .
تصاویر بیشتر :

لینک1
لینک2

باز هم راجع به ارمنستان پست میذارم ^_^
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

A.R.P

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
330
امتیاز
3,071
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
98
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : خارج گردی 5(ارمنستان)


1284407436-3037.jpg


cascade_armenia_2.jpg

%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%864.jpg
 

tourarzan

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
تهران
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1398
من ترکیه .
قلعه پتر و پاول اولین اثر معماری سنت پترزبورگ

قلعه و کلیسای جامع به همراه برج بلند ناقوس این کلیسا یکی از نمادهای مهم در شهر سنت‌ پترزبورگ است که با تور خارجی ارزان می توانید سفر کنید که عکس‌های زیادی در طول تاریخ از این مجموعه گرفته شده است که بهترین حالت آن در هنگام آفتاب است که عکاسی به صورت ضد نور انجام می‌شود و به این ترتیب عظمت این قلعه و کلیسای داخلی آن بر روی رود نوا کاملا نمایان می‌گردد.همچنین اگر قصد سفر به دبی را داشتید برای اخذ ویزا دبی حتما اقدام کنید.
در شانزدهمین روز از ماه می 1703، پتر کبیر دستور ساخت قلعه جدید در جزیره Zayachii را داد و اسم این قلعه سنت‌پترزبورگ به افتخار سنت پیتر نامیده شد. این تاریخ را به عنوان تاریخ شکل‌گیری شهر سنت‌پترزبورگ نیز می‌دانند یعنی دقیقا روزی که ساخت این قلعه آغاز شد و به سرعت اطراف و داخل آن توسعه پیدا نمود.تور لحظه آخری روسیه هم بسیار جذاب است.
طراح اول و اصلی این قلعه، خود شخص اول آن دوره یعنی پتر کبیر بوده است که طراحی آنرا به شکل شش ضلعی دراز با شش دژ که توسط دیوارهای خاصی به یکدیگر متصل بودند، در نظر گرفت. این اولین سازه دفاعی بود که از خاک و چوب ساخته شده بود و تا سال‌ها به همین ترتیب بوده است، اما در سال 1706 آغاز نوسازی قلعه پتر و پاول اینبار با سنگ تحت نظارت معمار مطرح آن موقع ترسینی انجام شد. او بیشتر قسمت‌های قلعه پتر و پاول به خصوص دروازه اصلی ورود به محوطه داخل قلعه را علاوه بر اینکه با سنگ درست کرد، نمایی قوسی همانند طاق نصرت نیز به آن دروازه داد.
قلعه پتر و پاول ، شامل فضایی برای اسکان فرماندهان، مهندسان، اسلحه‌خانه، توپخانه، ضرابخانه، خزانه داری، پاسدارخانه و ... بوده است. خیلی دور از انتظار نیست که برای ساخت تک تک این فضاها و امکانات داخلش تعداد زیادی از افراد در آن زمان با نیروی یدی و در طول مدت زمان نسبتا زیاد زحمت کشیدند و تلاش کردند و آن‌چیزی که امروزه می‌بینیم ثمره همین تلاش و کوشش افراد بوده است.
قضیه جالبی که جذابیت قلعه پتر و پاول را حتی در این روزها هم از بین نبرده است، اینست که این قلعه صرفا برای دفاع از شهر و اطراف آن ساخته شده بود، اما بعد از ساخته شدن تقریبا تا دو قرن به عنوان زندان اصلی مناطق آن دوران به خصوص زندانیان سیاسی استفاده می‌شده است. یکی از اولین محکومین در این زندان، Tsarevitch Alexey پسر پتر اول بوده است که نقطه مقابل سیاست و رفتارهای پدرش بوده است. شخص مهم بعدی که در این زندان جان خود را از دست داد شاهزاده Tarakanova بود. او دختر ملکه الیزابت بوده است که قرار بوده بعد از او تاج و تخت را برعهده بگیرد که طی اتفاقاتی که برای او می‌افتد، در انتها سر از زندان‌های قلعه پتر و پاول در می آورد. بسیاری از آزاداندیشان و انقلابیون که با سلطنت مطلقه امپراتوری روسیه مشکل داشتند، ماه‌ها و حتی سال‌ها در شرایط بسیار بد زندان‌های قلعه پتر و پاول در بازداشت بوده‌اند. در میان آنها، شخصی به نام Decembrists به چشم می‌خورد که این فرد به جان پادشاه الکساندر دوم Alexander II سوء قصد کرده بود. نیکلای چرنیشفسکی، ماکسیم گورکی و بسیاری دیگر از داستان نویسان و افراد دیگر نیز در این زندان بوده اند و میتوان به صورت قطعی گفت که هیچ راه فراری برای هیچ زندانی از این قلعه مخوف وجود نداشته است و هیچ زندانی نتوانسته از اینجا بگریزد.

اگر قصد سفر زیارتی دارید تور هوایی کربلا گزینه مناسبی می باشد.
 
بالا