• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ازدواج ایرانی به سبک شبکه های همسایه یا بازی رسانه ای؟

آیا ایجاد برنامه ی تلوزیونی با من ازدواج کن در ایران لازم هست؟(طبق اصول و موازین کشور خودمان)


  • رای‌دهندگان
    14
  • شروع کننده موضوع
  • #1

doregard649

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
73
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تبریز
دانشگاه
تبریز
رشته دانشگاه
روانشناسی
در ترکیه چندین شبکه تلویزیونی از جمله آ تی وی و فوکس تی وی روزانه "برنامه ازدواج " پخش کرده و در این برنامه شرکت کنندگان اقدام به انتخاب همسر موردپسند خود می کنند که البته همین مسئله انتخاب با حاشیه های بسیاری همراه است.از طرز لباس پوشیدن افراد تا حرکات سبک و زننده.
در شبکه آ تی وی ترکیه برنامه ازدواجی تحت عنوان " با من ازدواج کن " پخش می شود که تعداد قابل توجهی از دختران ایرانی نیز در آن شرکت کرده اند.در این رابطه رسانه های ترکیه نوشتند " برنامه با من ازدواج کن را زنان ایرانی پر کرده اند!
فروغ،الهام و عسل از جمله دختران جوان ایرانی بودند که در این برنامه پرمخاطب تلویزیون ترکیه شرکت کردند و تلویزیون ترکیه روی "ایرانی بودن " این دختران مانور داده و ایرانی بودن آنها را همواره در طول برنامه برجسته کرد.
هر سه نفر آنها عدم تعهد مردان ایرانی به زن و خانواده را از مشکلات ازدواج خود در ایران دانسته و گفتند به خاطر تعهد مردان ترکیه به خانواده در این برنامه شرکت کرده اند.
صبا و شهرزاد دیگر دختران ایرانی هستند که در برنامه ازدواج فوکس تی وی حضور دارند و این شبکه نیز همانند آ تی وی روی ایرانی بودن آنها مانور داده و برجسته می کند.(سایت پویش)
دیروز هم یک اتفاق جالب در یکی از این برنامه ها افتاد که می تونید در این فایل ببینید...یک دختر ایرانی به نام زهرا طالب یک پسر آلمانی بود که به محض دیدن زهرا یک دل نه صد دل عاشقش شد و همین اولش درخواست ازدواج کرد.....

http://s7.picofile.com/file/8252294776/Esra_Erol_da_Bir_%C4%B0lk_Paravan_A%C3%A7%C4%B1l%C4%B1r_A%C3%A7%C4%B1lmaz_Evlenme_Teklifi_Etti_Erkan_ve_Zahra_.mp4.html

حال ما میخواهیم بدانیم چه عاملی این شوق سفر را در دل دختران ایرانی پدید می آورد که دل به چنین شبکه هایی می سپارند؟کمبود این برنامه ها در ایران آیا میتواند عاملی برای این رفتن ها باشد؟یا عدم تعهد مردان ایرانی؟آیا نباید این نوع برنامه ها طبق اصول و موازین ما در کشور و در رسانه ها ایجاد شود؟
.......
دختر خانوم دیگری که این روزها هجمه ی ایرانی ها به صفحه ی اینستگرامش شدیدا افزایش یافته سایناز خانوم هستند که به عنوان مدلینگ باز در کشور همسایه مشغول به کار بودند و حالا مورد توجه خیل عظیم پسران ترک قرار گرفته...البته نباید غافل بود که واقعا دختران ایرانی در این برنامه ها نجابت و برازندگی خودشونو زیر سوال نمیبرند
cbxf_33333333333.jpg



c5zg_111111.jpg



izdivac_programini_iranli_kadinlar_basti_9294.jpg


معنیش یعنی اینکه در ایران مرد وجود نداره به همین دلیل اومدیم



wncc_4444444444.jpg

ea1s_5555566666.jpg

البته پسران ایرانی هم از قافله عقب نموندند
h1o5_555555555.jpg
 

vahead649

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
1,016
نام مرکز سمپاد
بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : ازدواج ایرانی به سبک شبکه های همسایه یا بازی رسا

به نظر من انتقاد از چنین شرایطی و پیراهن عثمان قرار دادن غرور واهی ایرانی و تحریک غیرت ایرانی گری، امر باطلی است. چرا که میادین فراختری هست که غرور ایرانی بسیار بیشتر لکه دار شده. و مهم تر اینکه ادعای دختران ایرانی در باب شرایط ازدواج در ایران، چندان هم گزافه نیست. شرایط نامطلوبی که خانواده ها برای ازدواج فرزندان خود ایجاد کرده اند، موجب رشد تجمل گرایی، از میان رفتن باورهای صحیح بنیانی خانواده و ایجاد ظن منفز نسبت به شریک زندگی و اثرات ثانویه ای همچون سست شدن پیوندهای عاطفی و رشد نمایی جایگاه مادیات و قص علی هذا، ثمره ی بینش غیرصحیح خانواده ها و سیاست های اشتباه حکومتی است. وانگهی، در شرایط فعلی انتقاد نابه جا دردی دوا نمی کند. بهترین راه، ریشه یابی مشکلات و تلاش برای مرتفع سازی آن هاست. ما ابتدا باید ببینیم که آیا شرایط ازدواج در کشور ما آتقدر ایده آل هست که بستر لازم برای ازدواج تمامی افراد فراهم باشد؟ در شرایط فعلی، دولت به عنوان ارگان اصلی جهت دهی جامعه، نقش استراتژیکی در مقابله با گل آلود شدن سنت حسنه ی ازدواج دارد.
هرچند، به نظر شخصی بنده، حضور دختران ایرانی در کانال های ترکیه ای جهت ازدواج چندان هم مذموم نیست. چرا که امروزه نمی توان با مرزهای واهی، مردم را در فرهنگ بومی حبس کرد. از طرفی، ترکیه هم کشوری تمام بیگانه نیست و مشترکات دینی و فرهنگی زیادی با جامعه ی ایرانی دارد.
 
بالا