• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سرویس پرداخت آنلاین برای روزنامه ها !

  • شروع کننده موضوع
  • #1

armita

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,204
امتیاز
685
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
شریف
رشته دانشگاه
‫علوم کامپیوتر‬‎
گوگل در حال طراحی پلت‌فرم پرداختی برای روزنامه‌ها است که به آن‌ها امکان می‌دهد برای محتوای آنلاین پول مطالبه کنند.
مرکز Nieman Journalism Lab دانشگاه هاروارد اعلام کرد که گوگل پیشنهاد پلت‌فرم پرداخت آنلاین را در پاسخ به تقاضای انجام گرفته از سوی انجمن روزنامه آمریکا به شرکت‌های فن‌آوری بزرگ متعدد، به این انجمن ارائه کرده است.
این مرکز با انتشار پیشنهاد گوگل در وب سایت niemanlab.org ابتکار گوگل را با توجه به روابط تیره‌ صنعت روزنامه با گوگل تعجب‌آور توصیف کرد.
وب‌سایت خبری معروف گوگل نیوز به دلیل ارسال لینک مقالات ناشران روزنامه آمریکایی بدون پرداخت پول، انتقاد شدید برخی از آن‌ها را برانگیخته است.گوگل این انتقادها را رد کرده و استدلال کرده با هدایت ترافیک اینترنتی به وب‌سایت‌های آن‌ها خدمات رایگان برای روزنامه‌ها فراهم می‌کند.
با کاهش درآمد تبلیغات چاپی و تیراژ، ناشران روزنامه آمریکایی در حال بررسی راه‌هایی برای آغاز مطالبه هزینه برای محتوا در اینترنت هستند و انجمن روزنامه آمریکا در این اقدام مشارکت می‌کند.
طبق اسناد به دست آمده از گوگل، این پلت‌فرم پرداخت در دست طراحی، نسخه‌ گسترش یافته‌ای از Google Checkout است که برای سایت‌های گوگلی وغیرگوگلی در سال میلادی آینده موجود خواهد بود.
گوگل همچنین پیشنهاد کرده همانند اپل که با شرکت‌های موسیقی در درآمد فروشگاه موسیقی آنلاین آی تیونز سهیم است، درآمدش را با روزنامه‌ها سهیم شود.

البته گوگل تنها شرکتی نیست که به دنبال طراحی یک پلت‌فرم پرداخت برای روزنامه‌ها است. ژورنالیسم آنلاین که در ماه آوریل راه‌اندازی شد و به دنبال کمک به سازمان‌های خبری برای کسب درآمد در وب است، ماه گذشته اعلام کرد بیش از 500 روزنامه و مجله موافقت کردند که به عنوان وابسته به این شرکت بپیوندند.
 
بالا