• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

====> آرشو قسمت های "فرصت براب" <====

  • شروع کننده موضوع
  • #1

MAJ!D

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
18
امتیاز
19
نام مرکز سمپاد
مرحوم فخرالدین رفیع
شهر
ساری
به نام خدا



سلام دوسه تان.
می*تونید در این تاپیک اطلاعاتی از هر قسمت "فرصت برابر" کسب و یا گزیده ویدئو های هر قسمت رو دانلود کنید.
فرصت برابر برنامه ای با هم کاری کانون قلم چی و شبکه آموزش هستش که در اون از رتبه های برتر، نکات مشاوره ای، تحلیل آزمون های قلم چی و تدریس دبیران سخن گفته میشه .

ساعات پخش :
شنبه الی پنچشنبه : حدودا 18:45
جمعه ها : حدودا 15:45

اگر در ساعاتی که گفته شد پخش نشدی کمی صبر کنید چون همیشه 5 الی 10 دقیقه پس . پیش میشه زمانش​
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

MAJ!D

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
18
امتیاز
19
نام مرکز سمپاد
مرحوم فخرالدین رفیع
شهر
ساری
پاسخ : ====> آرشو قسمت های "فرصت براب" <====

"گزیده کلیپ های فرصت برابر 1393/03/28"




تابستان زمان سبقت دانش آموزان و اولیاء خوش فکر :
دانش آموزان خوش فكر و آينده نگر از تابستان شروع به مطالعه مي كنند. براي استفاده دانش آموزان خوش فكر 40% تخفيف ويژه آزمون هاي تابستان در نظر گرفته شده است.
برخي اين سوال را دارند كه چرا ما بايد در تابستان درس بخوانيم؟ ضرورت تابستان را بايد تمام دانش آموزان درك كنند. تابستان زمان مهمي براي يادگيري است. هيچ جاي دنيا ما چيزي به نام سه ماه تعطيلي نداريم. مدارس هم برخي چهار فصل هستند. 3 ماه درس نخواندن سبب فراموشي و آشفتگي مي شود و در تابستان وقت و انرژي زيادي از دبيران خواهد گرفت.
در زمان هايي مانند تابستان كه مدارس تعطيل هستند اهميت برنامه شخصي چند برابر مي شود. ابزارهاي خوبي را كانون در اختيار دانش آموزان قرار داده است. دانش آموزان در كنار تفريح و ورزش و كارهاي هنري توصيه خود آقاي قلم چي هم اين است كه دانش آموزان پايه 1 ساعت را روزانه به درس خواندن اختصاص دهند. سال سومي ها كه سال بعد كنكور دارند كه تابستان بخشي از كل برنامه آن ها است. با باز شدن تابستان اين امكان براي آن ها فراهم است كه از اين فرصت استفاده كنند.
اولين توصيه كانون: پيش خواني دروس سال آينده.
در كانون هر دو برنامه وجود دارد هم نگاه به آينده و هم نگاه به گذشته اما تاكيد كانون بيشتر به نگاه به آينده است.چون هم جذابيت بيشتري دارد و هم فضاي فكري دانش آموزان آماده مطالب جديدتر و تازه تر است. دانش آموزان مي توانند 2 يا 3 درس از دروس سال آينده را انتخاب كنند و پيش خواني كنند. و اين دروس را از ميان دروسي انتخاب كنيد كه بايد زمان زيادي براي يادگيري آن ها اختصاص دهيد مانند رياضي. پس اولين درس پيشنهادي ما رياضي است در كنار رياضي دانش آموزان دبيرستاني مي توانند فيزيك و انساني ها مي توانند ادبيات اختصاصي و عربي را انتخاب كنند. درسي را كه مهارتي است و تلاش زيادي نياز دارد براي اين كه در آن به تسلط برسيد را انتخاب كنيد. دانش آموزان دبستان و راهنمايي مي توانند در كنار رياضي،‌ علوم را انتخاب كنند. آمار نشان مي دهد كه دانش آموزاني كه در طول تابستان نگاه به آينده را مدنظر قرار داده اند در مقايسه با كساني كه فقط نگاه به گذشته را كار كرده اند در طول سال تحصيلي خصوصا دي ماه كه ما ارزيابي انجام مي دهيم 200 نمره افزايش تراز داشته اند.
در طراحي برنامه راهبردي تابستان نگاه به گذشته نيز در نظر گرفته شده است. اين موضوع به اين دليل است كه مطالب فراموش نشود. ابزارهاي تابستان عبارتنداز اولين نكته و مهمترين آن برنامه راهبردي كه با ثبت نام آزمون هاي كانون در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد، كتاب تابستان. اولين آزمون تابستان 27 تير مي باشد كه تعيين سطح است.
كتاب تابستان يكي از مهمترين منابع است كه هم نگاه به گذشته را دارد و هم نگاه به آينده،‌ ويژگي مشخص اين كتاب دستورالعمل اين كتاب است.
يك نكته ديگر اين كه دانش آموزان مي توانند براي پيش خواني به آموزشگاه هاي هماهنگ كانون در سراسر ايران بروند و دو يا سه درس را كلاس بروند.
كنكوري ها تورق سريع را در هفته آخر انجام دهند، خواب و زندگي منظمي در اين دوران داشته باشند. عادتهاي خود را تثبيت كنند. روز قبل از كنكور درس نخوانند و از هر موضوع تنش داري دوري كنند.​
 
بالا