• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

قضیه‌ی شکل اوّل، شکل دوم

در این مورد خاص، چه عکس‌العملی نشون می‌دید؟


  • رای‌دهندگان
    21
  • شروع کننده موضوع
  • #1

kia.celever

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
338
امتیاز
1,366
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی ۳
شهر
تهران
تصوّر کنید تو یه کلاس درس، معلّم در حال تدریسه. یکی از دانش‌آموزها با ضربه زدن روی میز و ایجاد سر و صدا مزاحم بقیه می‌شه. معلّم نمی‌تونه دانش‌آموز خاطی رو تشخیص بده ولی متوجّه می‌شه فرد مذکور توی ردیف آخر نشسته. پس ردیف آخر دانش‌آموزان رو بیرون می‌کنه و ازشون می‌خواد فرد خطاکار رو لو بدن؛ در غیر این صورت همه‌شون یک هفته از کلاس محروم می‌شن.
به نظرتون بقیه‌ی دانش‌آموزا باید از دوستشون حمایت کنن و هزینه‌ش رو هم بپردازن؟ یا به نظرتون اون فرد ارزش این رو نداره که مورد حمایت گروه قرار بگیره؟ تجربه‌ی مشابهی براتون پیش اومده؟ چه واکنشی از خودتون نشون دادید؟ چه عواملی در تصمیم‌گیریتون مؤثر بودن؟
 

farnoosh hashemi

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
256
امتیاز
3,418
نام مرکز سمپاد
فرزانـگان یـک
شهر
تــهــران
مدال المپیاد
مرحله دوم 24 امین المپیاد کامپیوتر -ناکامی در مرحله۳
دانشگاه
صنعتی شریف
پاسخ : قضیه‌ی شکل اوّل، شکل دوم

من 3بار این اتفاق برام پیش اومده.5ام دبستان-سوم راهنمایی و دوم دبیرستان.
و هر 3 بار اخراج رو پذیرفتم.یه نکته ی مهمی که هست اینه که ما حتی اگه خودمون کننده ی کاری نباشیم ، ولی زمانی که کاری داره رخ میده متوجهش باشیم و به اون شخص تذکر ندیم ، ما هم مسئولیم!و مقصر به نظرم یک نفر نیست.
همچنین توجه کنید که در سطح اتفاقات مدرسه ، قطعا رخدادها صرفا شیطنت بازی ِ بچه هاست . نه کاری که آسیب جدی به شخص یا چیزی بزنه!پس 1 جورایی لو ندادن پایه بودن به حساب میاد و نوعی خاطره میشه حتی!
 

maziar

مازیمون
ارسال‌ها
1,962
امتیاز
6,834
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران، استانبول، کوالالامپور، اُسلو!
دانشگاه
Universitetet i Oslo
رشته دانشگاه
ریاضی، CS، نانو الکترونیک
پاسخ : قضیه‌ی شکل اوّل، شکل دوم

ببینید یه اتفاقاتی هست که میشه پذیرفت غیر ممکنن. مثلن وقتی همه ی دانش اموزایه یک کلاس تصمیم بگیرن ورقه رو سفید بدن معلم و نه هیچ کسی دیگه نمی تونن مخالفت کنن. و حتا نمی تونن به همه صفر بدن.

و معلم هم نمی تونه یک ردیف ۴ نفره رو از کلاس اخراج کنه برای یک هفته وگرنه خودش رو و نظم کلاسش رو زیر سوال برده.

شده که سره امتحان فارسی کله پایه سوم راهنمایی سره امتحان سره هر تشدید سرفه کردن. البته یه سرفه اضافه هم کردن که من اشتباه تشدید گذاشتم. ناظم چند بار اخطار داد ولی چون همه سرفه می کردن نمی تونست همه رو اخراج کنه. و خب وقتی ما تو تایپ کردن فارسی تشدید رو نمیذاریم پس واقعن بحث یادگیری هم معنی نداره. و میشه از این دسته حرکات رو زد و پذیرفت
 
بالا