• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تحریکات جنسی، ترشحات هنری

Behrad

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
509
امتیاز
8,771
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب یک
دانشگاه
دانشگاه تهران
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

#با فاز روشنگر :د

سو آل:
شما چه جوري بداهه ميزنيد دقيقاً؟! "-:
آخه دامبولي-ديمبو كه نميشه بداهه. والا ما يكي ميشناسيم، چهل ساله. از بچگي پيانو ميزده، رفته دانشگاه(ايران نه البته "-:)، آهنگسازي خونده، بعد رفته نوازندگي جَز خونده، حالا هم درس ميده. ايشون ميدونن فلان آكورد دقيقاً چه «مزّه» اي ميده و فلان گام چه «وزني» داره. بعد بهش ميگي فلان آهنگــُ بزن حال كنيم دور همي. برات ميزنه؛ بداهه هم ميزنه و ميدونه چي بزنه. ميدونه كجا اِفه بياد كجاشُ قِر بده و الي آخر. و نتيجه ميشه حالات معنوي در شنونده.
نكته اي كه هست ميدونه هارموني چيه، صداي فلان آكورد دقيقاً چيه و غيرُ. «عُمرشُ گذاشته...»

اينجاست كه تعريف ما از "بداهه" عوض ميشه. :-?

خب بعيده كسي توي اين سن، با اين شرايط حاكم بر مملكت كه همه بايد يا دكتر بشن يا مهندس، اصول واقعي موسيقي رو بلد باشه. و اونقدر هم از نظر تكنيكي قوي. پس بداهه هايي كه من «خودم » و شما ازش حرف ميزنيم، چيزيه كه به مذاق خودمون خوش ـه. و شايد، شايد اين تصاوير باعث ميشن كه ما اين دامبولي-ديمبو هاي خودمون رو بهتر بشنويم و بيشتر حال كنيم در حالي كه هيچ مالي هم نيستن "-:

چكيده: اين تصاوير باعث توهم مي شوند.

-مدرک "-: :
بشنويد یک بداهه-آموزش از ایشون
_________________________________

پ.ن1: اسمش هست Mourir d'Aimer[nb] بخوانید: /موقیق دِ اَمی/. یعنی:"مرگ عشق" ساخته ی Charles Aznavour [/nb]. نکته ای که هست همش مربوط به سواد نوازندست. با سواد باشید! :د
پ.ن2: آندره مُرادیان بزرگ 8->
 

sahere

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,829
امتیاز
11,813
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
مشهد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
گفتار درمانی
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

من یه کنفرانسی داشتم این ترم.نظریه فروید این ها بود.بعد فروید میگه که وقتی جلوی انگیزش های جنسی گرفته میشه تبدیل میشن به هنر در آدمی.
و اینکه خب وقتی فقط تصویره انگیزشی به وجود میاد که راه به جایی نداره.
:-?
 

N-firoozeh

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
316
امتیاز
3,751
نام مرکز سمپاد
فرزانگان دو
شهر
شیراز
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

به نقل از بیلی بچه. :
هوموسکشوال بودن و انحرافات جنسی رو یکی می دونی؟ نگو لطفا!

هوموسکشوال بودن هم بی ربط نیست به انحراف جنسی [nb]از ابتدایِ بحث احساس میکنم دقیقن منظورتون از انحراف رو نمیفهمم :د[/nb].افرادی که چنین اختلالی دارن مشکلشون بر میگرده به "آمیگدال" که عملکردش بسیار بسیار به هیپوتالاموس که بحثش رو کردم,نزدیکه.اصن اینا یه سیستمی رو میسازن که حالا اسمش مهم نیست ولی خیلی چیزایِ خفنی رو بهم ربط میده.مثلن این که عطرِ یه شخصِ خاص به شدت رویِ یادآوریِ خاطرات اثر داره.کلن حسِ بویایی چیزِ عجیبیِ.توصیم اینه که به عطرِ عشقتون عادت نکنید که بعد فراموش کردن خاطراتتون مصیبته :))
خلاصه که بیایید به این جور اختلالات یه جورِ دیگه بنگریم.اونی که هوموسکشوالِ باور کنید دستِ خودش نیست.یا اونی که ما بهش میگیم روانی,مثلن میگه یکی همش دنبالم داره میاد یا دیدید بعضیاشون بی دلیل میخندن؟تنها مشکلشون اینه که اون قسمت از مغزشون که مربوط به احساسِ حضورِ اطرافیانِ,یا مربوط به خندیدنِ(مرکزِ خنده و گریه تو همین سیستمی هست که گفتم)بیشتر یا حتی الکی تحریک میشه.همین.من الان یه الکترود بذارم رو یه قسمت از مغزتون,شما هم شروع میکنی به دیدنِ افرادی که اصن وجود ندارن.یا اصن شما میتونی با مغزِ منِ عاقل یه کاری کنی که هار هار بخندم تا صبح.یا میشه احساسِ شوری رو در شما به وجود آورد بدونِ وجودِ هیچ گونه نمکی در دهانتون.یا اصن تمایل دارید کسی که میخواید رو عاشقتون کنم؟ {این آخری الان اغراق آمیزه ولی مطمئن باشید که در آینده ی نزدیک امکان پذیره}
:-کلن بی ربط به موضوع
+معذرت میخوام که بینِ بحث هایِ هنریتون این چیزا رو مطرح میکنم اما هدفم اینه که بگم جوابِ این سوال نیروهایِ خارق العاده یا ماورایی نیستن!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #24

میکائیل

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
877
امتیاز
2,535
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی / هنرستان
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
ادبیات نمایشی
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

به نقل از gaucho :
سوال اینکه فقط هنر؟! زمینه هایه ی دیگه نمیتونه باشه؟

جدا از هنر میتونیم تو ریاضیات هم رنه دکارت رو بگیم که تقریبن درسی نیست که یه فرمول از دکارت نباشه حالا جدا از اینکه بیس هندسه از دکارته و دکارت با اون اوضاع جنسیش که ...
نمیشه قاطعانه گفت فقط به هنر مربوط میشه...
ولی خب در این مورد تعداد هنرمندان به هیچ وجه قابل مقایسه نیس با تعداد افرادی که تو سایر زمینه ها فعالیت داشتن...
به نقل از بیلی بچه. :
هوموسکشوال بودن و انحرافات جنسی رو یکی می دونی؟ نگو لطفا!
طبق تعریف فروید از انحراف جنسی این حرفو زدم...


ضمنا یه مثال جالب دیگه هم وجود داره که نشون میده این انحرافات جنسی فقط مربوط به هنرمندان مرد نیست... فریدا کالو، نقاش زن سورئالیست مکزیکی...
نکته ی جالب اینجاس که کارنامه ی مسائل و حوادث جنسی زندگی فریدا از بسیاری از هنرمندان مرد تاریخ هنر در تمامی رشته ها پر بارتره... از جراحات جنسی و صدمات جسمیش گرفته تا هوموسکشوال و ترنسکشوال بودنشو روابط جنسی متعددش چه با زن هایی مثه پولت گدار (همسر چارلی چاپلین) و چه با مردهایی مثه لئو تروتسکی (سیاستمدار کمونیست) در طول دوران زندگی مشترک با همسرش دیه گو ریورا (نقاش مکزیکی) و...
دیه گو ریورا هم چه قبل از ازدواجش با فریدا و چه در طول زندگی مشترکش با او روابط جنسی متعددی رو تجربه کرد... به طور مثال رابطه اش با خواهر زنش (خواهر فریدا) همزمان با زندگی مشترکش با فریدا...
در واقع میشه گفت بی بندو بار ترین زوج هنری تمام دوران زوج کالو-ریورا بود...
 

Billy the kid

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
694
امتیاز
2,658
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 | آموزشگاه هنری میدیا
شهر
تهران.
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
طراحی صنعتی
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

به نقل از فیـــــــــــروزه :
هوموسکشوال بودن هم بی ربط نیست به انحراف جنسی [nb]از ابتدایِ بحث احساس میکنم دقیقن منظورتون از انحراف رو نمیفهمم :د[/nb].
منظور از انحراف جنسی، انحراف از این موضوعه که هر آدمی، باید به جنس مخالف خودش تمایل جنسی داشته باشه و کسی که از این قاعده مستثنی باشه، میشه منحرف جنسی؛ که من کاملا باهاش مخالفم.

البته این جا، جای بحث کردن درباره ش نیست.
 

kia.celever

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
338
امتیاز
1,366
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی ۳
شهر
تهران
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

ممکنه اشتباه کنم، ولی من فکر می‌کنم چیزی که اینجا برای ما مهمّه خلاقیته نه هنر. خلاقیت قسمتی از هنره. خلاقیت می‌تونه تو خیلی زمینه‌های دیگه -مثل ریاضی که دوستان اشاره کردن- بروز پیدا کنه.
حالا اگه این حرفام درست باشن، این که ما واقعاً بداهه می‌زنیم و یه اثر هنری به معنای واقعی کلمه خلق می‌کنیم یا نه مهم نیست. ما صرفاً یه معیار می‌خوایم برای سنجش خلاقیت.
 

Grace

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
Tehran
رشته دانشگاه
دامپزشکی
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

به نقل از میکا :
مدت ها بود این سوال ذهن منو درگیر کرده بود که آیا فعالیت های هنری ذهن انسان با تفکرات اروتیک جنسی در ارتباطه یا نه؟
طبق تعریفی که خود فروید از انحراف جنسی داره، "ارضای میل در هر شکلی و نحوه ای که باشد هر گاه هدف اش خارج از اصل تولید مثل باشد، انحراف جنسی محسوب می شود."

شاید بهتره بدونبم که طبق این تعریف "انحراف جنسی" بار منفی نداره و وقتی به اون چاشنی -دین- و -شخصیت اجتماعی- یا -قضاوت متعصبانه- زده میشه بار منفی میگیره و pیشروی در اون حرکت در خلاف انسانیت و تکامل pنداشته میشه.
سوال دیگه اینه که اگر این افراد به سطحی از تکامل جنسی برسند هم, باز با این محرک ها کارآیی(که در اینجا خلاقیت بیشتر مد نظر هست) سیستم عصبی افزایش می یابد یا نه؟
 
ارسال‌ها
1,097
امتیاز
6,250
نام مرکز سمپاد
علامه حلی 1
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
دانشگاه شیراز
رشته دانشگاه
سخت افزار
پاسخ : تحریکات جنسی، ترشحات هنری

یه جورایی از این تاپیک و از این بحث حتی خارج از این تاپیک میترسم ، تو جامعه ما به قدر کافی هنرمندان و حتی مخاطبینشون به صرف یک سری عقاید شخصی ، سرکوب میشن ، اینم یه بهونه بیشتره !!!
 
بالا