• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

خبرگزاری سمپادیا

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

بی سرانجامی مسابقه الکترونیک سمپادیا

در تاریخ ۹‌ام تیر ماه امسال، مسابقه‌ای تحت عنوان اولین مسابقهٔ الکترونیک سمپادیا شکل گرفت که شرکت در آن برای همهٔ اعضا چه مبتدی و چه پیشرفته آزاد بود.
مدیران انجمن الکترونیک با قرار دادن جزوه‌ای به عنوان منبع برای کاربران از شرکت کنندگان درخواست کردند با مطالعهٔ دقیق برای مسابقه اماده شوند.
طبق گفته‌های فاطمه. م، مدیر این انجمن، پس از قرار دادن سوالات تنها یک نفر پاسخ‌ها را ارسال کرده و از طرف باقی کسانی که اعلام امادگی کرده بودند هیچ پاسخی دریافت نشد.
خوب است کاربران عزیز هنگام اعلام امادگی برای مسابقات توانایی و شرایط خود را بسنجند تا مسابقه‌های آموزشی و پر محتوایی مثل این، بی‌سرانجام و ناتمام نمانند.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

سری دوم مناظره اعتقادی...

تاپیک های بی محتوا این روزها زیاد به چشم میخورند،عدم توجه به این تاپیک ها به کنار،استقبال بی دلیل و تاسف بار از برخی از این تاپیک ها هم به کنار.
این ها را گفتم تا بدانید این روزها سمپادیا،سمپادیای سابق نیست.کاربران با هم مسابقه ی رنگ ستاره می دهند نه مسابقه ی علمی...تعداد لایک افتخار می افریند نه حضور فعال.
تاپیک مناظره ی اعتقادی،تابستان امسال توسط میعاد مدیر انجمن اعتقادی ایجاد شد تا محلی برای مناظره و بحث و تبادل نظر کاربران در رابطه با سوال های اعتقادی که شاید خیلی هامان درگیرشان باشیم باشد.
سری اول این مناظره به خوبی پیش رفته و کاربر برتر و گروه برنده هم اعلام شد و همچنین جای خوشحالی داشت که شرکت کنندگان با صحبت های منطقی و به دور از حاشیه و بی احترامی،مناظره ی فعال و پر محتوایی را ارایه دادند.
پس از پایان سری اول،نظرسنجی برای انتخاب موضوع دور دوم و همچنین اعلام امادگی کاربران قرار داده شد ولی متاسفانه این بار استقبال چندانی صورت نگرفته و کاربرانی که اعلام امادگی کرده بودند هم جدا از بحث استثناها ، انگار مناظره را فراموش کرده اند!
میعاد میگوید این همه تلاش برای رونق بخشیدن به سایت صورت میگیرد که همگی به هدر می روند و این اصلا خوشایند نیست.
امیدواریم اینجور تلاش ها مورد استقبال قرار گرفته و سمپادیا،همان سمپادیای سابق شود...
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

نقد عکس ؛ از نوع هنری!

نقد کاراتون تاپیکی همچون نقد عکس است و 7ـمین موضوع ایجاد شده توسط آرامش به شمار می‌رود. اما در این تاپیک به‎جای عکس، آثار هنری شما مانند طراحی ، نقاشی ، سیاه‌قلم و ... مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

آرشیو قفسه فیلم

آرشیو قفسه فیلم سمپادیا محلی‌ است که نقدهای خوب همراه با مشخصات فیلم و نویسنده نقد در آن لینک می‌شود.
به گفته‌ی NEO دسته‌بندی فیلم‌ها براساس ژانر و گونه‌شان صورت می‌گیرد و یک فیلم با توجه به محتوایی که دارد می‌تواند در چند دسته‌ی مختلف قرار گیرد.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

مردم یا دولت؟!

๖ۣۜĦ@ɱɨƉ 96 نهمین موضوع خود را با عنوان صاحب سینمای ایران ؛ مردم یا دولت ؟ ایجاد کرد.
درخصوص بحث و دعواهای اخیر برای ادامه یا عدم ادامه حضور بخش دولتی در سرمایه گذاری صنعت سینمای ایران ، منتقدان سینمای ایران به دو دسته تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید در تاپیک ایجاد شده نظر خود را در این مورد بیان کرده و با سایرین به بحث و بررسی این موضوع بپردازید.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا


نشریهٔ سمپادیا؛ یادش بخیر...

حتما شما هم انجمن نشریه سمپادیا را در قسمت انجمن‌های‌ ویژهٔ سایت دیده‌اید.
در وبگاه نشریهٔ سمپادیا می‌توان تمام شماره‌های تاکنون منتشر شده را دریافت کرد. اما مشکل اینجاست که از آخرین شمارهٔ منتشر شدهٔ آن، نزدیک دوسال می‌گذرد.
در این انجمن هر چند وقت یکبار کسی قصد احیا کردن نشریه را می‌کند و پس از تلاشی نافرجام، این انجمن دوباره در سکوت فرو می‌رود. اما بالاخره باید اقدام کرد، این نشریه باید از سر گرفته شود، نشریه‌ای مشترک بین تمام سمپادی‌های کشور. در تاپیک‌های این انجمن، بار‌ها برخی کاربران نوشته‌اند که «نباید منتظر باشیم کسی استارت کار را بزند» یا «با یک برنامه‌ریزی و گروه‌گزینی درست می‌شود دوباره نشریه را احیا کرد»، ...
گفتیم تلنگری باشد که اگر کسی می‌تواند، دریغ نکند؛ طبعاً این فرد باید کسی باشد که بتواند کار را با مدیران هماهنگ کرده و نشریه را پیش ببرد. البته منتشر شدن دوبارهٔ نشریه، نیاز به گروهی کارآزموده دارد که بتواند مطالبِ مفید را نوشته و از تمام سمپادی‌ها گردآوری بکند.
گویا نشریهٔ سمپادیا به احیای دوباره نیاز دارد ...
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

نظرسنجی؛ این‌بار در انجمن فیلم‌شناسی

مدتی‌است که تاپیک نظرسنجی برترین قفسه فیلم توسط ریحانه ایجاد شده است. "ریحانه" در این تاپیک، تا پایان شهریور به کاربران فرصت داده رونقی به قفسه‌ی خود بدهند تا در نظر سنجی برترین قفسه ی فیلم شرکت داده شوند.
معیارهایی که برای انتخاب نقدها درنظر گرفته شده است، شامل مواردی چون کیفیت فیلم‌ها و نقدها و حتی تعداد مناسبی از آن‌هاست.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

بچّه‌های سایت را بکشید

مدّت‌ها پیش شررررر این تاپیک را ایجاد کرد امّا به علّت استقبال زیاد کاربران ، مدیران با ایجاد تاپیک بچّه‌های سایت را بکشید (2) در موازات شماره 1 آن ، راه را برای شرکت افراد بیشتر باز کردند.
هنوز نوبت به همه‌ی کاربران نام‌نویسی شده نرسیده‌بود که تاپیک‌ها قفل شدند. امّا اکنون تاپیک‌ها کار خود را از سر گرفته‌اند و علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند با دادن پ.خ به سحر آمادگی خود را در این خصوص اعلام نمایند.
به گفته‌ی سحر برای کشیدن هرفرد فقط 4 روز مهلت داده شده‌است و در پایان هم آن فرد می‌تواند نظر خود را راجع‌ به نقاشی‌ها اعلام کند.
لازم به ذکر است که تا کنون نام 7 نفر به لیست اعضا اضافه شده‌است که شامل مَریم ، melika :‌) ، ص‌ـاد. و lab0o در بچّه‌های سایت را بکشید (1) و مهسا ، آرامش و فهـــیمه در بچّه‌های سایت را بکشید (2) می‌شود.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

رفتگران طبیعت سمپادی‌ها، قدمی برای کمک به طبیعت

در روزهای آخر مردادماه تاپیکی با عنوان رفتگران طبیعت سمپادیا توسط lab0o در انجمن محیط‌زیست زده شد، که در آن از اعضای سمپادیا تقاضا کرد که نظرات و پیشنهادهای خود را درباره‌ی طرح جمع‌آوری زباله و کمک به طبیعت اعلام کنند، که در صورت به حد نصاب رسیدن شرکت‌کنندگان در هر شهر، فردی مسئول برگزاری این طرح در آن شهر شود.
از چندی پیش بحث‌ها پیرامون این موضوع در تاپیک سمپادی‌های مشهد آغاز شده، اما هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است. sky girl مسئولیت این طرح را در مشهد قبول کرده است.
تاپیک رفتگران طبیعت سمپادیا - تهران هم امروز توسط lab0o زده شده است که در آن تاریخ اجرای این طرح روز پنجشنبه 21 شهریور گفته شده که حوضه عملیات هم خیابان ولیعصر از میدان ونک تا نیایش می‌باشد. به گفته lab0o مسئول هماهنگی این میتینگ طبیعت دوستانه هم به‌زودی اعلام خواهد شد.
در صورتی که علاقه‌مند به کمک به طبیعت هستید و توانایی حضور در این طرح را دارید، به همراه کیسه‌های‌زباله و دستکش در روز پنج شنبه 21 شهریور ساعت 10 صبح در میدان ونک حضور پیدا کنید.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

بحث و تبادل نظر درباره ی اشعار

تاپیک بحث و تبادل نظر درباره ی اشعار که توسط lab0o،مدیر زیر انجمن دیوان،شروع به کار کرده بود علی رغم محتوا و هدف جالب و خوبش با استقبال کم کاربران رو به رو شده است.
هدف این تاپیک بحث و نقد اشعاریست که هرچند وقت یک بار توسط نظرسنجی انتخاب شده و محدود به یک نوع سبک و یا شاعر نیز،نیستند.همچنین شرایط اشعار مورد بحث عبارتند از :
1- خیلی طولانی نباشند.
2- جای بحث داشته باشند.
3- صحبت درباره ی آن ها در حد توانایی ما باشد.

این تاپیک با شعر "ندای آغاز" از سهراب سپهری اغاز به کار کرد و اشعار دیگری هم پس از ان برای نقد در ان قرار داده شدند که با استقبال کم کاربران رو به رو شدند.
علت این استقبال کم را نمیدانیم چه بنامیم،سبک اشعار،آگاهی ناکافی کاربران،و یا ... . با این حال شعر جدیدی که برای بحث انتخاب شده است شعر "کاروان" از سعدی شیرازی می باشد که امیدواریم ادب دوستانِ سمپادی با شرکت در این بحث جالب تاپیک را رونق ببخشند.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

حدس مکان، محکی بر اطلاعات گردشگری شما

تاپیک حدس ِ مکان، دیشب در انجمن جغرافیا و گردشگری، توسط مدیر انجمن، sahere زده شد. نحوه کار این تاپیک به این صورت است که قسمتی از عکس یک مکان دیدنی به همراه راهنمایی در این تاپیک قرار داده می‌شود و کاربران می‌توانند حدس بزنند که آن عکس مربوط به چه مکانی‌ است. کسی که حدس درست بزند، موظف به گذاشتن عکس بعدی است؛ و کار به همین روال پیش می‌رود.
البته sahere منتظر پیشنهادات شما در رابطه با این تاپیک است؛ او همچنین در تاپیک گفته است که ممکن است پس از پیش‌رفتن تاپیک تغییراتی اعمال شود.
این تاپیک قطعا یک تاپیک خلاقانه و جالب است و امید است با استقبال کاربران روبرو شود. حتی این تاپیک می‌تواند روندی مسابقه شکل به خود پیدا کند و جوایزی هم برای آن در نظر گرفته شود.
گفتنی‌ست این هیجده‌ ـمین تاپیک ایجاد شده توسط sahere مدیر انجمن جغرافیا و گرشگری‌ است.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

شروعی دوباره برای بازارچه سمپادیا

بازارچه متحول می‌شود نام تاپیکی است که به تازگی در بازارچه سمپادیا توسط شقایـقツ، مدیر داخلی زده شده است.
در این تاپیک گفته‌شده که به دلیل بی‌نظمی و غیرکاربردی بودن بازارچه، تغییراتی در آن به‌وجود آمده‌است. به این صورت که بازارچه علاوه بر اینکه محلی‌ برای خرید و فروش اجناس و کالاها بین کاربران است، محلی برای استفاده از تجربیات و دیگران و راهنمایی به دیگر کاربران برای خرید هم می‌باشد. به قولی انجمن کاربردی‌تر می‌شود.
برای فعالیت در این انجمن می‌توانید برای وسایلی که برای خریدن آنها احتیاج به نظر و تجربه‌ی دیگران دارید تاپیکی با عنوان «راهنمای خرید [کالای مورد نظر]» بزنید.
البته به گفته ریحانه این طرح باعث نزدیک‌ کردن این انجمن و انجمنی مانند مدیریت،‌ اقتصاد و تجارت می‌شود که مدیران باید به این نکته هم توجه کافی داشته باشند.
این تاپیک همچنان منتظر پیشنهادات و انتقادات شما درباره‌ی این طرح است.
 

swz

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
903
امتیاز
10,059
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

قرآن خوانی گروهی

قرآن خوانی گروهی، نام تاپیکی است که در فروردین‌ماه توسط 503 Service Unavailable زده شده‌است. هدف این تاپیک خواندن روزی یک صفحه از آیات قرآن به همراه معنی و تفکر روی آن است. 503 Service Unavailable در این تاپیک گفته‌است « لطفا حتما شرکت کنین و شده یه خط نظر خودتون رو بنویسید راجع به آیات...کمیتش مهم نیس... » . این طرح به دلیل زمان نامناسب به تعویق افتاد و بالاخره در تاریخ ۲۳ ـم شهریور آغاز شد.
طبیعتا برای ادامه‌ی کار، تاپیک به فعالیت کاربران احتیاج دارد؛ مطمئناً برای خواندن یک صفحه قرآن در روز به وقت زیادی احتیاج نیست، پس سعی کنید که با این تاپیک همراه شده تا بتوانیم باهم قرآن را به همراه معنی قرائت کرده و از آن چیزی بیاموزیم.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

گراف اولیه ی خانواده سمپادیا

گراف اولیه ی هفتمین خانواده سمپادیا،امروز توسط PETERSON،در تاپیک اطلاعیه خانواده سمپادیا ،قرار گرفت.
البته این گراف،گراف اصلی نبوده و دارای مشکلاتی از جمله : اشتباه بودن جنسیت بعضی افراد،نبودن نام برخی کاربران و امکان اشتباه بودن روابط می باشد.

PETERSON از کاربران خواست با جستجو در گراف از صحیح بودنِ نام،جنسیت و روابط خانوادگی خود اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده ی اشتباه،به وی پیغام خصوصی بدهند تا مشکلشان بررسی شود.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

برترین‌های فیلم‌شناسی

مدتی پیش ریحانه خبر از نظرسنجی برترین تاپیک فیلم‌شناسی داد و معیارهای شرکت داده شدن نقدهای کاربران رو اعلام کرد. اما بعد از دادن فرصتی حدوداً 10 روزه به افراد برای مرتّب کردن تاپیک‌های خود و رونق دادن به آنها در نهایت 4 تاپیکی که حداقل 3 نقد فیلم داشتند و براساس معیارها مرتب شده بودند برای شرکت در نظرسنجی انتخاب شد که شامل فیلم‌شناسی جواد ، علی ، علیرضا و نرگس می‌شود.
این نظرسنجی تا پایان شهریور ادامه دارد و از رأی‌دهندگان خواسته شده تا معیار خود را کیفیت نقدها و نوع نگاه فرد به فیلم قرار دهند.
لازم به ذکر است که به برنده‌ی نظرسنجی نشان تولید محتوا اهدا و تاپیک فرد مهم می‌شود.
 

meli_sampad

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
715
امتیاز
8,175
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

کیف شما ؛ سوژه‌ی مسابقه

مدتی پیش نسترنّگار به مناسبت بازگشایی مدارس مسابقه‌ای در این باره برگزار کرد . موضوع این مسابقه کیف شما و محتویات آن است و عکس با بیشترین لایک برنده‌ی مسابقه اعلام می‌شود.
لازم به ذکر است که تنها 3 روز دیگر برای شرکت در این مسابقه باقی است.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

داستان نویسی گروهی


استرانسیم این بار طرح جدیدی برای انجمن نثر پارسی دارد.
تاپیک داستانی با چند نویسنده امروز توسط این کاربر ایجاد شد که به نوعی نقش فراخوان را دارد و برای انجام هماهنگی های مربوط به این فعالیت ایجاد شده است.
داستان از این قرار است که این بار موضوعی کلی برای داستان در نظر گرفته می شود و کاربران به نوشتن ادامه ی ان می پردازند ولی این بار به صورت گروهی به این کار می پردازند.در ابتدای کار چند نفر برای شخصیت های اصلی داستان در نظر گرفته می شوند و در ادامه درصورت نیاز به نقش های فرعی،اعلام نیاز صورت می گیرد.
کاربران برای اعلام نظرات و پیشنهادات خود می توانند به تاپیک مربوطه مراجعه کنند.همچنین افرادی که قصد شرکت در این فعالیت گروهی و برعهده گرفتن (فعلا) نقش های اصلی را دارند می توانند از طریق پیغام خصوصی به استرانسیم اطلاع دهند.کاربران دقت کنند در صورت تمایل برای شرکت،می بایست حضوری فعال و مفید در داستان نویسی داشته باشند.قوانین مربوطه در تاپیک اصلی اعلام خواهند شد.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

و سر انجام....
گراف نهایی!

پس از اعلام مشکلات مربوط به گراف اولیه توسط کاربران و رفع آنها،سرانجام گراف نهایی هفتمین خانواده سمپادیا ساخته شد.
لینک مربوط به گراف نهایی هم اکنون در تاپیک اطلاعیه خانواده سمپادیا قابل مشاهده است.
مسوولیت این کار را PETERSON بر عهده داشت که پس از کشیدن گراف نهایی،نشان همکار مدیریت به وی اهدا شد.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

و بالاخره....
شب نشینی سمپادیا!

با رسیدن روز های پایانی تابستان و احساس کمبود یک برنامه ی شب نشینی،مدیران سایت بالاخره با رفع نسبی مشکلات سرور و آماده کردن شرایط برنامه ای تحت عنوان شب نشینی سمپادیا گذاشته شد.

طبق گفته های بابک در تاپیک شب نشینی سمپادیا،زمان این شب نشینی روز چهارشنبه از ساعت 22 الی 2 بامداد خواهد بود.
 

پژواک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
585
امتیاز
3,656
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
95
پاسخ : خبرگزاری سمپادیا

نتایج مسابقه ی نثر پارسی

نتایج اولین مسابقه ی نثر پارسی سمپادیا،پس از بررسی و امتیاز دهی داوران اعلام شد.یاسین نعیمی،مدیر انجمن نثر پارسی،با تشکر از همه ی شرکت کنندگان و نام بردن ملاک های انتخاب نفر برتر نتایج نهایی را در تاپیک نتایج اولین دوره مسابقه نثر پارسی اعلام کرد.
نفرات برتر این مسابقه به ترتیب عبارتند از :

kahroba نفر اول با کسب 76.25 امتیاز
sahere نفر دوم با کسب 71 امتیاز
..باران.. و Al0nE نفرات سوم با کسب 70 امتیاز

همچنین،جدول امتیازات هر شرکت کننده در تاپیک مربوطه قابل مشاهده است.
 
بالا