• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تجربی ها بخوانند

وضعیت
موضوع بسته شده است.
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #1

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
معاون آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به اتخاذ تصميمات جديد براي دانشگاه علوم پزشکي ايران، گفت: دانشگاه علوم پزشکي تهران مي‌تواند در صورت لزوم از امکانات آموزشي دانشگاه ايران استفاده کند.

بهرام عين‌اللهي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به مصوبات کميسيون ماده 2 انتزاع مصوبه شوراي گسترش دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، گفت: بر اساس مصوبات اين جلسه کليه مسائل آموزشي و پرونده اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران به اين دانشگاه داده شد.


وي با بيان اينکه دانشگاه علوم پزشکي تهران مي‌تواند در صورت لزوم از امکانات آموزشي دانشگاه ايران استفاده کند، اظهارکرد: کليه دانشجويان ورودي سال تحصيلي 92 -91 مدرک دانشگاه علوم پزشکي تهران اخذ مي‌کنند.


وي افزود: البته رشته‌هايي همچون فيزيوتراپي، اپتومتري و غيره وجود دارند که دانشگاه علوم پزشکي تهران آنها را ندارد، اما در زمان ادغام از امکانات دانشگاه علوم پزشکي ايران استفاده و پذيرش دانشجو در اين رشته‌ها انجام شده است، بنابراين اين دسته از دانشجويان به صورت مهمان در دانشگاه علوم پزشکي ايران تحصيل مي‌کنند.


عين‌اللهي با بيان اينکه وضعيت تحصيلي اين دسته از دانشجويان به هيچ عنوان تغيير نمي‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود اينکه اين دسته از دانشجويان به صورت مهمان در دانشگاه علوم پزشکي ايران تحصيل مي‌کنند، اما در نهايت مدرک دانشگاه علوم پزشکي تهران اخذ خواهند کرد.


وي با اشاره به کاهش ظرفيت رشته‌ پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در دفترچه کنکور امسال، گفت: با توجه به اينکه اين دانشگاه بايد پاسخگوي دانشجويان ورودي سال‌هاي 91-92 باشد و تعداد آنان با احتساب دانشجويان خود دانشگاه زياد است، ظرفيت امسال اين دانشگاه در برخي از رشته‌ها کاهش يافته است.


عين‌اللهي افزود: البته به دانشگاه علوم پزشکي تهران اين اختيار داده شده است که براي دو نوبت مهر و بهمن پذيرش دانشجو انجام دهد، البته اين دانشگاه مي‌تواند در صورت لزوم از امکانات دانشگاه‌هاي علوم پزشکي ايران و شهيد بهشتي استفاده کند.


وي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاه علوم‌پزشکي ايران توسط کنکور 92، گفت: ظرفيت پذيرش دانشجو در کنکور 92 اين دانشگاه 684 نفر درنظرگرفته شده است.


وي با اشاره به پذيرش 230 دانشجو در رشته پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ايران، اظهارکرد: از اين تعداد 180 نفر در پرديس دانشگاه ايران و 50 نفر در واحد بين‌الملل دانشگاه پذيرفته مي‌شوند.


معاون آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به پذيرش 255 نفر در آزمون دستياري در دانشگاه علوم پزشکي ايران، تصريح کرد: ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره فوق تخصص حدود 40 تا 50 نفر است.
 

farz

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,097
امتیاز
14,659
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
سنندج
مدال المپیاد
مرحله اول شیمی
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
پاسخ : تجربی ها بخوانند

اینم در همین راستا :-"
دکتر بهرام عین‌اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران در دو بخش پردیس اصلی و پردیس بین‌الملل دانشجو می‌پذیرد و وزارت بهداشت ظرفیت نهایی را به سازمان سنجش برای درج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سال ۹۲ اعلام کرده است.

وی با تاکید بر رفع موانع جذب دانشجو برای این دانشگاه گفت: به دلیل احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران مسائلی بر سر راه جذب دانشجو ایجاد شده بود که مرتفع شد و اکنون دانشگاه ایران برای جذب دانشجو در این سال تحصیلی مشکلی ندارد.

عین اللهی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در ۱۶ رشته تحصیلی از جمله پزشکی (۲۳۰ نفر با احتساب شعبه بین الملل)، پرستاری (۱۲۰ نفر)، مامایی (۲۵ نفر)، فیزیوتراپی (۱۵ نفر)، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی (۲۵ نفر)، شنوایی‌شناسی (۲۰ نفر)، گفتار درمانی (۲۰ نفر)، بینایی سنجی (۲۰ نفر)، کاردرمانی (۱۸ نفر)، کتابداری (۲۵ نفر)، اعضای مصنوعی (۲۶ نفر)، علوم آزمایشگاهی (۲۵ نفر)، هوشبری (۳۰ نفر)، اتاق عمل (۳۰ نفر)، پرتو‌شناسی (۳۰ نفر)، فناوری اطلاعات سلامت (۲۵ نفر) در مقطع کار‌شناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳۵ نفر در ۶ رشته تحصیلی در دوره کار‌شناسی ناپیوسته پذیرفته می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این دانشگاه در نیمسال تحصیلی ۹۳ - ۹۲ دستیار پزشکی تخصصی نیز پذیرفته است که در این دوره ۲۳۴ نفر در این دانشگاه به تحصیل مشغول می‌شوند. همچنین ۴۱۱ نفر نیز در دوره کار‌شناسی ارشد در این دانشگاه تحصیل خواهند کرد که از این تعداد ۳۵۰ نفر در پردیس اصلی و ۶۱ نفر نیز در شعبه بین الملل دانشگاه حضور می‌یابند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: ظرفیتی حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر نیز به دوره دستیاری فوق تخصصی پزشکی به این دانشگاه اختصاص داده شده است.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران در روز ۸ آبان ماه ۸۹ به دستور وزیر بهداشت وقت دکتر مرضیه وحیددستجردی در راستای اجرای تصمیمات دولت مبنی بر خروج دستگاه‌های اجرایی از استان تهران و کوچک کردن دولت و ابلاغ مصوبه شماره ۶۷۷/۱۱۰ معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و پس از آن مصوبه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو دانشگاه دیگر مستقر در تهران ادغام شد.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد دومین وزیر بهداشت دولت دهم پس از عزل دستجردی در ۱۸ فروردین ماه اعلام کرد با توجه به رسیدگی به اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق و بر اساس مصوبه شورای گسترش وزارت بهداشت این دانشگاه به شکل سابق خود برگشت و احیا شد.
×منبع
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #3

first amir

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,142
امتیاز
29,735
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
فردوســـی
رشته دانشگاه
مـهـنــدســی شــیـمــی / حسابداری / روانــشناســی
پاسخ : تجربی ها بخوانند

مصداقي نيا با اشاره به تصويب پنج رشته جديد کارشناسي ارشد در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي تهران با عنوان بهداشت پرتوها، سم شناسي محيط، مديريت تاسيسات شهري، مديريت پسماند، اکولوژي انساني، گفت: اين پنج رشته در شوراي برنامه‌ريزي به تصويب رسيده و آمادگي داريم که در اين رشته‌ها پذيرش دانشجو داشته باشيم.


وي از راه‌اندازي دوره DRPH در دانشکده بهداشت خبر داد و گفت: منتظر تصويب اين دوره در شوراي برنامه ريزي علوم پزشکي هستيم تا به عنوان مقطعي جديد در آموزش مديريت ايجاد شود و مديران حوزه سلامت که در حوزه بهداشت فعاليت مي‌کنند، بتوانند اين دوره را طي کنند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا