• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سمپادیا

Zetsubou Shinji
Zetsubou Shinji
خب این چیزی بیش از نقل قول گرایی نیست. دقیقا عین راویان حدیث. کلماتی خشک و بی روح که از گذشته، به همون شکل زامبی وار گفته میشن و احتمالا برای کسی هم اهمیتی نخواهند داشت.
خصوصا با تعریفش به عنوان تعهد به حقیقت، این عنوان بیشتر لایق دانشمندانه تا اون چیزی که به نام فیلسوف میشناسیم! حتی معروفترین این افراد هم بارها سابقه حمایت از ساختار قدرت حاکم رو در نظریات فلسفیشون دارن.
Iman Rage
Iman Rage
تاریخ فلسفه سیر جالبی داره.سوالاتی که مطرح میشه،جوابهایی که داده میشه و تفکراتی که بیان میشه.به نظر من کمتر کسی رو پیدا خواهید کرد که تاریخ فلسفه را به خوبی بداند و در دل خود به دنبال تاریخی ترین سوال یعنی حقیقت نباشد.
با کلمات شما فکر می کنم راوی حدیثی نباشد که مسلمان نبوده باشد!
فیلسوف معنی لفظیش میشه دوستدار دانش، به تعبیر من دانشمند شاید.
Zetsubou Shinji
Zetsubou Shinji
درسته که راوی حدیث حتما مسلمونه، اما تعمیمش به این مورد، بیشتر نشون دهنده دلبستگی به نظریه یه فیلسوف خاص، یا فقط مطالعش بصورت یه کار تفننی ، جانبی و صرفا سرگرم کننده ست که احتمالا به هیچ نتیجه جدیدی جز تکرار نمیرسه، همونطور که اکثر وقتائم همینطوره! خصوصا که در جواب به سوالاتی که گفتید، معمولا بهره ای از علوم دیگه برده نمیشه و تمرکز فقط رو تدریس نظریات اون افرادیه که فیلسوف نامیده شدن، الزاما ممکنه نبوده باشن البته!
بالا