• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

سوال مشاوره ای

  • شروع کننده موضوع
  • #1

amin.delbar

کاربر جدید
ارسال‌ها
1
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اهواز
با عرض سلام و خسته نباشید
من یک دانشجوی ترم اول کارشناسی مهندسی نفت مخازن دانشگاه صنعت نفت هستم این دانشگاه کتاب های مرجع (به زبان انگلیسی) را به ما می دهد.
همان طور که می دانید کتاب های مرجع در مقایسه با کتاب های دبیرستانی حجم زیادی دارند هم از نظر حجم مطالب، هم از نظر تعداد زیاد سوالات؛ و خواندن این حجم در زمان کوتاه ترم بسیار مشکل است و زمان زیادی را می طلبد حال اگر انگلیسی بودن آن ها را هم به آن اضافه کنیم مشکل دو چندان می شود به علاوه که جزوه ی استاد هم هست.
سوال من از شما این است که من چطور کتاب و جزوه را بخوانم؟
یک روش این است که جزوه ی استاد را بخوانیم و تعدادی از تمرینات آخر هر بخش را حل کنیم که از نظر زمانی خوب است.
یک دیدگاه دیگر آن است که درس و تمرینات داخل متن کتاب را کامل (خط به خط) بخوانیم و بعد از آن تعدادی تمرین از آخر هر بخش حل کنیم و جزوه ی استاد را هم چند روز قبل از امتحان بخوانیم که این روش نیازمند زمان و انرژی بسیار زیادی است چرا که اگر استاد در هر جلسه به عنوان مثال 10 صفحه جزوه بگوید شما مجبورید چیزی در حدود 20 تا 30 صفحه از کتاب را بخوانید آن هم با فونت ریز.
تعدادی از دانش جو های می گویند که ما روش دوم را انجام می دهیم ولی وقتی از آن ها می پرسی که چطور درس کتاب را خواندی می گویند که "کادر هاشو خوندم" یا "درسشو یه نگاهی انداختم" و در حقیقت درس کتاب رو کامل و دقیق نخوانده اند.
به نظر شما کدام یک از این روش ها یا روش هایی که مد نظر دارید مناسب تر است؟
ضمنا من خیلی سریع درس نمی خوانم.
من این ترم ریاضی 1 توماس و شیمی 1 مورتیمر دارم و ترم بعدی هم احتمالا ریاضی 2 توماس و فیزیک 1 هالیدی و شیمی 2 مورتیمر داشته باشم.

با تشکر
 

ninja

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
557
امتیاز
1,353
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شهرکرد
دانشگاه
اصفهان
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : سوال مشاوره ای

اگه شمازبانتون قوي باشه خوندن کتاب تکست خيلي راحت ترازترجمه است!بزبان ساده تروشيواتريه!کلاتوايران ترجمه درست حسابي نشده!
بعدم واسه شمازبان خيلي مهمه!
باکتاباي تکست مث فارسي نگاه کنيد!خيلي راحت ميشه!!!
 

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,596
امتیاز
37,032
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
پاسخ : سوال مشاوره ای

برای درسی مثل ریاضی فیزیک شما با خوندن متن کتاب به جایی نمیرسید. مخصوصا کتاب های توماس و هالیدی که خیلی بیشتر از نیاز شما مطلب داره و وقت و انرژی میگیره. جزوه استادو یاد بگیر بعد زیاد تمرین حل کن تا مسلط بشی به درس.

ولی برای سطوح بالاتر کلا زبان لازم داری دیگه. باید بری کلاس زبان آکادمیک.
 
بالا