• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اسطوره رياضي-آلن كن(برنده نوبل و فيلدز)

  • شروع کننده موضوع
  • #1

ذهن موهومي

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
18
امتیاز
3
نام مرکز سمپاد
اژه اي
شهر
.
مدال المپیاد
.
دانشگاه
.
رشته دانشگاه
.
آلن کن،از نظر من نمونه یک دانشمند مدرن تمام عیار است.فارغ از اثری که از خود به جای گذاشته که ابعاد آن احتمالا برای سالها فیزیک نظری قرن ۲۱ و شاید ۲۲ را در بر خواهد گرفت،عزت نفس و آزاد اندیشی آکادمیک او بسیار قابل تقدیر خواهد بود.او تمام کتاب ها و نوشته های علمی خود را به صورت رایگان بر روی اینترنت قرار داده است.شاید این چنین عزت نفسی از یک دانشمند قرن بیستمی،منحصر به فرد باشد.فردی که در حد مادی از یک زندگی متوسط به بالا برخوردار است،بی هیچ چشمداشتی حاصل یک عمر کار بسیار سطح بالای خود،شامل دو کتاب و چندین صد مقاله و سخنرانی را بر روی این شبکه قرار داده است.

او در جایی متذکر شده که دموکراسی علمی و آزاد اندیشی دلیل این عمل او بوده است.او که برنده جایزه فیلدز در ریاضیات محض است(که ارزش آن معادل جایزه نوبل در علوم است)،در موسسه ای مشغول بکار است که احتمالا می بایست در آمدی در حد قابل توجه داشته باشد و این فراغ خاطر از زندگی مادی او را بر این داشته است که در عرضه علم و دستاوردهای علمی،نیاز به هر گونه چشمداشت مادی را به کنار نهد و حاصل ۳۰ سال زندگی علمی خود را به دیگران عرضه کند.

این در حالی است که اندک زمانی است که اندیشه های ریاضی او در حال تبدیل شدن به یک گفتمان ثابت و پیچیده در فیزیک نظری قرن بیستم است.

ایده هندسه های جابجایی ناپذیر،به طرز شگفت انگیزی در حال فتح تمامی متون فیزیک نظری این قرن هستند.شاید نام آلن کن در قرن پیش رو،در آینده ای نزدیک چیزی بیشتر از نام یک ریاضی دان محض جلوه گر شود.

این مقدار عزت نفس و آزاد اندیشی تقریبا بی بدیل است.
 

s`dni

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
284
امتیاز
194
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
سمنان
پاسخ : اسطوره رياضي-آلن كن(برنده نوبل و فيلدز

عجب ادمیه ها !!!!!!!!!!!!
 

eAJ

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
132
امتیاز
13
نام مرکز سمپاد
Allame helli-Tehran
پاسخ : اسطوره رياضي-آلن كن(برنده نوبل و فيلدز)

من تو ریاضی نشر دانشگاهی یک مصاحبه از این آلن کن خوندم؛‌ راجع به ناتمامیت کرت گودل و بررسی آن در نورولوِژی ... واقعاً جالب بود؛‌ بهتون پیشنهاد می کنم بخونید.
 
بالا