• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اشکالات وارد بر نظریه تکامل

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
791
امتیاز
4,702
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
یه سوال
اگه شامپانزه ها و انسان ها و گوریل و پونگینه های هرسه زیر مجموعه ای از انسانیان هستند پس چه طور میشه که از شامپانزه ها و گوریل ها و پونگیه ها ده ها گونه باقی می موند ولی از انسان ها فقط یکی پس سر عمو زاده های ما چی امود؟؟؟؟؟ می دونم که حالا به هر دلیلی منقرض شدن ولی این یکم عجیب نیست که فقط انسان بخرد امروزی باقی بمونه؟؟؟؟؟؟
اولا شامپانزه ها و....خودشون عموزاده های ما هستن نه اجداد! ما با این حیواناتی که گفتید، دارای "نیای مشترک"(جد مشترک) هستیم. این جد مشترک برای برخی نزدیکتره و برخی هم دورتر. مثلا نزدیکی بیشتری به شامپانزه ها داریم تا گوریل ها.
اواخر دوره کرتاسه(85 میلیون سال پیش) فرگشت نخستی سانان شروع شد. 15 تا 20 میلیون سال پیش، کپی های بزرگ(که نیاکان انسان هستن) از گیبون ها جدا شدن. 14 میلیون سال پیش، در کپی های بزرگ، اورانگوتانها از انسان سانان جدا شدن و در همین زمان به انسان دوپا بر میخوریم که سه خانواده با فرگشتهای متفاوت بودن که البته منقرض شدن و اخرین "نیای مشترک" انسان و شامپانزه هستن(ساحل مردم چادی-اررین توگنی-آردی کپی). بعد، گوریلها و شامپانزه ها هم از این خانواده جدا شدن و نسل باقی مونده هم شدن جنوبی کپی آسا ها بودن و بعد هم تبدیل شدن به سرده انسان ها که خودشونم مسیر فرگشتی دارن تا به امروز رسیدن...
(منبع:https://fa.wikipedia.org/wiki/فرگشت_انسان)
بنابراین باید توجه داشت که ما "از نسل" گوریل و شامپانزه و اورانگوتان نیستیم، بلکه با اونها "نیای مشترک" داریم که اخرین نیای مشترکمون با گوریل و شامپانزه هم مردم چادی و اررین توگنی ها هستن. در واقع شامپانزه ها عمو زاده های ما هستن نه پدر و پدربزرگ. ولی از نسل کپی سانان بطور عام هستیم، و بطور خاص هم مردم چادی و اررین ها.
این هم چواب اون سوال معروف که "اگه ما از نسل میمون(یا شامپانزه) هستیم،چرا میمون(شامپانزه) ها هنوز وجود دارن؟"!
پس از اونجایی که ما با شامپانزه و...نیای مشترک داریم، پس در واقع نیای هردومون منقرض شده! این انقراض به عوامل مختلفی برمیگرده. درباره ناندرتال ها، حتی یکی از عواملش هجوم هموساپینس ها بود.

هیچ چیز عجیبی هم تو این ماجرا وجود نداره و چنین چیزی به کرات رخ داده. ورود دینگوها به استرالیا، از مهمترین دلایل انقراض گرگ تاسمانی، شیطان تاسمانی و مرغ تاسانی بود.
 

ناشناس ناشناسی

کاربر فعال
ارسال‌ها
37
امتیاز
15
نام مرکز سمپاد
علامه ناشناسی
شهر
ناشناس اباد
سال فارغ التحصیلی
1400
مدال المپیاد
اگه خدا یاری کنی و بزنه پس کلم و شانسم باهام یار باشه مرحله اول!!!!
دانشگاه
خدا بخواد اونور اب
رشته دانشگاه
هر چی باشه به جز ادبیات
من منظورم اینکه چرا فقط از گونه های مختلف انسان فقط انسان بخرد امروزی باقی مونده می تونست مثل شامپانزه ها دو گونه یا گوریل ها چندین گونه باقی بمونه؟؟؟؟ لطفا مسئله رو پیچیدش نکنین!!!
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
791
امتیاز
4,702
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
من منظورم اینکه چرا فقط از گونه های مختلف انسان فقط انسان بخرد امروزی باقی مونده می تونست مثل شامپانزه ها دو گونه یا گوریل ها چندین گونه باقی بمونه؟؟؟؟ لطفا مسئله رو پیچیدش نکنین!!!
اینکه انسان خردمند(هموساپینس) در میان سایر گونه ها باقی مونده، اصلا چیز عجیبی نیست. میزان سازگاری موجود با شرایط، و پیروزی بر رقباش، باعث ادامه نسلش میشه. دینگو هم یک مثال از چیزی مشابه بود!
در واقع انسان هموساپینس در آفریقا فرگشت پیدا کرد. اما در نقاط دیگه جهان هم انسان تبارهای دیگری وجود داشتن.
هموساپینس ها به واسطه هوش و مهارت بیشترشون، موفق به سفر به نقاط مختلف جهان شدن. در اونجا هم به احتمال زیاد دو کار رو انجام دادن: نسل کشی و تجاوز!
در واقع اولین نسل کشی تاریخ توسط هموساپینس ها در برابر سایر انسان تباران نقاط دیگه صورت گرفت. این در کاهش جمعیت اونها نقش چشمگیری داشت(یکی از این نقاطی که مهاجرت کردن، استرالیا بود. تا اون زمان، هموساپینس ها تاحدی در پدید اوردن سگ اهلی موفق بودن که همون دینگو بود. وقتی رفتن استرالیا، دینگو ها که هنوز کامل رام نبودن، به طبیعت برگشتن و به عنوان یه گونه خارجی و مهاجم، نقش زیادی در انقراض سه گونه ای که قبلا گفتم، در استرالیا داشتن. به همین شکل، هموساپینس ها در کاهش شدید جمعیت سایر انسان تباران نقش زیادی داشتن).
اما بازم ادامه داره. هموساپینس ها همچنین کمی بعد تر،موفق به جفت گیری با اون انسان تباران شدن. پس در حالی که اونها به سبب نسل کشی و همچنین سازگاری کمترشون با شرایط، رو به انقراض میرفتن، ولی هموساپینس ها به واسطه توانایی بیشترشون در سازگاری با محیط باقی موندن، و همچنین با توجه به زاد و ولدشون با اونها، تونستن در نسل های بعدی، درصدی از ژنوم اونهارو هم داشته باشن. در واقع ما، صرفا هموساپینس نیستم بلکه گرچه بیشتر ژنوم ما به هموساپینس شباهت داره، ولی درصدی از سایر انسان تباران رو هم داریم. در واقع مثلا افسردگی ما، حاصل وجود ژنوم ناندرتالی در بدنمونه!

مدارک به‌دست‌آمده از دی‌-ان‌-ای انسان نشان می‌دهد که انسان خردمند حدود ۲۰۰٬۰۰۰ سال پیش از آفریقا سرچشمه گرفته‌است، در حدود ۵۰٬۰۰۰ سال پیش تغییرات زیادی در رفتار او پدید آمد و در همان زمان آغاز به مهاجرت کرد. انسان خردمند با دیگر انسان تباران بچه دار شده‌اند و این باعث شده به رغم انقراض سه گونه دیگر انسان تباران ،دی ان ای آن‌ها همچنان در انسان خردمند موجود باشد. انسان خردمند حامل دی ان ای انسان‌تبار دنیسووا، انسان نئاندرتال و گونه‌ای دیگر که هنوز شناسایی نشده می‌باشد. افرادی که دارای‌تبار غیرآفریقایی هستند بین ۲ تا ۴ درصد دی ان ای نئاندرتال‌ها را دارا هستند، ۳ تا ۴ درصد دی ان ای بومیان ملانزی متعلق به انسان‌تبار دنیسووا است و دی ان ای گروهی از شکارچی-گردآورنده آفریقایی متعلق به گونه‌ای است که هنوز شناسایی نشده‌است.[۴]
https://fa.wikipedia.org/wiki/انسان

https://fa.wikipedia.org/wiki/نئاندرتال#دلیل_انقراض_نئاندرتال‌ها
http://www.bbc.com/persian/science/2014/01/140130_me_neanderthals_disease_genes
 
آخرین ویرایش:
بالا