• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

ساخت نورون از سلول‌های بنیادی انسان

  • شروع کننده موضوع
  • #1

brainbee

کاربر فعال
ارسال‌ها
34
امتیاز
41
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1388
from-Human-Stem-Cells-to-neuron.jpg

نورون‌ها سلول‌هایی هستند که در مغز و نخاع وجود دارند و برای انتقال اطلاعات در قسمت‌های مختلف بدن تخصص عمل پیدا کرده‌اند. نورون‌ها برای بسیاری از اعمال بدن همانند حرکت، تنفس، تفکر و احساس درد مهم هستند. اگر این سلول‌ها در یک حادثه‌ی تصادف یا هر نوع جراحت دیگری آسیب ببینند، بدن دیگر نمی‌تواند این اعمال مهم را به درستی انجام دهد و حتی ممکن است دچار معلولیت شود.

پزشکان و دانشمندان می‌توانند برای کمک به بیمارانی که دچار آسیب مغزی و یا نخاعی شده‌اند، سلول‌های جدید را جایگزین نورون‌های آسیب دیده کنند. با جایگزینی سلول‌های جدید به جای نورون‌های آسیب دیده، این احتمال وجود دارد که بیماران برخی از توانایی‌های از دست رفته‌ی خود را بدست آوردند. مانند توانایی حرکت کردن.

دانشمندان بر این باورند که سلول‌های بنیادی، سلول‌های ایده‌آلی برای پیوند به افراد آسیب دیده هستند زیرا می‌توانند به انواع سلول‌هایی که آسیب دیده‌اند تبدیل شوند. محققان سلول‌های مناسب پیوند را، در آزمایشگاه توسط یک سوزن پزشکی از سلول‌های خونی و پوست به دست می‌آورند.

در حال حاضر سلول‌های بنیادی از بیماران مبتلا به بیماری مغزی مانند آلزایمر، برای انجام مطالعات آزمایشگاهی گرفته می‌شوند تا بتوانند درمان‌های جایگزینی سلول را توسعه دهند.


در این مقاله شما درباره‌ی اینکه نورون‌ها چه هستند اطلاعاتی فرا می‌گیرید و امیدواری دانشمندان و پزشکان برای استفاده از آن‌ها در کمک به ترمیم سیستم عصبی مرکزی را درک خواهید کرد. سیستم عصبی مرکزی از مغز و نخاع تشکیل شده است (شکل۱). نورون‌ها سلول‌های خاصی هستند که در ساختارهای این نواحی قرار دارند.
human-brain-and-spinal-cord.jpg


مغز و نخاع برای بسیاری از اعمال بدن همانند حرکت، تنفس، تفکر و احساس درد حیاتی هستند و در صورت آسیب سبب مشکلات متعددی خواهند شد. در این مقاله توضیح‌داده خواهد شد که نورون‌ها چگونه به ترمیم این آسیب‌ها کمک می‌کنند و همچنین نقش سلول‌های بنیادی برای کمک به بیماران مغزی (سیستم عصبی مرکزی) بیان خواهد شد. و در پایان بحث ساخت نورون از سلول‌های بنیادی مطرح می‌شود.
برای خواندن ادامه‌ی مطلب بر روی لینک زیر کلیک فرمایید:
https://goo.gl/puz8nD

گروه brainbee.ir
 
بالا