• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

مهاجرت و اپلای از دبیرستان

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,895
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
خوب این حرفایی که میزنم بر اساس تجربه های خودمه:

1. اگر در کشور دیگه ای آشنا و دوست داشته باشید خیلی خیلی خیلی مفیده. مخصوصا که بدون اون ها اون سه چهار ماه اول خیلی سخت میگذره و حتی بعد از اون هم اگر تنها رفته باشید یه کشور دیگه واقعا سخته

2. اگر از دیپلم کسی میخواد بره راه بهتر از نظر بنده اینه که یک راست وارد دانشگاه نشه و اول یک یا دوسال اخر دبیرستان رو بخونه (در انگلیس که سیستم دو و یا یک ساله A-Level هست و در کانادا و بقیه کشورهای اروپایی هم فکر می کنم چنین طرح هایی هست که دقیقا مثل دبیرستان ما نیست ولی به اندازه کافی شبیهه)
علت این حرف دو تا چیزه:
1. میزان تفاوتی که توی زندگیتون ایجاد میشه سردرگم کننده نباشه: یعنی اینکه اگر بری دانشگاه دو تا تغییر اساسی دارین که یکیش همین خارج رفتنه و دومیش تغییر کامل اون سیستم آموزشیه که بهش عادت داشتید. دانشگاه مخصوصا در خارج با مدرسه خیلییی فرق داره.
2. با وجود اینکه اکثر ما ایرانی ها ادعا داریم خدای اطلاعات علمی و سواد هستیم مباحثی هست که اصلا وارد کتاب های ما نشده و در دانشگاه لازمتون میشه و همچنین یکسری مهارت هایی از جمله مقاله نویسی و....

3. با دو سال زبان خوندن جدی صد در صد به سطح زبان لازم برای دبیرستان می رسید (به شرط اینکه جدی باشه). ممکنه که سطحتون عالی نباشه ولی کارتون رو راه میندازه.
(البته خودم اینطوری نبود شرایطم ولی دقیقا کسی رو دیدم که با 12 ماه تونسته از سطح سواد کتاب انگلیسی دبیرستان بیاد و 6.5 رو بگیره)

#Leopard گرامی از سطح صفر هم میشه بعد از سه ماه کلاس سه جلسه 1 ساعته عمومی (نه خصوصی) در حد گذران زندگی زبان.یاد.گرفت#
خب منظورت از گذران زندگی گفتن مای نیم ایز فلانی و ور ایز یور هوس هستش؟ :| اگه اینه که آره میشه :)
ولی پیشنهاد می کنم روزی حداقل 3 ساعت وقت بذاری اگه می خوای مسلط بشی.یه ساعت لغت.یه ساعت لیسنینگ.یه ساعتم مرور.
 

CPHM

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
521
امتیاز
4,078
نام مرکز سمپاد
اژه اي
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
95
مدال المپیاد
مرحله دو فيزيك و شيمي
دانشگاه
University of Oxford
رشته دانشگاه
Theoretical physics
خب منظورت از گذران زندگی گفتن مای نیم ایز فلانی و ور ایز یور هوس هستش؟ :| اگه اینه که آره میشه :)
ولی پیشنهاد می کنم روزی حداقل 3 ساعت وقت بذاری اگه می خوای مسلط بشی.یه ساعت لغت.یه ساعت لیسنینگ.یه ساعتم مرور.
خیر منظورم دقیقا گذران زندگی به منظور سلام و علیک و غذا خریدن و مکالمات اولیه

برای زبان یاد گرفتن هم:
توصیه بنده هم اینه که در حال حاضر در کلاس های زبان انگلیسی عادی شرکت کنید و در کنارش کتاب های علمی مطالعه کنید و فیلم و مستند انگلیسی ببیند.
شیوه در دیکشنری رو باز کردن و لغت یاد کردن جوابگو نیست.
 

ادیبَک

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,380
امتیاز
4,204
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
Lund University
رشته دانشگاه
Law
اینستاگرام
دوستان گرامی درود.
بنده این روزها به این احتمال فکر میکنم که شاید قصد داشته باشم توی خارج از کشور تحصیل کنم بعد از گرفتن دیپلم.توی کشور کانادا فامیل های نزدیک داریم و این موضوع من رو بیشتر به فکر میندازه.ولی چند مشکل و سوال دارم:
1-من زبان انگلیسی ام اصلا سطح بالا نیست ولی توانایی یادگیری خوبی دارم به نظر خودم و تعدادی از اطرافیان البته.من اگر سالهای باقی مونده تا دیپلم رو ماه های مدرسه هفته ای یکبار و تابستون به صورت فشرده زبان کار کنم به چه حدی ممکنه برسم؟مثلا iletsچقد زمان میخواد
2-من میتونم با دیپلم تجربی ایران،رشته های مثل ادبیات و فلسفه و.... رو تو دانشگاه های اونجا بخونم؟
سوال دیگه ای فعلا ندارم.
پیشاپیش ممنون از پاسخگویی ها
سلام . برای ادامه تحصیل در خارج از کشور باید چندتا معیار اساسی رو از قبل مد نظر قرار بدید.
شرایط و وضعیت ادامه تحصیل خارج از کشور براساس رشته مورد نظر، مقطع تحصیلی ، بودجه ، اشتغال و امکان گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل متفاوته.
با در نظر گرفتن هرکدوم از موارد بالا ، کشور و شرایط گرفتن پذیرش تحصیلی متفاوت خواهد بود . داشتن مدرگ آیلتس/تافل بخشی از این فرایند رو کامل میکنه اما هستن کشورهایی که بدون داشتن مدرک زبان هم بهتون پذیرش میدن . بخاطر همین اول هدف و شرایطتون رو در نظر بگیرید و بعد براساس گزینه هایی که باقی میمونه برنامه ریزی کنید و دنبالش برید.موفق باشید.
 

Anee

کاربر تحت فعال
ارسال‌ها
144
امتیاز
4,147
نام مرکز سمپاد
فرزانگان یک.
شهر
.
.
 
آخرین ویرایش:

Admin2

لنگر انداخته
عضو کادر مدیریت
مدیر کل
ارسال‌ها
7,594
امتیاز
37,025
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1389
سلام
خیلی ها رو من دیدم که تو ایران کنکور نمیدن. کارهای اداری رو انجام میدن و در حین دبیرستان و یا انتهای دبیرستان مستقیم میرن یه کشور دیگه برای ادامه تحصیل.
به نظر انتخاب منطقی ای هم میاد. چون شما با زحمت خیلی کمتری نسبت به کنکور میری یه دانشگاه خوب. منظورم از خوب اینه که شرایط کشور و دانشگاه مجموعا خوبه. یعنی بعدش به مراتب راحت تر میتونی بری ادامه تحصیل کشورهای دیگه مثل اروپا یا آمریکا و کانادا تا اینکه تو ایران لیسانس بگیری و هزارتا اتفاق عجیب تجربه کنی.
دو تا مساله داره. رضایت خانواده و هزینه ها.
شما تاحالا دنبالش بودید؟ کسی رو میشناسید رفته باشه؟ تجربه و اطلاعاتی دارید که با ما شیر کنید؟
 

موازی

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
595
امتیاز
15,392
نام مرکز سمپاد
سمپاد شیراز
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
93
دانشگاه
RWTH
رشته دانشگاه
مهندسی برق
من دو نفر رو میشناسم البته در جزییات تک تک اتفاقات زندگیشون نبودم ولی اینطوری به نظر میاد که زندگی شون نسبت به کسایی که از شهرهای دیگه پا میشن میرن تهران درس بخونن خیلی هم سخت تر نیست. بیشتر میتونن دوست پیدا کنن که این مزیت بزرگیه. بعد از این دوران هم قطعا آدم دوست پیدا میکنه اما دوستی هایی که تو سنین پایین شکل میگیره محکم تر هست و تداوم بیشتری داره(مثلا دوستان دوران لیسانس تون رو با دوستان دوران ارشد مقایسه کنید).
البته بستگی داره کدوم کشور برن و به ویژگی های شخصیتی خود آدما هم خیلی بستگی داره. ظاهرا راحت تر میتونن تو محیط جدید حل بشن و این از یه نظر خوبه و از جهاتی هم بده. بده چون یه آدم ۱۸-۱۹ ساله ساده تر فریب میخوره تا همون آدم تو ۲۳-۲۴ سالگی. و خوبه چون راحت تر با محیط وفق پیدا میکنه و شرایط رو میپذیره و احتمالا کمتر دچار دوگانگی ها بشه. البته بعدا برگشتن به ایران هم براش سخت تر خواهد بود.
از نظر هزینه خب کار کردن در دوران دانشجویی تو خارج از کشور خیلی امکانش بیشتر هست و پذیرفته تره و درصد زیادی از مخارج رو پوشش میده ولی کسایی که میشناسم کار نمی کردن. و اگر شهریه دانشگاهی که میرید رو در نظر نگیریم هزینه خیلی بیشتر از زندگی تو یه شهر دیگه تو ایران نیست. و خب دست خودتونه که چه کشوری رو با چه هزینه هایی انتخاب کنید. منظورم اینه که مساله هزینه در مقایسه با توانایی فردی در مدیریت بقیه مسایل خیلی قابل کنترل تر هست تا چالش های دیگه ای که بهش اشاره نکردین.
اتفاقات عجیبی که لیسانس تو ایران تجربه میکنیم لزوما بد نیستن و خیلی کمک میکنن آدم پخته تر شه. و خب بعضی کشورها مثلا گواهی قبولی تو کنکور هم لازم دارن. و اینم بگم که سختی های دوران کنکور در برابر بعضی سختی هایی که آدم بعدش میکشه واقعا هیچه. و درست نیست که بگیم با زحمت کمتر... بالاخره باید بتونین همون درس های کنکور رو با یه زبان دیگه بخونین و امتحان بدین و بتونین از پس همه کارهای خودتون بر بیایین که به مراتب سخت تر از اینه که تنها وظیفتون درس خوندن باشه.
در کل بیشتر از مساله هزینه به شخصیت و توانایی های فردی بستگی داره و به احتمال ۹۰ درصد اگه شخصیت قوی ای داشته باشین راضی کردن خانواده هم براتون خیلی راحته:D
پی نوشت: هووف...خیلی نوشتم!
 
ارسال‌ها
252
امتیاز
7,535
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد ۳
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1399
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
روان‌شناسی
من دبستان غیر انتفاعی بودم و خانواده های هم‌کلاسیام و هم مدرسه ایام اکثرا خیلی پولدار بودن، و الان که تو اینستا دارمشون تعداد خیلی زیادی مهاجرت کردن تو دبیرستان، شاید بیشتر از ۲۰ نفرو میشناسم، نکته ای که به نظرم داره اینه که خییلی به شخصیت طرف بستگی داره که اونجا چی در بیاد، مورد داشتیم از مدرسه خودمون آدم معمولی ای بوده الانم معمولیه جزو رتبه های بالای مدرسشه و همینیه که اینجا بود یکم وضع زندگیش قشنگتر، اما اکثرا کسایی بودن که این ورم درس زیاد نمیخوندن و تا اطلاع ما همش پلاس بیرون بودن اونجا رفتن دیگه انگار هیچ محدودینی ندارن، نه مالی نه رفتاری نه فرهنگی، لباسای عجیب غریب میپوشن تو پارتی با مشروب عکس میگیرن میندازن و روزی یه پست اینستا میذارن و اینجور شرایط، نمیدونم این جور آدما آینده ای دارن تو اون کشورا یا نه، چون ظاهرا اونجا هم دل به هیچ کاری نمیدن، صادقانه بخوام اعتراف کنم گاهی که از درسای کنکور خسته میشم یا به فکرشون میفتم اعصابم خرد میشه، به هرحال واضحه که خیلیا تو ۱۷ ۱۸ سالگی توانایی مدیریت خودشونو ندارن و تصمیماشون بیشتر بر پایه هیجانه تا منطق، به همین جهت به نظرم این سن زوده واسه رفتن خصوصا تنهایی ( برای خیلیا، نه همه ). با توجه به اینکه اطرافمون زیاد بودن که برای دکتری یا فوق لیسانس اپلای کردن، از این بابت فکر میکنم که خوبه آدم کمی سرد و گرم ( دوری از خانواده، آزاد و به اخیتار خود بودن، مسئول جیب و غذا و مسئولیت امورات شخصی دیگه ) بچشه تو لیسانس و ارشد همین‌ور بعد اپلای کنه بره، این کارم سختیای خودشو داره البته، ولی تهش اگه بشه و مسیر مهیا بشه خروجی بهتر و موفق تری داره.
نیز اینکه هزینه ها خیلی زیاده واقعا، اکثر دانشگاها به دانشجو اجازه ۲۴ ساعت کار در هفته میدن، خرجی کاملا در نمیاد و اگه نتونی بورس بگیری شهریه دانشگاه و هزینه ها با این قیمت ارز خیلی زیاد میشه. کم و بیش میانگین ۲۵ تا ۴۰ هزار دلار/یورو در سال در میاد که با قیمت فعلی ارز...
من ترجیحم ( حداقل در مورد خودم، در ایده‌آل ترین شرایط که معمولا پیش نمیاد! ) مهاجرت تو ۲۳ ۲۴ سالگیه، با اینکه گاهی اوقات حسودیم میشه به اونایی که رفتن اما خب نفع فکر میکنم تو تحمل شرایط همین‌جاست.
حجم مهاجرتا هم تو این یک سال اخیر یهو خیلی زیاد شد، بعد از گرونی پارسال یهو همه شروع کردن رفتن، در حدی که دوستای مدرسه قدیمیم تو ایالتای کانادا همدیگرو اتفاقی تو کوچه میبینن و اونجا میتینگ گذاشتن کلی آدم جمع شده! یکیشون که اخیرا رفته بود میگفت وقتی رفتم مدرسه مدیر منو برده تو کلاس به بچه ها معرفی کرده گفته این پرهامه از ایران اومده و اینا، سه نفر از ته کلاس پا شدن گفتن سلام پرهام :/
 

Zahra_a

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
859
امتیاز
9,406
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
99
رشته دانشگاه
داروسازی
سوالاتون راجع به اپلای رو اینجا بپرسید
 

reyhaneh24

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
446
امتیاز
8,635
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
سمنان
سال فارغ التحصیلی
1402
مدال المپیاد
دو تا برنز کارآفرینی
دانشگاه
علامه طباطبایی
رشته دانشگاه
روانشناسی
یه سوال
داشتن مدال المپیادی که جهانی نداره به دردی میخوره ؟
میشه به عنوان رزومه حسابش کرد ؟ :-?:-"
 
ارسال‌ها
1,079
امتیاز
15,472
نام مرکز سمپاد
-
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1397
یه سوال
داشتن مدال المپیادی که جهانی نداره به دردی میخوره ؟
میشه به عنوان رزومه حسابش کرد ؟ :-?:-"
من المپیادی نبودم اما تا جایی که میدونم چون مربوط به دبیرستان بوده اهمیتش کمه و حتی ذکرش توی رزومه هم چندان حرفه‌ای نیست.
 

Lushato

لنگر انداخته
کنکوری 1403
ارسال‌ها
2,889
امتیاز
22,583
نام مرکز سمپاد
frz 1
شهر
idk
سال فارغ التحصیلی
1403
پاسخ : تحصیل در کالج


خب نوشتم ،در نظر میگیریم مشکل مالی وجود نداره ،
اینایی ک میگین هس ،ولی خب واقعا خیلی چیزای دیگه هم هس ،
بخصوص ک از چندین نفر شنیدم انگلیس امنیت خوبی برای دخترا نداره ،ولی آلمان سوئد بهتر هستند .ولی خب اینجا ها کالج های انگلیسی زبان ب اون صورت نداره .
اگه دغدغه‌ی اصلیت امنیت هست ، سوئیس و اتریش از امن ترین های دنیا هستن.من یه فردی رو دنبال میکنم که خودشون موسسه حقوقی برای مهاجرت دارن توی سراسر جهان هم فعال هستن و از طریق اینکه حقوق بین الملل و...خوندن باشون آشنا شدم.موسسه MIE ، فامیلشون ملک پور هست.توی اینستا میتونید پیگیری کنید مطالب فوق العاده کاربردی به اشتراک گذاشته میشه و سایت بسیار فعالی هم دارن.خودشون و خانوادشون هم ساکن اتریش هستند.حتمن یه سر بزنید به سایت اونجا آیدی اینستا هم هست

بچها میتونین پیج های مرتبط با اپلای و این جور مسائل هم به اشتراک بذارید خیلی مفید هست(همچنین چنل های به شدت مفید و کاربردی یوتیوب)
مثلا من خودم چندین چنل یوتیوب میشناسن که آیدی اینستا هم دارن ، افرادی هیتن که اپلای کردن یا همین جوری مهاجرت کردن(صرفا از طریق شغل یا تحصیل نبوده)
مثلا : meysam.ca هست ایشون توی سازمان بورس بودن و الان کانادا هستن
چنل جناب فریبرز هم هست ایشون اهواز بودن و توی نمایشگاه BMW مشغول به کار بودن و الان هم ساکن آلمان هستن و باز هم مدیر فروش همین کمپانی هستن...این دوتا چنل از بهترین چنلایی بودن که میتونن خیلی از ابهامات شما رو راجب املای برطرف کنن
 

موازی

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
595
امتیاز
15,392
نام مرکز سمپاد
سمپاد شیراز
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
93
دانشگاه
RWTH
رشته دانشگاه
مهندسی برق
بچها میتونین پیج های مرتبط با اپلای و این جور مسائل هم به اشتراک بذارید خیلی مفید هست(همچنین چنل های به شدت مفید و کاربردی یوتیوب)
مثلا من خودم چندین چنل یوتیوب میشناسن که آیدی اینستا هم دارن ، افرادی هیتن که اپلای کردن یا همین جوری مهاجرت کردن(صرفا از طریق شغل یا تحصیل نبوده)
مثلا : meysam.ca هست ایشون توی سازمان بورس بودن و الان کانادا هستن
چنل جناب فریبرز هم هست ایشون اهواز بودن و توی نمایشگاه BMW مشغول به کار بودن و الان هم ساکن آلمان هستن و باز هم مدیر فروش همین کمپانی هستن...این دوتا چنل از بهترین چنلایی بودن که میتونن خیلی از ابهامات شما رو راجب املای برطرف کنن
چنل فریبرز بیشتر جنبه جذب سابسکرایبر و تبلیغات داره. من قبلا چند تا ویدیوش رو دیدم. حقیقت رو جوری میپیچونه و میگه که آدم میگه به به و میره دنبالش ولی میبینه الکی بوده.
یکی درمورد پس گرفتن پول بیمه که هرچی گفت اشتباه بود و در واقعیت امکان پذیر نبود. یکی دیگه هم از من میشنوین اگه کسی گفت تو شش ماه زبان یاد گرفتم (اونم آلمانی) فقط بگین آره تو خوبی. میشه ها ولی فقط در تئوری و حرف. کی میتونه روزی چهار ساعت کلاس بره و شش ساعت هم بعد کلاس باز بخونه؟
اصلا سبک چنلش رو ببینید معلومه سبک تبلیغاته.
پیشنهاد من اینه که اگه خواستین اطلاعات به دست بیارین چنل هایی که کمتر تبلیغاتی هستن رو دنبال کنید.
 

Lushato

لنگر انداخته
کنکوری 1403
ارسال‌ها
2,889
امتیاز
22,583
نام مرکز سمپاد
frz 1
شهر
idk
سال فارغ التحصیلی
1403
چنل فریبرز بیشتر جنبه جذب سابسکرایبر و تبلیغات داره. من قبلا چند تا ویدیوش رو دیدم. حقیقت رو جوری میپیچونه و میگه که آدم میگه به به و میره دنبالش ولی میبینه الکی بوده.
یکی درمورد پس گرفتن پول بیمه که هرچی گفت اشتباه بود و در واقعیت امکان پذیر نبود. یکی دیگه هم از من میشنوین اگه کسی گفت تو شش ماه زبان یاد گرفتم (اونم آلمانی) فقط بگین آره تو خوبی. میشه ها ولی فقط در تئوری و حرف. کی میتونه روزی چهار ساعت کلاس بره و شش ساعت هم بعد کلاس باز بخونه؟
اصلا سبک چنلش رو ببینید معلومه سبک تبلیغاته.
پیشنهاد من اینه که اگه خواستین اطلاعات به دست بیارین چنل هایی که کمتر تبلیغاتی هستن رو دنبال کنید.
بله حرفتون درسته...من اصلا هدفم آلمان نیستش صرفا جهت آشنا شدن بیشتر با افرادی که مهاجرت و اپلای کردن دنبالش میکنم.ولی چنل میثم به مراتب بهتر از اونه..‌کلا چنلایی از قبیل چنل این دو نفر بیشتر زندگی روزمره خودشون توی کشور مقصد رو به روایت تصویر میکشن
 

صوراسرافيل

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,431
امتیاز
8,551
نام مرکز سمپاد
علامه حلى
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
0000
درباره تحصیل حقوق در خارج از کشور( درباره مهاجرت هرگز حرف نمی زنم):
اگر قصد دارید برای رشته هایی مثل حقوق خارج از ایران تحصیل کنید،چند چیز رو در نظر داشته باشید.اول اینکه قوانین حقوقی کشورها با هم متفاوتن و شما اگر در کانادا فرضا حقوق بخونید اینجا کار چندانی نمیتونید بکنید.برعکسش هم هست.البته الان در اروپا و آمریکا کلاس های حقوق تطبیقی وجود داره که برای کسانی که میخوان در ایران فعالیت کنن خیلی عالیه و قواعد حقوقی کشور مدنظر به دانشجو تدریس میشه.
درباره اینکه دانشگاه های چه کشوری برای رشته حقوق از بقیه بهتره،بلاشک فرانسه.جدای از اینکه حقوق مدرن تا حد زیادی از فرانسه نشات گرفته دانشگاه های فرانسه برای رشته حقوق در تمامی جهان به عنوان دانشگاه بسیار عالی این رشته شناخته میشن.و مزیت دیگری که دارن اینه که ازونجایی که قوانین حقوقی ایران تا حد زیادی از قوانین فرانسه الهام گرفته شدن تحصیلات شما در اونجا برای کار در ایران هم بسیار مفید خواهد بود.
البته در نظر داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه های خوب حقوق بایستی اولا سخت تلاش کنید و دوما از لحاظ مالی هم وضع خیلی خوبی داشته باشید.

و در نهایت،امیدوارم برای جامعتون مفید باشید،که رستگاری بشری در همینه.و امیدوارم مهاجرت نکنید و با دانش و توانایی به کشورتون برگردید.
 

melina03

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,247
امتیاز
15,969
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1404
و منی ک تو نگاه اول اپلای رو کلا ی چیز دیگه دیدم{-8
 
بالا